Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

11 мита за онлайн присъствието

Замисляли ли сте се какво спира хората да постигнат целите си… да осъществят мечтите си… да правят това, което обичат и искат?

Може би очакванията, извиненията, отлагането, страхът от провал или грешни вярвания…

Днес ще засегнем вярванията в общоприети твърдения относно присъствието в уеб.
Такива твърдения ние наричаме митове, защото:

  • са устойчиви;
  • в действителност не са реални;
  • са удобни, но са спирачка за критичното мислене.

Време е да разбием няколко мита, с които се сблъскваме ежедневно. Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес.

Започваме с…

Мит №1: Само онлайн бизнесите се нуждаят от сайт

Сайтът е онлайн местенцето, на което представяте Вашия бизнес. За онлайн магазините той е задължителен елемент. Но сайтът не е единствено търговски инструмент. Той може да изпълнява множество функции, които не са свързани с онлайн продажби:

  • Виртуална бизнес визитка.
  • Портфолио.
  • Официален канал за комуникация.
  • Основа на маркетинг стратегия.
  • Дестинация за дигитална реклама.
  • Средство за опознаване на Вашите потенциални и настоящи клиенти.
  • Инструмент за създаване на бранд, разпознаваемост, доверие и вдъхване на професионализъм.

Както винаги казваме: Днес светът съществува в две паралелни реалности и те постоянно се преплитат - дигиталното пространство и материалният свят, който ние наричаме „реален“. В този реален свят все повече хора прекарват часове от ежедневието си онлайн.

По-често от всякога потребителският път започва с онлайн проучване. Твърди се, че ако не съществувате онлайн, въобще не съществувате. Именно затова всеки един бизнес е необходимо да присъства онлайн и да представя бранда си по начин, който ще привлече правилната аудитория.

Мит №2: Вече имам клиенти. За какво ми е сайт?

Когато вече имате изградени отношения с клиенти, сайтът Ви има представителни функции. Един сайт:

  • Вдъхва доверие.
  • Стимулира положителната препоръка.
  • Показва професионализъм.
  • Достига до правилната аудитория.
  • Служи за портфолио на Вашите проекти.
  • Дава възможност на клиентите да споделят добри думи за Вашата работа.
  • Създава възможности за партньорства и бизнес развитие.
  • Е богат източник на идеи за развитие и оптимизация на бизнес процесите.
  • Ви дава свободата да избирате клиентите си.

Чрез Вашия сайт имате чудесна възможност да представите клиентите си и техните истории. Включете положителната им обратна връзка и препоръките им. По този начин ще развиете Вашия маркетинг „от уста на уста“ и ще си спечелите още повече клиенти на база препоръка. Сайтът ще Ви позволи да положите стабилна основа, която ще Ви води нови и нови клиенти.

Мит №3: Страницата в социалните мрежи е достатъчна

Страниците в социалните мрежи са дигитален канал. Присъствието Ви в тях е ограничено от рамките на платформата, политиките за ползването ѝ и алгоритъма ѝ. От гледна точка на сигурност също има за какво да помислите: хакване на профили и закриване на акаунти.

В същото време, за да се възползвате от пълния капацитет на онлайн рекламата, е необходимо да имате сайт. Всички дигитални реклами изискват дестинация, на която да заведете своите потребители.

Сайтът отваря огромни възможности за популяризиране на бранда в социалните мрежи, получаване на подробни статистики за потребителското поведение и изграждане на печеливша стратегия за дигитална реклама.

Мит №4: Сайтът е само за големите фирми

Години наред сайтът беше привилегия само за фирмите с възможности. Времената обаче се менят по-бързо и с всеки изминал месец виждаме нови тенденции в уеб технологиите.

Днес всеки може да има сайт. Независимо дали сте фрийлансър, имате стартиращ, малък, или по-развит бизнес - сайтът е инструмент за бизнес развитие, който Ви е необходим повече от всякога. Това твърдение е породено от силно измененото потребителско поведение. Все повече хора използват интернет ежедневно и все повече хора имат смартфони. Респективно това, което не можем да пипнем и видим на момента, очакваме да намерим в интернет.

Ако Вашият бизнес, независимо от неговите размери, не присъства в интернет, потребителите не биха си направили труда да Ви намерят по друг начин. Затова, ако все още нямате сайт, побързайте и започнете с името.

