Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Скритият съпорт и грижата за Вашите сайтове

Мило, дневниче,

Днес отговорихме на стотици клиентски запитвания и се погрижихме за сайтовете на още хиляди клиенти, без те дори да разберат.

До утре!

Така би изглеждала страница от дневника на колегите, които се грижат за клиентските сайтове ежедневно.

Преди обаче да Ви издадем повече информация, директно от кухнята на СуперСъпорта, се запитахме за това, какво виждат нашите клиенти, как го оценяват и как да го измерим.

Какво ни отговорихте Вие

Наши дългогодишни клиенти са ни споделяли, че поддръжката ни е супер вече 14-та година и това е едно от нещата, които ни отличават. Разбира се, това винаги е било наша цел.

Throwback to...

2017 година решихме да се допитваме до клиентите си за всеки казус. Така въведохме оценката от клиенти (от 1-5) за всяка наша комуникация. За 2018 година клиентите ни ни направиха още по-щастливи и мотивирани, като ни поставиха средната оценка 4.94. Благодарим Ви за високото признание!

Срещнахме обаче и други мнения на клиенти. Признаваме си - всъщност беше коментар в социалните мрежи:

Как ще им е добра поддръжката? Та аз никога не съм се свързвал с тях, за какво са ми? За какво ми е тази поддръжка, като за нищо не се е налагало да ми съдейства?!

 

Това ни провокира да Ви споделим подробности от работата на нашия екип и как се грижим за Вашите сайтове.

Какви ги върши всъщност СуперСъпорта

Вече знаете, че може да се свържете със СуперЕкипа денонощно по:

  • чат;
  • телефон;
  • имейл.

Oсвен да съдействаме на клиентите ни, когато имат нужда, ние се грижим за сайтовете им и без те да разберат това. Да го наречем... скрит съпорт.

Поддръжката на хостинг услуги се простира отвъд комуникацията с нашите клиенти по различните канали. Тя е комплексна и една от задачите ни е да се грижим сайтовете Ви да работят и да предотвратяваме казуси, още преди те да са се случили.

А ние винаги сме се стремели обслужването ни да излиза извън рамките на отговорностите ни, защото крайната цел е да помогнем на клиента.

Вече се чудите "Какъв ли е тоя скрит съпорт?", който получавате? Няма да Ви караме да чакате и ще Ви споделим някои тайни от нашата ежедневна работа и как се грижим за сайтовете Ви.

СуперЗащита? Имаме я!

Неведнъж сме споделяли, че защитаваме сайтовете на нашите клиенти от това да бъдат компрометирани (хакнати). За тази цел имаме цял security екип, който ежедневно проверява такива казуси. Денонощният мониторинг в комбинация с нашата Система за сигурност и защита, която постоянно надграждаме и към която добавяме нови защити, са задължение, което приемаме присърце. Всичко това е с цел превантивно да не бъде извършен злонамерен достъп.

Сайтът Ви не е бил хакван? Е, вече разбрахте каква е причината. 🙂

Чистим. Какво ли?

Сайтът Ви е бил хакван при използване на друга услуга, преди да бъде прехвърлен при нас? Този казус е нерядко срещан, но наша задача е да изчистим сайта безплатно, преди да бъде качен на нашата инфраструктура.

А в случай че някой клиентски сайт бъде компрометиран, ние отново го изчистваме, добавяме нови защити в Системата ни за сигурност и това е нашата гаранция, че получавате защита от най-високо ниво!

Сканирането на съдържанието в реално време ни помага да засечем опит за качване на злонамерен код, за да го премахнем своевременно. По този начин поддържаме чиста сървърна инфраструктура.

Тя е важен елемент от качеството на услугата на всички клиенти, особено при споделения хостинг. От значение е всеки един от сайтовете, разположени на сървъра, да не бъде компрометиран, за да не повлияе и на останалите сайтове на същия сървър.

И като говорим за инфраструктурата...

Репутацията тук е също толкова важна, колкото и репутацията на един бизнес.

Когато сайтът Ви е на чиста инфраструктура, той много по-добре ще се класира в търсачките, ще бъде индексиран по-добре, а професионалните Ви пощи ще работят, за да се свързвате удобно с Вашите клиенти и партньори. Елементи, които стоят в основата на всеки един бизнес онлайн.

Освен че се грижим инфраструктурата ни да бъде чиста, ние следим и да не се изпраща SPAM от нея. По този начин гарантираме, че имейлите, които изпращат нашите клиенти, ще достигнат до техните получатели и няма да попаднат в папка SPAM.

Ако все пак Ви се е случвало да попадне имейл, който изпращате, в SPAM на получателя, научете възможните причини и как да ги предотвратите.

24/7 сме нащрек!

Успоредно с грижата за Вашите сайтове, наш екип следи за експлойти (дупки в сигурността), отново с цел да бъдете защитени. Ако се открие слаба точка в сигурността на някое уеб приложение, например в нова версия на популярна система, ние прилагаме защита от нея - на всички сайтове. По този начин се предотвратява използването ѝ за злонамерени действия в хостинг акаунтите на нашите клиенти. Това също опазва инфраструктурата ни чиста, а сайтовете са незасегнати и се радват на сигурно онлайн присъствие.

Следим и реагираме.

Ресурсите (процесорно време, памет и др.) са едни от важните компоненти за правилната работа на уебсайта. Ние сме нащрек за резки и необичайни покачвания на потреблението. Засечем ли такова, проверяваме защо и на какво се дължи. Понякога е моментно по-високо потребление например от импорт на продукти, а понякога е опит за хакване на даден сайт. Ние обаче проследяваме какво се случва и реагираме веднага.

Тези реакции, за които Ви разкрихме, не са свързани единствено с потреблението на ресурси. Има различни казуси, за които зорко следим, засичаме ги и ги отстраняваме без да научите. Издаваме Ви някои от тях:

  • Ако някой се опита да влезе в клиентския Ви профил, но заявката му е с подозрителен вид и произход.
  • Казус с добавянето на паркиран домейн.
  • Грешка при опит да трансферирате домейна си.
  • Несъответствия при издаване на SSL сертификат за даден сайт.

Има и още, но нека да не правим тази статия безкрайна. Запазваме си правото да защитаваме скрито сайтовете Ви и от други "проблеми". 🙂

SSL - Ами сега?!

Изборът и настройките на SSL са важен елемент за сайтовете. Браузърите вече показват нотификация за несигурна връзка, когато липсва такъв. Особено за онлайн търговците той е задължителен елемент! Освен за интегрирания в услугите ни безплатен сертификат AutoSSL, винаги съдействаме за избора, конфигурирането и настройките на различните сертификати.

Понякога това не е съвсем проста задача. Налага се да добавим и специални пренаписващи правила, за да се отваря сайтът винаги през криптирана връзка, което да носи по-добри резултати и ползи за нашите клиенти. А сертификатът означава както по-голяма сигурност за Вашия сайт, така и по-голяма увереност у посетителите на него, че могат да Ви се доверят.

Анализирай това.

Анализирането на работата и ресурсите на клиентските сайтове е важен елемент от скрития съпорт. Каква е ползата от това?

Ще Ви дадем пример с казус от нашата практика. Случвало се е скоростта на зареждане на сайт да не бъде оптимално добра поради някаква причина, която обаче няма връзка със сървърната инфраструктура и параметрите на хостинга. В този случай правим анализ на сайта и ако можем да помогнем или да дадем съвет - винаги сме насреща.

В такива случаи съдействаме за активацията на различни кеширащи модули като Redis, Memcached, както и настройките на SuperCache Manager - СуперИнструментът, който кешира информацията още на ниво уеб сървър и показва впечатляващи резултати.

И като говорим за казуси със скоростта на сайтове...

Няма как да не включим в тази част анализите и оптимизацията на бавни заявки, с които съдействаме на клиентите. Всеки CMS работи с база данни и работата му се изгражда със SQL заявки към базата данни. Бързото изпълнение на SQL заявките влияе пряко на скоростта на зареждане на сайта. Нашият експертен екип следи и оптимизира изпълнението на заявките на клиентските сайтове. А това помага и да се ползва оптимално процесорния ресурс от MySQL.

Разбира се, това е още един инструмент, с който да помогнем на клиента без дори той да знае, че ние следим и анализираме това. Тези анализи и оптимизацията на заявките помагат не само да се ускори работата на сайта, но и да се намали натоварването на MySQL и да се оптимизира изпълнението на самите заявки.

Грижим се и за всички клиенти, които използват Managed VPS услуга - Управляем виртуален сървър. Управляем именно защото ние се грижим за сървъра и всички услуги на него да работят безотказно. Мониторингът ни е 24/7 и екипът наблюдава да работят уеб сървър, PHP, MySQL, DNS, FTP и т.н. Ние се грижим за сървъра, а Вие можете да се концентрирате върху проекта си и да го развивате!

За какво още служат анализите? Освен анализирането на работата на хостинга, много често на база на тези анализи даваме препоръки за подходящите хостинг решения на нашите клиенти. Всеки сайт има своите индивидуални нужди, както и всеки един клиент. Наша отговорност е да предложим най-подходящото хостинг решение на нашите клиенти, за да могат те спокойно да развиват потенциала на сайтовете си. Понякога е голямо предизвикателство да обясним на клиента защо точно тази услуга е за него.

