10 точки за супер структура на handmade сайтове

Във всички видове изкуства е необходимо да изпитваш само онези чувства, които искаш да събудиш у другите.

Стендал

Съгласни сме със Стендал, още повече ако се опитваме да привлечем колкото се може повече ценители и последователи на нашето творчество. Защото винаги е приятно, когато имаме подкрепа и мотивация да продължаваме да развиваме талантите си.

Същото се отнася и до дигиталната изява на дейността ни. Ако искаме да си спечелим позитивна обратна връзка и да накараме повече хора да се припознаят в това, което правим, един от начините е с помощта на въздействащ сайт и завършено онлайн присъствие чрез богати на съдържание социални мрежи.

Как обаче да получите модерен и професионален сайт, който отразява Вашата творческа идентичност?

Даваме точните пропорции в следващите редове, за да сме сигурни, че ще се справите с така приятната задача по творене… върху Вашия бъдещ сайт.

Задължителните страници в сайта Ви

#1 Начална страница

Това е отправната точка и „пътеводната светлина“, която служи за ориентир на всеки новодошъл на сайта Ви посетител. Наличието на такава страница е сигнал, че Вие елиминирате всяка възможност за аудиторията да се чувства изгубена в море от информация.

„Началото“ е онзи спасителен пояс, който стои превантивно в навигацията, в случай че потребителите имат нужда от него. Той носи спокойствие и усещане за сигурност. Именно затова тази страница е толкова важна. А това автоматично означава, че в нея би следвало да оставите най-съществената информация за Вас и бизнеса Ви.

Препоръка: Опитайте да селектирате най-значимото, което искате да споделите с аудиторията относно Вашата дейност, като извадите есенцията и я презентирате в началната страница на сайта си.

Избягвайте твърде дългите пояснения и поставете акцента върху онова, което Ви отличава и Ви прави автентични. Напомняме Ви, че не е необходимо да разгръщате всеки аспект от бизнеса си още с началната страница – това е задачата на Вашите продуктови страници.

#2 Портфолио/Продукти

Когато дейността на Вашия бизнес е изцяло насочена към изкуството и занаята, би следвало да отделите специално място на сайта си, за да го покажете. Ако например правите кожени аксесоари или майсторите ароматни свещи, покажете пълния асортимент с продукти, които сте сътворили с ръцете си.

Подобна селекция на Вашите продукти (независимо дали имате онлайн магазин, или фирмен сайт) помага на посетителите на сайта да добият по-ясна представа за произведенията Ви. Тъй като отсъства възможността останалите сетива да влязат в действие, зрението е единственият източник на познание. Затова бъдете красноречиви!

#3 Страница „За нас/За мен“

Ако искате да спечелите благоразположението и доверието на бъдещите си клиенти, е необходимо да се представите по свой начин. Страница „За нас“ или „За мен“ е чудесна опция да им кажете:

  • кои сте / каква е Вашата история;
  • кои са ценностите, които изповядвате;
  • какво Ви отличава от конкурентите на пазара;
  • от колко години творите;
  • защо сте избрали именно Вашия занаят за призвание и какво Ви мотивира да продължавате да бъдете отдадени на него.

Тук, разбира се, е уместно да включите всичко, което мислите, че Ви представя в добра и позитивна светлина. Освен това е подходящо място да добавите информация, която потребителите не знаят за Вас и би им била интересна/полезна.

Препоръка: Добавете снимков или видео материал от процеса на Вашата работа, както и Ваши портретни снимки, за да скъсите дистанцията с потенциалните си клиенти. Това винаги подобрява първото впечатление особено когато се случва онлайн.

#4 Страници за политиките на Вашия бизнес

Те са важна част от всеки сайт и съответно всеки бизнес. Имат силата на договор между Вас и Вашите клиенти, в който се съдържат значими правила и отговорности, касаещи двете страни.

Условно казано, те маркират и регулират отношенията Ви – на Вас като доставчик на услуга, както и на потребителите като на ползвател на тази услуга/сайт. В случай на недоразумение или възникнал казус, играят много голяма роля за разрешаването му. Затова е силно препоръчително да присъстват във всеки уебсайт.

Информацията, която е необходимо да добавите в страницата във футъра, са:

  • данни за Вашия бизнес;
  • описание на продуктите и услугите, които предлагате;
  • политики за защита на личните данни (GDPR);
  • Cookie Policy („Политики за бисквитките“).

Ако смятате да продавате онлайн чрез дигитален магазин, е необходимо да разполагате с отделни страници за политики по Връщане и замяна на продукти, както и политики за Доставка. Добрата новина е, че Shopiko и Сайт билдър разполагат с предварително генерирани страници за тези политики, които са изготвени от юристи. Необходимо е просто да посочите своите фирмени данни.

Прочетете повече: Сайтът и правните регулации – Какво трябва да знаем?

#5 Контакти

Тази страница никак не е за пренебрегване особено когато държите да превърнете случайните посетители в редовни клиенти. Оставянето на всеки един възможен начин за контакт с Вас е признак, че държите на връзката с потребителите и сте готови на комуникация с тях по всяко време.

Не забравяйте да добавите:

  • Контактна форма;
  • Телефон;
  • Професионален имейл с името на Вашия сайт (например info@mybusiness.bg);
  • Препратка към бизнес профилите Ви в социални мрежи;
  • Карта (ако имате физически обект, който клиентите Ви могат да посетят);
  • Адрес.

