Готови сте с изграждането на онлайн магазина си? А какво следва после? [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

Чуйте и останалите ни аудио статии в SoundCloudSpotify и Apple Podcasts.

Вече имам онлайн магазин. Сега чакам само поръчките да завалят!

Ако разказвахме приказка, много прохождащи търговци биха сметнали, че това е нейният финал. Всъщност… това е едва началото.

Изграждането на онлайн магазин е началната точка по пътя към развитието на един бизнес. За да го направите успешен, популярен и разпознаваем обаче, следва да продължите пътуването си и да разберете къде може да Ви отведе.

Истината е, че колкото и старание да сте положили в изработката на сайта си, колкото и атрактивни да са цените, които предлагате, колкото и качествени да са продуктите Ви, ако широката аудитория не знае за Вас, всичко ще бъде напразно. 

И понеже вярваме, че никой предприемач не иска усилията му да отидат на вятъра, е време да насочим вниманието Ви към „указателните табели“ и техните послания, за да сме сигурни, че ще стигнете до крайната дестинация – продаващ и популярен онлайн магазин.

Да започваме! 

Възползвайте се от потенциала на социалните мрежи

….за да привлечете нови посетители на сайта си. Мнозина търговци и бизнеси стартират присъствието си в уеб първо със страница във Facebook, Instagram или друга платформа. Тези социални мрежи са неизменна част от целия маркетинг микс в популяризирането на един бизнес.

Профилите Ви там са още една медийна трибуна за Вас, както и ефективна рекламна площадка за дистрибуция на съдържанието Ви. Ако знаете как да се възползвате от тях, ще разгърнете потенциала на дейността си възможно най-много. 

Ето и един пример, който се надяваме да Ви послужи за вдъхновение. Споделяме Ви историята на Стоян и неговия онлайн магазин tatkovatagradina.bg, който гради устойчиво и пълноценно присъствие в уеб пространството:

А какви са разликите между сайта и профилите в социалните мрежи и защо е важно да имате и двете, ще научите в блог статията ни 7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт.

Създайте блог страница в онлайн магазина си

Неслучайно блоговете са толкова значима част от маркетинговата стратегия на един онлайн бизнес. Многократно сме казвали, че съдържанието е „кралят“, който има последната дума. Писането на статии Ви носи ценен трафик, увеличава броя на посетителите Ви и Ви отличава като авторитетен бранд. 

Нещо повече. Блог публикациите носят допълнителна стойност за Вашите купувачи. Ако виждат смисъл в думите Ви, са склонни да споделят Вашето съдържание. Ако отговарят дори само на един техен въпрос, ще Ви разпознаят като доверен партньор и съмишленик, който ги разбира. Накратко – прави ги съпричастни с идеята Ви и лоялни към бизнеса Ви.

Блогът на СуперХостинг.БГ

В платформи като Shopiko създаването на блог е лесна задача. По-предизвикателно е да измислите темите, по които да пишете, но и тук се съмняваме, че ще срещнете затруднение.

Ако например имате магазин за козметика, можете да разкажете за качествата, които я отличават спрямо тази на конкурентите Ви. Друга възможност е да посъветвате аудиторията си как да използва продуктите Ви оптимално за получаване на желаните резултати. Имате достатъчно опции да започнете. Просто го направете!

Не пропускайте: 8 причини да създадем корпоративен блог

Потърсете инфлуенсъри и партньори

Колаборацията между Вас и други брандове или фрийленсъри понякога се оказва липсващото парченце от маркетинговия пъзел. Ако намерите хора, с които имате сходни визия и ценности, можете не просто да разширите обхвата на дейността си, но и да превърнете партньорствата в приятелства.

Партньорства и инфлуенсъри

Маркирайте ползите и за двете страни, за да си осигурите абсолютна симбиоза между бизнеса Ви и хората, които сте избрали да бъдат негови посланици. Така те ще предадат основното послание по възможно най-добрия начин, а Вие ще се утвърдите като надежден партньор.

Помогнете на сайта си да се класира на челни позиции в търсачките

Често попадате на съвети за добро SEO, нали? Няма как да бъде иначе, защото освен за потребителите информацията в интернет трябва да бъде съобразена и с търсещите машини. 

Но какво значи да оптимизирате сайта си? Означава да го направите разпознаваем за търсачките, когато потребителите търсят бизнес като Вашия. Колкото по-лесно Google намери Вашия сайт, толкова по-предна позиция ще му отреди и ще го покаже на първите страници.

В Shopiko тази задача ще Ви се стори като детска игра заради специалното допълнение „Оптимизация за търсачки (SEO)“. Там контролирате как да се изписват имената на различните типове страници и продукти. След като сте готови с тях, ще се генерира XML карта на сайта, в която се съдържат адресите на всички страници в магазина.

Запознайте се по-детайлно с всички стъпки в помощната ни статия.

Стимулирайте клиентите си да Ви оставят ревюта в Google

Това е инвестиция, която ще Ви се възвърне в дългосрочен план. Защо ли? Защото с отзивите от клиенти, които вече са се убедили в качествата на Вашите продукти или услуги, ще „побутнете“ онези, които се колебаят дали да Ви се доверят. 

Много собственици на онлайн магазини не се възползват от потенциала на този инструмент, а всъщност той е безценен помощник за всеки бизнес. Освен всичко, клиентските ревюта са чудесен начин да съберете обратна връзка, която ще Ви подскаже какво харесват потребителите и какво бихте могли да подобрите.

Google My Business
Google My Business

Научете кои са основните 7 предимства на Google My Business за Вашия бранд.

Насърчавайте посетителите да се абонират за Вашия сайт

Така ще съберете списък с имейли на Вашите клиенти. А това е огромно предимство за Вас, тъй като Ви позволява да активирате тяхната ангажираност с бранда Ви. 

С помощта на този имейл лист имате възможност да стартирате директна комуникация с абониралите се през пощенските им кутии. Можете да ги уведомите за намаления, специални акции, предстоящи активности, важни новини и каквото още се сетите.

Но за да се сдобиете с този списък, e необходимо да дадете причина на клиентите си да оставят своите имейли. Независимо дали ще предоставите промо код за отстъпка, безплатен наръчник или покана за събитие, накарайте посетителите да се абонират.


И сега след като хвърлихме яснота върху основните стъпки, които следва да предприемете след направата на онлайн магазина, е време да дадете начало на това приключение, наречено собствен бизнес. Няма да липсват предизвикателства по пътя, но нашите СуперХора са Ваши верни спътници 24/7 по имейл, чат и телефон, за да реагират на Вашите нужди и запитвания.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
SaaS?

SaaS? Що е то и кое го прави най-подходящата платформа за Вашия онлайн магазин

0
SaaS услугата ви дава възможност лесно и бързо да стартирате собствен електронен магазин и да развивате бизнеса си в интернет.
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.

Black Friday: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

0
Задаваме 7 въпроса, през които трябва да преминете, за да имате изряден WooCommerce магазин. Типично в наш стил, не Ви спестяваме и отговорите.