8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

 

Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Животът кипи. Онлайн. Повече от всякога. Защото всички в момента сме тук.
Търсим решения за нуждите си, пазаруваме, общуваме, забавляваме се. Наскоро Ви запознахме с възможностите пред бизнесите за онлайн развитие – във време на постоянни промени и предизвикателства. Ако сте изпуснали тези идеи, прочетете ги още сега:

Настоящата статия е подходяща за всички, които са решили да продават онлайн – независимо дали продукти, или услуги. Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko. Повече от всякога доставките играят ключова роля в движението на стоките и потреблението на услуги, а онлайн плащанията се предпочитат пред всеки друг разплащателен метод.

Преди всичко, нека припомним…

На този етап онлайн магазинът е подходящо решение за много бизнеси, например:

  • Имате магазин, но той е изцяло физически обект. Качете продуктите си онлайн, започнете да ги рекламирате и създайте у потребителите нужда да си ги купят. Сега онлайн плащанията и доставките са сред най-големите приоритети на потребителите.
  • Имате заведение за хранене. Качете онлайн меню на най-търсените Ви ястия и ги доставяйте по домовете на хората. Независимо дали сте ресторант, пекарна, баничарница, или заведение за бързо хранене. Храната е от първа необходимост и обществото ще Ви е благодарно за тази възможност.
  • Правите уроци, обучения, консултации или терапии. Оформете услугите си под формата на “продукти” с подходящи описания – приемайте плащания онлайн и помагайте на хората от дистанция. Така всички ще си останат у дома, но без да се лишават от комфорта да се възползват от важни услуги като Вашите!
  • Вие сте инструктор (фитнес, йога, женски практики, танци или друг тип физическа активност/спорт) или специалист по хранене. Онлайн магазинът ще Ви помогне да продавате програмите и режимите си онлайн, като след плащане Вашите клиенти ще получават по имейл (или в лична комуникация) курса/програмата под каквато форма сте решили.

Списъкът обаче ни спира дотук. По-важното е да знаете, че онлайн магазинът е подходящ и за продукти, и за услуги. Въпрос на въображение е как ще структурирате информацията в него.

Затова разберете още сега как много бързо можете да прехвърлите дейността си онлайн!

Създаване на онлайн магазин и първоначални настройки

#1 Изберете име за своя сайт

Името (домейнът) е един от най-важните елементи на Вашия онлайн магазин. Необходимо е да бъде кратко, ясно и говорещо. Най-подходящите домейни са тези, които съвпадат с Вашата търговска марка. По този начин ще затвърдите бизнеса си и онлайн.

Хубавите домейн имена се изчерпват много бързо, затова още сега проверете дали името на Вашия бизнес е свободно. Ако желаното от Вас разширение (например .com, .eu, .biz, .online и други) е заето, заложете на друго – имате избор от над 350 домейн разширения.

Името е важно, за да може бързо да предизвика правилните асоциации у потребителя. Но много по-важно е как идеята зад него ще бъде правилно комуникирана. Да измислиш име е първата стъпка.

Откъс от интервю с Тодор и Камен от Енотека „Сакар“

Препоръчваме Ви да регистрирате името на сайта си в няколко разширения, за да предпазите бранда си от конкуренцията и недоброжелатели. Неведнъж сме били свидетели на следната ситуация: бизнес регистрира само едно разширение, а след това се появява друг бизнес с подобно име, който го измества. Мислете стратегически и подсигурете територията си навреме!
Потърси свободен домейн за своя онлайн магазин!

#2 Започнете с тестов магазин Shopiko

След като вече сте си регистрирали подходящо име, можете да се съсредоточите изцяло върху изграждането на своя магазин. Възползвайте се от безплатния 14-дневен тестов период на услугата Shopiko. Той Ви дава възможност да подготвите магазина си от „А“ до „Я“ напълно безплатно, да свикнете с администрацията и управлението му, както и да си формулирате стратегия за продажбите.

Как да го активирате?

  1. Посетете страницата на услугата.
  2. Стартирайте тестов магазин от бутона „Тествай безплатно за 14 дни“.
  3. Попълнете всички полета с актуална информация.
  4. Готово!
Тествайте Shopiko безплатно!

Сега започва забавната част.

#3 Изберете дизайн за своя магазин

Shopiko разполага с разнообразие от професионални дизайни. Изберете този, който ще:

  • подчертае най-добре спецификата на дейността Ви;
  • покаже най-силните страни на Вашите продукти/услуги;
  • Ви накара да си кажете: „Това е моят дизайн! Искам го!“

Винаги, когато реша, мога сама да избера дизайна на сайта, да направя корекции, да въведа нови артикули, да публикувам новини, да пусна промоция и т.н. Това ми дава страхотна свобода.

