Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин

Едно разпространено мислене сред потребителите е:

Никога не съм се замислял/а да имам сайт. Аз не търгувам с нищо. Какво ще го правя този сайт?

Истината е съвсем друга - за да имате сайт, не е необходимо да продавате продукти онлайн. Сайтът е Вашата дигитална собственост. В нея можете да се разполагате, както сметнете за добре и да изразявате идеите си. С времето Вашето постоянство има потенциала да превърне хобито Ви в процъфтяващ бизнес.

Ако първата Ви асоциация със сайт е онлайн магазин… замислете се пак.
Има много други видове сайтове, които не търгуват онлайн, но се радват на многобройни посетители.

Нека видим какво ги прави атрактивни!

#1 Блог

Още сега Ви запознаваме с още един разпространен мит: „Блоговете вече замират.“

Това изказване няма как да е по-далече от истината. Единственото, което умира, е моделът, по който се конструират блоговете. Все така актуални са както личните, така и корпоративните блогове. Те са един от най-лесните начини да изявите идеите си, да комуникирате с аудиторията, бъдещите си клиенти и да останете в историята на интернет.

Развиват се с пълна сила и блоговете, базирани на нишови интереси. Блоговете, от които можеш да научиш нещо и да се обогатиш.

Примери: Кулинарен блог, маркетинг блог, хостинг блог, бизнес блог, моден блог, блог за здраве и красота, блог за дизайн, блог тип „направи си сам“, исторически блог, блог за пътувания и т.н.

Идеите за блог са безброй. Ако Вие имате любимо занимание, което Ви кара да се чувствате живи и пълноценни, споделете го със света. Възможно е именно Вие да вдъхновите някого и да му помогнете (без дори да сте наясно с това).

#2 Сайт портфолио

Вие сте фотограф, художник, копирайтър или творите в друга сфера? Колкото и да сте добър в занаята си… потребителите имат нужда от доказателство. Ако имате портфолио на работата Ви досега (снимки, статии, дизайни или други изработки) - независимо дали е скромно или не, изложете го на Вашия сайт. Така потенциалните Ви клиенти ще могат да се запознаят с таланта Ви, да изградите имидж и да достигнете до желаната аудитория.

Не разчитайте само и единствено на препоръката, а споделете уменията си онлайн!

Примери: сайт за фотография, за дизайн (на дрехи, интериорен дизайн, уеб дизайн), за видео обработка, за картини, за копирайтинг услуги…
#3 Обучителен сайт

Мечтаете да си имате дигитална академия, където хората ще се учат от Вашия опит и знания? Сайтът е чудесно решение за обучителни материали – видеа, статии, уроци от смесен тип, тестове, книги и още много други.

Може би разбирате от психология, маркетинг, личностно развитие, бизнес, ораторско изкуство, фитнес, здравословно хранене или нещо друго специфично?

Сега е моментът да споделите със света своите знания и да се радвате на верни фенове! А защо и да не спечелите от това?

Примери: Обучителен сайт по език или наука, за личностно развитие, за професионално развитие в определена сфера (програмиране, дигитален маркетинг, психология, счетоводство и т.н.)…
#4 Сайт за новини

И не… не е нужно да сте медия, за да споделяте новини. Също така не е нужно да пишете новини по стандартния модел. Един пример от българската действителност са uspelite.bg, които споделят положителни новини и вдъхновяващи истории на успели българи. Разбира се, има и много други!

Можете да споделяте новини от Вашето родно градче или от конкретен бранш/сфера. Разчупете стереотипите. С времето е възможно да се превърнете в институция - източник на достоверна информация… което ще Ви носи огромно удовлетворение.
Бъдете смели!

Примери: Новини за конкретно населено място/град/регион/държава, новини от конкретно професионално направление, новини за събития (общо или на конкретна тематика).
#5 Форум

Имате ли си любим форум, който посещавате често? Форумите изграждат общество и предразполагат участниците да споделят мнения, преживявания, опит. В тях се разгръщат искрени, а понякога и разгорещени, дискусии. Това са места, на които потребителите черпят ценна информация от опита и мненията на другите. А днес „препоръката“ е водещ фактор при взимането на решения. Включително и изразена от напълно непознат.

Примери: Геймърски форуми, тийнейджърски форуми, професионални форуми и т.н.

Ако обмисляте да създадете форум, помислете за хората, които бихте искали да привлечете към участие. Имаме чудесна обучителна статия именно по тази тема!

Прочетете още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

#6 Сайт за благотворителни каузи

Може би за Вас е важно да бъдете част от нещо по-голямо… Нещо, което придава смисъл и помага на друго човешко същество или… обществото като цяло?

Посредством сайта Ви ще можете да запознавате аудиторията си със значими събития и каузи. Направете това, което Ви е най-насърце!

Примери: Сайт за благотворителни каузи, събития и истории.

Сигурни сме, че наум Ви идват още много други идеи за собствен сайт. Фокусирайте се върху Вашите лични желания. Какво искате най-много да споделите със света?

Понякога ни липсва увереност, че точно ние можем да направим промяна – да научим някого на нещо, да вдъхновим, да помогнем… и често всичко се свежда до първата крачка.

Направете я и ще видите, че си е заслужавало!

Запазете най-подходящото име за своята СуперИдея и я настанете в сигурен дом, където ние ще се погрижим за нейната защита и безупречно функциониране. Бъдете смели и действайте!

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

2
Оставете коментар

avatar
1 дискусии
1 отговори към коментарите
0 абонирали се за тази дискусия
 
най-гласуван коментар
най-обсъждан коментар
  Абониране  
Уведоми ме при
Бико
Гост

Всъщност можете да градирате статията до поне 3 пъти по толкова, ако искате да покриете всичко като варианти 🙂 А за подбора на тип сайт и предназначение - може би е добре човек да направи перспективен анализ и да си представи сайта си след 5 години и какво очаква да се случи с него тогава, за да си даде сметка дали не е поредно мимолетно хрумване - тук визирам силно блог сайтовете 😉

СуперХостинг.БГ
SH

Здравейте, Бико,

Напълно сме съгласни, че има още много други варианти (освен изброените) за сайт, различен от онлайн магазин. Идеята на статията обаче е само да загатне за възможностите и да разпали въображението на читателите за още повече опции.

Съветът Ви за перспективният анализ е много на място и пожелаваме на всички стартиращи онлайн проекти добро планиране, ясна визия и много дигитални успехи.

Усмихнати и слънчеви летни дни!

Поздрави,
Диди

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other