Втора част от поредицата ни за по-успешни продуктови описания
Вероятно се чудите дали няма един универсален модел за разписване на всичките ви продуктови описания?
Май не е възможно да е толкова лесно…
За ваше успокоение – има такава схема. И с удоволствие ще я споделим с вас.
Знаем, че създаването на съдържание е голямо предизвикателство за повечето търговци. Неслучайно сте търговци, а не писатели, редактори, журналисти, копирайтъри и т.н. Именно затова ще ви издадем няколко тайни, които ще ви помогнат да съставите убедителни и завършени продуктови описания, които ще ви носят много продажби.
Прочетете още: Продуктови описания: 3 причини да ги подобрите (Част 1)
Шаблонът се състои от няколко генерални въпроса, на които да отговорите:
- Какво?
- Как?
- Защо?
+Бонус елемент, който ще обясним скоро.
Нямаме време за губене! Да започваме…
Отговорете на въпроса: Какво?
Това е най-основният въпрос, с който почти никой не се затруднява. Какво? Отговаря за описателната част на вашето продуктово описание. Важно е да запознаете клиента със същността на продукта:
- Какво представлява?
- За какво служи?
- Какво прави?
- Какво може да се очаква от него?
- Какво съдържа?
- От какво е направен?
Отговаряйки на въпроса „какво?“, вие оформяте впечатлението на клиента за продукта. Колкото и достатъчен да ви се струва, отговорът на този въпрос не би могъл да подтикне клиента към покупка. Неговата функция е въвеждаща и разяснителна.
Затова и преминаваме към следващия въпрос…
Обяснете на своя клиент: Как?
Как продуктът ви ще му помогне да реши проблемите си? По какъв начин инвестицията му ще се превърне в реални резултати? В крайна сметка, всеки потребител купува и консумира, защото има нужда от продукта (или поне така си мисли). Той търси конкретни резултати и тук е моментът да ви напомним за профила на вашия таргет потребител.
Прочетете още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес
Запознайте клиентите си с това:
- Как работи/ действа?
- Как се съхранява?
- Как се поддържа?
- Как се използва?
Каквото и да продавате, не е важно колко невероятен е продуктът. По-важен е начинът, по който го представяте на вашите настоящи и бъдещи клиенти. Успявате ли да отговорите на най-горещите им въпроси?
„Как?“ е един от тях.
Бонус елемент: Пишете за ползи, а не само за характеристики
Веднага след отговора на въпроса „Как?“ e препоръчително да изброите ползите на вашия продукт. Как ще помогне на вашия клиент да бъде по-здрав, по-успешен, по-щастлив, по-бърз, по-красив, по-умен и какво ли още не.
Нека направим едно сравнение.
Описание на продукт тип изброяване на характеристики:
Описание на продукт тип изброяване на ползи:
Кое според вас е по-въздействащо?
Май ще оставим съдържанието на продукта за опаковката или поне в друга графа на описанието.
Мислете за всички сценарии. Набележете различните таргет потребители – какви ползи биха видели в този конкретен продукт? Различните хора възприемат един и същи продукт по различни начини.
И още нещо – различните потребители купуват един и същи продукт по различни причини.
Най-важният въпрос: Защо?
Това е въпросът, на който 60% от бизнесите не отговарят. Защо ли?
Защото тук се преплитат елементи като визия, мисия, ценности, вярвания, стойностно предложение.
На този етап е важно да убедите потребителя да купи точно от вас. Отговорът на въпроса „защо?“ може да има няколко направления:
- Защо правите това, което правите?
- Защо правите това за клиентите си?
- Защо сте различни от останалите търговци, които продават същата или подобна продукция/услуга?
Както Саймън Синек казва:
Хората не купуват това, което правите, а причината, заради която го правите.
Ако искате да бъдете няколко крачки пред конкуренцията, обърнете специално внимание на въпроса: Защо?
Прочетете още: 7 идеи за повече трафик към вашия онлайн магазин
И бъдете сигурни, че потребителите ще бъдат впечатлени. Те рядко попадат на описания, в които са вплетени причините клиентът да избере именно този продукт, на именно този бранд.
И ще завършим с лесно упражнение за по-лесна ориентация в описаната структура:
- Разгледайте продуктовите описания на установени брандове. Потърсете в тях отговорите на въпросите: Какво, как, защо?
- Огледайте тяхната структура – как са подредени, как са оформени, как са отговорили на тези въпроси?
- Забележете какво ви прави впечатление, какво ви харесва, какво са пропуснали?
- Вижте какво можете да си вземете като идея за вашите собствени описания.
Пожелаваме ви спорно изграждане на продуктово съдържание във вашия Shopiko онлайн магазин.
Прочетете още: Имам онлайн магазин, но нямам поръчки! Защо?
О, и не пропускайте следващата ни статия. Тя ще ви даде ясни и лесни за изпълнение съвети за подобряване на вашите описания.