Ръчно изработени подаръци: 13 идеи за успешен блог

Изкуството правите ръчно изработени подаръци – а за Вас това хоби ли е, или целият Ви живот? Независимо какъв е отговорът, сайтът може да Ви помогне да достигнете до хората, които ще оценят произведенията Ви. За да подсилите ефекта от красотите, които създавате, говорете за тях. Вдигнете малко шум около всичко, което Ви вълнува. Залейте аудиторията с ентусиазма си, както и с умението Ви да правите живота по-красив и приятен.

Как? Чрез собствен блог и силно присъствие в социалните мрежи.

Досега в поредицата Ви запознахме с начините да си изградите сайт, какво да включите в него и как да изберете подходящо име (домейн). Ако сте пропуснали останалите статии от поредицата, прочетете ги още сега:

Споделяме и кратко видео, за да разберете колко е лесно да си създадете блог статия с платформата Сайт билдър:

 

А сега да преминем към идеите за конкретни теми във Вашия блог.

#1 Споделете със своите клиенти защо правите ръчно изработени подаръци

Всеки има своя история. Всяко начало е различно и по своему грабващо. Разкажете на своите читатели защо се занимавате с ръчна изработка, какво Ви дава и кой беше моментът, в който решихте, че това е „Вашето нещо“.

Така ще дадете възможност на Вашите клиенти да Ви опознаят отвъд крайния резултат под формата на продукти, които поръчват от Вас. Така ще създадете емоционална връзка и място за повече лоялност към Вашия бранд. Хората често пъти пазаруват, подтикнати от историята зад един ръчно изработен продукт, защото това му придава допълнително стойност и го прави в пъти по-ценен за тях.

Примерни заглавия:

  • (името на Вашия бизнес): Как започна всичко?
  • Започнах да творя, когато…;
  • Имало едно време (името на Вашия бранд).

#2 Пишете за всичко, което Ви вдъхновява

…да творите. Все пак използвате въображението и ръцете си, за да създавате красоти. Нещата, които вдъхновяват Вас, може би ще вдъхновят и Вашите читатели да направят това, което внася радост и цвят в живота им.

Мислите си: На кого му пука за моето вдъхновение? Не бъдете толкова критични. Всеки човек търси своето вдъхновение и обича да се запознава с хора, които могат да го разпалят и да събудят ентусиазма му за нови начинания. Може би Вие ще сте вдъхновението за много Ваши почитатели. Опитайте и вижте реакциите им.

Примерни заглавия:

  • Откъде черпя вдъхновение за любимите ти (име на продукта)?
  • Това, което ме вдъхновява да творя, е…;
  • 5 неща, които ме мотивират да създавам…

#3 Разкажете за материалите, които използвате

Това е и чудесен начин да установите партньорства с брандовете, на които се доверявате за своите продукти. Партньорските публикации са едни от най-успешните, защото те срещат две различни аудитории на едно място – във Вашия блог. Разкажете на своите читатели защо харесвате материалите, които използвате, и как те придават този магичен завършек на Вашите творби.

Дайте малко повече информация за производството и пътя на суровините, с които работите. Така ще направите съпричастни клиентите си към целия цикъл от процеси, които са необходими за добрия краен резултат. Бидейки прозрачни и откровени, ще увеличите доверието, което потребителите Ви гласуват, и ще се превърнете в предпочитан бранд.

ръчно изработени подаръци - сапуни

Примерни заглавия:

  • Платовете (х марка) – любов от пръв поглед
  • Съставките, които използвам за любимите ти свещи
  • Х материала за перфектната украса за ваза

#4 Създавайте тематични статии тип идеи за подаръци

Например за Коледа, рожден ден, имен ден, Св. Валентин, първи учебен ден, сватба и т.н. Намирайте си поводи да компилирате своите продукти под формата на подаръчни сетове. Описвайте ги подробно в статии, за да можете да завладеете читателите чрез емоция. Накарайте ги да почувстват удовлетворението от това да ги притежават.