Например, ако сравним хостинга с избора на кола, за нас е важно да Ви предложим най-подходящата за Вас. Това зависи от различни неща - дали ще я карате градско, дали сте опитен шофьор, имате ли нужда от парктроник, каква мощност би Ви паснала най-много и още.

Ах, това PHP!

Част от скрития съпорт е поддръжката на различни PHP версии на Вашите хостинг акаунти, така че сайтовете Ви да работят с най-модерните технологии. Важно е да бъде направена подходящата PHP конфигурация, за да работи коректно всичко по сайта. Това включва инсталиране, активиране, конфигуриране, настройка на PHP директиви и модули.

За да се случи това, на всички сървъри са компилирани различни PHP версии до 7.2. По-конкретно - поддържаме 8 PHP версии, за да можем както да предлагаме актуални и съвременни версии с всички подобрения, които включват, така и да запазим работещи сайтовете, които все още не са съвместими.

Освен съдействието с всякакви видове настройки на PHP конфигурации, нашите клиенти могат да използват и СуперИнструмента PHP Manager, който сме разработили. Той пести време и усилия на клиентите ни, които предпочитат сами да зададат желаните настройки.

Актуални технологии, програмни езици и Вашите сайтове.

Поддръжката и имплементацията на различни програмни езици и сървърни приложения, отговарящи на нуждите на Вашите сайтове, е наша задача. Сред съпорта ни има екип, който се занимава специално с различни видове framework-ове и програмни езици. Екипът ни се грижи клиентските сайтовете да работят и същевременно развива и усъвършенства знанията и уменията си, така че да може още по-бързо и адекватно да помогне в момент на нужда.

За нас е важно и винаги да предлагаме на клиентите си това, от което имат нужда, за което правим подробни проучвания и тестове, преди да имплементираме такъв тип езици и приложения на нашите услуги.

Наскоро Ви разказахме за сървърното приложение Node.js, което може да използвате на нашите услуги Managed VPS, VPS и дори на най-готиния ни план на споделен хостинг - СуперХостинг.

Качване на сайтове.

За да бъде видим един сайт в интернет, той трябва да бъде качен на хостинг акаунта. Когато клиентски сайт е разработен локално на даден компютър, ние съдействаме за качването му на хостинг акаунта.

Същото е и когато нов клиент, използвал услугите на друга компания, започне да използва нашите. Необходимо е сайтът да бъде преместен, което понякога крие своите подводни камъни и невинаги собствениците на сайтове могат да го направят сами. Винаги уточняваме с клиента всичко, което е необходимо за успешното преместване. Процесът се случва предимно вечер, когато активността към сайт е най-слаба и ще стане най-неусетно. Освен това проверяваме...всичко.

Какво означава "всичко"? Освен работата на самия сайт, ние извършване проверка и на поддомейните, сайтовете към поддомейните, SSL сертификатите, cron jobs, имейли, филтри, пренасочвания и какво ли още не.

Клиенти, които управляват домейните си при нас.

Разбира се, имаме и клиенти, които управляват само домейните си при нас. В този случай сме срещали следното мнение:

За какво ми е съпорт, аз имам само домейн?

Чувстваме като наша отговорност сайтовете на нашите клиенти да са винаги достъпни онлайн. Дори те да използват външна хостинг услуга, а ние да се грижим само за домейните им, винаги съдействаме с правилните настройки на домейните. Случва се да е необходимо да извършваме ръчно специфични настройки, за да работи коректно сайтът. Но важното е, че в края винаги сме уверени, че сме помогнали на клиента!

Професионалната Ви поща и грижата за нея.

Както вече споменахме, професионалният имейл към Ваш домейн е един от важните елементи за съществуването на един бизнес онлайн. Пощенските Ви кутии са част от хостинг услугата и е наша грижата винаги имейлите Ви да бъдат изпратени, получени, а комуникацията да бъде защитена.

Споделихме Ви, че едни от най-честите ни запитвания са свързани с настройките на имейли. Показвахме Ви и част от колегите, с които си говорите, в поредица видеа на тема "Имейл?! Вие ни попитахте, а ние отговаряме".

!STOP SPAM!

Ние знаем колко е важна пощата Ви, затова винаги съдействаме не само с имейл настройките, но с препоръки за подходящи имейл конфигурации. Грижим се и за това пощите на нашите клиенти да работят безотказно, да не получават SPAM съобщения и да се валидират коректно пред останалите имейл сървъри.

