45 статистики за онлайн търговията [2018]

Без да губим време, направо започваме с есенцията на статията. Предстои да споделим с Вас статистики за онлайн търговията от изминалата 2018-та година. Те ще Ви помогнат да планирате настоящата 2019-та година, да адаптирате бизнес и маркетинг стратегиите си, за да привлечете повече клиенти и да печелите повече.

Започваме с…

Статистики от България

Интернет потребление (НСИ):

  • 63% от българите използват интернет ежедневно.
  • Най-активни са младежите между 16-24 години – 92%.
  • Висшистите са групата на най-активно ползващите интернет ежедневно – 89%.
  • 26% от българите никога не са използвали интернет (30% от тях живеят в Югоизточна България).
  • Най-главната причина за неизползването на интернет е липсата на умения за работа с него (17%). На следващо място е вярването, че е безполезен (15%).
  • 72% от домакинствата в България имат достъп до интернет.
  • 53% от потребителите използват интернет за разговори (гласови или видео разговори).
  • 51% използват интернет, за да присъстват в социални мрежи.
  • 43% го използват като източник на информация, а 40% – за да получават и изпращат имейли.

Плащания при онлайн покупки (European E-commerce Report, 2018):

  • 70% от потребителите желаят да заплатят с наложен платеж.
  • 25% – с карта.
  • 5% – по банков път.

Стоки и услуги (НСИ):

  • 75% от купените продукти за 2018-та са дрехи и спортни стоки. 32% са стоки за дома, а 21% – пътувания и резервации за хотели.
  • 85% от стоките са закупени от България. Само 35% от потребителите се осмеляват да пазаруват от чуждестранни онлайн магазини.
  • Най-главната причина, поради която потребителите не желаят да пазаруват онлайн, е че предпочитат да видят на място продукта или просто нямат навика да пазаруват онлайн. (39%)

Потребителски опит (Google Consumer Barometer):

  • 79% от потребителите са търсили информация с помощта на търсачка за продукт/услуга, преди да направят покупка.
  • 39% от тях споделят, че сайтът на компанията, от която са закупили, е помогнал да вземат решение.
  • 76% от потребителите първо попадат на продукта онлайн, преди да го проучат и да решат да го закупят.
  • 52% от потребителите проучват продукта/услугата онлайн и след това правят покупката онлайн.
  • 39% от потребителите се сблъскват с реклами предимно онлайн, а 36% – по телевизията.
  • 28% от клиентите са мотивирани да направят покупка по спешна нужда, а 24% – поради наличието на промоция.
  • 50% от потребителите стартират проучването си за даден продукт първо през смартфон.

Използвани устройства (Google Consumer Barometer):

  • 85% от потребителите, които пазаруват онлайн, правят покупката си през десктоп версия.
  • 36% от потребителите използват своите смартфони, за да сравняват цени и характеристики на продукти/услуги, 27% ги използват, за да четат мнения и съвети преди покупка, а 21% ги използват, за да намерят най-подходящия бранд за своите нужди.
Извод: Страницата в социалните мрежи е допълнителен канал за комуникация с Вашата таргет аудитория. Тя не попада сред основните канали, които помагат на потребителите да вземат решение за покупка. Позиционирането на Вашия бизнес изцяло в социалните мрежи ограничава неговия обхват и пропуска множество възможности за развитие.
Глобални статистики

Статистики за потребителската количка и доставки:

  • 30% от пратките в ЕС биват връщани. (European E-commerce Report, 2018)
  • 92% от потребителите биха купили отново от същия магазин, ако условията за връщане са лесни и бързи за изпълнение. (European E-commerce Report, 2018)
  • 60% от потребителите взимат онлайн поръчките си от място (офис, заведение, магазин). (European E-commerce Report, 2018)
  • 61% от потребителите изоставят количките си на финалната стъпка поради допълнителни разходи (например доставка). (ReadyCloud.com)
  • 36% от европейските потребители пазаруват от други държави в ЕС. (Eurostat, 2018)
  • 63% от потребителите очакват да получават имейл за всеки етап от доставката (Ofcom’s Communication Market Report).
Извод: Множество проучвания показват, че един от най-важните компоненти при онлайн търговията, е доставката. Все по-нужни са инструментите за проследяване на пратката. Това е дори задължително, когато онлайн магазин изпраща пратки до други страни и те минават граници. Предоставянето на ясни и лесни за изпълнение условия за връщане и оптимизацията на доставката Ви гарантира по-добри резултати.

Статистики за потребителски търсения (Google.com):

  • За последните 2 години търсенията тип “близо до мен” са се увеличили с 300%.
  • Търсенията на “отворени” обекти са се увеличили с 200% (най-вече за ресторанти, магазини и аптеки). С 300% са се увеличили търсенията за отворени обекти СЕГА.
  • Търсенията тип “заслужава ли си *нещо*?” са се увеличили с 80%.
  • Търсенията по локация подтикват 50% от потребителите да посетят обекта до един ден.

