Защо онлайн магазинът ми не продава? 4 стъпки към успешен онлайн бизнес [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Как да накарам онлайн магазинът ми да започне да продава? Защо сайтът ми няма посещения? Нали вече имам хостинг, какво още е нужно, за да носи онлайн бизнесът ми приходи? 

Тези и подобни въпроси често получаваме от наши клиенти. Вероятно и Вие сте ги задавали или продължавате да си ги задавате. В тази статия даваме отговори, с чиято помощ да тръгнете по-уверено по пътя на успеха. Продължете да четете, за да разберете кои са те.

Стъпка 1: Избрали ли сте правилната платформа за Вашите нужди?

Важно е да съобразите платформата, на която разработвате своя уебсайт, с възможностите си. Какви умения и познания имате в уеб, разполагате ли със специалист, който да Ви съдейства? А разполагате ли с достатъчно средства, за да наемете такъв?

Грешка, която много стартиращи бизнеси допускат, е да изберат платформа, съдържанието, в която не могат да управляват и актуализират по визуално издържан и ефективен начин. В следствие на това често оставят сайта си с непрегледен дизайн, нечетливи текстове или пък остаряла информация. Бъдете внимателни, това отблъсква потребителите и няма да доведе до продажби.

В тези ситуации на помощ идва Shopiko например – достъпно SaaS решение за лесно и бързо създаване на онлайн магазин. В Shopiko e необходимо единствено да качите красиви снимки на своите продукти и да добавите атрактивни описания. Можете да го направите и без съдействието на специалист, а срещу достъпния абонамент получавате достъп до платформата, хостинг и SSL сертификат. Безплатният тестов период от 14 дни Ви дава и достатъчно време да валидирате дали това е подходящото решение за Вас и дали изобщо бизнес идеята Ви има потенциал онлайн. 

Не бихме могли да отречем обаче, че като всяка предефинирана услуга, Shopiko има и своите ограничения, които, ако сте в по-напреднал етап от развитието на бизнеса си, може да се окажат пречка. На по-специфичните изисквания и нужди би могла да отговори open-source платформа като WordPress, в допълнение с WooCommerce за онлайн магазини.

Разнообразието от теми и плъгини, както и обширната мрежа от разработчици, познаващи добре платформата, със сигурност дават предимство на WordPress пред много други системи. В СуперБлога и помощната ни страница също можете да откриете поредица от полезни материали, които ще Ви помогнат да се справите сами с настройките и управлението на съдържанието. В списъка ни с партньори пък има множество проверени специалисти, които ще Ви съдействат, в случай че предпочитате да не навлизате сами в дълбоките води.

🔥Подготвили сме Ви и един горещ летен хостинг пакет с инсталиран WordPress, .com домейн и SSL сертификат – всичко необходимо, за да бъдете 100% онлайн, само за 12 лв./мес. Разгледайте го сега!

💡Ако имате нужда от още малко детайли във връзка със спецификите на различните платформи за уебсайтове, запознайте се със статията 5+1 основни разлики между Сайт билдър, Shopiko и WordPress.

Стъпка 2: Откроили ли сте своето USP (Unique Selling Point)?

Конкуренцията в света на онлайн търговията е убийствено голяма. След като имате уебсайт, с който можете да работите лесно и удобно, е време да структурирате съдържанието така, че да изтъкнете най-силните страни на Вашите продукти или услуги на видимо място. С други думи – да покажете своето USP – онова уникално предимство, заради което клиентите Ви ще пазаруват именно от Вас. 

Далеч не е задължително това да бъде ниска цена. Може да предлагате безплатна доставка или пък отлично клиентско обслужване и бърза реакция. 

С магазин на Shopiko например можете да активирате допълнения за над 20 метода за плащане. Това удобство ще улесни потребителите Ви и ще ги привлече да пазаруват от Вас, избирайки Ви пред конкурентите.

Предлагате продукти в красиви багри? Погрижете се това да се вижда на снимките. Проучете различни похвати за продуктови снимки или пък наемете професионален фотограф. След това оптимизирайте изображенията, за да запазят качеството си, без да претоварват сайта Ви. 

💡Прочете още: 10 най-често срещани грешки в уеб дизайна на един сайт

💭Запомнете, великите събития, хора и сайтове не са плод на еднократно действие или ситуация, напротив, те са резултат на последователни малки усилия. Ако искате да бъдете добри в това, което правите, отделете му време и внимание и клиентите ще Ви отвърнат със същото.

Стъпка 3: Вкарвате ли подходящия трафик? 

Откъде идват посетителите на сайта Ви? На правилното място ли ги търсите?

Често срещана грешка е инвестирането на стотици левове в рекламни канали, от които не идват очакваните резултати, само защото си мислите, че са достъпни и познати за Вас. Правилно ли го правите обаче и там ли са потенциалните Ви клиенти? 

Пример за такова объркване е Facebook рекламата. Макар и работещ инструмент както за популяризиране на бранда, така и за реализация на продажби, Facebook също има своите тънкости при настройка. Техният брой се увеличи със скорошния ъпдейт на iOS устройствата например, след който данни за тези потребители почти не се събират. Освен, че е важно да проучите, а защо не да се допитате и до специалист за фините настройки, добре е да проучите и потребителското поведение.

💡От полза ще Ви бъде нашият СуперРазговор с Бисер Вълов от Beyond ID Studio: Съвети и тактики за успешни Facebook кампании.

Да речем, че предлагате автомонтьорски услуги, къде рекламирате? Логично би било да заложите по-скоро на Google Search реклама, тъй като първото нещо, което средностатистическият човек прави, когато има повреда на автомобила си, е да потърси в Google близък сервиз. 

Ако все пак заложите на социалните мрежи, подберете внимателно аудиториите си. Важно е да хванете потребители със съответните интереси и в правилния момент, в който Вашите продукти или услуги биха били подходящи за тях. Ако например предлагате бебешки стоки, то изберете млади жени, обвързани или наскоро омъжени. 

💡Прочетете още: Как да продаваме през Facebook и Instagram?

Имайте предвид и факта, че социалните мрежи се използват предимно на мобилни устройства. Ако привлечете потребители през реклама в Instagram например, където работата на смартфон е гладка и лесна, но ги отведете на сайт, който няма мобилна версия, ще ги изгубите моментално. Оптимизирайте сайта си за мобилна версия с тези 10 добри практики.

Проучвайте внимателно своите потребители и опознайте местата, на които те “виреят” – социални мрежи, списания, клубове, приятелски препоръки, мейлите си. Можете да откриете инструменти, с чиято помощ да достигнете до всеки един от тези хабитати. След това ги разведете (с помощта на дизайна и съдържанието) из своя сайт – покажете им удобството да се използва от всякакви устройства, заведете ги до своето уникално предимство, дайте им добавена стойност с неустоими предложения. 

💭Невинаги тайната е в количеството трафик, а в неговото качество. Ако правилно сте свършили работата в своята градинка, потенциалните клиенти ще откликнат положително на това.

Стъпка 4: Водите ли правилно потенциалните клиенти по потребителската пътека?

Ако влагате всичките си усилия до момента на покупка, но не се грижите за своите клиенти след това, то няма как да очаквате дългосрочни резултати. Привличането на клиент еднократно е по-лесната част от задачата. Задържането му и превръщането му в лоялен клиент и посланик на бранда Ви обаче е истинското предизвикателство.

За да се справите успешно с него, можете да разделите своите усилия на няколко части:

👉🏻Преди поръчката. Ако предлагате продукт или услуга, които не са от първа необходимост и изискват повече време за обмисляне, добавете още един етап преди поръчката. Събирайте лийдове. По този начин ще привлечете клиенти, които се интересуват от допълнителна информация или пък искат да изгледат продуктови ревюта, преди да вземат финалното си решение. Предложете им интересни статии в блог секция на сайта Ви или пък  достъп до специални видео материали как се използва продуктът, които можете да им изпратите по имейл. Така ще имате данни за заинтересованите потребители и ще можете да се свържете отново с тях чрез реклама или директен контакт по-късно, за да им помогнете да стигнат до покупка.  

