Изграждането на стабилен и качествен трафик към сайта Ви е процес, който стартира от създаването му. Кампаниите са добър повод да тествате доколко усилията Ви досега са били в правилната посока и какво е необходимо да промените.
Вече Ви споделихме полезни съвети за техническата оптимизация на сайта Ви. Те ще Ви помогнат да подобрите цялостното преживяване на вече привлечените потребители и съответно – да ги задържите. Black Friday е само един повод за планиране на кампания. До края на годината Ви предстоят още няколко възможности за промоционални предложения – Черен петък (26.11), Cyber Monday (29.11), Денят на безплатните доставки (14.12), коледните и новогодишните празници.
Затова е време да Ви споделим няколко идеи за генериране на свеж и пълноценен трафик към Вашия сайт по време на кампания. Ще Ви запознаем с едно уравнение, което ще Ви донесе много успехи, независимо каква кампания правите. Ето го и него:
Концепция + стратегия = (качествено съдържание + добро таргетиране + реклама през различни канали) x (подготовка + хъс и мотивация)
Съдържание
- #1 Създайте Lead Generation кампания
- #2 Използвайте социалните мрежи на максимум
- #3 Рекламирайте във Facebook и Instagram
- #4 Включете дисплей реклами
- #5 Рекламирайте в Google Ads
- #6 Увеличете и подобрете органичния си трафик от търсачките
- #7 Подгответе бюлетин до настоящите си клиенти
#1 Създайте Lead Generation кампания
Това може да се окаже и мини кампания преди същинската кампания. Lead generation е маркетинг термин, който ако се преведе буквално, не би Ви говорил нищо. Идеята на този тип активности е да Ви доведе „топли“ потенциални клиенти.
Наричаме ги „топли“, защото те не са таргетирани с конкретна оферта, а напротив – давате им нещо от себе си безплатно, за да можете на по-късен етап по-лесно да ги убедите да купят Ваши продукти или да ползват Ваши услуги.
По време на такава кампания активностите са следните:
- Безплатно абониране (за блог, за намаления и оферти, за ценни бюлетини и др.);
- Безплатно тестване на услуга/продукт;
- Безплатна консултация със специалист;
- Предварително записване за уебинар, събитие или друго.
При този тип кампании потребителите доброволно Ви предоставят своите данни, защото проявяват интерес към Вашите услуги или продукти.
Как можете да направите такава кампания?
В зависимост от целите и спецификата на бизнеса си, можете:
- Да изнесете целия процес в социалните мрежи и да ползвате техните вградени инструменти за Lead Generation реклама.
- Да оптимизирате сайта си с форми за абониране, тестване, сваляне, записване и да рекламирате в различни канали съответните лендинг страници.
- Да си изградите отделна от Вашия сайт лендинг страница, чийто фокус е действието, което искате потребителите да направят (да се абонират, да се запишат в график, да тестват и т.н.).
#2 Използвайте социалните мрежи на максимум
Социалните мрежи са мястото, където да намерите релевантна аудитория. Проучете (а може би вече знаете) в кои социални мрежи Вашата таргет група прекарва най-много време.
3+1(БОНУС) инструмента за опознаване на вашите клиенти
Таргет потребител – ключът към успешния бизнес
Създайте стратегия за съдържанието, което ще публикувате. Наблегнете на полезната информация и ангажиращото съдържание за органичните си публикации. Оставете промо офертите за рекламите.
- Споделяйте ангажиращи истории (stories) и постове, подкрепящи темата на Вашата кампания.
- Тагвайте своите партньори или клиентите, които си взаимодействат с Вас, по време на кампанията.
- В Instagram използвайте подходящи хаштагове за всеки пост и история (story).
- Задавайте тематични въпроси на своите фенове, с които ще можете да ги опознаете.
- Използвайте призиви за действие (CTA – call to action). Водете ги целенасочено към следващата стъпка.
- Направете мини конкурс или игра с награда. Помислете за условията и действайте!
- Дни преди края на кампанията, направете постове/истории (stories) с обратно броене (countdown). Например: „Остават 2 дни…“, „2 дни до края на…“.
- Намирайте си поводи да споделите с потребителите нещо ценно, обвързвайки информацията с Вашата кампания.
- Бъдете активни и винаги се питайте: как Вашите последователи биха възприели съдържанието, дали биха се ангажирали, дали биха го сметнали за интересно, дали биха очаквали с нетърпение следващия Ви пост. Обуйте техните обувки и се поразходете.
