Кога промоциите не работят?

Всички сме луди по промоциите. Много често дори не четем за какво са или какви са условията им. Важното е, че можем да спестим и в същото време да получим продукта/услугата без компромис в качеството.

Въпреки че често Ви даваме съвети как да успеете, използвайки промоции, този път ще обсъдим заедно защо понякога те не работят. Факт е, че промоциите не са решение за всичко.

Прочетете още: Отстъпка в процент или в лева?

Нека видим защо и кога те не работят…

#1 Когато не сте си поставили цел

Ако стреляте на посоки, лесно е да не улучите. Всяка промоция трябва да има точно определена цел и правилно подбрани критерии за измерване на успеха й. Като цели може да си зададете:

  • Привличане на нови клиенти.
  • Задържане на клиенти.
  • Разпродажба на застояла стока.
  • Активизиране на неактивни клиенти.
  • И т.н.

Не подценявайте целта. Тя отговаря на въпроса: Защо? Най-важният въпрос, когато става въпрос за бизнес, продажби и маркетинг.

#2 Когато промоцията не е част от цялостната бизнес и маркетинг стратегия

Промоцията сама по себе си няма смисъл, ако е отделена от цялостната стратегия на компанията. Ако възнамерявате да пускате оферти просто защото знаете, че работят, а и другите го правят – не го правете.

Всяка промоция трябва да бъде съобразена с няколко фактора:

  • Цел – защо я правите?
  • Аудитория – за кого я правите?
  • Канали – как ще я промотирате, за да достигне правилните хора?
  • Продължителност – колко ще е дълга?
  • Условия – какво могат и какво не могат да правят клиентите, за да се възползват от офертата?
  • Какви трудности бихте срещнали по време на промоцията – клиентски запитвания, наличности, технически и технологични фактори…

Обмислете всички възможни сценарии и тогава конструирайте умно своята промоция.

Прочетете още: Безплатна доставка или отстъпка от цената?

#3 Когато не таргетирате правилната аудитория

Имате атрактивно предложение и въздействащо послание. Но не успявате да достигнете до своите таргет потребители. Това не е лека задача, но веднъж разберете ли коя аудитория откликва на Вашите активности най-добре, успехът няма да се забави.

Замислете се кои са Вашите най-подходящи клиенти. Какви места посещават? Къде прекарват времето си? В кои социални мрежи са активни?

Няма точна формула за всеки бизнес. Експериментирайте и не се отказвайте!

Прочетете повече: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

#4 Когато промоцията е прекалено продължителна или твърде на често

Много бизнеси виждат полза от промоциите. Те привличат повече потенциални клиенти, скъсяват времето за вземане на решение, повишават средната стойност на потребителската кошница… Както всичко в живота обаче, те трябва да са умерени.

Често намаленията привличат клиенти, които ценят повече промоцията, отколкото качеството и естеството на продукта/услугата. Тази аудитория сериозно може да изкриви представите Ви за пазара и да насочи енергията Ви в грешна посока – например да зачестите промоциите си до степен, че намалените Ви цени да се превърнат в редовни.

Тогава със сигурност ще свикнете клиентите си да очакват по-ниски цени и ще печелите на ръба.

#5 Когато сайтът Ви не е готов за трафика, който привличате

Подготвили сте се с реклама по телевизията, радиото, по дигиталните канали и… изненада. Стотици изнервени клиенти не могат да стигнат до Вашите апетитни оферти само защото сайтът Ви не е подготвен да поеме целия наплив от нетърпеливи клиенти и зарежда много бавно. Резултатът? Множество разочаровани потенциални клиенти, които взимат крайното решение никога повече да не си взаимодействат с бизнеса Ви.

Винаги когато подготвяте промоция, е необходимо да съобразите ресурсите на сайта Ви с очаквания трафик. Дори и да е един ден в цялата година, този ден може да бъде решаващ за Вашите посетители. Целият Ви имидж може да зависи от този един-единствен ден. Затова никога не подценявайте възможностите на хостинг акаунта си.

Още сега изберете най-подходящия план за нуждите на вашия онлайн магазин!

#6 Генерални съображения за промоциите

  • Събуждат скептичността на клиентите. Особено когато потенциалните Ви клиенти не са запознати с Вашия бранд. Намаленията много често насочват мисловната дейност към търсене на отговор за въпросите: Защо е намалено? Какъв му е проблемът? Къде е уловката? Какво не му е наред? Някои потребители вярват в английският метод на пазаруване: „Не сме толкова богати, за да купуваме евтини неща.“ Понякога евтиното излиза по-скъпо.
  • Не изграждат лоялност. Бъдете подготвени, че промоциите могат да привлекат клиенти, които пазаруват от Вас само защото знаят, че имате по-добра оферта. Видят ли обаче по-добро предложение на пазара, те ще изчезнат от Вашия обхват. Много тъжно, нали?
  • Свикват клиентите да се пазарят. Неоспорим факт е, че необмислените промоции могат да „научат“ клиентите да очакват намаление. А защо не и да пазаруват само когато има намаления? Нека бъдем честни – никой търговец не иска да стига до там.

След всичко казано дотук… имате прекрасната възможност да оптимизирате начина, по който правите промоции.

И не забравяйте: Най-важна е подготовката!

Вече можете бързо и лесно да създавате работещи промоции с помощта на маркетинг инструментите на онлайн магазин от СуперХостинг.БГ – Shopiko. Тествайте безплатно за 14 дни още сега!

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи полезни съвети за развитието на Вашия онлайн магазин.

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин

8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин [Аудио]

0
Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko.
10 основни грешки при изграждането на един уебсайт

10 основни грешки при изграждането на един уебсайт [Аудио]

0
Последствията от неправилно структурирания сайт могат да бъдат неприятни за бизнеса Ви и да доведат до нежелан ефект.
4 подхода за безупречно клиентско обслужване

4 подхода за безупречно клиентско обслужване [Аудио]

0
4 практични начина да подобрите своето клиентско обслужване, така че да заслужите мястото си на пазара до големите играчи в онлайн търговията.