Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:
Чуйте и останалите ни аудио статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.
Вече имам онлайн магазин. Сега чакам само поръчките да завалят!
Ако разказвахме приказка, много прохождащи търговци биха сметнали, че това е нейният финал. Всъщност… това е едва началото.
Изграждането на онлайн магазин е началната точка по пътя към развитието на един бизнес. За да го направите успешен, популярен и разпознаваем обаче, следва да продължите пътуването си и да разберете къде може да Ви отведе.
Истината е, че колкото и старание да сте положили в изработката на сайта си, колкото и атрактивни да са цените, които предлагате, колкото и качествени да са продуктите Ви, ако широката аудитория не знае за Вас, всичко ще бъде напразно.
И понеже вярваме, че никой предприемач не иска усилията му да отидат на вятъра, е време да насочим вниманието Ви към „указателните табели“ и техните послания, за да сме сигурни, че ще стигнете до крайната дестинация – продаващ и популярен онлайн магазин.
Да започваме!
Възползвайте се от потенциала на социалните мрежи
….за да привлечете нови посетители на сайта си. Мнозина търговци и бизнеси стартират присъствието си в уеб първо със страница във Facebook, Instagram или друга платформа. Тези социални мрежи са неизменна част от целия маркетинг микс в популяризирането на един бизнес.
Профилите Ви там са още една медийна трибуна за Вас, както и ефективна рекламна площадка за дистрибуция на съдържанието Ви. Ако знаете как да се възползвате от тях, ще разгърнете потенциала на дейността си възможно най-много.
Ето и един пример, който се надяваме да Ви послужи за вдъхновение. Споделяме Ви историята на Стоян и неговия онлайн магазин tatkovatagradina.bg, който гради устойчиво и пълноценно присъствие в уеб пространството:
А какви са разликите между сайта и профилите в социалните мрежи и защо е важно да имате и двете, ще научите в блог статията ни 7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт.
Създайте блог страница в онлайн магазина си
Неслучайно блоговете са толкова значима част от маркетинговата стратегия на един онлайн бизнес. Многократно сме казвали, че съдържанието е „кралят“, който има последната дума. Писането на статии Ви носи ценен трафик, увеличава броя на посетителите Ви и Ви отличава като авторитетен бранд.
Нещо повече. Блог публикациите носят допълнителна стойност за Вашите купувачи. Ако виждат смисъл в думите Ви, са склонни да споделят Вашето съдържание. Ако отговарят дори само на един техен въпрос, ще Ви разпознаят като доверен партньор и съмишленик, който ги разбира. Накратко – прави ги съпричастни с идеята Ви и лоялни към бизнеса Ви.
В платформи като Shopiko създаването на блог е лесна задача. По-предизвикателно е да измислите темите, по които да пишете, но и тук се съмняваме, че ще срещнете затруднение.
Ако например имате магазин за козметика, можете да разкажете за качествата, които я отличават спрямо тази на конкурентите Ви. Друга възможност е да посъветвате аудиторията си как да използва продуктите Ви оптимално за получаване на желаните резултати. Имате достатъчно опции да започнете. Просто го направете!
Не пропускайте: 8 причини да създадем корпоративен блог
Потърсете инфлуенсъри и партньори
Колаборацията между Вас и други брандове или фрийленсъри понякога се оказва липсващото парченце от маркетинговия пъзел. Ако намерите хора, с които имате сходни визия и ценности, можете не просто да разширите обхвата на дейността си, но и да превърнете партньорствата в приятелства.
Маркирайте ползите и за двете страни, за да си осигурите абсолютна симбиоза между бизнеса Ви и хората, които сте избрали да бъдат негови посланици. Така те ще предадат основното послание по възможно най-добрия начин, а Вие ще се утвърдите като надежден партньор.
Помогнете на сайта си да се класира на челни позиции в търсачките
Често попадате на съвети за добро SEO, нали? Няма как да бъде иначе, защото освен за потребителите информацията в интернет трябва да бъде съобразена и с търсещите машини.
Но какво значи да оптимизирате сайта си? Означава да го направите разпознаваем за търсачките, когато потребителите търсят бизнес като Вашия. Колкото по-лесно Google намери Вашия сайт, толкова по-предна позиция ще му отреди и ще го покаже на първите страници.
В Shopiko тази задача ще Ви се стори като детска игра заради специалното допълнение „Оптимизация за търсачки (SEO)“. Там контролирате как да се изписват имената на различните типове страници и продукти. След като сте готови с тях, ще се генерира XML карта на сайта, в която се съдържат адресите на всички страници в магазина.
Запознайте се по-детайлно с всички стъпки в помощната ни статия.
Стимулирайте клиентите си да Ви оставят ревюта в Google
Това е инвестиция, която ще Ви се възвърне в дългосрочен план. Защо ли? Защото с отзивите от клиенти, които вече са се убедили в качествата на Вашите продукти или услуги, ще „побутнете“ онези, които се колебаят дали да Ви се доверят.
Много собственици на онлайн магазини не се възползват от потенциала на този инструмент, а всъщност той е безценен помощник за всеки бизнес. Освен всичко, клиентските ревюта са чудесен начин да съберете обратна връзка, която ще Ви подскаже какво харесват потребителите и какво бихте могли да подобрите.
Научете кои са основните 7 предимства на Google My Business за Вашия бранд.
Насърчавайте посетителите да се абонират за Вашия сайт
Така ще съберете списък с имейли на Вашите клиенти. А това е огромно предимство за Вас, тъй като Ви позволява да активирате тяхната ангажираност с бранда Ви.
С помощта на този имейл лист имате възможност да стартирате директна комуникация с абониралите се през пощенските им кутии. Можете да ги уведомите за намаления, специални акции, предстоящи активности, важни новини и каквото още се сетите.
Но за да се сдобиете с този списък, e необходимо да дадете причина на клиентите си да оставят своите имейли. Независимо дали ще предоставите промо код за отстъпка, безплатен наръчник или покана за събитие, накарайте посетителите да се абонират.
И сега след като хвърлихме яснота върху основните стъпки, които следва да предприемете след направата на онлайн магазина, е време да дадете начало на това приключение, наречено собствен бизнес. Няма да липсват предизвикателства по пътя, но нашите СуперХора са Ваши верни спътници 24/7 по имейл, чат и телефон, за да реагират на Вашите нужди и запитвания.