Статистики от кухнята на СуперХостинг.БГ

Дадохме началото на проект #2020, но все още не сме се изключили от изминалата 2019 година. Затова решихме да Ви споделим някои интересни тенденции и статистики, които наблюдавахме през изминалата година. Разкриваме Ви данни от нашата „кухня“, където се готвят още по-интересни подобрения през 2020 година.

Но първо, нека да видим какво ни завеща 2019-та.

Съдържание:

#1 Най-поръчваните домейни за 2019

Започваме с една от най-любопитните теми, а именно домейните. Изборът на домейн е първата стъпка от изграждането на Вашия уебсайт. Той е стратегическо решение за развитието на Вашата идея онлайн. Наблюдаваме интересна статистика за новите регистрации на домейни през 2019. При първите позиции няма особени колебания и най-популярните разширения запазват местата си, но се забелязва все по-голяма популярност на новите домейн разширения.

Дали бъдещето на уеб ще се гради именно с новите домейни (New TLDs)? Само времето ще покаже.

Разкриваме Ви кои са топ 10 най-регистрирани домейни при нас за 2019 година.

sh-statistics-2019В „Други“ се включват новите регистрации на останалите домейн разширения като .info, .biz и др. 

Любопитно

През изминалата година наблюдавахме интересна тенденция – регистрират се все по-нестандартни домейни. Сред тях са: neseizlagai.online, shezlongza40lv.com, chistim-mazeta-tavani.com, sofiapluva.com, страхотобичане.бг, welcometo.bg, iskamsi.site, thisisme.online, hubav.site, poiskai.site, chushkopek.com, pranenapari.eu и още много, много, много…

Затова бъдете смели и регистрирайте своето оригинално домейн име, преди някой друг да Ви е изпреварил!

#2 Тенденции при хостинг услугите

Тук забелязваме раздвижване на пазара вследствие на платформите от типа SaaS. Такъв тип платформи са например Shopiko (за изгражданe на онлайн магазин) и Сайт билдър (за създаване на фирмен сайт, сайт визитка и пр.). Затова топ трендът при сайтовете, който набира все по-голяма популярност сред потребителите, е…

SaaS (Software as a Service) услугите.

Това е логично, тъй като този тип платформи правят изграждането на уебсайт достъпно за всички, без да се нуждаят от голям ресурс или технически умения. Спестяват време и човек лесно може да види крайния резултат на сайта, от който се нуждае, и да тества идеята си.

Споделеният хостинг все още е най-популярният избор. Той е предпочитано решение за стартиращи уебсайтове и такива с по-малък до среден мащаб. Разбира се, по-големите сайтове и онлайн магазини предпочитат услуги като Управляемите виртуални сървъри (MVPS) или Виртуални сървъри (VPS), които им позволяват да разгърнат потенциала си максимално.

А най-инсталираната система за управление на съдържанието (CMS) при нас, на споделен хостинг е… WordPress, който доминира и в световните статистики.

Близо 50% от всички клиентски сайтове използват WordPress.

#3 Най-избираните темплейти за сайтове

Сайт билдър „се роди“ в началото на 2019 година и бързо стана предпочитан метод за направа на сайтове от много стартиращи бизнеси. С него можете да създадете напълно функциониращ сайт за по-малко от 24 часа, ако сте се подготвили с концепцията за него. Работи чрез избиране на готови темплейти или създаване на свой от бяла страница. Често избираните темплейти са породени от нуждите на бизнесите. Затова Ви разкриваме кои са най-избираните шаблони.

1. Willow – подходящ за личен сайт, портфолио. 

2. Clart – подходящ за фирмен сайт. 

3. Cozy Zone – подходящ за сайт за услуги. 

Заедно с това забелязваме тенденцията все повече бизнеси от типа „малък“ да започват своя уебсайт и дори да го изграждат сами. Все повече са сайтовете за недвижими имоти, ремонти на автомобили, салони за красота, медицински услуги и лекари, handmade (изделия ръчна изработка), фрийлансъри и още.

