8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

 

Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Животът кипи. Онлайн. Повече от всякога. Защото всички в момента сме тук.
Търсим решения за нуждите си, пазаруваме, общуваме, забавляваме се. Наскоро Ви запознахме с възможностите пред бизнесите за онлайн развитие – във време на постоянни промени и предизвикателства. Ако сте изпуснали тези идеи, прочетете ги още сега:

Настоящата статия е подходяща за всички, които са решили да продават онлайн – независимо дали продукти, или услуги. Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko. Повече от всякога доставките играят ключова роля в движението на стоките и потреблението на услуги, а онлайн плащанията се предпочитат пред всеки друг разплащателен метод.

Преди всичко, нека припомним…

На този етап онлайн магазинът е подходящо решение за много бизнеси, например:

  • Имате магазин, но той е изцяло физически обект. Качете продуктите си онлайн, започнете да ги рекламирате и създайте у потребителите нужда да си ги купят. Сега онлайн плащанията и доставките са сред най-големите приоритети на потребителите.
  • Имате заведение за хранене. Качете онлайн меню на най-търсените Ви ястия и ги доставяйте по домовете на хората. Независимо дали сте ресторант, пекарна, баничарница, или заведение за бързо хранене. Храната е от първа необходимост и обществото ще Ви е благодарно за тази възможност.
  • Правите уроци, обучения, консултации или терапии. Оформете услугите си под формата на “продукти” с подходящи описания – приемайте плащания онлайн и помагайте на хората от дистанция. Така всички ще си останат у дома, но без да се лишават от комфорта да се възползват от важни услуги като Вашите!
  • Вие сте инструктор (фитнес, йога, женски практики, танци или друг тип физическа активност/спорт) или специалист по хранене. Онлайн магазинът ще Ви помогне да продавате програмите и режимите си онлайн, като след плащане Вашите клиенти ще получават по имейл (или в лична комуникация) курса/програмата под каквато форма сте решили.

Списъкът обаче ни спира дотук. По-важното е да знаете, че онлайн магазинът е подходящ и за продукти, и за услуги. Въпрос на въображение е как ще структурирате информацията в него.

Затова разберете още сега как много бързо можете да прехвърлите дейността си онлайн!

Създаване на онлайн магазин и първоначални настройки

#1 Изберете име за своя сайт

Името (домейнът) е един от най-важните елементи на Вашия онлайн магазин. Необходимо е да бъде кратко, ясно и говорещо. Най-подходящите домейни са тези, които съвпадат с Вашата търговска марка. По този начин ще затвърдите бизнеса си и онлайн.

Хубавите домейн имена се изчерпват много бързо, затова още сега проверете дали името на Вашия бизнес е свободно. Ако желаното от Вас разширение (например .com, .eu, .biz, .online и други) е заето, заложете на друго – имате избор от над 350 домейн разширения.

Името е важно, за да може бързо да предизвика правилните асоциации у потребителя. Но много по-важно е как идеята зад него ще бъде правилно комуникирана. Да измислиш име е първата стъпка.

Откъс от интервю с Тодор и Камен от Енотека „Сакар“

Препоръчваме Ви да регистрирате името на сайта си в няколко разширения, за да предпазите бранда си от конкуренцията и недоброжелатели. Неведнъж сме били свидетели на следната ситуация: бизнес регистрира само едно разширение, а след това се появява друг бизнес с подобно име, който го измества. Мислете стратегически и подсигурете територията си навреме!
Потърси свободен домейн за своя онлайн магазин!

#2 Започнете с тестов магазин Shopiko

След като вече сте си регистрирали подходящо име, можете да се съсредоточите изцяло върху изграждането на своя магазин. Възползвайте се от безплатния 14-дневен тестов период на услугата Shopiko. Той Ви дава възможност да подготвите магазина си от „А“ до „Я“ напълно безплатно, да свикнете с администрацията и управлението му, както и да си формулирате стратегия за продажбите.

Как да го активирате?

  1. Посетете страницата на услугата.
  2. Стартирайте тестов магазин от бутона „Тествай безплатно за 14 дни“.
  3. Попълнете всички полета с актуална информация.
  4. Готово!
Тествайте Shopiko безплатно!

Сега започва забавната част.

#3 Изберете дизайн за своя магазин

Shopiko разполага с разнообразие от професионални дизайни. Изберете този, който ще:

  • подчертае най-добре спецификата на дейността Ви;
  • покаже най-силните страни на Вашите продукти/услуги;
  • Ви накара да си кажете: „Това е моят дизайн! Искам го!“

Винаги, когато реша, мога сама да избера дизайна на сайта, да направя корекции, да въведа нови артикули, да публикувам новини, да пусна промоция и т.н. Това ми дава страхотна свобода.