Откъс от интервю със Зори от Gatta.BG

Загатваме с един апетитен дизайн на Shopiko – Thumble. Разгледайте всички професионални дизайни още сега.

#4 Добавете продукти (или услуги)

Отделете специално внимание на тази стъпка.
Всеки продукт/услуга се нуждае от подходящо изображение и продуктово описание. Необходимо е снимките на Вашите продукти/услуги да „хващат окото“, а описанията да отговарят на най-важните потребителски въпроси: Какво? Как? Защо Вас?

Важно: Необходимо е да добавите снимки, които са съобразени с избрания от Вас дизайн.

Най-хубавото на платформата Shopiko е, че чрез нея можете да продавате:

  • физически продукти (всякакви стоки и артикули);
  • дигитални продукти (програми, курсове, електронни книги, абонаменти и други);
  • услуги (консултации, терапии, ваучери, процедури с отложено потребление и други).

Бонус: В Shopiko можете да създавате категории, подкатегории и филтри на своите продукти. Те ще помогнат на посетителите да се ориентират много лесно в сайта Ви и за секунди да намерят това, от което имат нужда.

Създаване на филтри в онлайн магазин с Shopiko
Създаване на категория и подкатегория в Shopiko
Характеристики на продуктите (допълнителни критерии за филтриране)

Бонус 2: Добавете опции за бърза поръчка и бърз преглед на поръчката. По този начин потребителите ще разглеждат и поръчват продукти/услуги с още по-голяма лекота.

Shopiko – Бързи продукти
Shopiko – Бърза поръчка (с телефонен номер)
Shopiko – Видове продукти

#5 Настройте разплащателни методи

Една от най-добрите практики при онлайн магазините е да предоставите богат избор от разплащателни методи на своите клиенти. Shopiko поддържа следните типове:

  • Наложен платеж;
  • Кредитни и дебитни карти през системата на Борика;
  • Stripe;
  • myPOS;
  • ePay;
  • EasyPay;
  • Банков превод;
  • PayPal;
  • Paysera;
  • Trans.Card;
  • BitPay;
  • Web Money.
Разберете повече: Настройки за плащане в Shopiko

#6 Изберете начини за доставка и подходящи куриери

Платформата Shopiko предлага интеграции с Еконт Експрес, Speedy и Rapido. Активацията става бързо, лесно и без допълнителни инсталации. И не само това – платформата има опция за часови слотове на доставки. Това означава, че клиентите Ви могат сами да избират в кой часови интервал биха искали да получат пратката си.

Shopiko се оказа стабилна и изключително лесна за ползване система, подходяща за малък и среден бизнес. За близо една година работа, нито веднъж не е падала, а интеграцията с куриерските фирми е безупречна – с 1 клик създаваш товарителници и придвижваш към клиентите.

Откъс от интервю със Зорница от Kolie.BG

#7 Оформете всяка ключова страница

Време е да изпълните магазина си със съдържание. Започнете от „Началната страница“. С нея ще посрещате своите клиенти – тя създава първото впечатление.

След това изградете останалите основни страници:

  • За нас;
  • Контакти;
  • Често задавани въпроси (ЧЗВ или FAQ);
  • Общи условия;
  • Политики за доставка;
  • Политики за връщане и замяна;
  • Политика за бисквитки и поверителност.

За Ваше улеснение подготвихме готови шаблони за страниците „Общи условия“, „Политики за бисквитки“ и „Политики за поверителност“. Генерирате готовото съдържание, попълвате информацията за Вашия бизнес и публикувате!

Важно: За да изградите доверие в клиентите си, е необходимо да обърнете голямо внимание на страниците „За нас“, „Общи условия“, „Политики за доставка“, „Политики за връщане и замяна“, „Политика за бисквитки“, „Политики за поверителност“. Коректната информация на тях дава гаранция на потребителите, че сте търговец с коректно отношение и регламентирана търговска дейност.

#8 Воала! Вече сте готови да продавате!

До стъпка 7 Вие направихте най-важните настройки, с които да подготвите магазина си за продажби. Вече сте готови да стартирате.

За целта е необходимо да преминете към платен абонамент на услугата Shopiko. Ако изпитвате затруднения с избора на подходящ план, нашите специалисти ще Ви помогнат с насоки и повече информация. Потърсете ни по чат, имейл или телефон!

На практика бизнесът ни възникна в деня, в който пуснахме нашия сайт. Представихме първите си 16 сурови торти визуално издържани и с подробни продуктови описания. Не ползваме никакви офлайн канали за комуникация – поне тогава. От първия контакт с продукта до покупката, цялото пътешествие на клиента е онлайн.

Откъс от интервю с Ива от RawCakes.BG

Развитие на онлайн магазина и допълнителни настройки

Направете си професионални имейл адреси

След като вече имате домейн и действащ Shopiko магазин, е време да си настроите професионални имейл пощи. Освен че изграждат доверие и вдъхват професионализъм, те са много по-защитени от познатите безплатни имейл пощи. Професионалните пощи съдържат името на онлайн магазина Ви и няма как да бъдат имитирани или фалшифицирани – например info@mybusiness.com.