Видео:

  • 80% от потребителите гледат видеата на рекламите без звук. (Optinmonster, 2018)
  • Конверсиите се увеличават с 86%, ако позиционирате видео на сайта си. (Wordstream, 2018)

Социални медии:

  • Повече от 4 милиона бизнеси рекламират във Facebook. (Forbes, 2018)
  • 77% от потребителите повишават доверието си в даден бранд, ако негов представител им отговори в социална медия. (WebpageFX, 2018)
  • 90% от Instagram потребителите са под 35-годишна възраст. (Science Daily, 2018)
  • Facebook повлиява решението за покупка на 52% от потребителите. (The Drum, 2018)
  • 28% от бизнесите приоритизират продажбите през социални медии (т.е. разчитат на реклама и клиентско обслужване, вместо да инициират студена писмена или телефонна комуникация). (HubSpot, 2018)

Малко прогнози за бъдещето:

  • До 2020 година 30% от търсенията ще бъдат направени с гласова команда. (Mediapos, 2018)
  • 40% от хората над 25-годишна възраст ползват гласова команда за търсене поне един път дневно. (Location World, 2018)
  • 31% от големите компании планират да внедрят изкуствен интелект в бизнес развитието си. (Adobe, 2018)
  • През 2019 потребителите планират да прекарват времето си най-вече във Facebook (52%), Instagram (9,52%), YouTube (8,72%), Twitter (7,92%). (HubSpot, 2019)
Извод: Да присъстваш онлайн е все по-важен фактор в избора на продукти и услуги. Особено когато става въпрос за търсене по район или по специфични услуги (пране на килими, отпушване на канали, фризьорски салони, козметични студия, сервизи за техника и т.н.). Цифрите сами говорят, че наличието на уебсайт е задължително условие за доверие и основа за развитие. Откъдето и да поведете потребителите си, те винаги очакват да стигнат до крайната дестинация. А за тях това е уеб сайтът.
Какво е нужно, за да сте конкурентоспособни на международния пазар през 2019?

На първо място, потребителите все повече изискват онлайн магазините да разполагат с точна, ясна и лесна за изпълнение политика по връщане и замяна на продукти. Международната търговия е високорискова и изисква допълнителни гаранции, които да вдъхват доверие.

На второ място, оптимизирайте целия процес по доставките. Най-силните спирачки за клиентите са: цената на доставката и времето за доставка.

На трето място… мислете за потребителите си!

Днес потребителската пътека е изключително сложна и невъзможна за дефиниране. Както пръстовият отпечатък и ирисът, така и потребителската пътека е уникална за всеки Ваш клиент.

Именно затова през тази година ще се наблегне на омниканалния подход. Този подход се фокусира върху интегрирания потребителски път. Вече е важно да изтриете границите между мобилна, десктоп и таблет версия на устройството, което клиентите Ви използват.

Омниканалният подход дава възможност на клиентите да започнат поръчката си на десктоп (или смартфон, или таблет) и да я довършат на друго устройство. Прекъсва се веригата на мисленето:

Абе, по-добре да поръчам през компютъра, че там ми е по-лесно.

Освен това е важно да синхронизирате индивидуалния път на клиента през всички канали и устройства. Това важи и за рекламите, които показвате на потребителите. Ако те са си купили определен модел обувки, е добре да не ги ретаргетирате или ремаркетирате със същия модел.

В същото време е важно да следите какво потребителите споделят за Вас в социалните мрежи и специализираните сайтове за препоръки. Ако попаднете на неприятна информация, е необходимо да ѝ повлияете положително и да върнете доверието в бранда Ви.

Прогнозите показват, че топ целите на целия бизнес за 2019 ще са:

  • Увеличаване на приходите от продажби.
  • Засилване на доверието в бранда.
  • Предоставянето на чудесно преживяване за потребителите (онлайн и офлайн).

Силно се надяваме, че тези статистики Ви показват тенденциите в онлайн търговията и Ви помагат да реализирате проекти, за които не сте били сигурни, че си струват. Ако трябва да обобщим всички намерени данни, бихме казали, че дигиталният свят все повече превзема ежедневието на хората.

Днес е важно не само да присъствате онлайн, но и да предоставите удобни и приятни условия за сърфиране и пазаруване. Накарайте посетителите на сайта Ви и Вашите клиенти да се връщат отново и отново!

Пожелаваме Ви успешна 2019-та година!

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

6 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
4 подхода за безупречно клиентско обслужване

4 подхода за безупречно клиентско обслужване [Аудио]

0
4 практични начина да подобрите своето клиентско обслужване, така че да заслужите мястото си на пазара до големите играчи в онлайн търговията.
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!
10 основни грешки при изграждането на един уебсайт

10 основни грешки при изграждането на един уебсайт [Аудио]

0
Последствията от неправилно структурирания сайт могат да бъдат неприятни за бизнеса Ви и да доведат до нежелан ефект.