Винаги сме смятали клиентите на Shopiko за интересни и силни хора. Но никога не сме предполагали, че са толкова вдъхновяващи личности, с истории, които можеш да препрочиташ отново и отново. Да, всички те имат собствени бизнеси. Но по-важното е, че имат бизнеси, които се развиват устойчиво. Вярваме, че всяка една история е различна и значима. Затова решихме постепенно да Ви запознаваме с разказите на нашите клиенти за пътя, успеха и трудностите.
Историята на Зорница – управител на онлайн магазин KOLIE.BG, е една от тях – интересна, впечатляваща и вдъхновяваща. Затова нека преминем към същността – как се случи всичко и какво означава да работиш за себе си?
#1 Кои са личностите, които стоят зад kolie.bg?
Здравейте! Казвам се Зорница, но всички ме наричат Зори. Фамилията ми е Христева, на 33 години от град Пловдив, управител на онлайн магазин за бижута KOLIE.BG и майка на прекрасна седемгодишна дъщеря. По професия съм икономист, но преди 13 години завърших средно професионално училище в родния ми град и от там имам диплома за II-ра квалификационна степен с професия ювелир. Рядко се чува тази дума, затова допълвам, че ювелир означава бижутер.
Да… от там тръгна моят път, свързан с бижутата. След това посещавах стажантска програма в една от най-големите бижутерии в страната. В училище не работихме със съвременните технологии, които се използваха тогава, и попадайки в голямото производство на бижутерията, за мен беше изключително интересно. Запознах се с всеки етап от създаването на едно бижу – ръчна или машинна изработка. Даже съм създавала свои модели, но не зная в момента къде са. :))
След програмата започнах работа на договор във фирмата, но осъзнах, че работата в производството не е за мен. Така започнах да уча и работя в сферата на маркетинг и продажбите.
#2 Как се роди идеята за Вашия бизнес?
През 2015-та година бях все още в майчинство и обмислях с какво ще се занимавам, след като дъщеря ми порасне и започне своя социален живот. Вече натрупала опит в сферата на маркетинга и продажбите най-вече в онлайн търговията, имала ювелирна професия и знания, една вечер се роди идеята за онлайн магазин. Но не какъв да е, а за бижута.
#3 Каква беше Вашата най-голяма трудност/предизвикателство при стартирането на собствен бизнес?
Бизнесът се стартира сравнително лесно. Разполагах с контактите на бижутерии, взех снимки, качих ги в платформа, на която работих предишни години. Разбира се, тя се доработи за нашите нужди. След това изкарах всички лицензи и се започна. Трудностите дойдоха с това, че бизнесът беше стартиращ. Страната ни все още не дели бизнесите на малки, средни и големи. Същевременно не подпомага малкия да израства в правилната посока.
Но най-голямата трудност беше, и все още донякъде е, невъзможността да откривам бързо добри партньори и външни изпълнители за необходимите услуги на местно ниво.
#4 Как избрахте домейна на Вашия магазин?
В същата вечер, вече решила, че ще имам онлайн магазин, започнах разпален brainstorming. Обичам да взимам решения по този начин. И така стигнах до името „колие“, а разширението bg дойде автоматично като допълнение към името – kolie.bg. Лесно се произнася и запомня!
Придружаващият слоган беше: „Защото бижуто си ти“ или на английски – „THE JEWEL IS YOU“. 🙂 Проверих веднага дали името е свободно и го запазих.
#5 Доколко смятате, че името на сайта/бизнеса има значение за неговия имидж и успех?
До голяма степен. Пак ще повторя:
На първо място трябва да бъде лесно за произнасяне и запомнящо се.
Както и да пасва на самия бизнес, разбира се. Сблъсквала съм се с много имена на бизнеси, за които се чудиш с какво изобщо се занимават.
#6 Вие използвате платформата Shopiko за развитието на Вашия онлайн магазин. Какво най-много Ви харесва в нея?
Спрях се на Shopiko след несполучливи няколко опита в търсене на добър доставчик и партньор на услуги, свързани със създаването на работещ онлайн магазин върху готова платформа. Избрах Shopiko след разочарование от фирми, които не успяха да удовлетворят изискванията ми и до този момент не съжалявам за избора си.
Shopiko се оказа стабилна и изключително лесна за ползване система, подходяща за малък и среден бизнес. За по-малко от 2 седмици стартирах новия си магазин. Най-голямото предимство на системата е, че е изключително стабилна. За близо една година работа, нито веднъж не е падала, а интеграцията с куриерските фирми е безупречна – с 1 клик създаваш товарителници и придвижваш към клиентите. Това изключително много улесни работата ми.
#7 Какво бихте посъветвали хората, които обмислят да стартират свой онлайн магазин?
Избирайте добре своите доставчици и партньори, и търсете стабилност в хората и фирмите, на които се доверявате.
Ако и Вие мислите да стартирате собствен бизнес – бъдете смели и пробвайте. Няма нищо по-мотивиращо от успеха. А той идва с първата стъпка. Изградете своя бъдещ магазин с Shopiko и продавайте успешно. Вие можете!
Абонирайте се за нашия блог, за да научавате първи за новите интервюта с клиенти на Shopiko. Обещаваме да са вдъхновяващи и полезни!