Мит №5: Щом сайтът е онлайн, работата по него приключва

За да сте успешни онлайн, наличието на сайт не е единственото условие. Първата стъпка наистина е да изградите сайт, но завършеното онлайн присъствие и развитие включва множество активности. Част от тях са:

  • Поддръжка на сайта.
  • Оптимизация на сайта.
  • Добавяне и обновяване на плъгини.
  • Добавяне на нови продукти/нови услуги.
  • Промяна или допълване на продуктови описания или описания на услуги.
  • Поддържане на блог.
  • Изграждане и следване на стратегия за полезно съдържание.
  • Създаване и следване на цялостна маркетинг стратегия.
  • Създаване и поддържане на профили в социалните мрежи.
  • Интегриране на сайта с аналитични инструменти, които ще Ви помогнат да взимате правилни и навременни решения за бъдещи дигитални активности.
  • Създаване и задълбочаване на ценни партньорства.
  • И още много други маркетинг и бизнес активности.

Изграждането на сайт е първата еднократна стъпка, а маркетирането на бранда и поддръжката на сайта са два процеса, които ще Ви следват винаги.

Мит №6: Щом сайтът е онлайн, посетителите започват да валят

Създавайки сайт, не отваряте портал, чрез който клиентите и приходите започват да се сипят. Добре е да имате предвид, че потребителите не се събуждат с новината, че сте си създали сайт и той вече е онлайн.

За да Ви намират Вашите потенциални и настоящи клиенти, е необходимо да положите последващи усилия:

  • Изготвяне на стратегия за дигитален маркетинг, целяща повече посещения, разпознаваемост и изграждане на доверие в бранда.
  • Следване на добри SEO практики за по-добро класиране в търсачките.
  • Инвестиция в дигитална реклама - като старт Facebook, Instagram, Google Ads.
  • Генериране на качествено полезно съдържание за повече посетители и потенциални клиенти.
  • Имейл маркетинг - бюлетини и автоматични имейли.
Препоръка: Необходимо е да наблюдавате постоянно трафика към сайта Ви и да му правите дисекция - кога е висок, кога е нисък, защо, може ли нещо да се подобри, за да привлечете и задържите повече посетители? Постоянно търсете начини да подобрите методите, с които искате да постигнете целите си. Най-хубавото е, че винаги има как да сте по-добри и успешни!
Мит №7: Мобилната версия на сайта е пожелателна

Всъщност мобилната е задължителна. От юли 2019 година Google наложи правилото за Mobile First Index. На по-достъпен език: Всички обхождащи ботове на търсачката първо проверяват мобилната версия на сайта и спрямо нея определят мястото му в класацията.

Днес най-важните фактори за един сайт са:

  • Скоростта на зареждане - първо за мобилна и след това за десктоп версия.
  • Качеството на мобилната (responsive) версия - дали има такава и доколко тя предразполага потребителите да използват Вашия сайт.
  • Качественото и полезно съдържание.

Мит №8: Сайтът е достатъчно да бъде красив, за да продава

Красивият и професионален сайт създава първото впечатление. За да бъде обаче успешен, е необходимо той да изпълнява целите на бизнес развитието. Съществуват много други фактори, отвъд красотата, които помагат да потребителите да изберат Вас:

  • Бързо зареждане - ако Вашият сайт зарежда за повече от 5 секунди, шансът да видят красивия му дизайн е минимален.
  • Responsive мобилна версия.
  • Адекватно, полезно и подробно съдържание, което дава пълна информация на посетителите къде са попаднали.
  • Добри отзиви на други потребители (оценки в Google, отзиви на сайта, мнения по форуми или други сайтове).
  • Удобна навигация и подреденост.
  • Опростен процес на поръчка, абониране, регистрация.
  • Конкурентни продукти или услуги.
  • Ако сайтът е магазин - добре описани политики за връщане и замяна, удобна количка, бърз преглед на продукти, бърза поръчка, разнообразие от разплащателни методи.
  • Възможност за лесна връзка с компанията - чат, представителни бизнес имейли, профили в социалните мрежи, телефон, система за обслужване на клиенти, информация за адрес и добавена карта за ориентир.
  • Наличие на SSL сертификат за защита на потребителски данни.
  • Да отговаря на GDPR.
  • И много други елементи. Но генералното условие винаги е: Да вдъхва доверие.
Мит №9: Мога да водя бизнес комуникацията си с безплатна имейл услуга

Това е често срещано объркване: да бъдете професионални с непрофесионална поща. Използвайки безплатна поща, Вашият имейл адрес може много лесно да бъде копиран и друг да се представи за Вас. Така Вашите клиенти губят доверие в бранда Ви, защото не знаят дали комуникират наистина с Вас.

