Динамичното развитие на новите технологии изправя съвременните онлайн търговци пред сериозно предизвикателство – как да достигнат до повече потребители и да ги превърнат в свои лоялни клиенти.
Признаваме, че тази задача не е никак лесна, но пък имаме идея от къде бихте могли да започнете. Едно от задължителните условия за изграждането на атрактивен онлайн магазин е качествената фотография. Тя не просто подобрява цялостния изглед на сайта ви, а въздейства върху възприятията и намеренията при пазаруване.
5 начина за въздействие на красивите изображения върху онлайн продажбите
Привлича вниманието
Качествените снимки в сайта несъмнено грабват интереса на потребителите. Заедно с него се увеличава и желанието им да научат повече за продуктите, които предлага вашият онлайн магазин. Красивата фотография има силата да убеди клиентите ви в качествата на артикулите, с които търгувате, защото добавя визуално потвърждение към продуктовите им описания.
Влияе върху емоциите
Замисляли ли сте се колко от онлайн покупките ви са били под въздействие на някаква емоция?
Независимо дали я наричате любов от пръв поглед, силен импулс, вълнение, или приятно обсебване, факт е, че внезапното пазаруване в повечето случаи е провокирано от нещо ирационално.
И кое е било това, което ви е накарало да натиснете бутона “Поръчай”?
Ако започнете да размишлявате върху причините, със сигурност ще установите, че снимката има голяма заслуга за това. Едно качествено изображение е способно да повлияе върху решението за покупка, защото дава допълнителна стойност на разглеждания продукт. Цветовете, детайлите и ъгъла на заснемане са това, което може да ви накара да предпочетете даден артикул пред друг от същата категория.
Отразява вашата бизнес идентичност
Продуктовата фотография е почеркът на вашия бранд особено когато той се позиционира в сферата на електронната търговия. Помислете как бихте искали да гледат на вас потребителите, които разглеждат онлайн магазина ви. Снимките, на които ще попаднат, са ключов фактор за това, защото до известна степен определят продължителността на престоя на вашите клиенти.
Ако не предложите нещо наистина стойностно, не очаквайте да се върнат отново. Съответно и отношението им към вашия бизнес ще бъде същото – пренебрежително и недоверчиво.
Подобрява възприемането на продуктите
Колкото и вълнуващо да е представен един продукт, снимката “говори” много повече. Тя помага на аудиторията да се ориентира по-лесно в това, което чете. Причината е, че мозъкът обработва по-бързо визуалното съдържание, отколкото информацията, поднесена чрез текст. Затова и вероятността клиентите да направят покупка без наличието на изображение е нищожна.
Достига до повече хора
Точно така. Едно от най-големите предимства на качествената продуктова фотография е, че може да бъде споделена с неограничен брой потребители. Ако вашите клиенти харесват и оценяват това, което виждат в страниците на онлайн магазина ви, шансът да го покажат на своите близки и приятели е много голям.
Гледайте на добрите снимки като на добра инвестиция, защото ще ви спести значително от разходите за реклама. Споделянето в социалните мрежи и платформи е сигурен начин, че повече хора ще научат за съществуването на вашия бранд.
Никога не подценявайте силата на визуалната комуникация. Това е най-бързият начин, по който бихте могли да въздействате върху вашата целева аудитория – да им покажете кои сте, какъв е вашият бизнес и защо да изберат вас пред конкурентите ви.