Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:
Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.
Животът кипи. Онлайн. Повече от всякога. Защото всички в момента сме тук.
Търсим решения за нуждите си, пазаруваме, общуваме, забавляваме се. Наскоро Ви запознахме с възможностите пред бизнесите за онлайн развитие – във време на постоянни промени и предизвикателства. Ако сте изпуснали тези идеи, прочетете ги още сега:
Настоящата статия е подходяща за всички, които са решили да продават онлайн – независимо дали продукти, или услуги. Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko. Повече от всякога доставките играят ключова роля в движението на стоките и потреблението на услуги, а онлайн плащанията се предпочитат пред всеки друг разплащателен метод.
Преди всичко, нека припомним…
На този етап онлайн магазинът е подходящо решение за много бизнеси, например:
- Имате магазин, но той е изцяло физически обект. Качете продуктите си онлайн, започнете да ги рекламирате и създайте у потребителите нужда да си ги купят. Сега онлайн плащанията и доставките са сред най-големите приоритети на потребителите.
- Имате заведение за хранене. Качете онлайн меню на най-търсените Ви ястия и ги доставяйте по домовете на хората. Независимо дали сте ресторант, пекарна, баничарница, или заведение за бързо хранене. Храната е от първа необходимост и обществото ще Ви е благодарно за тази възможност.
- Правите уроци, обучения, консултации или терапии. Оформете услугите си под формата на “продукти” с подходящи описания – приемайте плащания онлайн и помагайте на хората от дистанция. Така всички ще си останат у дома, но без да се лишават от комфорта да се възползват от важни услуги като Вашите!
- Вие сте инструктор (фитнес, йога, женски практики, танци или друг тип физическа активност/спорт) или специалист по хранене. Онлайн магазинът ще Ви помогне да продавате програмите и режимите си онлайн, като след плащане Вашите клиенти ще получават по имейл (или в лична комуникация) курса/програмата под каквато форма сте решили.
Списъкът обаче ни спира дотук. По-важното е да знаете, че онлайн магазинът е подходящ и за продукти, и за услуги. Въпрос на въображение е как ще структурирате информацията в него.
Затова разберете още сега как много бързо можете да прехвърлите дейността си онлайн!
Създаване на онлайн магазин и първоначални настройки
#1 Изберете име за своя сайт
Името (домейнът) е един от най-важните елементи на Вашия онлайн магазин. Необходимо е да бъде кратко, ясно и говорещо. Най-подходящите домейни са тези, които съвпадат с Вашата търговска марка. По този начин ще затвърдите бизнеса си и онлайн.
Хубавите домейн имена се изчерпват много бързо, затова още сега проверете дали името на Вашия бизнес е свободно. Ако желаното от Вас разширение (например .com, .eu, .biz, .online и други) е заето, заложете на друго – имате избор от над 350 домейн разширения.
Името е важно, за да може бързо да предизвика правилните асоциации у потребителя. Но много по-важно е как идеята зад него ще бъде правилно комуникирана. Да измислиш име е първата стъпка.
#2 Започнете с тестов магазин Shopiko
След като вече сте си регистрирали подходящо име, можете да се съсредоточите изцяло върху изграждането на своя магазин. Възползвайте се от безплатния 14-дневен тестов период на услугата Shopiko. Той Ви дава възможност да подготвите магазина си от „А“ до „Я“ напълно безплатно, да свикнете с администрацията и управлението му, както и да си формулирате стратегия за продажбите.
Как да го активирате?
- Посетете страницата на услугата.
- Стартирайте тестов магазин от бутона „Тествай безплатно за 14 дни“.
- Попълнете всички полета с актуална информация.
- Готово!
Сега започва забавната част.
#3 Изберете дизайн за своя магазин
Shopiko разполага с разнообразие от професионални дизайни. Изберете този, който ще:
- подчертае най-добре спецификата на дейността Ви;
- покаже най-силните страни на Вашите продукти/услуги;
- Ви накара да си кажете: „Това е моят дизайн! Искам го!“
Винаги, когато реша, мога сама да избера дизайна на сайта, да направя корекции, да въведа нови артикули, да публикувам новини, да пусна промоция и т.н. Това ми дава страхотна свобода.
Загатваме с един апетитен дизайн на Shopiko – Thumble. Разгледайте всички професионални дизайни още сега.
#4 Добавете продукти (или услуги)
Отделете специално внимание на тази стъпка.
Всеки продукт/услуга се нуждае от подходящо изображение и продуктово описание. Необходимо е снимките на Вашите продукти/услуги да „хващат окото“, а описанията да отговарят на най-важните потребителски въпроси: Какво? Как? Защо Вас?
Важно: Необходимо е да добавите снимки, които са съобразени с избрания от Вас дизайн.
Най-хубавото на платформата Shopiko е, че чрез нея можете да продавате:
- физически продукти (всякакви стоки и артикули);
- дигитални продукти (програми, курсове, електронни книги, абонаменти и други);
- услуги (консултации, терапии, ваучери, процедури с отложено потребление и други).
Как качествената фотография влияе върху вашите продажби?
Продуктови описания: 7 съвета за повече продажби
Добавяне и редактиране на продукти в Shopiko
Shopiko – Настройки на продуктовия каталог
Бонус: В Shopiko можете да създавате категории, подкатегории и филтри на своите продукти. Те ще помогнат на посетителите да се ориентират много лесно в сайта Ви и за секунди да намерят това, от което имат нужда.
Създаване на филтри в онлайн магазин с Shopiko
Създаване на категория и подкатегория в Shopiko
Характеристики на продуктите (допълнителни критерии за филтриране)
Бонус 2: Добавете опции за бърза поръчка и бърз преглед на поръчката. По този начин потребителите ще разглеждат и поръчват продукти/услуги с още по-голяма лекота.
Shopiko – Бързи продукти
Shopiko – Бърза поръчка (с телефонен номер)
Shopiko – Видове продукти
#5 Настройте разплащателни методи
Една от най-добрите практики при онлайн магазините е да предоставите богат избор от разплащателни методи на своите клиенти. Shopiko поддържа следните типове:
- Наложен платеж;
- Кредитни и дебитни карти през системата на Борика;
- Stripe;
- myPOS;
- ePay;
- EasyPay;
- Банков превод;
- PayPal;
- Paysera;
- Trans.Card;
- BitPay;
- Web Money.
#6 Изберете начини за доставка и подходящи куриери
Платформата Shopiko предлага интеграции с Еконт Експрес, Speedy и Rapido. Активацията става бързо, лесно и без допълнителни инсталации. И не само това – платформата има опция за часови слотове на доставки. Това означава, че клиентите Ви могат сами да избират в кой часови интервал биха искали да получат пратката си.
Модул за връзка с Еконт (куриерски услуги)
Модул за връзка със Speedy (куриерски услуги)
Модул за връзка с Rapido (куриерски услуги)
Shopiko се оказа стабилна и изключително лесна за ползване система, подходяща за малък и среден бизнес. За близо една година работа, нито веднъж не е падала, а интеграцията с куриерските фирми е безупречна – с 1 клик създаваш товарителници и придвижваш към клиентите.
#7 Оформете всяка ключова страница
Време е да изпълните магазина си със съдържание. Започнете от „Началната страница“. С нея ще посрещате своите клиенти – тя създава първото впечатление.
След това изградете останалите основни страници:
- За нас;
- Контакти;
- Често задавани въпроси (ЧЗВ или FAQ);
- Общи условия;
- Политики за доставка;
- Политики за връщане и замяна;
- Политика за бисквитки и поверителност.
За Ваше улеснение подготвихме готови шаблони за страниците „Общи условия“, „Политики за бисквитки“ и „Политики за поверителност“. Генерирате готовото съдържание, попълвате информацията за Вашия бизнес и публикувате!
Добавяне на информация за често задавани въпроси в Shopiko
Страница „Информация за бисквитки“ в Shopiko
Лични данни и GDPR съвместимост в Shopiko
#8 Воала! Вече сте готови да продавате!
До стъпка 7 Вие направихте най-важните настройки, с които да подготвите магазина си за продажби. Вече сте готови да стартирате.
За целта е необходимо да преминете към платен абонамент на услугата Shopiko. Ако изпитвате затруднения с избора на подходящ план, нашите специалисти ще Ви помогнат с насоки и повече информация. Потърсете ни по чат, имейл или телефон!
На практика бизнесът ни възникна в деня, в който пуснахме нашия сайт. Представихме първите си 16 сурови торти визуално издържани и с подробни продуктови описания. Не ползваме никакви офлайн канали за комуникация – поне тогава. От първия контакт с продукта до покупката, цялото пътешествие на клиента е онлайн.
Развитие на онлайн магазина и допълнителни настройки
Направете си професионални имейл адреси
След като вече имате домейн и действащ Shopiko магазин, е време да си настроите професионални имейл пощи. Освен че изграждат доверие и вдъхват професионализъм, те са много по-защитени от познатите безплатни имейл пощи. Професионалните пощи съдържат името на онлайн магазина Ви и няма как да бъдат имитирани или фалшифицирани – например info@mybusiness.com.
Препоръчваме Ви да използвате безплатните имейл пощи за лична комуникация, тъй като те лесно могат да бъдат компрометирани. А в света на бизнеса, това е недопустимо!
Професионални пощи за Вашия бизнес: Как и защо?
Създаване и управление на пощи към Shopiko магазина
Добавете чат за по-бърза връзка
В началото на годината Ви споделихме една интригуваща статистика:
До 2021 година 71% от бизнесите по света ще имплементират чата като канал за клиентско обслужване.
Предвид динамиката на събитията сега, това може да се случи много по-бързо. С Shopiko имате възможност да интегрирате чат със Zopim и Facebook Messenger. Може би се чудите за какво Ви е чат? Защото:
- Осигурява бърза връзка с Вас;
- Отговаряйки бързо на клиентите, можете да увеличите продажбите си;
- Създава удовлетвореност за посетителите;
- Остава добро впечатление при бърза и адекватна обратна връзка от Вас;
- Алтернативен канал за комуникация;
- Дава Ви възможност за автоматизация (когато сте готови за нея).
Интеграция на Facebook Messenger чат в магазина (Shopiko)
Добавяне на Zopim чат към онлайн магазина (Shopiko)
Опознайте маркетинг инструментите на платформата и ги ползвайте!
Shopiko разполага с широк набор от маркетинг инструменти, с които да направите успешна рекламна кампания. Те Ви помагат и да изградите добра стратегия на продажбите.
- Безплатна доставка;
- Процентни отстъпки;
- Отстъпки с фиксирана стойност;
- Google Ads динамичен ретаргетинг;
- Интеграция за Facebook динамични реклами;
- Ваучери;
- Промо кодове;
- Безплатна доставка;
- Отстъпка над определена стойност;
- Интеграция с ProfitShare.
Отделно можете да поддържате тематичен блог, за да привличате повече заинтересовани потенциални клиенти с безплатно съдържание. Блогът е чудесен инструмент за безплатна реклама на Вашите продукти/услуги и като цяло дейност.
Рекламирайте своя магазин
Реклама, сайт, присъствие в социалните мрежи, промоционални активности, връзка с клиенти и други бизнеси… за неспециалист това могат да се окажат много сериозни предизвикателства. Всеки ден се сблъсквам с тези предизвикателства и смятам, че споделяйки ги, някой друг като мен може би ще се почувства една идея по-спокоен и уверен. Вече знаете, че следваме сходен път. Не сме сами в перипетиите си, нито в мечтите и стремежите си.
Всеки нов магазин се нуждае от приток на посещения. Но как това да се случи бързо?
Заложете на:
- Платената реклама в Google и Facebook;
- Активности в социалните мрежи;
- SEO и подходящи блог публикации.
Готови сме да Ви споделим тайните на дигиталната реклама.
Разберете повече: 7 идеи за повече посетители на Вашия онлайн магазин
Разчитайте на нас!
Най-важното в целия процес по изграждането на Вашия магазин е да знаете, чe не сте сами! На всяка стъпка екипът ни от специалисти е до Вас, за да Ви съдейства. Любимото ни мото е: Ние сме успешни, когато клиентите ни са успешни.
Специално за Вас създадохме богата библиотека от помощни материали за работа с платформата Shopiko. В нея ще намерите подробна информация за всяка настройка и интеграция. Посетете я, заслужава си!
За всичко останало, можете да ни намерите по чат, имейл и телефон – СуперЕкипът е готов да Ви съдейства. Очакваме Ви!
Не сме специалисти, но личният ни опит показва, че с платформата може да се справи и човек без предварителна подготовка. Възможността за 14-дневен тест е чудесна, помощта на консултантите от Shopiko – безценна! Изключителната отзивчивост и съпричастност, за която използваме случая да им благодарим. Носят ни спокойствие и сигурност.
Знаеш, че каквото и да се обърка – има човек насреща. ☺
Абонирайте се, за да разбирате първи за новите полезни статии от СуперБлога!