https://blog.superhosting.bg/structure-product-descriptions.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Продуктови описания: Печелившата структура

2018-11-09
Електронна търговия
продуктово описание, продуктови описания, как се пише продуктово описание, добро продуктово описание, добро продуктово описание

Втора част от поредицата ни за по-успешни продуктови описания.

Вероятно се чудите дали няма един универсален модел за разписване на всичките ви продуктови описания?
Май не е възможно да е толкова лесно...

За ваше успокоение – има такава схема. И с удоволствие ще я споделим с вас.

Знаем, че създаването на съдържание е голямо предизвикателство за повечето търговци. Неслучайно сте търговци, а не писатели, редактори, журналисти, копирайтъри и т.н. Именно затова ще ви издадем няколко тайни, които ще ви помогнат да съставите убедителни и завършени продуктови описания, които ще ви носят много продажби.

Прочетете още: Продуктови описания: 3 причини да ги подобрите (Част 1)

Шаблонът се състои от няколко генерални въпроса, на които да отговорите:

  • Какво?
  • Как?
  • Защо?

+Бонус елемент, който ще обясним скоро.

Нямаме време за губене! Да започваме...

Отговорете на въпроса: Какво?

Това е най-основният въпрос, с който почти никой не се затруднява. Какво? Отговаря за описателната част на вашето продуктово описание. Важно е да запознаете клиента със същността на продукта:

  • Какво представлява?
  • За какво служи?
  • Какво прави?
  • Какво може да се очаква от него?
  • Какво съдържа?
  • От какво е направен?

Отговаряйки на въпроса „какво?“, вие оформяте впечатлението на клиента за продукта. Колкото и достатъчен да ви се струва, отговорът на този въпрос не би могъл да подтикне клиента към покупка. Неговата функция е въвеждаща и разяснителна.

Затова и преминаваме към следващия въпрос...

Обяснете на своя клиент: Как?

Как продуктът ви ще му помогне да реши проблемите си? По какъв начин инвестицията му ще се превърне в реални резултати? В крайна сметка, всеки потребител купува и консумира, защото има нужда от продукта (или поне така си мисли). Той търси конкретни резултати и тук е моментът да ви напомним за профила на вашия таргет потребител.

Прочетете още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

Запознайте клиентите си с това:

  • Как работи/ действа?
  • Как се съхранява?
  • Как се поддържа?
  • Как се използва?

Каквото и да продавате, не е важно колко невероятен е продуктът. По-важен е начинът, по който го представяте на вашите настоящи и бъдещи клиенти. Успявате ли да отговорите на най-горещите им въпроси?

„Как?“ е един от тях.

Бонус елемент: Пишете за ползи, а не само за характеристики.

Веднага след отговора на въпроса „Как?“ e препоръчително да изброите ползите на вашия продукт. Как ще помогне на вашия клиент да бъде по-здрав, по-успешен, по-щастлив, по-бърз, по-красив, по-умен и какво ли още не.

Нека направим едно сравнение.

Описание на продукт тип изброяване на характеристики:

Лош пример за писане на съдържание.

Описание на продукт тип изброяване на ползи:

Добър пример за писане на описание.

Кое според вас е по-въздействащо?

Май ще оставим съдържанието на продукта за опаковката или поне в друга графа на описанието.

Мислете за всички сценарии. Набележете различните таргет потребители – какви ползи биха видели в този конкретен продукт? Различните хора възприемат един и същи продукт по различни начини.
И още нещо – различните потребители купуват един и същи продукт по различни причини.

Бърз съвет: Изпишете всички възможни въпроси, които биха изникнали в съзнанието на вашия клиент, гледайки продуктовата ви страница. Групирайте ги по схемата с въпроси и попълнете отговорите им. Свържете отговорите в смислен, последователен и логичен текст и ще видите колко изчерпателно и убедително ще бъде вашето описание.
Бонус съвет: Водете си записки, когато комуникирате със своите клиенти. При обаждане за поръчка, запишете всичко, което вълнува и интересува вашия клиент. Постепенно ще забележите как някои въпроси се повтарят. Включете ги в продуктовите си описания и им отговорете подробно!

Най-важният въпрос: Защо?

Това е въпросът, на който 60% от бизнесите не отговарят. Защо ли?

Защото тук се преплитат елементи като визия, мисия, ценности, вярвания, стойностно предложение.

На този етап е важно да убедите потребителя да купи точно от вас. Отговорът на въпроса „защо?“ може да има няколко направления:

  • Защо правите това, което правите?
  • Защо правите това за клиентите си?
  • Защо сте различни от останалите търговци, които продават същата или подобна продукция/услуга?

Както Саймън Синек казва:

Хората не купуват това, което правите, а причината, заради която го правите.

Ако искате да бъдете няколко крачки пред конкуренцията, обърнете специално внимание на въпроса: Защо?

Прочетете още: 7 идеи за повече трафик към вашия онлайн магазин

И бъдете сигурни, че потребителите ще бъдат впечатлени. Те рядко попадат на описания, в които са вплетени причините клиентът да избере именно този продукт, на именно този бранд.

И ще завършим с лесно упражнение за по-лесна ориентация в описаната структура:

  1. Разгледайте продуктовите описания на установени брандове. Потърсете в тях отговорите на въпросите: Какво, как, защо?
  2. Огледайте тяхната структура – как са подредени, как са оформени, как са отговорили на тези въпроси?
  3. Забележете какво ви прави впечатление, какво ви харесва, какво са пропуснали?
  4. Вижте какво можете да си вземете като идея за вашите собствени описания.
Важно: Не се влияйте от практиките на вашите конкуренти. Ако те не обръщат внимание на описанията си, това не е повод да се отпускате. Нито е оценка за важността на този аспект от онлайн търговията. Бъдете различни и покажете на клиентите си, че ви пука и си заслужавате!

Пожелаваме ви спорно изграждане на продуктово съдържание във вашия Shopiko онлайн магазин.

Прочетете още: Имам онлайн магазин, но нямам поръчки! Защо?

О, и не пропускайте следващата ни статия. Тя ще ви даде ясни и лесни за изпълнение съвети за подобряване на вашите описания.
Абонирайте се за нашия блог сега!

Абониране

Продавайте бързо, лесно и сигурно с онлайн магазин от СуперХостинг.БГ – Shopiko. Тествайте безплатно за 14 дни! Получавате всичко необходимо за развитието на вашия онлайн бизнес и най-важното: Помощ и подкрепа на всяка стъпка.

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата й се крие в умението й с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

avatar
  Абониране  
Уведоми ме при