Препоръчваме Ви да използвате безплатните имейл пощи за лична комуникация, тъй като те лесно могат да бъдат компрометирани. А в света на бизнеса, това е недопустимо!

Добавете чат за по-бърза връзка

В началото на годината Ви споделихме една интригуваща статистика:

До 2021 година 71% от бизнесите по света ще имплементират чата като канал за клиентско обслужване.

Предвид динамиката на събитията сега, това може да се случи много по-бързо. С Shopiko имате възможност да интегрирате чат със Zopim и Facebook Messenger. Може би се чудите за какво Ви е чат? Защото:

  • Осигурява бърза връзка с Вас;
  • Отговаряйки бързо на клиентите, можете да увеличите продажбите си;
  • Създава удовлетвореност за посетителите;
  • Остава добро впечатление при бърза и адекватна обратна връзка от Вас;
  • Алтернативен канал за комуникация;
  • Дава Ви възможност за автоматизация (когато сте готови за нея).

Опознайте маркетинг инструментите на платформата и ги ползвайте!

Shopiko разполага с широк набор от маркетинг инструменти, с които да направите успешна рекламна кампания. Те Ви помагат и да изградите добра стратегия на продажбите.

  • Безплатна доставка;
  • Процентни отстъпки;
  • Отстъпки с фиксирана стойност;
  • Google Ads динамичен ретаргетинг;
  • Интеграция за Facebook динамични реклами;
  • Ваучери;
  • Промо кодове;
  • Безплатна доставка;
  • Отстъпка над определена стойност;
  • Интеграция с ProfitShare.

Отделно можете да поддържате тематичен блог, за да привличате повече заинтересовани потенциални клиенти с безплатно съдържание. Блогът е чудесен инструмент за безплатна реклама на Вашите продукти/услуги и като цяло дейност.

Рекламирайте своя магазин

Реклама, сайт, присъствие в социалните мрежи, промоционални активности, връзка с клиенти и други бизнеси… за неспециалист това могат да се окажат много сериозни предизвикателства. Всеки ден се сблъсквам с тези предизвикателства и смятам, че споделяйки ги, някой друг като мен може би ще се почувства една идея по-спокоен и уверен. Вече знаете, че следваме сходен път. Не сме сами в перипетиите си, нито в мечтите и стремежите си.

Откъс от интервю с Явор от dnklab.eu

Всеки нов магазин се нуждае от приток на посещения. Но как това да се случи бързо?
Заложете на:

  • Платената реклама в Google и Facebook;
  • Активности в социалните мрежи;
  • SEO и подходящи блог публикации.

Готови сме да Ви споделим тайните на дигиталната реклама.

Разчитайте на нас!

Най-важното в целия процес по изграждането на Вашия магазин е да знаете, чe не сте сами! На всяка стъпка екипът ни от специалисти е до Вас, за да Ви съдейства. Любимото ни мото е: Ние сме успешни, когато клиентите ни са успешни.

Специално за Вас създадохме богата библиотека от помощни материали за работа с платформата Shopiko. В нея ще намерите подробна информация за всяка настройка и интеграция. Посетете я, заслужава си!

За всичко останало, можете да ни намерите по чат, имейл и телефон – СуперЕкипът е готов да Ви съдейства. Очакваме Ви!

Не сме специалисти, но личният ни опит показва, че с платформата може да се справи и човек без предварителна подготовка. Възможността за 14-дневен тест е чудесна, помощта на консултантите от Shopiko – безценна! Изключителната отзивчивост и съпричастност, за която използваме случая да им благодарим. Носят ни спокойствие и сигурност.

Знаеш, че каквото и да се обърка – има човек насреща. ☺

Откъс от интервю с Вили от Armagan.BG

Абонирайте се, за да разбирате първи за новите полезни статии от СуперБлога!

АБОНИРАНЕ

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
6 причини за съобщение Internal Server Error 500

6 причини за съобщение Internal Server Error 500 [Аудио]

11
Причините за генерирането на това съобщение може да са най-различни - некоректно изпълняващ се скрипт в сайта, некоректни права на файлове и директории и други
4 подхода за безупречно клиентско обслужване

4 подхода за безупречно клиентско обслужване [Аудио]

0
4 практични начина да подобрите своето клиентско обслужване, така че да заслужите мястото си на пазара до големите играчи в онлайн търговията.
Елементите на продаващия сайт в СуперБлога

13 елемента на продаващия онлайн магазин [Аудио]

0
Тази статия е за всички собственици на онлайн магазини, които искат да подобрят онлайн присъствието си и да вдъхнат повече доверие на своите потребители.