Готови сте с изграждането на онлайн магазина си? А какво следва после? [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

Чуйте и останалите ни аудио статии в SoundCloudSpotify и Apple Podcasts.

Вече имам онлайн магазин. Сега чакам само поръчките да завалят!

Ако разказвахме приказка, много прохождащи търговци биха сметнали, че това е нейният финал. Всъщност… това е едва началото.

Изграждането на онлайн магазин е началната точка по пътя към развитието на един бизнес. За да го направите успешен, популярен и разпознаваем обаче, следва да продължите пътуването си и да разберете къде може да Ви отведе.

Истината е, че колкото и старание да сте положили в изработката на сайта си, колкото и атрактивни да са цените, които предлагате, колкото и качествени да са продуктите Ви, ако широката аудитория не знае за Вас, всичко ще бъде напразно. 

И понеже вярваме, че никой предприемач не иска усилията му да отидат на вятъра, е време да насочим вниманието Ви към „указателните табели“ и техните послания, за да сме сигурни, че ще стигнете до крайната дестинация – продаващ и популярен онлайн магазин.

Да започваме! 

Възползвайте се от потенциала на социалните мрежи

….за да привлечете нови посетители на сайта си. Мнозина търговци и бизнеси стартират присъствието си в уеб първо със страница във Facebook, Instagram или друга платформа. Тези социални мрежи са неизменна част от целия маркетинг микс в популяризирането на един бизнес.

Профилите Ви там са още една медийна трибуна за Вас, както и ефективна рекламна площадка за дистрибуция на съдържанието Ви. Ако знаете как да се възползвате от тях, ще разгърнете потенциала на дейността си възможно най-много. 

Ето и един пример, който се надяваме да Ви послужи за вдъхновение. Споделяме Ви историята на Стоян и неговия онлайн магазин tatkovatagradina.bg, който гради устойчиво и пълноценно присъствие в уеб пространството:

А какви са разликите между сайта и профилите в социалните мрежи и защо е важно да имате и двете, ще научите в блог статията ни 7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт.

Създайте блог страница в онлайн магазина си

Неслучайно блоговете са толкова значима част от маркетинговата стратегия на един онлайн бизнес. Многократно сме казвали, че съдържанието е „кралят“, който има последната дума. Писането на статии Ви носи ценен трафик, увеличава броя на посетителите Ви и Ви отличава като авторитетен бранд. 

Нещо повече. Блог публикациите носят допълнителна стойност за Вашите купувачи. Ако виждат смисъл в думите Ви, са склонни да споделят Вашето съдържание. Ако отговарят дори само на един техен въпрос, ще Ви разпознаят като доверен партньор и съмишленик, който ги разбира. Накратко – прави ги съпричастни с идеята Ви и лоялни към бизнеса Ви.

Блогът на СуперХостинг.БГ

В платформи като Shopiko създаването на блог е лесна задача. По-предизвикателно е да измислите темите, по които да пишете, но и тук се съмняваме, че ще срещнете затруднение.

Ако например имате магазин за козметика, можете да разкажете за качествата, които я отличават спрямо тази на конкурентите Ви. Друга възможност е да посъветвате аудиторията си как да използва продуктите Ви оптимално за получаване на желаните резултати. Имате достатъчно опции да започнете. Просто го направете!

Не пропускайте: 8 причини да създадем корпоративен блог

Потърсете инфлуенсъри и партньори

Колаборацията между Вас и други брандове или фрийленсъри понякога се оказва липсващото парченце от маркетинговия пъзел. Ако намерите хора, с които имате сходни визия и ценности, можете не просто да разширите обхвата на дейността си, но и да превърнете партньорствата в приятелства.

Партньорства и инфлуенсъри

Маркирайте ползите и за двете страни, за да си осигурите абсолютна симбиоза между бизнеса Ви и хората, които сте избрали да бъдат негови посланици. Така те ще предадат основното послание по възможно най-добрия начин, а Вие ще се утвърдите като надежден партньор.

Помогнете на сайта си да се класира на челни позиции в търсачките

Често попадате на съвети за добро SEO, нали? Няма как да бъде иначе, защото освен за потребителите информацията в интернет трябва да бъде съобразена и с търсещите машини. 

Но какво значи да оптимизирате сайта си? Означава да го направите разпознаваем за търсачките, когато потребителите търсят бизнес като Вашия. Колкото по-лесно Google намери Вашия сайт, толкова по-предна позиция ще му отреди и ще го покаже на първите страници.

В Shopiko тази задача ще Ви се стори като детска игра заради специалното допълнение „Оптимизация за търсачки (SEO)“. Там контролирате как да се изписват имената на различните типове страници и продукти. След като сте готови с тях, ще се генерира XML карта на сайта, в която се съдържат адресите на всички страници в магазина.

Запознайте се по-детайлно с всички стъпки в помощната ни статия.

Стимулирайте клиентите си да Ви оставят ревюта в Google

Това е инвестиция, която ще Ви се възвърне в дългосрочен план. Защо ли? Защото с отзивите от клиенти, които вече са се убедили в качествата на Вашите продукти или услуги, ще „побутнете“ онези, които се колебаят дали да Ви се доверят. 

Много собственици на онлайн магазини не се възползват от потенциала на този инструмент, а всъщност той е безценен помощник за всеки бизнес. Освен всичко, клиентските ревюта са чудесен начин да съберете обратна връзка, която ще Ви подскаже какво харесват потребителите и какво бихте могли да подобрите.

Google My Business
Google My Business

Научете кои са основните 7 предимства на Google My Business за Вашия бранд.

Насърчавайте посетителите да се абонират за Вашия сайт

Така ще съберете списък с имейли на Вашите клиенти. А това е огромно предимство за Вас, тъй като Ви позволява да активирате тяхната ангажираност с бранда Ви. 

С помощта на този имейл лист имате възможност да стартирате директна комуникация с абониралите се през пощенските им кутии. Можете да ги уведомите за намаления, специални акции, предстоящи активности, важни новини и каквото още се сетите.

Но за да се сдобиете с този списък, e необходимо да дадете причина на клиентите си да оставят своите имейли. Независимо дали ще предоставите промо код за отстъпка, безплатен наръчник или покана за събитие, накарайте посетителите да се абонират.


И сега след като хвърлихме яснота върху основните стъпки, които следва да предприемете след направата на онлайн магазина, е време да дадете начало на това приключение, наречено собствен бизнес. Няма да липсват предизвикателства по пътя, но нашите СуперХора са Ваши верни спътници 24/7 по имейл, чат и телефон, за да реагират на Вашите нужди и запитвания.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Искам сайт, но не знам откъде да започна

Искам сайт, но не знам откъде да започна [Аудио]

2
Решихме да Ви споделим накратко стъпките, които трябва да извървите, за да изградите своето онлайн присъствие.
10 основни грешки при изграждането на един уебсайт

10 основни грешки при изграждането на един уебсайт [Аудио]

0
Последствията от неправилно структурирания сайт могат да бъдат неприятни за бизнеса Ви и да доведат до нежелан ефект.
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.