Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

13 елемента на продаващия онлайн магазин

81% от потребителите споделят, че трябва да имат доверие на даден бранд, за да си купят от него. (Oberlo)

Доверие. Това е ключовата дума, когато развивате бизнес.
Всичко, което правите. Всичко, което споделяте публично. Всичко, което присъства на Вашия сайт, е необходимо да вдъхва доверие. Именно това е общият знаменател, който обединява елементите на продаващия магазин. Тази статия е за всички собственици на онлайн магазини, които искат да подобрят онлайн присъствието си и да вдъхнат повече доверие на своите потребители.

Споделяме всички важни елементи, на които си заслужава да обърнете внимание. Потенциалните Ви клиенти ги забелязват и това повлиява решението им за покупка. Затова бъдете в крак с тенденциите!

Какво Ви очаква в тази статия?

#1 Сигурност и защита


Най-вероятно вече звучи банално, но не съществува продаващ и доверен онлайн магазин без задължителния SSL сертификат. Google обръща специално внимание на всички е-магазини, които обработват чувствителни данни (имейли, пароли, кредитни/дебитни карти, адреси, телефони) и много ясно дава да се разбере кои са защитени и кои не.

Когато един онлайн магазин няма SSL, потребителите виждат следното предупредително съобщение (при Chrome):

Липсващ SSL сертификат

Подобно съобщение ще получат и при достъпване с Mozilla FireFox.

Определено изглежда стряскащо, а опцията за достъп до магазина, въпреки предупреждението, е добре скрита. Повечето потребители просто затварят сайта и посещават друг по-защитен. Но ако тези съобщения не Ви притесняват, помислете над следното: всички търсачки (особено Google) свалят рейтинга на незащитените сайтове и ги класират на по-далечни позиции. 

Ако все още не разполагате с надежден SSL сертификат, ние можем да Ви съдействаме с най-подходящото решение за Вашия онлайн магазин. За най-лесно и бързо, пишете ни по чат (долу вдясно)!

Прочетете всички статии от поредицата ни за СуперСигурност!

#2 Професионален дизайн


Технологиите толкова бързо напредват, че вече дори е трудно да имаш магазин без добър и функционален дизайн - естествено, всичко може да се обърка, ако попадне в неподходящи ръце.

Платформите с отворен код (като WordPress с WooCommerce) и готовите SaaS решения (например Shopiko) разполагат с огромно разнообразие от професионални дизайни, които можете да адаптирате към целите на сайта.

#3 Структура на сайта - лесна и удобна за потребителите


Много е важно магазинът освен да „гали окото“, да има структура, която улеснява потребителите. По този параграф мнението и насоките на SEO специалист ще са Ви много ценни. Те ще Ви помогнат да структурирате оптимално всички менюта, страници, категории и подкатегории, за да бъдат удобни за ползване и SEO friendly.

От друга страна, ако търсите по-специфична UX/UI разработка, уеб дизайнерите ще Ви помогнат с това начинание. За всеки аспект от дигиталното Ви присъствие си има специалисти, които с радост ще „ударят едно рамо“. Те ще Ви помогнат „да си напишете домашното“ специално за изискванията на търсачките и да накарате потребителите да се връщат отново и отново на сайта Ви.

#4 Бързина на зареждане


Скорост, скорост, скорост! Живеем в дигитална ера, при която потребителите очакват с едно премигване да видят съдържанието на Вашия сайт. Скоростта при зареждането на един сайт зависи от множество фактори.

Върху част от тях имате 100% контрол и поле за оптимизация:

  • Качеството на хостинг услугата;
  • Кода на платформата, с която е изграден;
  • Специфичните настройки, модули, плъгини, интеграции;
  • Вида и размера на файловете, които се качват на сайта;
  • Кеширането.

Другата част обаче е изцяло при потребителите:

  • Стабилността на интернет връзката;
  • Вида на използвания браузър и съответно - версията му;
  • Възможностите и характеристиките на устройството, което се използва за зареждане на сайта.

За всички фактори, които можете да управлявате, ще заключим: винаги избирайте надежден хостинг партньор, добре оптимизирани платформи с изчистен код и следвайте тенденциите при оптимизацията за скорост.

#5 Добре оптимизирана мобилна версия

Или въобще наличието на мобилна версия.