Освен това персонализацията при създаването на подарък за конкретен повод има сериозно предимство в намерението за покупка. Това обикновено накланя везните във Ваша полза, защото потребителите предпочитат да притежават неща, сътворени изцяло за тях. Това ги кара да се чувстват специални, а този факт носи още повече сантименталност и добавена стойност за клиентите. Има логика, нали?

Примерни заглавия:

  • Х идеи за първия учебен ден на Вашето дете
  • Х начина да зарадвате с оригинален подарък своята половинка 
  • Как да се отличите с оригинален подарък за любим човек?

#5 Отговаряйте на въпросите на своите клиенти

Всеки бизнес разполага с много богат списък от въпроси, които клиентите задават всеки ден. Една от най-добрите стратегии е да ги разписвате на статии или да им отговаряте под формата на видео. А защо не и двете? 

Ако нямате навика да записвате въпросите, които Ви питат, препоръчваме Ви да започнете да го правите. Това ще Ви даде много идеи как да ги групирате, за да бъдете максимално изчерпателни. Записвайки си въпросите, ще усетите и къде бихте могли да внесете подобрения в бизнеса си.

#6 Статии тип „направи си сам“

Да, знаем, че приходите Ви зависят от продажбите. Каква ли Ви е изгодата да подарявате своите знания и умения? Споделяйки своята експертиза за неща, които Вашите фенове сами могат да си направят у дома с подръчни материали, Вие увеличавате доверието във Вас. Освен това, не всеки ще има времето и търпението да „си направи сам“ нещо ръчно изработено. Но пък ще знае, че Вие сте спец в това и ще си поръча направо от Вас. 

ръчно изработена маска

Следвайте примера на други специалисти от различни области, чиито услуги са платени, но предоставят безплатни материали за самопомощ:

  • Фитнес инструктори – споделят безплатни видеа със съвети и тренировки;
  • Маникюристки – показват безплатно различни техники и дизайни за маникюр у дома;
  • Учители по език – имат както платени курсове, така и безплатни, с които разпалват интереса на аудиторията към даден език;
  • Кулинарни гурута – имат майсторски курсове, но споделят безплатни видеа за създаване на определени ястия или десерти.

Примерите са безкрайни. Чудесен резултат ще Ви донесе тази тактика, ако в статията позиционирате видео, което описва стъпка по стъпка процеса. Опитайте!

#7 Обявявайте в блога новите си ръчно изработени подаръци (продукти)

И после ги изпратете до своите клиенти чрез бюлетин. Блогът е чудесен начин да опишете всичко ново, което се случва около Вас – новини, промени, нови продукти, нови проекти. Дръжте в течение Вашите фенове, за да споделят емоцията, която Ви кара да се чувствате щастливи. Така ще подсилите усещането на ексклузивност, което само Вашите клиенти получават. Още една причина да се почувстват специални от това, че вече Ви познават и са избрали Вас пред конкурентите Ви.

Направете ги съпричастни и те ще Ви се отблагодарят щедро.

Примерни заглавия:

  • Х продукта, с които казваме „Здравей!“ на пролетния сезон;
  • Новите сетове – какво още трябва да знаеш за тях.

#8 Отзиви от клиенти

Получавате често положителна обратна връзка от своите клиенти? Направете ги публични и ги споделете с всички. Изберете тези, които най-много докосват сърцето Ви и им благодарете публично. 

Не забравяйте първо да им поискате разрешение. 🙂

#9 Споделяйте грешките, които сте допускали при някои ръчно изработени подаръци

Не, това няма да Ви злепостави. Напротив, ще Ви помогне да изпъкнете. Показва, че притежавате мъдрост и постоянно се учите от грешките си, както и че не сте перфектни. Освен това напомняте на почитателите си, че зад Вашия бранд стоят истински личности, изправящи се пред различни предизвикателства всеки ден, и в това няма нищо нередно. По този начин предоставяте супер продукти на супер качество. 

А тези грешки могат да послужат на някой друг като вдъхновение. За да не се чувствате неудобно, представете грешките си като плюсове, които Ви помагат да бъдете продуктивни. 