Откъс от интервю със Зори от Gatta.BG

Загатваме с един апетитен дизайн на Shopiko – Thumble. Разгледайте всички професионални дизайни още сега.

#4 Добавете продукти (или услуги)

Отделете специално внимание на тази стъпка.
Всеки продукт/услуга се нуждае от подходящо изображение и продуктово описание. Необходимо е снимките на Вашите продукти/услуги да „хващат окото“, а описанията да отговарят на най-важните потребителски въпроси: Какво? Как? Защо Вас?

Важно: Необходимо е да добавите снимки, които са съобразени с избрания от Вас дизайн.

Най-хубавото на платформата Shopiko е, че чрез нея можете да продавате:

  • физически продукти (всякакви стоки и артикули);
  • дигитални продукти (програми, курсове, електронни книги, абонаменти и други);
  • услуги (консултации, терапии, ваучери, процедури с отложено потребление и други).

Бонус: В Shopiko можете да създавате категории, подкатегории и филтри на своите продукти. Те ще помогнат на посетителите да се ориентират много лесно в сайта Ви и за секунди да намерят това, от което имат нужда.

Създаване на филтри в онлайн магазин с Shopiko
Създаване на категория и подкатегория в Shopiko
Характеристики на продуктите (допълнителни критерии за филтриране)

Бонус 2: Добавете опции за бърза поръчка и бърз преглед на поръчката. По този начин потребителите ще разглеждат и поръчват продукти/услуги с още по-голяма лекота.

Shopiko – Бързи продукти
Shopiko – Бърза поръчка (с телефонен номер)
Shopiko – Видове продукти

#5 Настройте разплащателни методи

Една от най-добрите практики при онлайн магазините е да предоставите богат избор от разплащателни методи на своите клиенти. Shopiko поддържа следните типове:

  • Наложен платеж;
  • Кредитни и дебитни карти през системата на Борика;
  • Stripe;
  • myPOS;
  • ePay;
  • EasyPay;
  • Банков превод;
  • PayPal;
  • Paysera;
  • Trans.Card;
  • BitPay;
  • Web Money.
Разберете повече: Настройки за плащане в Shopiko

#6 Изберете начини за доставка и подходящи куриери

Платформата Shopiko предлага интеграции с Еконт Експрес, Speedy и Rapido. Активацията става бързо, лесно и без допълнителни инсталации. И не само това – платформата има опция за часови слотове на доставки. Това означава, че клиентите Ви могат сами да избират в кой часови интервал биха искали да получат пратката си.

Shopiko се оказа стабилна и изключително лесна за ползване система, подходяща за малък и среден бизнес. За близо една година работа, нито веднъж не е падала, а интеграцията с куриерските фирми е безупречна – с 1 клик създаваш товарителници и придвижваш към клиентите.

Откъс от интервю със Зорница от Kolie.BG

#7 Оформете всяка ключова страница

Време е да изпълните магазина си със съдържание. Започнете от „Началната страница“. С нея ще посрещате своите клиенти – тя създава първото впечатление.

След това изградете останалите основни страници:

  • За нас;
  • Контакти;
  • Често задавани въпроси (ЧЗВ или FAQ);
  • Общи условия;
  • Политики за доставка;
  • Политики за връщане и замяна;
  • Политика за бисквитки и поверителност.

За Ваше улеснение подготвихме готови шаблони за страниците „Общи условия“, „Политики за бисквитки“ и „Политики за поверителност“. Генерирате готовото съдържание, попълвате информацията за Вашия бизнес и публикувате!

Важно: За да изградите доверие в клиентите си, е необходимо да обърнете голямо внимание на страниците „За нас“, „Общи условия“, „Политики за доставка“, „Политики за връщане и замяна“, „Политика за бисквитки“, „Политики за поверителност“. Коректната информация на тях дава гаранция на потребителите, че сте търговец с коректно отношение и регламентирана търговска дейност.

#8 Воала! Вече сте готови да продавате!

До стъпка 7 Вие направихте най-важните настройки, с които да подготвите магазина си за продажби. Вече сте готови да стартирате.

За целта е необходимо да преминете към платен абонамент на услугата Shopiko. Ако изпитвате затруднения с избора на подходящ план, нашите специалисти ще Ви помогнат с насоки и повече информация. Потърсете ни по чат, имейл или телефон!

На практика бизнесът ни възникна в деня, в който пуснахме нашия сайт. Представихме първите си 16 сурови торти визуално издържани и с подробни продуктови описания. Не ползваме никакви офлайн канали за комуникация – поне тогава. От първия контакт с продукта до покупката, цялото пътешествие на клиента е онлайн.

