7 идеи за съдържание в подкрепа на Вашия бизнес [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Промяната – единственото постоянно нещо в живота, което ни прави по-силни и гъвкави. Тя е тази, която ни тласка да се развиваме, да откриваме нови възможности и да се приспособяваме по-лесно. Доказваме го ежедневно, справяйки се с различни предизвикателства, преодолявайки всевъзможни препятствия.

Най-пресният пример?
Бизнесите, които пренасочват дейността си онлайн и се стремят да поддържат обичайното си темпо на работа.
За да продължат да функционират, е необходимо да насочат вниманието си върху маркетинговата си стратегия. Сега повече от всякога е важно да бъдат във фокуса на потребителското търсене онлайн.

Най-достъпният възможен начин да бъдете забележими от потребителите е с помощта на маркетинга чрез съдържание. Колкото повече време отделите на съдържанието, толкова повече дивиденти ще спечелите от него в дългосрочен план.

Затова обърнете поглед в посока как да подпомогнете бизнеса си, като запазите връзката с клиентите си топла и опитате да ги подкрепите с ценно съдържание.

Даваме няколко идеи, върху които да помислите:

1. Послания в сайта

Най-важно е да уведомите клиентите си, че могат да разчитат на Вас и ще продължите да извършвате дейността си онлайн. Направете го, като добавите съобщение на видно място във Вашия сайт. Стилизирайте посланието спрямо визуалната концепция на дигиталния Ви проект.

Информирайки потребителите, че бизнесът Ви ще продължи да функционира под една или друга форма, индикирате, че сте достатъчно гъвкави и адаптивни към всякакви промени.

Това, от своя страна, Ви превръща в надежден и отговорен към нуждите на клиентите си бранд. Колкото по-бързо пренесете дейността си онлайн, толкова повече възможности за развитие ще се открият пред Вашия бизнес.

И не на последно място – дигиталното присъствие Ви дава предимството да градите стабилни отношения с Вашите клиенти. Покажете им, че Ви е грижа за тях.

Сайтът е мястото, в което да комуникирате Вашите отстъпки, предложения и специални условия. Опишете ги кратко и недвусмислено. Помислете за различните варианти, с които да зарадвате посетителите в страницата Ви.

content-marketing-small-business
content-marketing-small-business
2. Постове в социалните мрежи

Стоенето у дома предполага повече време за социалните мрежи. Именно сега е моментът да бъдете видими и да сте в полезрението на потребителите. Бизнесът не прави изключение. Активното Ви присъствие там е знак, че сте съпричастни към всичко случващо се и имате готовност да откликнете по всеки възможен канал за комуникация.

Подгответе постове, които отразяват Вашата позиция и Вашия начин за преодоляване на социалната изолация. Бъдете позитивни и споделете съвети от Вашия опит и практика.
Разгърнете въображението си и експериментирайте с различни видове съдържание:

  • текст;
  • изображение;
  • анимация;
  • интерактивни публикации;
  • видео;
  • live предавания и т.н..

Качете снимки и описания, с които да покажете на клиентите си, че могат да продължат да използват Вашите услуги.

3. Имейли и бюлетини

Когато хората прекарват време основно пред компютъра, със сигурност преглеждат електронната си поща по-често от стандартното „няколко пъти на ден”.

Затова бъдете актуални, като разпишете и изпратите имейл до всички Ваши клиенти с информация за Вашите условия на работа. Кажете им, че оставате на тяхно разположение и сте готови да им съдействате по чат, телефон и по имейл.
Дръжте ги в течение за промените във Вашето работно време, за начина на обработка на поръчките, за сроковете на доставките, за текущи промоции, оферти и др.

Избягвайте употребата на думи като „криза”, „критичност”, „извънредно положение”, „изолация” и т.н. във важни съобщения, защото с тях рискувате да засилите тревожността у потребителите. Ако все пак се налага да ги използвате, опитайте да ги замените с не толкова крайни техни еквиваленти.

Акцентирайте върху предимствата в прекарването на повече време у дома и поддържайте позитивен тон на общуване.

4. Теми за блог публикации

Няма по-подходящ момент от настоящия, в който да обърнете специално внимание на съдържанието. Преди всичко, то носи стойност не само за Вашите клиенти, но и за бизнеса Ви, защото е източник на нови знания и идеи, които да приложите.

Редовното публикуване на материали в блог страницата на Вашия сайт сигнализира на потребителите, че се изправяте с бизнес предизвикателствата очи в очи, приемате ги като възможност за развитие и държите да помагате на клиентите си с практически съвети.

Даваме Ви няколко предложения за блог статии, с които да обогатите съдържанието си и да бъдете полезни за клиентите си:

  • Какви мерки предприехме, за да сме близо до клиентите си?
  • Какви са ползите от сайта за развитието на нашия бизнес?
  • Какви са ползите от услугите/продуктите, които предлагам?
  • Социални инициативи, в които участва нашият бранд;
  • Как подобрихме обслужването и какво направихме за клиентите си?
  • Съвети, които дават полезна информация на клиентите, от гледна точка на нашия опит;
  • Нашите похвати за справяне със социалната дистанция и още.

Темите не се изчерпват с тук предложените. Можете да пишете за каквото се сетите. Съдържанието е ценен актив, който изисква правилно планиране и качествено проучване. Отделете му нужното време.

5. Видео съдържание

Това е ресурс, който винаги е привличал интереса на голяма част от аудиторията. Информацията, поднесена във вид на мултимедия, се възприема в пъти по-добре и е много по-лесно смилаема.

Включете се в тренда със заснемането на видео клипове, в които споделяте:

  • идеи за справяне със социалната дистанция у дома;
  • как подготвяте пратките към Вашите клиенти;
  • как осъществявате своите услуги;
  • как организирате своето работно място вкъщи;
  • Вашия пример за онлайн активности, насочени към потребителите – организиране на томболи, игри, участие в благотворителни каузи и др.;
  • организирайте видеа на живо с гости или Вие самите споделете нещо ценно;
  • помолете своите клиенти, фенове, читатели, слушатели да Ви изпратят видео на определена от Вас тема – после го споделете с всички Ваши почитатели;
  • важни послания и новини, свързани с дейността на Вашия бизнес и т.н.

Това са само част от темите, които бихте могли да превърнете във видео съдържание. Възможностите са безкрайни, а потенциалът за реализация – неизчерпаем. Бъдете креативни!

Вижте нашата видео интерпретация:

 

6. Подкасти

Не подценявайте аудио файловете като форма на съдържание. Ще се изненадате колко хора слушат най-различно съдържание под формата на аудио записи. И как да бъде другояче, когато слушането на подкаст е удобно и спестява време.

Можете да направите анкета сред Вашите клиенти и да ги попитате какво би им било интересно да чуят от Вас.

А междувременно имате поле за изява в няколко посоки относно създаването на подкасти.

Оставяме няколко примера:

  • вдъхновяващи истории, свързани с историята на Вашия бранд;
  • прогнози и предположения за последствията от Covid-19 за малкия и среден бизнес;
  • интервю с интересни личности, които споделят своя опит с управлението на проекти и бизнес кейсове;
  • съвети за продуктивност и ефективност, когато работим от вкъщи;
  • примери на популярни брандове за преодоляване на бизнес предизвикателства на световно ниво;
  • полезни съвети от Вашата дейност, адаптирани към ситуацията;

Разкажете всичко, което Ви вълнува. Така имате пред себе си различни варианти, с които да ангажирате аудиторията си. Освен това достигате до повече потенциални клиенти, като им предлагате релевантен за техните предпочитания формат на съдържание.

7. Съдържание чрез партньорства

Ако създаването на съдържание излиза извън границите на Вашите възможности, не забравяйте, че има още един вариант.
Сега е времето да помислите как да си взаимодействате с Вашите партньори. Заедно можете да си бъдете полезни и да осъществите интересни идеи. Резултатите няма да закъснеят, ако сте отворени към съвместна работа и различни варианти за съдържание.

Колаборирайки с Вашите партньори, разширявате обхвата от потребители, които ще научат за дейността Ви. Не пропускайте шанса да печелите нови клиенти и да развивате бизнеса си.


Всеки бизнес е специфичен и има своите особености, затова мислете в контекста на Вашата дейност, на Вашите настоящи и потенциални клиенти как би могло да бъде полезно и интересно.

Не е нужно да правите сензация чрез съдържание. Достатъчно е да маркирате нуждите на потребителите и да предложите решение под формата на статия, видео или аудио запис.
Ценното съдържание винаги е било и ще бъде най-добрият ангажиращ маркетинг.

Не е нужно да притежавате специални умения, за да се отличите. Достатъчно е да комуникирате активно и адекватно. Кажете всичко, което искате, изцяло по Ваш неповторим и неподправен начин. Опитът ще Ви научи как да подобрявате съдържанието си с всеки следващ материал.

Ако още нямате сайт, започнете го още сега с интуивната платформа за бързо и лесно изграждане на Вашия първи сайт – Сайт билдър. А ако търсите подходящ начин да развивате бизнеса си, като продавате от вкъщи, разчитайте на Shopiko. Само с няколко клика ще се сдобиете с напълно функциониращ сайт или онлайн магазин.

И разчитайте на нас, ако имате нужда от съдействие по телефон, имейл или в чата на нашия сайт.

Бъдете смели и пренесете идеите си в собствено дигитално пространство!

Абонирайте се за СуперБлога, за да получавате още полезно съдържание за успешно онлайн позициониране на всеки бизнес!

АБОНИРАНЕ

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

5 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
Каква е разликата между домейн и уебсайт?

Каква е разликата между домейн и уебсайт? [Аудио]

2
Въпросът „Каква е разликата между домейн и уебсайт?” със сигурност влиза в топ 10 най-често срещани въпроси, когато решите да имате собствен сайт.

Black Friday: кога и как да започнете подготовката за големия ден?

0
Вижте стъпките по подготовката на онлайн магазина, стоката и служителите Ви за Черен петък (Black Friday). Вземете нещо за писане и запретвайте ръкави!