10 съвета за успешен старт на вашия онлайн проект

Знаете ли, че SuperHosting.BG е дом на над 200 000 сайта? Онлайн проектите се увеличават с всеки изминал ден и този ръст е в следствие на все по-големия брой потребители в интернет. Освен това, става все по-лесно да си създадеш собствен сайт дори без познания в сферата на програмирането и техническата част. Това е възможно благодарение на развитието на SaaS услуги (Software as a Service) като Shopiko и Сайт билдър и CMS платформи като WordPress. Въпреки многото сайтове в мрежата, все още има редица незаети ниши. Може би в една от тях ще се позиционира вашият сайт?

По реализирането на един стартиращ онлайн проект има много отправни точки, които предприемачите да вземат под внимание. Ако и вие искате да навлезете в интернет пространството със свой сайт, ето няколко съвета, които стоят в основата на успешните онлайн проекти.

1. Нужна ви е идея, която ще ви отличи

Идеята е най-важната при зараждането на един онлайн проект. Тя определя какво ще правите и за кого. Разбира се, това е ваш проект и на първо място работата по него трябва да ви носи удоволствие, но преценете дали това, което ще предлагате, ще е полезно и на други хора (потенциалната аудитория на вашия сайт).

2. Направете проучване – има ли някой тук?

Направете проучване и разберете дали някой преди вас не се е сетил за същото? Чудесно ще е да сте първи, но дори някой да ви е изпреварил, не се отказвайте. Винаги можете да направите по-добър проект, предоставяйки по-качествено съдържание, продукт или услуга.

3. Анализирайте средата, търсете причини. Истината е някъде там!

Това, че никой не си е направил сайт като вашия до момента, може да е защото е открил пречки, които ви убягват. Проверете обстойно дали някога, някой не е задавал въпросите, които вие си задавате, във форуми и общности, свързани с вашата идея. Ако имате конкуренция – опитайте се да анализирате поведението й. Това ще ви постави една крачка пред нея.

4. Опознайте аудиторията, за да комуникирате правилно с нея!

Създайте подробен профил на вашата потенциална аудитория. Открийте факторите, които влияят на поведението на потребителите. Това ще ви помогне в първоначалния контакт с нея и последващата комуникация. Колкото повече я опознавате, толкова по-добре ще се научите да водите диалог с нея.

5. Бизнес модел – кое и как ще се случва?

Разпишете идеята си. Поставете си цел и очертайте пътя, по който ще стигнете до нея. Опитайте се да съобразите възможните трудности, които можете да срещнете. Като за начало е добре бизнес моделът ви да е опростен, не си слагайте рамки, нито в инструментите, които използвате, нито в желаните резултати. Бъдете отворени към промени, защото в хода на проекта, ще се наложи да експериментирате. Това ще ви позволи в бъдеще да разширите проекта си и да преминете към по-сложен бизнес модел.

6. А какъв всъщност ще е вашият сайт? Време е за избор на хостинг и домейн!

Вече имате идея какъв ще е вашият сайт – дали ще е тип медия, блог, електронен магазин, форум или просто онлайн лицето на вашия офлайн бизнес? Побързайте да регистрирате домейн – вашата интернет самоличност, защото някой може да ви изпревари. При избора на правилния хостинг трябва да прецените от какви ресурси ще се нуждае вашият сайт. Най-често за стартиращи онлайн проекти, решението се крие в някой от плановете за споделен хостинг. Но ако сайтът ви се нуждае от по-специфични услуги, може да се окаже, че по-доброто решение е изборът на виртуален сървър. Ако не сте си избрали конкретна система за управление на съдържанието (CMS), може да ви помогне менюто Softaculous в контролния панел cPanel на вашия хостинг акаунт, където ще откриете над 200 приложения.

7. Бавно, но славно към целта!

Очертайте стъпките, които ще ви заведат до крайната цел и ги преследвайте. В началото на развитието на вашия сайт едва ли ще завалят посещения и/или поръчки (освен ако не инвестирате солидно количество средства в качествена реклама). Дайте време на хората да разберат за вас и да ви харесат.

8. Реклама – разкажете за себе си на света

Вложете средства в маркетинг и реклама. И тук е важно да изберете правилните канали, за да стигнете до вашите хора – тези, които ще се заинтересуват от това, което правите. Ако сте нови в тези среди, доверете се на специалисти. Те ще ви помогнат да направите първите крачки към потенциалните посетители на вашия сайт.

9. Тествайте, тествайте, тествайте!

Не се страхувайте да експериментирате с всичко – от съдържанието и начина, по който го предоставяте на вашия сайт, до рекламните канали и посланията, с които достигате до нови хора.

10. Не спирайте да опитвате нови неща!

Ще дойде моментът, когато вашата цел ще е достигната, вашият сайт ще е посещаван, услугите ви търсени и всичко „ще работи, както трябва“. Това не означава, че трябва да си седите и да не правите нищо. Развивайте се, продължавайте да опитвате нови неща. Може би вече е време за един нов, по-усложнен бизнес модел, който да ви направи дори по-успешни!

Вижте още: Искам сайт, но не знам откъде да започна | Blog

СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ е СуперЕкипът! Ежедневно всеки дава най-доброто от себе си, за да можете вие, клиентите на СуперХостинг.БГ, да сте номер едно. СуперСилата на СуперЕкипа е, че винаги е готов да ви даде точната информация, тази от която се нуждаете и за която питате.
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
6 причини за съобщение Internal Server Error 500

6 причини за съобщение Internal Server Error 500 [Аудио]

11
Причините за генерирането на това съобщение може да са най-различни - некоректно изпълняващ се скрипт в сайта, некоректни права на файлове и директории и други
8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин

8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин [Аудио]

0
Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko.