Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

7 грешки при избора на домейн

Изборът на най-подходящия домейн за Вашия онлайн проект е първата стъпка от дигиталното приключение. Тя е основополагаща. Грешките при избора на домейн могат не само да Ви изгубят времето, но и да объркат бъдещите Ви планове за изграждане на печеливш бизнес, бранд или имидж.

Затова нека заедно се запознаем с най-честите грешки при избора на домейн… За да не ги допускаме занапред!

Грешка №1: Игнорирате правилото KISS

Keep it simple, stupid. 😉 Следвайки това правило ежедневно, се научавате да правите нещата простичко - за да ги разбере всеки.

Има няколко грешки, които се допускат при избора на домейн, и е важно те да бъдат сведени до 0.

  • Твърде дълго име - otpushvanenakanalikirilyanev.info;
  • Изписване, което лесно може да се обърка - darkknight.com (с darknight.com);
  • Включвате цифри като заместител на букви - 4anti.bg;
  • Двойни букви - piknikkraiteb.net/kasmett.bg;
  • Тирета - day-dream.eu.

Всички тези примери са едно голямо НЕ.

Препоръка: Домейн името е връзката между опитите Ви да достъпите сайт и реалното зареждане на сайта. Ако объркате клиентите си, те ще се откажат и може би никога няма да пробват отново.

Затова името на Вашия сайт е препоръчително да бъде:

  • Кратко, точно, ясно, да се чете, произнася и изписва лесно;
  • Без символи, които могат да бъдат пропуснати или объркани;
  • Без двойни букви.

Не бихте искали да изгубите своите клиенти още преди да са видели Вашия сайт, нали?

Грешка № 2: Подценявате важността на регистратора

Регистраторът на Вашия домейн е важен компонент от изграждането на Вашата онлайн империя. Защо? Регистрирайки домейн, Вие се съгласявате да го управлявате при съответната компания.

Много потребители се изкушават от ниските първоначални цени за регистрация и прибързват с покупката на домейн. Впоследствие се оказва, че зад ниската цена се крият множество условия със ситен шрифт, затруднен процес по прехвърляне в друга компания, несигурност на инфраструктурата и/или некачествено обслужване.

Най-оптималната практика е да поддържате всички услуги, свързани с Вашето онлайн присъствие (домейн, хостинг/сайт, пощи, SSL сертификат), на едно място. Това ще Ви помогне по-лесно да ги управлявате, подновявате, поддържате и да говорите само с един екип при нужда от съдействие.

Препоръка: Независимо от цената на предпочитания от Вас домейн, запознайте се с политиките на регистратора, прочетете мнения на клиенти и проверете за добавената стойност, която бихте получили, бидейки негов клиент.

СуперХостинг.БГ предоставя:

  • Широк избор от над 350 домейн разширения;
  • Защити и сигурност;
  • 24/7 поддръжка и съдействие;
  • Конкурентни цени без скрити условия;
  • Лесно и удобно управление на Вашите домейни;
  • Възможност за добавяне на допълнителни услуги и изграждане на професионални пощи;
  • Качествено, отзивчиво и навременно обслужване.
Грешка № 3: Разчитате само на едно домейн разширение

Да предположим, че създавате бранд, който искате да се развива, да бъде разпознаваем и да привлича клиенти. Последното нещо, което искате, е конкурент да регистрира същото име, но с друго разширение.

Ако разчитате само на едно домейн разширение, има вероятност друг по-голям късметлия да изгради империя с останалите разширения. И тогава ще Ви е трудно да защитите бранда си - особено ако нямате търговска марка.

Препоръка: Винаги когато става въпрос за изграждане на бизнес и съответно - бранд, добавете към портфолиото си всички най-известни домейн разширения. Регистрацията им Ви дава възможност да утвърдите името си и в същото време да го защитите от недоброжелатели.
Грешка № 4: Отказвате се, ако името е заето

Хрумнала Ви е супер идея за име на Вашия сайт. Проверявате го и… уви! Заето е.

Това не е повод да унивате. Ако разширението, което искате, е заето, помислете за друго разширение. Възможностите са много.

Ако все пак всички възможности са заети, то най-вероятно вече съществува такъв бранд и той е „маркирал своята територия“. Това е прекрасен пример да си припомните Грешка № 3 и да не я допускате със своя собствен бранд.

Препоръка: Помислете за ново име. Модифицирайте идеята си. Посъветвайте се с най-близките си. Вашето име е там някъде и Ви очаква. Само Вас!
Грешка № 5: Прескачате брейнсторминга (brainstorming)

Най-хубавите идеи се раждат при открито и нецензурирано споделяне в група. Обсъдете името на сайта си с най-близките Ви хора, екипа, с който работите или Вашите партньори. Със сигурност ще изскочи нещо интересно и подходящо.

Препоръка: Записвайте всяко предложение, всяка добра идея, всяко попадение.

Много скоро перфектното име ще се появи. Стискаме палци да е свободно!

Ако не, прочетете отново Грешка № 4. 😉

Грешка № 6: Подценявате новите домейн разширения

В момента популярен избор за име са комбинациите от новите домейн разширения. Например: .online, .site, .pro, .art, .space, .love, .shop и много други.

Тъй като старшите разширения като .com, .bg, .net, .info, .org, .biz са почти изчерпани, вече потребителите се обръщат към новите домейн разширения. С тях можете да измислите запомнящи се и много интересни имена.

Пример: myspecial.space, mysuper.site, theperfect.home и безброй други оригинални идеи.

Най-хубавото е, че търсачките поставят новите домейн разширения наравно с вече познатите .com, .bg, .net, .info, .org, .biz. Така няма опасност да объркат плановете Ви за SEO оптимизация и класиране сред първите позиции при търсене.

Препоръка: Осмелете се да излезете извън рамките на стандартните домейн имена и брандирайте сайта си по уникален начин. Проверете за свободна комбинация сега!
Грешка № 7: Регистрирате домейна на чуждо име

Домейнът е Вашата дигитална собственост. Тя е също толкова Ваша, колкото и новата Ви кола. Не бихте я регистрирали на чуждо име, нали?

Препоръка: Независимо от обстоятелствата, винаги регистрирайте Вашите домейни на свое име.
Допълнителна препоръка: Освен на свое име, винаги регистрирайте услугите си във Ваш клиентски профил и пазете паролите си за достъп. Избягвайте да ги споделяте с трети лица и преди да го направите, уверете се, че можете да им имате доверие.

С бурното развитие на дигиталното пространство е важно да полагате грижи за Вашата дигитална собственост, като я пазите и защитавате. Наскоро споделихме една интересна статистика: 9 от 10 фишинг атаки са успешни.

Разберете какво е фишинг и как да се предпазите от недоброжелатели: Фишинг - на лов, но не за риба, а за вашето потребителско име и парола

Воала! Вече сте готови уверено да пристъпите към избора и регистрацията на домейн. Бъдете смели, уверени и вярвайте в бъдещия си проект. Пожелаваме Ви успех!

Абонирайте се за нашия СуперБлог. Научавайте първи за нашите нови и полезни статии!

АБОНИРАНЕ

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

500px270px
SuperHosting.BG
Етикети/Tags

Оставете коментар

avatar
  Абониране  
Уведоми ме при