Стартирането на онлайн бизнес и изграждането на устойчиво дигитално присъствие никога не е било толкова лесно и достъпно, колкото е днес.
Ще кажете:
Това не е точно така. Нужен ми е програмист, който да ми направи сайт.
Всъщност вече не Ви е необходима намесата на техническо лице, с чиято помощ да положите основите на Вашия онлайн бизнес. За да създадете впечатляващо портфолио на бранда си в интернет, са Ви нужни концепция и въображение, с което да я реализирате.
За останалото може да разчитате на платформата Сайт билдър. Тя ще се превърне във Ваш верен съюзник, чиято цел е да направи присъствието Ви в мрежата възможно и лесно постижимо.
Ето как можете да изградите сайта си за точно 1 час с помощта на Сайт билдър и насоките на СуперЕкипа:
Но за да се радвате на успешен онлайн бизнес, е необходимо да превърнете престоя на потребителите в незабравимо изживяване. А първата стъпка в тази посока е да оформите Вашия сайт по най-интуитивния възможен начин, за да могат посетителите да се ориентират достатъчно бързо и лесно.
Представяме Ви 5 задължителни страници, от които всеки дигитален проект се нуждае, за да функционира "правилно":
Страница #1: Начало
Това е страницата, която има огромно значение при изграждането на един уебсайт.
Причината за това е, че началната страница е “входната врата” към Вашето дигитално пространство, презентиращо идеята Ви за бизнес.
Като такава на тази страница е отредена ролята да задържи вниманието на потребителите в рамките на 3 секунди. В случай че това време не им е достатъчно да се ориентират къде са попаднали, очевидно има проблем.
Важно е в нея да позиционирате всеки елемент така, че да ангажирате вниманието на аудиторията и да я накарате да повярва, че е открила точното решение на това, което търси.
Опитайте се така да структурирате началната си страница, че само с един поглед посетителите да разберат какъв е Вашият бизнес, към кого е насочен и какъв проблем разрешава.
Тук е най-подходящото място, на което да разположите:
- логото на бранда си;
- основната навигация на сайта;
- атрактивни визуализации;
- въздействащи послания;
- call-to-action бутони.
Имайте предвид, че колкото по-опростена е подредбата на всички тези елементи, толкова по-бързо и безпроблемно потребителите ще могат да се ориентират в съдържанието на уебпроекта Ви. А това означава по-дълъг престой на Вашата страница и възможност да спечелите доверието на потенциалните си клиенти.
Всеки Ваш ход се случва само с един клик и придърпване на елементите до желаната позиция в страницата посредством опцията Drag & drop. Така оформянето на която и да е страница се превръща в лесно и увлекателно начинание, което може да доведе до забележителен резултат – професионално изглеждащ сайт, претворен от собствените Ви идеи и усилия.
Разгледайте наличните блокове или направете Ваши персонализирани такива, които ще паснат визуално на сайта Ви.
Страница #2: За нас / За мен
Посетителите най-често разглеждат тази страница, водени от любопитството да научат кои сте Вие, какъв е Вашият бизнес, какво Ви отличава от конкурентите Ви и какво прави Вашите услуги специални и предпочитани.
Страницата “За нас” е най-подходящото място, в което да разкажете на потребителите какви са основните ценности, към които се придържа брандът Ви, и защо сте по-добри от останалите компании в бранша.
Добре структурираното съдържание тук може да Ви помогне да развиете емоционална връзка с Вашите потенциални клиенти и да ги накарате да осъзнаят нуждата от услугите, които предлагате.
Елементите, които бихте могли да добавите в тази страница, са:
- снимки на екипа;
- кратко представяне на всеки един от служителите Ви;
- история на зараждане и развитие на Вашата марка;
- философия, върху която се гради бизнесът Ви;
- любопитна статистика с интересни факти за дейността Ви (брой завършени проекти, брой клиенти, използващи Вашите услуги, брой разрешени казуси и т.н.).
Страница #3: Услуги / Портфолио / Каталог
Не по-малко значение има страницата, в която ще представите дейността на Вашия бизнес в детайли, а именно страницата "Услуги / Продукти".
Нейната основна цел е да превърне случайния посетител във Ваш редовен и лоялен клиент. Оформяйки тази страница, поставете главния акцент върху ползите, а не толкова върху функциите на това, което предлагате.
Задайте си въпросите:
Каква потребност задоволява моят продукт / услуга? и Какъв проблем разрешава?
Отговорите на тези въпроси ще Ви помогнат да установите предимствата на Вашата услуга и да ги комуникирате точно и ясно с целевата Ви аудитория.
Не пренебрегвайте влиянието на продуктовата фотография тук, както и въздействието на продуктовите описания.
Комбинацията от двете е гаранция за по-успешно позициониране на пазара, защото давате на потребителите надеждна и качествена информация, от която се нуждаят при избора на продукт или услуга. А това е признак на висок професионализъм и адекватно отношение.
Продуктови описания: 7 съвета за повече продажби
Как качествената фотография влияе върху вашите продажби?
Препоръчваме Ви да включите следните елементи:
- изображения, галерия и/или видео на продуктите;
- описания;
- мнения на клиенти;
- call-to-action бутони;
- ползите от продукта / услугата.
Всичко това ще откриете в секция “Елементи” в администрацията на Сайт билдър. Не пропускайте да разгледате наличните интеграции, с които можете да обогатите сайта си и да го превърнете в предпочитана онлайн дестинация.
Страница #4: Блог / Новини
Блогът има убеждаваща функция. Неговата задача е да предостави знанието и опита, от които Вашите потребители се нуждаят, за да предприемат дадено действие. Не е задължително да структурирате страницата под добре познатата форма на типичен блог, но можете да я превърнете в независим източник на новини и актуални тенденции.
Чрез публикациите в блога имате възможност да споделите ценна информация от сферата на Вашия бизнес. Освен това можете да превърнете страницата в своеобразна трибуна, от която да заявите позицията си по определени казуси или да отговорите в детайли на най-честите клиентски запитвания.
Колкото повече качествено съдържание успявате да генерирате, толкова повече подобрявате шансовете за популяризация на бранда си и превръщате доверието на клиентите си в желаната за Вас константа. Регулярното качване на съдържание индикира на аудиторията до каква степен сайтът Ви е "жив" и се развива.
Тук елементите са съвсем категорични:
- статии;
- изображения;
- видеа;
- категории.
Страница #5: Контакти
Контактите са средство за установяване на стабилни взаимоотношения с Вашите клиенти. Колкото по-видимо ги позиционирате на сайта си, толкова по-лесно потребителите ще Ви откриват и ще се свързват с Вас.
Изведете всеки начин за комуникация с Вас на отделна страница. Това ще улесни клиентите Ви и ще помогне за развитието на бизнеса Ви.
Имайте предвид, че наличието на страница с контакти създава добро впечатление и у Вашите потенциални бъдещи партньори. Така ще можете да градите дълготрайни и устойчиви връзки с всички, които допринасят за популяризирането на Вашия бранд.
Добра идея е да разположите:
- актуален имейл;
- телефон;
- бизнес профилите Ви в социалните мрежи;
- адрес за кореспонденция;
- контактна форма;
- карта на Вашата офис локация;
- форма за абониране.
За да не Ви се налага да търсите подходящ начин за добавянето на тези и други необходими елементи, Сайт билдър Ви предлага готово решение.
В него ще откриете всички гореизброени елементи, които можете да стилизирате сами според визуалната концепция на Вашия сайт.
В заключение
Нека направим едно важно уточнение: Това са базовите страници, необходими за успешното стартиране на бизнес в интернет. Не е задължително да следвате сляпо заглавията, структурата и съдържанието, характерни за всяка една от тях.
Не се страхувайте да импровизирате при избора на подходящо име, елементи и цветове. Вие сте тези, които определяте как да изглежда сайтът Ви и какво ще представите в него.
Абонирайте се за нашия СуперБлог. Научавайте първи за нашите нови и полезни статии!