Mobile first indexing - от 1 юли 2019-та Google прие нов метод за ранкиране на новосъздадени сайтове. Основният критерий за позициониране сред резултатите от търсене стана качеството на мобилната версия. Това е достатъчна причина всеки собственик на сайт задължително да има мобилна или респонсив версия на сайта си. И въпреки това, само 50% от сайтовете, имат мобилна или респонсив версия.

За Ваше улеснение най-известните платформи за изграждане на онлайн магазини разполагат с включена респонсив версия. В това число влизат и SaaS услугите като Shopiko.

#6 Контактна информация и качествено клиентско обслужване

Клиентското обслужване започва с контакта. Преди да се свържат с Вас, клиентите обстойно проверяват страницата Ви за контакт и присъствието Ви в различни социални мрежи. Това, което очакват от Вас, е разгърнато присъствие:

  • Възможност за чат;
  • Контактна форма за запитвания;
  • Адрес и карта на Вашия офис, склад или физически магазин (ако имате такива);
  • Телефони за връзка;
  • Професионални имейли за кореспонденция;
  • Работно време (за клиентско обслужване или на физически магазин);
  • Препратки към социални мрежи за допълнителна валидация.

Разбира се, необходимо е да бъдете и максимално отзивчиви, услужливи и полезни за всеки посетител на сайта. Доброто клиентско обслужване върви ръка за ръка с изграждането на бранд.

#7 Информативни продуктови страници и категории

А знаете ли, че причината за 64% от върнатите продукти е, че те не отговарят на продуктовите описания? (Sale Cycle) Затова и продуктовата страница е необходимо да отговаря в пълнота и обективно на всички базови и специфични въпроси на посетителите: Какво? Защо? Как? Ако не искате потребителите да гадаят за продукта, улеснете ги с най-пълна информация.

Представете си и още по-добър вариант: Потребител решава да проучи продукт, но скача от сайт на сайт, защото не може да намери пълна информация за продуктите, на които попада. Е, той ще стане Ваш клиент, ако задоволите тази негова потребителска нужда!

Продуктовата страница се състои от няколко главни елемента:

  • Описание на продукта (текст);
  • Продуктова фотография;
  • Видео съдържание (препоръчително).

В зависимост от продукта, описанието може да бъде по-разказвателно, описателно или техническо. Най-важното е да създава желание за покупка, т.е. Вашите посетители да решат, че Вие сте техният бранд. Именно затова е необходимо да бъдете много изчерпателни в описанията си - какъв е продуктът, какво е неговото предназначение, какво е добре да знаем, преди да го закупим, има ли специфики, които е необходимо да вземем предвид, защо точно този продукт е подходящ за нас, какво да го правим, след като го купим, а защо точно от Вас да си поръчаме този продукт?

Важно: Освен за продуктовите страници, е необходимо да се погрижите и за продуктовите категории. Те също се нуждаят от подробно, полезно и информативно съдържание.

#8 Общи условия, политики за доставка, връщане и замяна


Наблюденията сочат, че преди да купят, потребителите проучват онлайн търговците за политиките им по връщане, замяна и доставка. Това им дава ясна представа как да процедират с поръчките си. Много често те са водени от принципа: „Всичко се случва“. Затова е много важно да разполагате с:

  • Подробна информация за юридическото лице на е-магазина;
  • Пълна информация за условията по връщане, замяна, доставка, поверителност на клиентските данни.

За Ваше улеснение Shopiko разполага с готови шаблони на тези страници, специално подготвени от екип юристи. В тях е необходимо да попълните данните на своята фирма и да адаптирате текстовете според условията на Вашата дейност.

#9 Страница „За нас“


Стандартна страница. На пръв поглед нищо особено. Ако тя обаче е „претупана“, е възможно потребителите да не разберат Вашия бизнес. От началната страница на магазина и страницата „За нас“ е важно да става ясно:

  • Какъв е бизнесът?
  • Какво предлага?
  • Защо го предлага?
  • Какви са целите му и как вижда развитието си?

Така отговаряте на няколко важни въпроса: Какво? Как? Защо?
Тези въпроси са част от стратегията Ви за изграждане на бранд. А да имате бранд е много по-ценно от това да имате просто онлайн магазин.

