Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

55 статистики за онлайн търговията [2019]

Изпратихме 2019-та.
Посрещнахме 2020-та.
Емоцията от празниците отмина и е време да се захванем отново за работа. Равносметката чука на вратата - споделяме какво показват цифрите от 2019-та за онлайн търговията (по света и у нас) и интернет потреблението? Разполагайки с тези любопитни числа, подкрепени с тенденции и очаквания за 2020-та, ще успеете да си направите важни изводи за посоката на развитие на Вашия бизнес.

Да започваме!

Статистики от България

Интернет потребление (статистики от БЕА и НСИ)


  • 63% от българите използват мобилно устройство за достъп до интернет;
  • 24.5% от хората никога не са използвали интернет;
  • Двете най-главни причини за неизползване на интернет:
    • Смятан е за ненужен и безполезен;
    • Липса на умения за работа с интернет.
  • Двете най-главни причини за употреба на интернет: комуникация и търсене на информация.
Наблюдения: Все повече български домакинства използват интернет за лични и професионални цели. Разпространението на интернет по територията на страната ни се е увеличило с 4% спрямо 2018-та. Комуникацията през мобилно устройство и мобилното търсене на информация се развива с много бързи темпове, като това предполага всички собственици на сайтове и онлайн магазини да насочат усилията си към повече оптимизация на мобилните си версии.

Онлайн пазаруване (БЕА и НСИ)

  • Ръст на електронната търговия през последните 5 години - между 21% и 33%; (BEA e-commerce Passport 2019)
  • Ръст в B2C онлайн продажбите - 30% спрямо 2018; (BEA e-commerce Passport 2019)
  • 1 500 000 български потребители са пазарували онлайн през 2019-та година; (BEA e-commerce Passport 2019)
  • Всеки от тези потребители е похарчил средно 473 евро през 2019-та; (BEA e-commerce Passport 2019)
  • 31% от онлайн потребителите (над 20% от цялото население в България) са превърнали онлайн пазаруването в навик и имат доверие в процеса; (BEA e-commerce Passport 2019)

  • Търговците, от които поръчват най-много българите (НСИ):
    • Български - 88.1%;
    • Европейски (ЕС) - 41.8%;
    • Страни извън ЕС - 19.1%.
  • Трите най-разпространени причини за отказ от онлайн покупка (НСИ):
    • Потребителите предпочитат да пазаруват лично, да видят, да пипнат, да пробват стоката;
    • Изпитват трудности при намирането на информация относно гаранции и други законови права;
    • Споделят, че времето за доставка е по-дълго от посоченото.
  • България е на 59-то място в световната класация: Улеснен процес при стартиране на бизнес; (European Ecommerce Report 2019)
  • 21-во място в света по трансгранична търговия - за трета поредна година. (World Bank’s Doing Business Ranking, 2019)
Наблюдения: Наредба Н-18 даде старт на обмислянето и интеграцията на множество промени в бизнес процесите на онлайн търговията в България. Експертите от Българската Ecommerce асоциация споделят своите прогнози, че е възможно наредбата да създаде бариери за навлизането на международни инвеститори в страната през 2020. Въпреки тази законодателна промяна, България отчита ръст в онлайн търговията и интернет потреблението спрямо 2018-та година.
Статистики от света

Интернет потребление

  • 85% от населението на Европа използва интернет, което го прави континентът с най-голям дял на интернет потребители в света; (Еcommerce Report Global 2019)
  • Северна Европа има най-висок процент на интернет свързаност: 93.3%; (Еcommerce Report Global 2019)
  • ОАЕ е страната с най-висок дял на интернет потребителите в света - 99% от населението на ОАЕ използва интернет ежедневно. (Еcommerce Report Global 2019)

