https://blog.superhosting.bg/no-sales-why.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Имам онлайн магазин, но нямам поръчки! Защо?

2017-08-01
Електронна търговия
shopiko, онлайн магазин, онлайн бизнес, онлайн поръчки

Изграждането на работещ онлайн магазин с Shopiko изисква време, постоянство и много работа! С развитието на SaaS услугите (Software as a Service) вече имате възможност бързо и с няколко клика да създадете собствен онлайн магазин, но активната работа започва след това. Да предположим, че сте избрали супер продукти, с конкурентна цена, магазинът ви е готов, активен, достъпен е за посетителите, но не продавате! Това не е повод да се отказвате. Започнете да търсите възможните причини. Едно от нещата, които отличават успешните от неуспешните онлайн търговци, е точно способността да локализират даден проблем, да го анализират и да намерят решение.

Нека да разгледаме едни от най-често срещаните грешки:


Не забравяйте, че по визията посрещат.

Изберете подходящ дизайн за вашия нов магазин. Бъдете прецизни и обърнете внимание на детайлите. Не подценявайте логото, банерите и изображенията, които използвате за онлайн представянето на вашия бизнес. Всички изображения за продукти, категории, страници и публикации трябва да изглеждат професионално и да вдъхват доверие на вашите потенциални клиенти.

Има ви в Google, значи съществувате.

Когато магазинът ви е готов, е необходимо да започнете работа по неговата SEO оптимизацията. В предходната статия „7 идеи за повече трафик към вашия онлайн магазин“ подробно описахме как да добавите вашия електронен магазин в Google Search Console, как да добавите XML карта на сайта и други практични съвети. Предлагаме ви кратък чек лист с още шест стъпки за вашата първоначална оптимизация в търсачките като Google:

  • Проверете заглавието и описанието на магазина – името трябва да е до 70 символа и да включва ключова дума, свързана с основната му дейност. Описанието на магазина е препоръчително да бъде до 255 символа. В него дайте допълнителна информация за вашия бизнес. В първите 160 символа включете ключовите думи, характерни за магазина, за да сте сигурни, че търсачките ще достигнат до важната за вас информация и ще я разберат коректно.
  • Създайте детайлни описания и заглавия на всички продукти.
  • Проверете URL адресите на всички страници – продукти, категории, вътрешни страници и други. URL адресите е важно да бъдат детайлни и да дават точна информация за съответната продуктова, категорийна или вътрешна страница.
  • Включете подробни описания за категорийните страници. Когато вашите клиенти прочетат това описание е важно да разберат какви продукти ще открият в тази категория.
  • Добавете Meta заглавия и описания на всички страници в магазина – продуктови, категорийни, вътрешни и т.н.
  • Активирайте мобилна версия или използвайте респонсив дизайн. Така вашият Shopiko магазин ще се отваря по подходящ начин на всички мобилни устройства.

А цените?

Когато започвате онлайн бизнес, е задължително да направите проучване на пазара във вашата ниша. Проверете кои са конкурентите ви, как продават, на какви цени, какво е обслужването им. Анализирайте конкуренцията и помислете как вие ще бъдете по-добри, как ще се отличите, какво ще бъде предимството ви пред останалите. Не залагайте само на по-ниска цена! Ако само това ще бъде вашето предимство, може би е добре да премислите отново цялостната си стратегия и план за действие. Важно е да намерите отговорите на въпроса защо клиентът ще избере вас, а не конкурентите ви.

Съдържанието е VIP.

Освен добра визия, качествени продукти, добри цени и обслужване вие трябва да добавите стойност към вашия бизнес. Създавайте съдържание за вашите клиенти, което им помага, решава техен проблем, дава им информация, която да помогне в избора им. Какви са типовете съдържание, които можете да създавате? Предлагаме ви няколко идеи:

  • Статии
  • Видеа
  • Инфографики
  • Е-книги
  • Презентации
  • Анализи и статистики
  • Истории на други ваши клиенти, които са използвали продуктите ви и др.

Нямате посещения, нямате бизнес.

Често търговците, които още са съвсем в началото на своя онлайн бизнес, не знаят какво да очакват и понякога си създават нереалистични представи за продажбите и бизнеса им. Съществува схващане сред част от начинаещите търговци, че с пускането на магазина и поръчките ще започнат. За жалост – НЕ! За да имате поръчки, трябва да имате посещения в онлайн магазина. А за повече посещения и таргетиран трафик ви трябва и реклама.