Например: Преди си мислех, че трябва постоянно да работя, за да постигна успех. Един ден осъзнах, че това отнема от продуктивността ми и ме потиска. Ръчната изработка на продукти изисква търпение, вдъхновение и много почивка за рестарт. Днес знам по-добре отвсякога, че пълноценната почивка е по-важна за успеха. 

#10 Компилация от любимите Ви продукти

А може дори и класация. Съберете на едно място всички Ваши творби, които са оставили траен отпечатък в живота Ви. Споделете защо са Ви любими, как са се появили и какво ги прави ценни. Опишете за кого са подходящи, как са стартирали като продукт и как са се развили. По този начин ще привлечете погледите върху тях и кой знае… може някой да се влюби в тях и да си ги поръча. 

Примерни заглавия:

  • Х любими продукти от портфолиото ми;
  • От мен за теб: класация на любимите ми творби;
  • Защо сапунът с лавандулово масло се превърна в мой тотален хит?

#11 Споделете всички креативни хобита, които имате

Особено тези, които не са свързани с Вашия бизнес. Например, ако правите красиви свещи за своя бизнес, а рисувате прекрасни пейзажи в свободното си време – споделете ги. Дори и да не са довършени, дори и да не са перфектни. Това ще Ви представи в по-различна светлина и ще покаже на потребителите, че интересите Ви и уменията Ви се простират извън обхвата на Вашия бизнес. 

ръчно изработен портрет

Примерни заглавия:

  • (Вашето хоби) – как промени живота ми?
  • Какво правя, когато не създавам (продуктите на Вашия бизнес)?

#12 Обявете в блога си игрите, които провеждате (Giveaway)

Те могат да бъдат самостоятелни, съвместни с Ваши партньори или с инфлуенсъри. Обявете какво стои зад играта, защо я създавате, какво могат да спечелят Вашите почитатели и как да се включат в нея. По този начин увеличавате още повече шансовете на играта да стане супер популярна.

Примерни заглавия:

  • Нов GIVEAWAY в Instagram по случай (повод);
  • Спечели (вида на наградата)! Разбери как.

#13 Покажете на аудиторията как използвате продуктите си

… във Вашето ежедневие. Например, ако създавате ръчно направени бижута, в една статия опишете всяко бижу за какъв повод е чудесно да се носи. Прикачете снимки, видеа, бъдете описателни. Разпалете интереса на своята аудитория и ги накарайте да използват продуктите Ви в своето ежедневие. Така ще им предложите идеи, за които може би не са се досетили. 

Не се притеснявайте да споделите своите интерпретации за употребата на продуктите, които правите. Дори начинът, по който ги използвате, да Ви се струва налудничав, друг би могъл да открие полезно приложение, от което се нуждае. Имайте предвид, че така разширявате и обхвата на ползване на Вашите продукти, което увеличава ползите за потребителите. 

Примерни заглавия:

  • (име на продукта) в моето ежедневие;
  • Х начина да използвате (името на продукта).

Определено разполагате с богато разнообразие от теми, с които да закачите интереса на Вашите клиенти. Разбира се, не всичко се изчерпва с тези 13 предложения, но можете да ги приемете като една много добра и солидна основа, с която да започнете да развивате блога на сайта си. 

Обичаме да си припомняме, че блог страницата има огромно значение за представянето на един бранд в дигиталното пространство. Може би най-съществената причина да го стартирате е именно фактът, че има сериозен принос за превръщането на сайта в печеливша валута на бизнеса Ви. Заслужава си, нали?

Ако сте решили сами да се справите с изграждането на Вашия сайт, платформи като Shopiko (безплатен тест за 14 дни) и Сайт билдър (безплатен тест за 7 дни) значително биха Ви улеснили при добавянето на блог страница. А СуперЕкипът е на Ваше разположение за всеки въпрос или при нужда от помощ. Затова бъдете смели в действията си и задавайте въпросите си по чат, телефон или имейл – ще Ви съдействаме по най-добрия начин.

Запознайте се и с останалите статии от поредицата:  

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

0
Дойде моментът на практическите съвети как да пренесете бизнеса си от офлайн към онлайн със собствен сайт. Вижте повече!
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)?

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията.