Кога един бизнес се счита за успешен?
Отговорът на този въпрос може да поеме в различни посоки, но всички те стигат до една крайна дестинация – добър имидж, успешни проекти и доволни клиенти.
За да превърнете своя бранд в печеливша валута, първо трябва добре да промотирате дейността си така, че посланията ви да достигнат до възможно повече хора. Тук идва на помощ корпоративният блог. Освен ефективен инструмент за маркетинг и реклама, той е независим канал за комуникация с клиентите, какъвто са социалните мрежи.
Посочваме ви основните и най-съществени ползи от създаването на блог към вашия фирмен сайт и оставяме на вас сами да прецените дали си заслужава да инвестирате време и усилия в него.
Защо ви е необходим корпоративен блог?
Популяризиране на бранда
Блогът е перфектното допълнение към вашия сайт, с което бихте могли да привлечете голяма част от онлайн потребителите. Така им давате възможност да научат повече за вас и дейността, която развивате. Сами определяте колко близо сте склонни да допуснете своята целева аудитория да ви опознае и съответно да ви се довери.
Насърчавате клиентите си да вземат правилното решение
Добре оформеното съдържание може да бъде най-силното ви оръжие за повишаване на продажбите. Блогът е своеобразна трибуна, на която имате възможност да покажете колко специален е вашият продукт или услуга и с какво се различава от този на конкурентите ви. Изброявайки всички позитиви, накланяте везните в своя полза и помагате на клиентите си да вземат решение за покупка.
Получавате обратна връзка
Понякога вашите публикации неизбежно провокират коментари от страна на клиентите ви и на онези интернет потребители, които все още не са направили покупка, но по някакъв начин са ангажирани с бранда ви. Така имате по-ясен поглед върху всеобщото настроение на аудиторията и темите, от които тя се вълнува. Това, от своя страна, ще ви помогне да обърнете внимание на нещата, които са ви убегнали, или на тези, които не сте сметнали за важни.
Следете потребителското поведение, защото то може да ви бъде отправна точка при генерирането на ново и интересно съдържание. Наличието на обратна връзка е добър източник на идеи, които бихте могли да “внедрите” не само в блога си, но и във вашия сайт с цел актуализация, развитие и непрекъснато подобряване.
Възможност да представим бизнеса си в най-добрата светлина
Добавянето на блог страница в основния ви сайт е добра възможност да се диференцирате от останалите фирми в нишата, която заемате. Покажете на настоящите си клиенти, че могат да разчитат на вас, като им предлагате качествено и полезно съдържание. Така ще вдъхвате надеждност и доверие и на бъдещите си клиенти. Дайте им разумна причина да предпочетат вас пред конкурентите ви.
Покажете им защо сте по-добри и кои са най-силните ви качества.
Най-доброто средство в кризисни ситуации
Понякога правим грешки и претърпяваме провали. Блогът е мястото, в което да обясните на достъпен език кои са причините при евентуален казус или кризисна ситуация, настъпили във вашата фирма. С негова помощ можете да изчистите евентуално опетняване на корпоративното си реноме. Така скъсявате дистанцията със своите клиенти и им показвате, че могат да ви вярват, въпреки трудностите, пред които се изправя ежедневно вашият бизнес.
Изразете своята гледна точка аргументирано и с достойнство, без да предизвиквате съчувствие или съжаление у посетителите на сайта. Защитете позицията си без ненужни подробности. По този начин обвързвате клиентите си емоционално с вашия бранд и вероятността да ви се доверят нараства неимоверно.
Положително влияние върху оптимизацията на сайта в търсачките
Създаването на съдържание влияе благоприятно върху цялостното представяне на бизнеса ви в онлайн пространството. Защо? Защото по този начин сайтът ви се индексира на по-добри резултати в сравнение с останалите резултати в глобалните търсачки. Освен това наличието на множество линкове в статиите, които водят към релевантна и интересна информация, значително увеличава трафика към вашите страници.
Блогът е независим канал за комуникация с клиентите
Той показва истинското лице на вашия бранд. Чрез него можете свободно да изразявате позицията си по всякакви въпроси и теми, свързани с вашата дейност. Имате възможност да осъществите пряк контакт със своите клиенти и да ги направите съпричастни към предизвикателствата, пред които се изправяте. По този начин подсилвате връзката си с тях, радвайки се на тяхната спечелена лоялност и признателност.
Непрекъснато социално присъствие
Хубавото на блог страницата е, че непрекъснато ви държи нащрек за всички новости в сферата на вашия бизнес. Развивайки съдържанието в него, периодично трябва да си напомняте да актуализирате информацията. Така ще предоставяте нова и полезна информация на своите читатели. Когато имате корпоративен блог, нямате лимит относно естеството на текстовете, честотата на публикуване и броя на статиите в него. Сами определяте това.
Важно е да се грижите за блога си така, както за сайта си. Неговите заслуги към бизнеса ви са точно толкова големи, колкото тези на дигиталния ви проект.
Идеи за блог публикации
В случай че се чудите как да задържите вниманието на вашите клиенти и каква информация да им представите, бихте могли да обмислите няколко идеи, с които да освежите страниците в сайта си:
- Представяне на продукт/услуга.
- Съвети и препоръки.
- Интересни истории, свързани с бранда.
- Case studies (Проучвания и интересни казуси от вашата практика).
- Интервюта с вдъхновяващи/успели личности.
- Предстоящи събития.
- Новини от съответната сфера на бизнес.
- Настоящи промени и подобрения в предлагания продукт или услуга.
Ако ви хрумне друг оригинален начин да презентирате вашия бизнес, чувствайте се свободни да експериментирате. Блогът е ехото от гласа на бранда ви и огледало на вашите корпоративни възгледи.
Превърнете блога в своето най-силно оръжие за успешно развитие на дигиталното си присъствие с помощта на една от най-добрите и популярни платформи – WordPress.
Вижте още: Как се прави блог с WordPress на собствен домейн и хостинг?
И не забравяйте – онлайн проектите ви са толкова успешни, колкото смели и амбициозни са идеите ви. Дайте им силно начало, като започнете с избора на хостинг и домейн. Останалото е въпрос на въображение и постоянство в развитието на вашата бизнес идентичност в необятното онлайн пространство.