Вижте също: 3 стъпки за пълноценно органично онлайн присъствие на всеки бизнес

Препоръка: Вашият сайт може да постигне чудесни резултати, ако редовно публикувате ново и полезно съдържание в него. Най-ефективният начин за това е да поддържате блог. Блогът не е задължителен елемент от Вашия сайт, но е препоръчителен, ако искате да го развивате по най-добрия начин.

Сигурни сме, че темите в сферата, в която творите, могат да бъдат най-разнообразни и интересни за Вашата аудитория, а и са още един начин, чрез който можете да ги превърнете в почитатели на Вашето изкуство.

Очаквайте много скоро списък с идеи за блог съдържание на handmade сайтове. 😉

Задължителните елементи в сайта Ви

#1 Красиви снимки и видеа/ Галерия

Те са повече от необходими, когато искате да „докоснете” посетителите на сайта. Все пак визуалното презентиране е най-силният Ви коз и е добре да го изиграете по най-добрия начин.

Сложете снимки и/или видеа на:

  • Вашите продукти и специфични детайли от тях, върху които искате да фокусите вниманието;
  • екипа, с който работите;
  • материалите, които влагате в творческия процес;
  • Ваши доволни клиенти, които харесват продуктите Ви;
  • участия и активности на Вашия бранд по изложения и фестивали.

Вариантите са много, затова се възползвайте максимално от тях и представете произведенията си по най-добрия начин.

#2 Продуктови описания

Както вече споменахме, когато по-голямата част от сетивата не могат да бъдат използвани, хубаво е да акцентирате върху останалите, които могат да помогнат в избора на даден продукт.

Посредством изчерпателни описания можете да накарате клиентите си да искат Вашите продукти. Нещо повече – давайки подробна информация за методите на създаване и ползите от закупуването на Вашите продукти, имате сериозен шанс да сразите конкуренцията и да се наложите като лидер във Вашия бранш. Опитайте и ще се убедите сами!

Съвети за продаващи продуктови описания:
Продуктови описания: 3 причини да ги подобрите
Продуктови описания: Печелившата структура
Продуктови описания: 7 съвета за повече продажби

#3 Опции за поръчване

Целта на всеки бизнес е да се разраства, да печели повече клиенти и да увеличава приходите си. А сайтът е незаменимо средство в тази отговорна задача. С негова помощ достигате до нови пазари и локации, привличате нови посетители и имате възможност да увеличите поръчките си.

И така, в сайта си можете да добавите различни начини за поръчка на Ваши продукти, независимо дали играе ролята на дигитален каталог, или е онлайн магазин.

В случай че използвате платформата на Shopiko и извършвате продажби през сайта си, можете да включите модула за бърза поръчка за още по-голямо удобство и улеснение на Вашите клиенти. Наред с тази опция на Ваше разположение са поне 13+ различни видове разплащателни методи.

Научете повече за изграждането на магазин с Shopiko: 8 стъпки за изграждане на продаващ онлайн магазин [наръчник]

Ако сте избрали Сайт билдър платформата, добра възможност за поръчка е чрез контактната форма, с която клиентите Ви могат да изпращат запитване и списък с поръчки, както и опция за поръчка по телефон или в чата на сайта.

#4 Чат на сайта

За него бихме могли да обобщим – най-бързият, надежден и удобен начин за комуникация и поръчка. Позволете на клиентите си да останат в непрекъсната връзка с Вас всеки път, щом усетят нужда да споделят нещо или да Ви изпратят запитване.

Неведнъж сме споменавали ползите от наличието на чат в сайта и няма да спрем да Ви припомняме колко е значим приносът му за развитието на Вашия бизнес.

Източник GIPHY

Научете: 10 причини да добавите чат във Вашия сайт

#5 Отзиви от клиенти

Обратната връзка от всеки клиент е наистина ценна. Благодарение на клиентските ревюта научавате кое се харесва и кое по-трудно се възприема. По този начин получавате препоръки, чрез които да усъвършенствате продуктите си или пък подобрявате процесите си.

Освен това мнението на Вашите клиенти е важно за всички, които искат да разберат повече за Вас, Вашето обслужване и продукти. Клиентските отзиви ще помогнат на потенциалните клиенти, които изпитват колебание да Ви се доверят или имат нужда от още нещо, което да ги убеди в качествата на Вашия бизнес. Те са онова перо, което натежава в полза на Вашата везна и Ви носи дивиденти.

Имайте предвид, че рекламата „от уста на уста” продължава да е едно от най-мощните маркетингови оръжия. Затова се възползвайте от предимствата му и му позволете да работи за Вас.

Един от най-добрите инструменти за събиране на обратна връзка е Google My Business и опцията му за Review. Регистрацията в платформата е напълно безплатна, а ползите – ненадминати.


Сигурни сме, че вече нямате търпение да започнете и завършите своя сайт. Това ще е ново свежо начало за Вашата handmade практика. Очаква Ви още една статия от поредицата и тя ще е насочена към идеите за блог съдържание на Вашия сайт.

Припомняме Ви, че можете по всяко време да се свържете със СуперЕкипа, ако имате нужда от помощ или подкрепа. Разчитайте на нас!

Пропуснали сте останалите статии от поредицата? Наваксайте сега:

Създавате изкуство? Покажете го чрез собствен сайт

6 дизайна и цветови комбинации за удивителен handmade сайт

15 домейн идеи за Вашия handmade сайт

Ръчно изработени подаръци: 13 идеи за успешен блог

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи ценни съвети за развитието на Вашия бизнес.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!

Black Friday: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

0
Задаваме 7 въпроса, през които трябва да преминете, за да имате изряден WooCommerce магазин. Типично в наш стил, не Ви спестяваме и отговорите.