Онлайн търговия

  • Най-висок оборот от онлайн търговия има континентът Азия (44%), следван от Северна Америка (26%) и Европа (22%); (Еcommerce Report Global 2019)
  • Европа е на първо място по стойност на онлайн поръчките на глава от населението; (Еcommerce Report Global 2019)
  • Скандинавските страни имат едни от най-благоприятните условия за лесно стартиране и развитие на бизнес; (European Ecommerce Report 2019)
  • Страните с най-висок ръст в онлайн търговията за 2019-та са: Мексико (35%), Индия (32%), Филипините (31%), Китай (27%); (eMarketer, 2019)
  • Водещите страни с най-високи продажби в онлайн търговията за 2019-та са: Китай, САЩ, Великобритания, Япония, Южна Корея, Германия и Франция; (eMarketer, 2019)
  • В Европа трите страни с най-висок дял на онлайн продажбите са: Великобритания, Германия и Франция. (eMarketer, 2019)
Наблюдения: Азиатските страни бележат много бързи темпове на растеж в онлайн търговията. Прогнозите на глобално ниво предполагат, че като лидери на онлайн пазара, те също ще са източник на множество тенденции и технологични въведения в сферата на електронната търговия.
Маркетинг и дигитално присъствие

Google търсене

  • 72% от тези потребители го използват на десктоп, а 92% на мобилно устройство; (Google, 2019)
  • Всяка секунда се подават 70 000 търсения към алгоритъма на Google; (Google, 2019)
  • 75% от потребителите гледат само първата страница с резултати; (Devrix, 2019)
  • Близо 33% от търсенията визират конкретна локация или локален бизнес; (Devrix, 2019)
  • 78% от потребителските търсения на локален бизнес са завършили с посещение на място; (Junto, 2019)
  • 4 пъти повече потребители са използвали Google Assistance през 2019-та; (Google Home, 2019)
  • Търсенията „къде да купя“ и „близо до мен“ са нараснали с 200% за последните 2 години. (Google, 2019)

Социални мрежи

  • 40% от населението на земята използва социални мрежи; (Emarsys, 2019)
  • 93% от маркетолозите използват Facebook реклама редовно; (Social Media Examiner, 2019)
  • 21% по-малко тийнейджъри използват Facebook през 2019-та; (Pew Research Center, 2019)
  • 59% от Instagram потребителите са под 35-годишна възраст; (Statista, 2019)
  • 82% от B2B интеракциите се случват в LinkedIn; (LinkedIn, 2019)
  • 54% повече потребители предпочитат компаниите да качват повече видеа в YouTube; (HubSpot, 2019)
  • Социалните мрежи са най-подходящото място за реклама, ако таргетирате милениали (50% достигане) или генерация Z (42% достигане). (Adobe, 2019)
Любопитно: Маркетинг екипът на Google споделя, че най-главната им „тийн цел“ за 2020 е да позиционира компанията успешно в TikTok. (Think With Google)

Покупки, доставки и плащания

  • 45% от потребителите по света купуват продукт онлайн и го взимат на място; (Google/IPSOS, 2020)
  • 50% от потребителите споделят, че визуалното съдържание (снимки, картинки, видеа) им е помогнало да вземат решение за покупка; (Google Survey, 2019)
  • 90% от потребителите, които са посетили магазин на място, споделят, че са го проучили първо онлайн; (Google Survey, 2019)
  • 73% от потребителите споделят, че политиките по връщане играят важна роля в решението за избор на онлайн магазин; (UPS, 2019)
  • 42% от онлайн купувачите предпочитат да използват кредитна или дебитна карта. (Statista, 2019)

Видео маркетинг

  • Маркетолози споделят, че получават 66% повече потенциални клиенти чрез видео, отколкото чрез друг вид съдържание; (OptinMonster, 2019)
  • 4 от 5 потребители смятат демо видеата за много полезни; (Workspace Digital, 2019)
  • Видео съдържанието, позиционирано на лендинг страница, може да подсили конверсиите с 86%. (WPForms, 2019)
5 очаквани тенденции за 2020
#1 Скорост и мобилна версия

Още през 2018-та година Google обяви, че от скоростта на зареждане на Вашия уебсайт зависи класирането на мобилната му версия. Затова двата компонента вървят ръка за ръка, като те са фокус и през 2020-та.