👉🏻По време на поръчката. Уверете се, че процесът на поръчка работи гладко и разбираемо. В противен случай, бихте наблюдавали много изоставени колички, а със сигурност не целите това. Отделете време на детайлите, които съзнателно или не, убеждават клиентът да завърши поръчката си, повишавайки доверието му във Вас.

SSL сертификатът е един такъв детайл, без който освен че ще си имате проблеми с някои браузъри, ще будите и съмнения у клиентите дали сайтът Ви е надежден и с достатъчно високо ниво на сигурност. Добавянето на клиентски отзиви и рейтинг на продуктите е друг детайл в процеса на убеждаването. Ние хората по природа обичаме да се сравняваме с другите, за да валидираме решенията си. Оставете възможност на клиентите да споделят мнението си. 

👉🏻Веднага след поръчката. Уверете клиентите си, че поръчката им е направена успешно с потвърждаващ имейл или позвъняване. По този начин ще демонстрирате коректност и професионализъм. Големите брандове с онлайн магазини го правят и клиентите Ви очакват това от Вас.

Никога не забравяйте, че за сметка на офлайн търговията, където възприятието е по-скоро локално, в онлайн среда конкуренти в клиентското обслужване са Ви не само другите малки или средни играчи на местния пазар, но и всички глобални лидери, които задават стандартите. Колкото повече опит черпите от техните практики и го прилагате при Вас, толкова по-доволни от отношението Ви ще остават Вашите клиенти. 

👉🏻Известно време след поръчката. Добро впечатление прави и ако припомняте на вече направилите поръчка клиенти за себе си регулярно. Разбира се, не самоцелно, а с адекватна причина. 

Ако предлагате специфичен продукт, като дрон или екшън камера например, можете да си изградите процес по изпращане на периодични имейли на вече поръчали клиенти. В тях накратко им давайте допълнителна информация и съвети как най-добре да използват новите си придобивки. Или пък поискайте обратната им връзка – допада ли им устройството, имат ли нужда от допълнителни аксесоари, срещат ли трудности.

Продавате сезонни продукти – напомнете за новите артикули за есента. Предлагате ваучери за масажи – създайте си база данни с посещенията на клиентите си и периодично им напомняйте, че скоро не са идвали на масаж, а ползите от него са десетки.

Съществуват различни подходи. Може да подготвите специални промо предложения за тези клиенти, да им продавате допълнителни аксесоари или услуги, а може да бъдете и пасивни и просто приятелски да им споделяте полезно съдържание. Постарайте се да не бъдете досадни (освен ако не искате да попаднете в SPAM папката) и да се свързвате с тях само когато наистина има нещо ценно, което да им кажете. 

***

Онлайн търговията е многокомпонентен и продължителен процес. Той не свършва с направата на сайт или пускането на една реклама, напротив – с тях той едва започва. В един кръг са свързани сайта/магазина, маркетинговите усилия, потребителското поведение и Вашата реакция спрямо него. За да не усещате този кръг омагьосан, търсете логиката на всяка стъпка и връзката й със следващото звено. Не се отказвайте бързо, бъдете търпеливи. Не се колебайте да потърсите и помощ. По всички въпроси, свързани с Вашия уебсайт, ние сме на линия 24/7. 🙂

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Паулина Пенчева
Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
7 идеи за съдържание в подкрепа на Вашия бизнес

7 идеи за съдържание в подкрепа на Вашия бизнес [Аудио]

5
Помогнете на бизнеса си да се адаптира успешно онлайн, като запазите връзката с клиентите си топла и ги подкрепите с ценно съдържание.
6 причини за съобщение Internal Server Error 500

6 причини за съобщение Internal Server Error 500 [Аудио]

11
Причините за генерирането на това съобщение може да са най-различни - некоректно изпълняващ се скрипт в сайта, некоректни права на файлове и директории и други
Готов онлайн магазин? Какво следва после?

Готови сте с изграждането на онлайн магазина си? А какво следва после? [Аудио]

0
Изграждането на онлайн магазин е началната точка в развитието на един бизнес. За да бъде разпознаваем обаче, е необходимо да извървите още няколко стъпки.