С развитието на интернет пространството, хакерските атаки станаха все по-масови и креативни. Безплатният имейл акаунт е много по-уязвим към фишинг атаки и заразяване със зловреден софтуер, отколкото платената имейл услуга. Причината за това се крие в допълнителните защити и 24/7 мониторинг на инфраструктурата.

Чрез интелигентната СПАМ защита, професионалната поща защитава имейл кутията Ви от нежелани или съмнителни писма. Филтрите действат като антивирусна програма, която не допуска нарушители. Така Вие ще сте спокойни за Вашите бизнес данни и професионалната Ви имейл кореспонденция.

Затова винаги използвайте професионална поща с името на Вашия бизнес (example@yourbusiness.bg), чрез която:

  • Представяте бранда си по професионален начин.
  • Възползвате се от уникалност на имейлите си.
  • Имате интелигентна СПАМ защита и допълнителна сигурност за Вашите пощи.
  • Изграждате доверие.
  • Разполагате с 24/7 поддръжка и връзка със специалист.
  • Развивате по-устойчив и надежден имейл маркетинг.
  • По-малък шанс от хакване, блокиране и заразяване със зловреден софтуер.

Оставете безплатните имейл услуги за персоналната си комуникация. Създайте си пощи към Вашия домейн и комуникирайте професионално!

Мит №10: Твърде скъпо е да си направиш сайт

Да си направиш сайт става все по-достъпно. Всеки ден се появяват нови и нови възможности, които Ви помагат да реализирате онлайн проектите си бързо, лесно и на добра цена. В съвременната динамика на уеб можете да изберете:

  • Хостинг и платформа с отворен код (Open Souce CMS) за своя сайт (например WordPress, Magento и други).
  • Софтуер като услуга (SaaS) с включен хостинг за изграждане на сайт.

Разликата между двете услуги е минимална. Цената на самата изработка зависи от това дали ще се доверите на разработчик/агенция, или ще изградите сайта си сами. И при двата случая, ако разработката е качествена, инвестицията във Вашия уеб проект ще Ви се отблагодари многократно напред във времето.

Мит №11: Трябва да разбираш от програмиране, за да си направиш сайт

Ако до преди 15 години всеки сам пишеше кода на сайта си и изработката беше привилегия на технически грамотните лица, то днес тенденциите са съвсем различни. Вече изработката на сайт е достъпна за всеки, а разнообразието от готови платформи е огромно. За улеснение на малките бизнеси, съществуват и решения, които не изискват технически познания.

Сайт билдър е чудесен пример - софтуер като услуга, която Ви позволява с няколко действия и придърпване на елементи да имате професионален сайт.

Платформата Ви предоставя:

  • Включен хостинг.
  • Включена криптирана връзка (SSL) за защита на клиентски чувствителни данни.
  • Включена поддръжка на инфраструктурата и 24/7 мониторинг.
  • Консултация със специалисти.
  • Красиви дизайни с впечатляваща мобилна версия.
  • Инструменти и интеграции за завършено онлайн присъствие.
  • Лесно управление, поддръжка и редакция.

Тествайте услугата и се уверете сами, че онлайн присъствието е не само достъпно, но и задължително. Създайте своя професионален сайт и започнете да берете плодовете от инвестицията в онлайн присъствие.

ТЕСТВАЙ БЕЗПЛАТНО


Много често въпросът е: Лесно ли е да си направя сайт?
Отговорът още по-често е: Да, лесно е!

По-трудно е да стигнете до финална концепция за сайта. Как ще изглежда, какво ще кажете на посетителите, в каква посока искате да се развива и т.н. Когато се чувствате изгубени в морето от информация, съвети и мнения, няма нищо по-добро от това да потърсите професионална помощ. Доверете се на специалист, който ще Ви помогне за изработката на сайта. Потърсете подходящ партньор сред препоръчаните от нас.

Независимо дали тепърва се замисляте за детайлите около бъдещия си сайт, или имате изградена концепция, побързайте и стартирайте своето онлайн присъствие! Успехът започва с първата крачка. Не е нужно тя да бъде голяма. Правете малки стъпки и ще стигнете далече! 😉

Абонирайте се за СуперБлога, за да разбирате първи за нашите нови статии! Обещаваме да бъдем полезни!

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.