Разберете как да проверите скоростта на сайта си през DevTools в браузъра и защо скоростта на зареждане е важна част от дигиталното Ви присъствие. Ще загатнем само, че потребителите очакват един сайт да се отвори до 3 секунди (Google, 2018). През 2020-та тенденцията ще е за още по-бързо зареждане - направо мигновено.

Всяка секунда закъснение допринася за по-голям процент отпадане на потребителите, последвано от множество пропуснати ползи за Вашия бизнес.

#2 Чат и чат ботове

Все по-популярен става т.нар. Conversational marketing - разговорното общуване с клиенти на ежедневна база. Това най-лесно се постига чрез чат. Прогнозите сочат, че до 2021 година 71% от бизнесите по света ще имплементират чата като канал за клиентско обслужване. (Bold 360) Това е продиктувано от нетърпението на потребителите по отношение на очакваното време за отговор при допитване - максимум 10 минути. (HubSpot, 2019)

А Вие включихте ли чата като част от бизнес и маркетинг стратегията си?

#3 Персонализация

72% от потребителите се ангажират само с персонализирано съдържание, докато 86% от тях в същото време се притесняват за личните си данни. (Smart Insights, 2019) Колкото повече се развива дигиталния свят, толкова повече се оказват предизвикателствата пред него. От една страна, добрият маркетинг отговаря и посреща нуждите на своите потенциални и настоящи клиенти, като това се случва посредством събиране на данни и доброто им тълкуване. От друга страна, след въвеждането на GDPR потребителите станаха много по-мнителни в предоставянето на своите лични данни.

Знаете ли кога са най-склонни потребители Ви да Ви предоставят своите лични данни? Статистиките говорят по-ясно от всякога (Smart Insights, 2019):

  • 90% от потребителите биха ги предоставили, за да получават намаления и промоции;
  • 87%, за да получават бърза, навременна и адекватна помощ при възникнал проблем;
  • 85%, за да получават известие за желани продукти в наличност;
  • 82%, за да получават персонализирани предложения;
  • 81%, за да намират бързо и лесно желани продукти.

А сега е Ваш ред да изградите добра стратегия за персонализация!

#4 Видео маркетинг

Видео форматът започна да се превръща във все по-масов начин за комуникация. Тенденциите ясно говорят, че това е предпочитан начин за консумация на информация особено от милениали и генерация Z. В духа на тази тенденция с много бързи темпове се развива социалната мрежа TikTok, която е изцяло насочена към кратките и грабващи видеа. Платформата има по 500 милиона активни потребители месечно и това е само началото. (Datareportal, 2019)

А знаете ли, че YouTube има почти 1.9 милиарда потребители по целия сват? (Statista, 2019)

Време е да направите видео маркетинга неразделна част от своята бизнес стратегия!

#5 Инфлуенсър маркетинг

30% от потребителите са склонни да пробват услуга или да купят продукт, ако е препоръчан от инфлуенсър. (Social Media Today, 2019)

Инфлуенсъри наричаме всички дигитални потребители, които имат влияние върху определена аудитория. Те са се доказали с информацията, която споделят редовно по избраните от тях канали, както с живота, който водят. Прогнозите са, че през 2020-та година 67% от бизнесите ще си партнират с инфлуенсъри, за да достигнат до повече потребители.

Това не означава, че съдържанието на инфлуенсъра е купено. НЕ! Бизнесите винаги си партнират с инфлуенсъри, които споделят техните ценности и виждания. Обратното също важи - инфлуенсърите имат свободата да избират бизнес партньори, които уважават техните идеи и им дават свободата да представят съдържание според собствените им виждания.

Ето и нещо, над което да помислите: Можете ли да намерите подходящи инфлуенсъри за целите на своя бизнес?


Представихме Ви няколко статистики и тенденции, които ще вземат превес през новата 2020-та година. Надяваме се, че сме Ви били полезни и Ви пожелаваме още по-добро дигитално позициониране и много успехи!

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи полезни съвети, статистики и тенденции в онлайн търговията, дигиталния маркетинг и бизнес развитието.

АБОНИРАНЕ

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

500px270px
SuperHosting.BG

Оставете коментар

avatar
  Абониране  
Уведоми ме при