Страницата „За нас“ е необходимо да има идентичност:

  • Разкажете през собствената си призма за Вашия бизнес;
  • Споделете откъде започна всичко и защо този магазин е факт;
  • Запознайте посетителите със своя екип и енергията, която носи;
  • Уверете ги, че сте насреща при всеки възникнал въпрос;
  • Посочете им защо да пазаруват точно от Вас. Какво всъщност получават, избирайки Вас? Какво Ви отличава от конкуренцията?

Поставете се на мястото на посетителите, които за първи път попадат на Вашия онлайн магазин - какво впечатление искате да оставите и какво всъщност искате да им кажете?

#10 Професионални пощи за бизнес комуникация

Професионалната поща е задължително условие за професионална комуникация и обслужване. Всеки може да си направи поща с името на Вашия бизнес с безплатна опция. Никой обаче не може да използва името на Вашия сайт (домейна), за да Ви копира.

Това е една от основните причини да създадете професионални пощи към името на сайта си (например: info@mystore.bg) - брандиране и доверие. Освен това професионалните пощи неслучайно се наричат такива - те са много по-сигурни и защитени. С тях имате възможност за премиум СПАМ защита, 24/7 поддръжка, мониторинг и съдействие.

#11 Гъвкави политики за доставка


Доставките играят ключова роля при онлайн пазаруването. Представете си, че Вие и Ваш конкурент предлагате един и същи продукт. И двамата имате доставка за 5 лв., с тази разлика, че Вашият конкурент комуникира безплатна доставка при поръчка над 50 лв.

Много от потребителите биха избрали по-висока стойност на количката, за да получат безплатна доставка, отколкото продукт + разходи за доставка. Освен ако, разбира се, не намерят търговец, който предлага безплатна доставка като цяло (по-малко вероятно). Поръчвайки повече продукти без разходи за доставка, потребителите получават усещане за добавена стойност.

Струва си да помислите за гъвкави условия за доставка, съобразени изцяло с Вашите бизнес процеси.

#12 Разгърнато онлайн присъствие и допълнително полезно съдържание


Полезно съдържание можете да намерите не само в блоговете. То се среща в бюлетините, социалните мрежи, продуктовите описания, като може да придобива различни форми - текстове, видеа, изображения, инфографики, подкасти.

Маркетингът чрез съдържание е един от най-разултатните аспекти на дигиталния маркетинг, защото ангажира и обогатява потребителите, докато развива бранда. Комуникирайте активно със своите настоящи и потенциални клиенти. Разберете какво търсят, какво искат, какво очакват и къде го търсят. Присъствайте с качествено съдържание на всички места, които потребителите Ви обичат да посещават.

Сега е най-подходящото време да помислите и за работа с инфлуенсъри, ПР активности или да си партнирате с тематични блогове. Всеки един онлайн магазин може да се открои - бъдете смели и експериментирайте на воля!

#13 Разнообразни методи за плащане


През 2020-та все по-популярни стават безконтактните плащания. Както спомена и Жанет Найденова в епизод 002 на SuperTalks - има страни, които дори изгарят банкнотите си, за да забавят разпространението на вируси.

Неслучайно съществуват толкова много видове методи за плащане - всеки потребител си има собствени предпочитания и много често очаква Вие да сте наясно с тях. Използвайте пълния капацитет на разплащателните методи.

А знаете ли, че Shopiko притежава цели 11 вида разплащателни метода? Чудно!


Да имаш онлайн магазин е по-лесно, отколкото да имаш физически.

Познато твърдение? Когато искате да тествате дали Вашата идея за продукт има бъдеще, това е точно така. Когато обаче сте решени да развивате своя онлайн магазин, идва ред на усилията и отдадеността. Затова и подготвихме този списък с основни елементи, които вдъхват доверие. Вече е време да сверите часовника и да обновите всичко, което има потенциал да се представя по-добре.

А ако планирате да стартирате свой онлайн магазин, тествайте идеята си с готова SaaS платформа като Shopiko. С нея можете да започнете онлайн присъствието си за броени дни или дори часове. Но за да се уверите от първо лице, запознайте се с нея отблизо за 14 дни безплатно!
 

Абонирайте се за СуперБлога и научавайте първи полезни съвети за Вашия онлайн магазин!

АБОНИРАНЕ

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

0 0 гласове
.

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other

0
Какво мислите?x