Откъс от интервю с Ива от RawCakes.BG

Развитие на онлайн магазина и допълнителни настройки

Направете си професионални имейл адреси

След като вече имате домейн и действащ Shopiko магазин, е време да си настроите професионални имейл пощи. Освен че изграждат доверие и вдъхват професионализъм, те са много по-защитени от познатите безплатни имейл пощи. Професионалните пощи съдържат името на онлайн магазина Ви и няма как да бъдат имитирани или фалшифицирани – например info@mybusiness.com.

Препоръчваме Ви да използвате безплатните имейл пощи за лична комуникация, тъй като те лесно могат да бъдат компрометирани. А в света на бизнеса, това е недопустимо!

Добавете чат за по-бърза връзка

В началото на годината Ви споделихме една интригуваща статистика:

До 2021 година 71% от бизнесите по света ще имплементират чата като канал за клиентско обслужване.

Предвид динамиката на събитията сега, това може да се случи много по-бързо. С Shopiko имате възможност да интегрирате чат със Zopim и Facebook Messenger. Може би се чудите за какво Ви е чат? Защото:

  • Осигурява бърза връзка с Вас;
  • Отговаряйки бързо на клиентите, можете да увеличите продажбите си;
  • Създава удовлетвореност за посетителите;
  • Остава добро впечатление при бърза и адекватна обратна връзка от Вас;
  • Алтернативен канал за комуникация;
  • Дава Ви възможност за автоматизация (когато сте готови за нея).

Опознайте маркетинг инструментите на платформата и ги ползвайте!

Shopiko разполага с широк набор от маркетинг инструменти, с които да направите успешна рекламна кампания. Те Ви помагат и да изградите добра стратегия на продажбите.

  • Безплатна доставка;
  • Процентни отстъпки;
  • Отстъпки с фиксирана стойност;
  • Google Ads динамичен ретаргетинг;
  • Интеграция за Facebook динамични реклами;
  • Ваучери;
  • Промо кодове;
  • Безплатна доставка;
  • Отстъпка над определена стойност;
  • Интеграция с ProfitShare.

Отделно можете да поддържате тематичен блог, за да привличате повече заинтересовани потенциални клиенти с безплатно съдържание. Блогът е чудесен инструмент за безплатна реклама на Вашите продукти/услуги и като цяло дейност.

Рекламирайте своя магазин

Реклама, сайт, присъствие в социалните мрежи, промоционални активности, връзка с клиенти и други бизнеси… за неспециалист това могат да се окажат много сериозни предизвикателства. Всеки ден се сблъсквам с тези предизвикателства и смятам, че споделяйки ги, някой друг като мен може би ще се почувства една идея по-спокоен и уверен. Вече знаете, че следваме сходен път. Не сме сами в перипетиите си, нито в мечтите и стремежите си.

Откъс от интервю с Явор от dnklab.eu

Всеки нов магазин се нуждае от приток на посещения. Но как това да се случи бързо?
Заложете на:

  • Платената реклама в Google и Facebook;
  • Активности в социалните мрежи;
  • SEO и подходящи блог публикации.

Готови сме да Ви споделим тайните на дигиталната реклама.

Разчитайте на нас!

Най-важното в целия процес по изграждането на Вашия магазин е да знаете, чe не сте сами! На всяка стъпка екипът ни от специалисти е до Вас, за да Ви съдейства. Любимото ни мото е: Ние сме успешни, когато клиентите ни са успешни.

Специално за Вас създадохме богата библиотека от помощни материали за работа с платформата Shopiko. В нея ще намерите подробна информация за всяка настройка и интеграция. Посетете я, заслужава си!

За всичко останало, можете да ни намерите по чат, имейл и телефон – СуперЕкипът е готов да Ви съдейства. Очакваме Ви!

Не сме специалисти, но личният ни опит показва, че с платформата може да се справи и човек без предварителна подготовка. Възможността за 14-дневен тест е чудесна, помощта на консултантите от Shopiko – безценна! Изключителната отзивчивост и съпричастност, за която използваме случая да им благодарим. Носят ни спокойствие и сигурност.

Знаеш, че каквото и да се обърка – има човек насреща. ☺

Откъс от интервю с Вили от Armagan.BG

Абонирайте се, за да разбирате първи за новите полезни статии от СуперБлога!

АБОНИРАНЕ

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт? [Аудио]

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!
Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт [Аудио]

0
Дойде моментът на практическите съвети как да пренесете бизнеса си от офлайн към онлайн със собствен сайт. Вижте повече!
6 причини за съобщение Internal Server Error 500

6 причини за съобщение Internal Server Error 500 [Аудио]

11
Причините за генерирането на това съобщение може да са най-различни - некоректно изпълняващ се скрипт в сайта, некоректни права на файлове и директории и други