Възможностите за реклама са много. Но като стартиращ бизнес е препоръчително да се насочите към Facebook реклама, кампании в Google AdWords, имейл маркетинг и ремаркетинг. Щом възнамерявате да направите онлайн магазин или от скоро вече притежавате такъв, най-вероятно сте чували тези понятия. Но ако думата “Ремаркетинг” Ви звучи малко екзотично, нека ви разкажем накратко какво е това. Според статистики около 2% от посетителите на вашия магазин реализират поръчка още от първо посещение. Например ако за деня имате 100 посещения, на теория би трябвало да реализирате 1-2 поръчки. Но какво става с останалите 98 посещения? Изгубили сте ги? Не, до тях можете да достигнете чрез ремаркетинг кампании. Ремаркетингът се осъществява посредством парче код, което вие поставяте във вашия сайт и то ви помага да съберете данни за всички ваши посетители. При Google този код се нарича Google ремаркетинг таг, а при Facebook това е Facebook пикселът. Добавянето на този код не се отразява на работата на сайта и не се вижда от посетителите. Чрез него, когато посетител достъпи вашия сайт, той запазва информацията за него посредством cookie (бисквитка) и след това ви дава възможност да направите рекламна кампания, насочена до всички посетители на магазина ви, които не са реализирали поръчка.

Пример за ремаркетинг: Вие имате електронен магазин за маратонки. Клиент влиза във вашия магазин, разглежда модел, който е подходящ за бягане и излиза. След това (при активна ремаркетинг кампания) той може да започне да вижда точно този модел маратонки на банери, докато сърфира в интернет, както и на рекламни карета във Facebook. Така вашият потенциален клиент получава периодични напомняния и вие увеличавате шанса си той да реализира поръчка.

Извод: Ако искате да продавате, е необходимо да рекламирате. Без реклама няма как да разраснете и развиете вашата бизнес идея.

Доволните клиенти.

Доволните клиенти могат да станат последователи, защитници и най-ефективната реклама за бизнеса ви. Обслужването, коректността и спазването на сроковете за доставка са важна предпоставка за всеки онлайн бизнес. Поощрявайте клиентите да споделят своето мнение, да оставят коментар в социалните мрежи или към продукт, който са поръчали. Положителните мнения и обратната връзка от клиенти, които вече са пазарували от вас, могат да бъдат силен стимул за реализирането на поръчки и от останалите посетители на магазина ви.

Ако сте стигнали до тази част от статията, значи вие сте твърдо решени да успеете и да изградите един успешен електронен магазин. Предлагаме ви три съвета БОНУС, които да помогнат в развитието на вашия онлайн бизнес:
  • Съвет 1 – Създайте фокус група от приятели и познати, на чието мнение можете да разчитате и знаете, че те ще ви дадат обективна оценка. Покажете им магазина, помолете ги да направят поръчка и ги попитайте какво ги затруднява, получават ли информацията, която им е нужна, какво им липсва и какво те биха променили.

  • Съвет 2 – Създавайте доверие сред вашите клиенти. Бъдете максимално открити. Като нов бранд, нов магазин и нов бизнес хората няма да ви познават. От вас зависи как ще спечелите доверието им. Това може да стане чрез съдържание, чрез което те да разберат, че вие разбирате от това, което правите, чрез всички опции за обратна връзка и контакт с вас – телефон, имейл, адрес на магазина, контактна форма, онлайн чат и други. Отговаряйте бързо и точно на запитванията, които получавате.

  • Съвет 3 – Анализирайте. Анализирайте каналите за реклама, които използвате, ефективността от тях, посланията на вашите реклами, поведението на потребителите, резултатите и обратната връзка от съдържанието, което публикувате. Анализирайте всеки един аспект на вашия нов онлайн бизнес. Това е важен процес, който трябва да бъде непрекъснат, защото така вие ще знаете как се развивате, какви са силните и слабите ви страни, какво да промените, какво работи, какво не работи и как да станете по-добри.

Развитието на един успешен магазин не става за един час, два дни или три седмици. Това е продължителен процес, който изисква активна работа и отдаденост от ваша страна. Възможностите за развитие са много и от вас зависи дали името на вашия магазин ще бъде предпочитано и използвано от българските над 1 100 000 потребители, които пазаруват онлайн.

Все още нямате онлайн магазин? Използвайте Shopiko и го направете с няколко клика. Безплатен тестов период – 14 дни!

 

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

Все още няма коментари

Уведоми ме при
avatar
wpDiscuz