Енотека „Сакар“: Вино, емоции и устойчив бизнес

10 000 – 8 000… години пр. Хр.
Първото вино.
Хиляди години традиция и усъвършенстване. Хиляди години емоционална връзка с така любимия еликсир. Днес една чаша след дългия динамичен ден действа не само отпускащо, но и регенериращо – умереното количество вино (червено) се смята за източник на красота и здраве. Нищо чудно, че винопроизводството се е съхранило от появата на земеделието досега.

Представяме Ви историята на първия регионален винен онлайн магазин – Енотека „Сакар“, при това създаден с платформата Shopiko. Той е чудесен пример за български бизнес, който предлага не просто вино, а преживяване. Неговите създатели бързо-бързо се ориентират, че модерните времена имат една важна специфика – потребителите обичат да инвестират в преживявания. Всички казват, че парите идват и си отиват, но хубавите спомени остават и към тях можеш да се връщаш. Те предизвикват усмивката, която търсиш в трудни моменти. Ценно, нали?

Те ще Ви разкажат за началото, пътя дотук, трудностите по него и вдъхновението, което ги мотивира да развиват своя бизнес.

#1 Кои са личностите, които стоят зад sakarwine.com?

Двама приятели, обичащи виното.

Аз (Тодор Братанов) и Камен Коев сме собственици на Енотека „Сакар“ в гр. Харманли, както и на Винарна „Вила Басареа“. Камен е главен технолог на избата с дългогодишен опит в създаването на вино. През 2014-та стартирахме нашия общ проект „Вила Басареа“, а през 2019 отворихме и Енотека „Сакар“. От хоби виното стана моя основна професия, занимавам се с търговията и управлението на винарната. Плановете ни са да развиваме и винен туризъм в региона, който е богат на история и вино.

sakar-wine-interview

#2 Как се роди идеята за Вашия бизнес?

Идеята за енотеката ни не се роди спонтанно. Натрупаха се различни впечатления, опознахме любителите на вино, разбрахме какви са техните нагласи и желания. Те търсят преживяване, отношение, емоция – неща, които носи виното, но когато е представено по правилния начин. 
Минаха няколко години, докато се решим да действаме и да реализираме нашата визия за дегустационна към малката ни винарна.

Когато започнахме да мислим за обзавеждане, лого, реклама, осъзнахме нещо важно. За любителите на виното, които идват в нашия край, би било много по-интересно и полезно да опитат вина не само от нашата винарна, а от всички малки винопроизводители. Така от идеята за дегустационна се стигна до регионална енотека. И днес мислим, че това е било правилното решение, тъй като си партнираме много добре с останалите изби и предлагаме интересен продукт.

sakar-wine-interview

Сайтът беше естествено продължение на идеята ни. От него любителите на вино могат да си направят селекция вина от Южен Сакар или да си изберат вече готови пакети, които най-добре представят региона и винопроизводството тук.

#3 Кое беше най-голямото предизвикателство при стартирането на собствен бизнес?

Нашата винарна е една от най-малките в страната. Екипът ни е от 4-ма човека, в това число аз и Камен. Рисковете са много – особено когато за налагането на продукт като виното се изисква много време, постоянство, поддържане на качество и стремеж да правиш все по-интересни вина.

Ежедневието е толкова динамично, че се налага от сутринта да пътувам за София и Пловдив за доставка на вина, междувременно да изпращам онлайн заявките, а връщайки се в Харманли, да ходя в енотеката за някоя тематична винена вечер.

#4 Как избрахте домейна sakarwine.com за Вашия онлайн магазин?

Бяхме се спрели на няколко сходни имена, но имайки предвид колко работа ни чака след това, решихме да не се колебаем много с тази част. Заложихме на сигурното и разпознаваемо разширение, допълващо името на бизнеса.

#5 Доколко смятате, че името на бизнеса има значение за неговия имидж и успех?

Името е важно, за да може бързо да предизвика правилните асоциации у потребителя. Но много по-важно е как идеята зад него ще бъде правилно комуникирана. Да измислиш име е първата стъпка. Безспорно е важна стъпка, която дава тласък на всички останали активности по налагането на бранда – изграждане на имидж, разпознаваемост и асоциации при споменаването му (всеки, разбира се, се стреми към положителните такива).

#6 До каква степен сайтът е Важен за развитието на един бизнес в наши дни?

За нас като малък производител на вино бариерите за влизане в големите вериги магазини са много. Така че онлайн продажбите са изключително важни. Често на винени изложения хората ни питат откъде могат да намерят вината ни. А когато става въпрос за по-малки градове, това е почти невъзможно.

Сайтът ни дава възможност да достигнем до повече хора, тъй като интернет вече не е новост, нито непозната материя. Той е необходимост и се стараем да използваме потенциала му по най-добрия възможен начин за развитието на нашия бизнес.

#7 Вие използвате платформата Shopiko за развитието на Вашия онлайн магазин. Какво най-много Ви харесва в нея?

Гъвкавостта. Това че веднага можем да правим промени, без да се налага помощ от трети лица. Също така опциите за прилагане на различни маркетингови кампании е много полезна. Когато един бизнес стартира, той изпитва нуждата да навлезе бързо на пазара, без да се съсредоточава върху техническото изпълнение на второстепенни задачи. За нас управлението на един сайт трябва да е лесно, да ни дава повече възможност да мислим за бизнеса си и развитието му, отколкото върху поддръжката на дигиталното ни присъствие.

По тези критерии Shopiko определено печели точки.

#8 Какво бихте посъветвали хората, които обмислят да стартират свой онлайн магазин?

Да отделят време да помислят над следния въпрос:

Каква ще е стратегията ми за продажби?

Важно е да имат визия как ще развиват магазина си, веднъж щом той е факт. А с Shopiko, това ще стане бързо.


Готови ли сте да се отдадете на хобито си? Няма нищо по-хубаво от това да правите повече от това, което обичате. Направете първата крачка и започнете с малки стъпки. С натрупване след време ще забележите, че сте стигнали далече.

Когато настъпи времето да превърнете хобито си в бизнес, подсигурете стратегията си с онлайн присъствие. Ние ще Ви помогнем да положите основата му с най-подходящото решение. Тествайте идеята си с Shopiko и се уверете колко е лесно да си направите завършен онлайн магазин. Възползвайте се от 14 дни безплатен пробен период.

Абонирайте се за нашия блог, за да се запознавате първи със СуперИсториите на нашите клиенти.

АБОНИРАНЕ

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.

Бизнес планиране в 3 стъпки – какво, как и защо?

4
Време е да се фокусирате върху бизнес планирането през предстоящата 2023 г. Предлагаме няколко основни стъпки, с които ще ускорите и улесните този процес.