#4 Предпочитани шаблони за онлайн магазини

Все още онлайн търговията е популярен избор на българския бизнес и съответно броят на онлайн магазините расте. Платформите от типа SaaS са сред най-избираните решения за изграждане на онлайн магазин, заради улесненията, които предоставят. Shopiko е такъв тип платформа и имаме преки наблюдения над тенденциите там. Те често са свързани и с вида бизнеси, които се развиват. А повярвайте ни, в интернет може да продавате всичко!

Затова Ви споделяме и кои са най-предпочитаните шаблони сред нашите клиенти на Shopiko. Може да припознаете подходящия и за своя бизнес.

1. Fashion Weeks – подходящ за онлайн магазин за дамски дрехи, бижута и всичко, свързано с мода и естетика. 

2. Twinkle – практичен дизайн за онлайн магазин с няколко категории. 

3. Electro – подходящ както за онлайн магазин за електроника/техника, така и за магазини с повече продуктови категории, чийто фокус е именно многообразието от стоки. 

#5 Най-бързоразвиващият се канал на комуникация

Всички искаме нещата да се случват бързо, още на момента, в който сме ги пожелали и в който имаме нужда. Е, същото е с комуникацията с клиенти. Затова не е изненада, че най-бързоразвиващият се канал на комуникация е негово величество…

ЧАТЪТ

Клиентите ни се свързват с нас и по трите канала за комуникация – чат, телефон и имейл. Но тази година най-голям ръст в комуникациите се присъжда на чата. Това не е изненада, тъй като чатът е една от тенденциите, които набират все по-голяма популярност и в световен мащаб, наред с всички чат ботове, които спомагат за това. Припомняме една от прогнозите, за които вече Ви разказахме в статистиките за онлайн търговията:

до 2021 година 71% от бизнесите по света ще имплементират чата като канал за клиентско обслужване. (Bold 360)

Препоръчваме Ви, ако все още не сте интегрирали чата като канал на комуникация с Вашите клиенти и потенциални клиенти, да го включите в бизнес плановете си за 2020.

#6 Най-четени теми в СуперБлога за 2019

Верните почитатели на СуперБлога знаят, че пишем на разнообразни теми и се стремим да задоволим всички потребности за знание в областта на уебсайтовете. Вече Ви споделихме, че в нашия блог има публикувани над 840 статии, а някои от тях се откроиха през изминалата година. Може би най-четените статии в нашия блог ще Ви помогнат да генерирате полезни идеи и за своя.

  • Теми, свързани с онлайн търговията:
  • Съвети за онлайн присъствието Ви:
  • Съвети от съпорта:

#7 Най-четени теми в Помощната ни страница за 2019

В помощната ни страница има над 1000 статии, които отговарят на Вашите въпроси, а през 2019 тя се сдоби и с нов по-удобен дизайн. Тя е много посещавана не само от наши клиенти, а и от всеки, който има въпроси, свързани с уеб. Разкриваме Ви най-четените статии през изминалата година.

Това бяха някои от най-интересните статистики и наблюдения, които успяхме да резюмираме от изминалата година. Готови сме вече да се впуснем в нови приключения, изследвания на пазара, нови услуги, проекти и подобрения за Вас.

Очаквайте още повече полезна информация от нас през 2020 и се абонирайте за СуперБлога, за да не я пропуснете.

АБОНИРАНЕ

Желаем Ви успешна година и ще се радваме да ни споделите какви статистики още ще Ви бъде интересно да Ви споделим! Пишете ни в коментар. 🙂

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Уникално име на фирма

Как да изберете уникално име на фирма?

0
Да измислите уникално име на фирма е предизвикателна задача. Даваме Ви ценни препоръки и идеи за перфектното име за Вашия бизнес. Разгледайте ги в СуперБлога.
Ето защо всеки фрийлансър се нуждае от сайт.

7 причини защо всеки фрийлансър се нуждае от сайт

0
За някои фрийлансъри сайтът не е под въпрос. Той е първото нещо. Разберете какви са причините, за които си заслужава като фрийлансър да си създадете сайт!

Black Friday: 10 съвета за успешна подготовка на Вашия Shopiko магазин

1
Впуснете се в лудото шопинг приключение подготвени, за да вземете максимума от него. Вижте какво Ви е нужно за успешна Black Friday кампания.