7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт

Не е тайна, че все повече бизнеси се ориентират към онлайн присъствие, което е напълно нормално – както ви бяхме споменали наскоро, интернет потребителите вече са 3 885 567 619. Независимо дали продавате онлайн, или представяте бизнеса си, а защо не и себе си, със сигурност вие се нуждаете от онлайн присъствие – уеб сайт, блог, страница в социалните мрежи, видео съдържание и още, и още.

Наскоро от интернет пространството подочухме някои митове, свързани с колебанията “Трябва ли ми сайт, след като имам страница в социалната мрежа”. Може ли едното без другото или двете вървят ръка за ръка – разбулваме митовете и легендите в следващите редове.

Мит №1: Facebook потребителите са достатъчно много, за да им разкажете за вас и вашия бизнес

Със сигурност е така, но това създава и трудност да достигнете точно до вашата аудитория и тя да ви чуе. Като да стреляте в тъмното. Страницата ви във Facebook е необходимост, но тя е превозно средство, а не крайна дестинация. Не забравяйте, че там ежеминутно стотици реклами на вашите конкуренти заливат аудиторията, към която се целите. По-добре е да “посрещнете” вашите клиенти в уебсайт, където да им кажете това, което искате, без разсейващи фактори. Собствен уебсайт означава ваше лично собствено пространство в дигиталния свят.

Дори да звучи странно за някои от вас, все още има доста хора, за които Facebook е чужд и дори нямат профил там или пък не го ползват за бизнес цели. Затова направете профил на вашата аудитория и намерете най-лесния начин да стигнете до нея с правилните послания и да я “заведете” на вашия сайт.

 

Мит №2: По-лесно е да имате само Facebook страница

Трудността при стартирането на уеб сайт е един от основните митове. Вече съществуват редица платформи като WordPress например или Shopiko за онлайн магазини, с които бързо и лесно, без предишен опит или специални умения, можете да изградите свой собствен сайт.

Имайте предвид, че социалните мрежи не ви дават неограничени правомощия. Съществуват редица изисквания за съдържание, дизайн, възможност за промоции и специфики при политиката на всяка социална мрежа. Съветваме ви да се запознаете с тях, когато създавате своя бизнес страница.

 

Мит №3: По-бюджетно е да имате само Facebook страница

Както споменахме по-рано, конкуренцията в една социална мрежа и в частност Facebook е много голяма особено от страна на рекламодателите. Ако бизнесът ви e изнесен изцяло в социалната мрежа, това може да ви коства много повече ресурси в реклама и популяризирaне (последните промени в политиките на Facebook засягат пряко рекламодателите). Почти е сигурно, че вашите конкуренти използват начини за реклама, които са обвързани с техните сайтове и събират аудитории от там, което ще усложни вашия маркетинг процес, ако имате единствено Facebook страница.

 

Мит №4: Дали ще имам страница във Facebook или уеб сайт е едно и също

Facebook страницата и уеб сайтът са като чифт чорапи – имат смисъл, ако са заедно. 🙂 Едното без другото не може. Онлайн базиран бизнес има нужда от сайт, който е личното му пространство, но и от Facebook страница, който е един от генераторите на трафик към сайта. Facebook e медия, в която да популяризирате сайта си и още един канал да общувате с вашите клиенти, партньори, последователи, но тя не е ваша собственост.

Мит №5: По-сигурно е да имате Facebook страница

В днешно време много се говори за сигурност в мрежата. Но ако се доверите на надежден хостинг партньор, който да защитава вашия сайт и пощи, това не би било проблем. Шансовете недоброжелатели да ви “баннат” страницата в социалните мрежи, репортвайки я до администраторите, или алгоритъмът на Facebook да я спре при неподходящо съдържание, може да се окаже по-голям, отколкото вероятността недоброжелател да компрометира сайта ви.

Мит №6: По-лесно е да продавате във Facebook

Ако искате бизнесът ви с търговия да се развива онлайн е необходимо да имате онлайн магазин. Продажбите единствено във Facebook крият много рискове както за продавача, така и за купувача. Наличието на онлайн магазин вдъхва много по-голямо доверие у онлайн потребителите и много по-голяма сигурност и регулативност за търговците. За съжаление не малко хора биват измамени от онлайн пазаруване и това кара потребителите да следят още по-взискателно дали търговецът има онлайн магазин, дали има сертификат на сайта си, дали вдъхва сигурност и доверие.

 

Мит №7: Имате малко посещения на сайта си, по-добре останете само с Facebook страница

Ако искате да Ви търсят и намират в интернет, търсачките като Google ще индексират вашия сайт, но… първо трябва да имате сайт 🙂 . Ако трафикът към вашия сайт наистина е малко, по-добре се заинтересувайте как да го рекламирате и да привлечете посетители на него. И си направете страница във Facebook, за да го популяризирате.

 

Ползите от това да имате сайт не отричат присъствието в социалните мрежи. Със сигурност се нуждаете от него, но защо да се ограничавате? Така имате повече канали, по които вашите клиенти да стигнат до вас и вие до тях.

  • И не забравяйте!

Сайтът е ваше лично място в мрежата, с регистрирано ваше име и дигитално пространство, където да го разположите. Той е вашата най-важна дигитална собственост. Facebook е дигитален канал, в който всеки потребител е равнопоставен на останалите, използващи социалната мрежа. Вашият сайт е мястото, крайната цел, където да доведете всеки ваш потенциален клиент. А Facebook (или други социални мрежи) е един от каналите, по които да доведете хората до вашия сайт.

Ако имате идея или искате да развиете бизнеса си и онлайн, не се колебайте, а стартирайте вашето онлайн присъствие още сега. Започнете с избора на име, а след това осигурете сигурен дом за вашия уеб сайт!
Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

4 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие

3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие [Аудио]

2
Под „органично присъствие“ имаме предвид всички начини, чрез които потребителите могат да разберат за Вашия бизнес, без да плащате за позициониране (реклама).

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
Сайтът не е само за хора с бизнес и търговия.

6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин

8
Ако първата ви асоциация със сайт е онлайн магазин… замислете се пак. Има много други видове сайтове, които не търгуват онлайн, но си струва да се посещават.