За да защитим клиентите си от SPAM (не само при получаването на писма), ние правим постоянен мониторинг и анализи. Споделяме Ви три основни процеса, за които може би не знаете:

  • Интелигентната ни SPAM защита, налична на хостинг акаунта, настройва своите защити според Вашите действия и не позволява до ценната Ви имейл кореспонденция да достига нежеланият и зловреден SPAM.
  • Както Ви споменахме и малко по-горе, не позволяваме изпращането на SPAM от нашата инфраструктура. За да се случи това е изграден цял процес, който автоматично следи дали паролата Ви е прихваната, какви са логовоте и дали някой е успял да извърши злонамерен достъп до имейл акаунта Ви, в случай че от него се изпраща SPAM.
  • SPAM регистрациите в различни сайтове/форуми са друг казус, с който се сблъскваме. За да защитим превантивно нашите клиенти и от този вид SPAM, ние имаме мониторинг и над тях. С него следим дали сайтовете при нас имат незащитени контактни форми или полета за въвеждане на данни, през които ботове се регистрират и "спамят".

А в случай на възникнал казус винаги сме насреща и ако се наложи, правим проверка в логовете на нашата машина за максимална информация и съдействие на клиента.

И най-важното...

След като Ви разказахме за някои от основните дейности на скрития съпорт и как се грижим за Вашите сайтове, дойде време и да Ви споделим нашето най-основно задължение:

Нашата цел е да получавате услуга и обслужване от най-високо ниво, независимо дали Ви съдействаме по чат, телефон и имейл, или се грижим за сайтовете Ви, без да разберете. Съпортът се усеща най-вече тогава, когато не се налага да се свързвате с него. За да не се притеснявате за Вашите услуги, а да се фокусирате върху развитието на онлайн проектите си!

И все пак... Нали не си мислите, че Ви споделихме всичко, което правим? Запазваме си в кухнята някои малки тайни, които правят услугата Супер и може би някой ден ще Ви разкажем и за тях. А може би не. 😉

А сега Ви провокираме:
Споделете в коментар Вашия опит със СуперСъпорта! За нас е важно всяко Ваше мнение, похвала или градивна критика. Защото все пак без нашите СуперКлиенти, ние няма да сме СуперХостинг.БГ! 😉

Маркетинг Специалист

Дани е част от СуперМаркетинг екипа. Смело плува в дълбоките води на публичните комуникации, а СуперСилата й се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага - не само в работата, а и в личните взаимоотношения. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне - на клиент или приятел.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

8
Оставете коментар

avatar
8 дискусии
0 отговори към коментарите
0 абонирали се за тази дискусия
 
най-гласуван коментар
най-обсъждан коментар
  Абониране  
Уведоми ме при
Калоян Здравков
Гост

Самия факт, че не ми се налага да търся съдействието на поддръжката, освен в много редки случаи, говори достатъчно за нивото на тяхната работа. Това е като системния администратор в една компания - ако не се чува и вижда, то значи си върши добре работата. Ако все някой му виси с проблем на главата, явно не я върши толкова добре.
Благодаря, че ви има и че толкова съвестно и отдадено вършите и работа, която не попада в преките ви задължения.

Божидар Панайотов
Гост

Имахме казус с фирмените пощи - съмнение за хакната поща и компрометираща информация. Съпорта ни помогна веднага, решиха казуса, точно, ясно и бързо, безплатно и професионално.
Помогнаха ни за коригиране на СПАМ проблем - пак точно, ясно и бързо, безплатно и професионално.
Затова ние сме много доволни!!!

Петър Костов
Гост

Нямам достатъчно време и нужните познания за поддръжка на моя сайт, затова винаги съм разчитал на екипа на Суперхостинг. Още от самото начало съм изключително доволен от обслужването, което в повечето пъти дори е извън задълженията на екипа и въпреки това са готови да помогнат по всяко време.
Благодаря им, че съм техен клиент!

Калин
Гост

Съпорта е най важната част от хостига - бългаските хостиг компании като цяло е ок, а вашия е супер. Надявам се да си остане така:)

Димитър Трендафилов
Гост

Фирмата ми Парамаунт Сървисис получава перфектно обслужване. Бих искал да подчертая следното: 1. 24х7 поддръжка, получавал съм съдействие и след полунощ, т.к. често работя до късно и уморен понякога не съм концентриран; 2. Невидима и ненатрапчива но много ефективна поддръжка; 3. Получавам ценни съвети изпреварващи неприятностите които могат да ми се случат; 4. Аз съм счетоводител не мога и нямам право да давам оценка на Вашата експертиза и труд - благодарен съм Ви от все сърце за всичките неприятности за които чета по форумите И НЕ МИ СЕ СЛУЧВАТ -… още »