Най-хубавото на социалните мрежи е, че те непрекъснато се променят и развиват. А с това и Вие намирате нови начини да развивате своето присъствие. Колкото повече хора се ангажират с Вашето съдържание по социалните мрежи, толкова по-склонни ще са да посетят сайта Ви, да се запознаят с Вас и да Ви се доверят!
#3 Рекламирайте във Facebook и Instagram
Най-ефективните реклами в двете платформи се постигат с правилни цели и таргетиране. Facebook Pixel е инструмент, който Ви помага да бъдете прецизни в изграждането на аудитории. С негова помощ можете да създадете специални аудитории с реалните посетители на Вашия сайт. Чрез информацията от тези специални аудитори можете да създадете и „подобни“ аудитории, за да достигнете до още повече хора.
Кампании
Хубавото на Facebook рекламите е, че те са оптимизирани да постигат целите си.
- Ако искате да довете повече хора на сайта си, използвайте кампания за Трафик (Traffic).
- Ако желаете да реализирате повече поръчки (например), използвайте кампания за Конверсии (Conversion) с оптимизация за поръчки (Purchase).
- Ако искате кампанията да достигне до колкото се може повече потребители, използвайте кампания за Достигане (Reach).
- Ако желаете потребителите да харесват, споделят, коментират даден пост, пуснете му реклама за Ангажиране (Engagement).
- Ако сте планирали Lead Generation реклама, използвайте именно този тип кампания.
Аудитории
Запознаваме Ви накратко с видовете аудитории, които биха Ви били полезни:
- Custom – посетителите на Вашия сайт са една от най-конкретните и ценни аудитории за Вас. Освен тази опция, можете да създадете аудитории от посетители на събития, от феновете на Вашите бизнес страници/профили и в двете платформи, от списък с данните на Вашите клиенти и др.
Супер МиниТрик: В зависимост от целите на Вашата кампания, можете да създадете аудитории, които са посетили конкретни страници на Вашия сайт. Ето и как да го направите:
Стъпка 1: Facebook Business Manager -> Audiences -> Create Custom Audience -> Website.
Стъпка 2: Изберете People who visited specific web pages.
Стъпка 3: Поставете в полето адреса на страницата (URL), чийто посетители искате да таргетирате
Пишете ни в коментар под статията дали такива трикчета са Ви полезни, за да помислим какво друго бихме могли да представим като полезно съдържание за Вашите реклами!
- Lookalike – от всички персонализирани аудитории можете да създадете „подобни“. Колкото по-висок е процентът на дадена подобна аудитория, толкова по-малко са общите белези между потребителите в нея и потребителите в оригиналната персонализирана група.
- Interests – таргетирането по интереси е най-общото и базово таргетиране. С него избирате интереси, които бихте искали да притежава Вашата таргет аудитория. Настройва се на ниво рекламна група (ad set).
А сега е време да създадете най-подходящите аудитории, да планирате структурата на рекламите, визии, послания и бюджети. Тествайте и споделете резултати!
#4 Включете дисплей реклами
Дисплейните реклами са визуални реклами, които използват за основа банер. За да имате успех с подобен тип реклами, е необходимо да заложите на въздействащи визии, кратки и точни послания, призиви за действие. Реклами с банер можете да включите в дисплейната мрежа на платформи като Facebook, Google Ads, програматик софтуери, както и в партньорски сайтове по предварителна договорка.
Рекламата с банери също подлежи на постоянно усъвършенстване. Ако първите банери са били на черен фон с бял текст и примамващи послания…
То сега потребителите очакват нещо много по-професионално, целенасочено и иновативно. Затова вече се използват и html5 банерите, rich media банери и видео реклами. Използвайки този тип формати в дисплейните мрежи, шансовете Ви да привлечете вниманието на качествена аудитория, се увеличава. Тенденциите диктуват, че видео рекламите ще стават все по-популярни и търсени. Отново тук правилото е същото: видеата е необходимо да бъдат интересни, говорещи и кратки.
#5 Рекламирайте в Google Ads
Рекламата в Google се дели на няколко типа:
- Search – рекламно каре под формата на текст, позиционирано на страницата с резултати от потребителското търсене.
- Display – визуална банер реклама в дисплейната мрежа на Google. В зависимост от тематиката, бюджета и таргетирането, Вашата реклама се появява с банер в различни сайтове.
- Video – видео реклама в YouTube.
- Gmail – реклама под формата на писмо в пощенските кутии на потребителите с gmail.
Комбинацията от изброените типове реклами Ви дава възможност да достигнете до потребители, които органично не бихте могли.
В миналото добрата оптимизация за търсачки (SEO) автоматично изключваше нуждата от реклама в Google. Днес SEO и рекламата в търсачките са два метода за привличане на трафик, които са взаимнообвързани. Добрата оптимизация на сайта Ви помага за по-добрите резултати на Вашите Google Ads реклами.
Ако досега не сте създавали реклами в Google Ads, възползвайте се от нашия Google Ads промокод. Чрез него получавате 90 лв., които можете да инвестирате в реклама и да насочите ценен трафик към Вашия сайт. Научете повече!
#6 Увеличете и подобрете органичния си трафик от търсачките
В тази част на наръчника ще застъпим една наша любима тема: блог публикациите. Безспорно най-ценният ресурс на Вашия сайт е… съдържанието. Google обича сайтовете, които регулярно добавят ново полезно съдържание. Генерирането на ново, уникално и интересно съдържание най-лесно и ефективно се получава чрез развитието на блог. Именно затова споделяме с Вас 3 идеи, свързани изцяло с блога Ви. А ако все още нямате блог…
Ето ги и трите идеи:
- Подгответе нови тематични публикации в блога си
По този начин ще привлечете нов свеж трафик към Вашия сайт. Новото полезно съдържание Ви позволява да таргетирате нови и настоящи клиенти, без да им предлагате директна оферта. Вместо това Вие им давате добавена стойност, като отговаряте на различни техни въпроси по отношение на Вашите услуги или продукти: Защо? Как? Какво?
- Обновете най-посещаваните страници на сайта Ви/блог публикации
Провере в Googlе Analytics кои са най-посещаваните страници и блог публикации на сайта Ви. Намерете начини да ги подобрите, като предложите още по-актуална информация или добавите още по-полезно съдържание. Ако вече разполагате с повече визуален материал(изображения и видеа), добавете го. Това многократно ще увеличи шансовете Ви да се позиционирате по-добре в потребителското търсене.
- Поканете гости в блога си или Вие самите „идете на гости“
Какво имаме предвид? Партньорствата увеличават обхвата на Вашата аудитория. Например, ако сте фитнес инструктор, поканете като гост в блога на Вашия сайт специалист по хранене, който ще даде ценни професионални съвети на Вашите читатели/клиенти как да се хранят за оптимални резултати. Примерите могат да са безкрайни.
Когато поканите гост „на Ваша територия“, ще привлечете неговата аудитория към Вашето съдържание и съответно – Вашия бизнес. Обратното също важи: гостувайки на друг бизнес, ще успеете да запознаете аудитория на Вашия „домакин“ с бизнеса си. Резултатът от това партньорство е “win-win”.
#7 Подгответе бюлетин до настоящите си клиенти
След като подготвяте кампания, е необходимо да предупредите най-лоялните си клиенти за промо дните. Ще ги намерите в списъка Ви с абонати, които са се съгласили да получават новини от Вас. Ако все още не сте започнали да го изграждате, споделяме 5 причини да го направите!
Изпращайки бюлетин до Вашите клиенти, Вие им напомняте за специалното си отношение. Те имат привилегията да разберат първи за най-горещите Ви предложения. И тъй като това са най-ценните посетители на Вашия сайт… направете нещо по-различно и специално за тях. Вие преценете какво!
Пример: Изпратете им промокод с по-голяма отстъпка от обявените на сайта Ви. Може да е с 5% повече, но това си е жест.
Така те няма да имат търпение да посетят сайта Ви по време на Вашата кампания.
Представихме Ви 7 идеи за повече трафик към сайта Ви. Припомняме, че докато планирате как да увеличите посетителите си, е необходимо да помислите дали сайтът Ви ще успее да „поеме“ увеличените заявки към него. Много често собствениците на бизнеси започват първо с планиране на маркетинг активностите и не включват в общата стратегия ресурсната обезпеченост на сайтовете си. Това води до изненади по време на кампанията, а понякога и до пълен отказ на сайта.
Вижте още от поредицата ни, посветена на Black Friday:
Black Friday 2020: Тенденции и съвети за Вашите сайтове
3 оптимизации за по-сигурен и продаващ онлайн магазин
Готов ли е Вашият онлайн магазин да посрещне Black Friday? (част 1)
Имам сървър – готов ли е той за Black Friday? (част 2)
Black Friday: 4 принципа на имейла за потвърдена поръчка
Абонирайте се за нашия блог, за да научавате първи полезни съвети за Вашите уеб проекти.