https://blog.superhosting.bg/tools-buyer-persona.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

3+1(БОНУС) инструмента за опознаване на вашите клиенти

2018-09-28
Електронна търговия
сайт, маркетинг инструменти, таргет потребители

Стартирате бизнес и планирате да завладеете онлайн пространството. Но все още се питате – как да разбера на кого да продавам? Кой всъщност се интересува от моите продукти/услуги? Какво въобще правят моите потенциални клиенти в интернет?

Три въпроса, чиито отговори изглеждат трудни за намиране. Но не се плашете – вече всичко е измислено. От вас се изисква само да отделите малко време и да разгледате статистиките, които ще ви помогнат да продавате на точните хора.

Представяме ви 3 инструмента, които дават полезна информация за вашите потенциални клиенти. Ако тепърва стартирате своя онлайн проект и сте си направили Facebook страница, но все още не разполагате с подробни статистики от Google Analytics, тези 3 инструмента са чудесен старт.

Прочетете още: 7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт

След като се запознаете с тях, ще завалят идеи за по-таргетирано предлагане и още по-важното - ще създадете образа на вашия таргет потребител.

1. Facebook Audience Insights

Един безплатен инструмент, който ви дава широк набор от данни:

  • Демографски.
  • Поведенчески.

С негова помощ можете да търсите обобщена информация за:

  • Всички Facebook потребители или...
  • Хората, които по някакъв начин взаимодействат с вашата страница.

За да получите синтезирана информация за потенциалните си потребители, изберете държава, възрастова граница, пол, предполагаеми интереси. Останалите опции служат като филтри, които допълнително конкретизират вашата аудитория.

Facebook Audience Insights ви дава синтезирана информация за вашите потенциални клиенти.

Пример: Ако вие се занимавате с продажбата на хранителни добавки, то можете да изберете в графата „Интереси“: фитнес, здраве и медицина, спорт, отслабване и т.н. По този начин ще получите данни за потребителите, които се интересуват от вашата бизнес сфера.

Ето и информацията, която ви дава Facebook Audience Insights:

  • Пол, възраст, образование, семейно положение, големина на домакинството.
  • Страниците, които вашите потенциални клиенти харесват в различни категории.
  • Местоположение и език.
  • Вид на устройствата, които използват.
  • Детайли за времето, което прекарват във Facebook, и колко често са в социалната мрежа.
  • Поведение във Facebook.
  • Поведение при пазаруване и начини на плащане.
  • Интереси.

Как можете да използвате тази информация?

Детайлната статистика, която ви дава инструментът, може да се приложи при стратегията ви за привличане и задържане на вашите клиенти. Опознавайки тяхното поведение във Facebook, ще успеете да оптимизирате постовете и рекламите си. Осмислянето на техните демографски данни ви дава насоки как да им говорите, кога и по какви канали.

Пример: Ако вашите потребители използват предимно мобилни устройства и са на възраст 25-34 години, то най-вероятно потенциалните ви клиенти биха желали да виждат кратки и интерактивни постове/реклами, които да им задържат вниманието, без да ги отегчават.

В същото време, посланията ви могат да са по-приятелски и закачливи, за да скъсите дистанцията. Отделно, страниците, които харесват, ще ви помогнат да се „внедрите“ в техните кръгове и да ги наблюдавате отблизо. Така ще разберете какво ги вълнува и какво би ги накарало да ви станат клиенти. Бъдете изобретателни в този опознавателен процес!

Разгледайте всички филтри и опции на Facebook Audience Insights. Там се крие ценна информация, която ще ви помогне да добиете по-ясна представа за хората, които биха се интересували от вашия бизнес!

2. Google Consumer Barometer

Този безплатен инструмент на Google е като затворена съкровищница – отваряте я и осъзнавате колко много интересни и любопитни факти за потребителите по целия свят съдържа тя.

Влизайки в барометъра, вие можете да получите подробни поведенчески статистики за над 45 държави, включително и България. Инструментът е насочен най-вече към информацията за моделите на пазаруване при потребителите – онлайн и офлайн.

Google Consumer Barometer ви дава информация за поведението на купувачите.

Прочетете още: 5+1 (БОНУС) причини да си направите онлайн магазин!

Изберете Graph Builder и разучете всяко едно меню, което виждате вляво.

Ето и каква информация можете да намерите в Consumer Barometer:

  • За какви цели и колко често потребителите използват интернет?
  • Какви устройства използват и какво търсят в интернет?
  • Как потребителите решават да закупят продукт?
  • Колко време им е нужно да направят покупка?
  • Как предпочитат да се запознаят с продукта, преди да го закупят?
  • Колко време прекарват в проучване на определен продукт?
  • Къде решават да закупят продукта - на място или онлайн?
  • Какво мотивира потребителите да купуват?
  • Колко бранда проверяват, преди да закупят даден продукт?
  • Какви стоки предпочитат да закупуват?
  • Статистики за консумация на видео съдържание.

...И още десетки сегментирани данни.

Същевременно можете да задавате и филтри на тези анализи по:

  • Държава.
  • Град.
  • Устройство.
  • Видове покупки и продукти.
  • Демографски данни.

Consumer Barometer съдържа и готови целеви аудитории, които ви дават шаблон за изучаване на вашите таргет потребители.

Пример: Там ще намерите информация за милениалите (хората между 16 и 34-годишна възраст). Според Google те използват предимно своите мобилни устройства, 90% от тях са онлайн всеки ден, търсачките са техните най-добри съветници, youtube е любимото им място за развлечение и забавление, а социалните мрежи са полето им за изява и себеизразяване.

Статистиките на този инструмент имат потенциала да ви смаят с натрупаните данни. Много е възможно да достигнете до „Аха!“ момента, т.е. да ви светне лампичката за много подобрения, които можете да приложите в бизнес развитието си.

Гмуркайте се надълбоко и гребете с пълни шепи!

3. Google Trends

С този безплатен инструмент можете да проверите ключовите думи за вашия бизнес. Там можете да ги сравнявате и да следите тенденциите при търсенето им. Освен това резултатите ви дават разширени потребителски търсения – по фрази.

Пример: Ако вие се занимавате с продажбата на обувки и напишете „обувки“ в полето за анализ, то на разширени потребителски търсения ще ви се покажат допълнителни резултати: етажерка за обувки, летни обувки за работа и т.н. Това са данни за най-разпространените търсения на потребителите, които се интересуват от обувки.

Разбира се, инструментът дава само ориентировъчни статистики и те в никакъв случай не трябва да се приемат като чиста монета.

Google Trends ви дава информация за ключовите думи, които потребителите търсят.

За какво можете да използвате данните от Google Trends?

  • Да почерпите идеи за разписване на съдържание.
  • Да получите насоки за оптимизация на подбора на ключови думи при изготвяне на съдържание.
  • Да намерите подобни търсения на потребителите (може би нещо ви е убягвало досега).
  • Да видите какви бизнеси търсят конкретната дума.
  • Да разберете как вашата сфера на бизнес се представя и какви са тенденциите за в бъдеще.
  • Да видите какъв е интересът към ключовите думи за вашия бизнес.

По-специализирани алтернативи на Google Trends са платените инструменти за анализ на ключови думи като:

  • SEMrush;
  • Ahrefs;
  • SERPstat;
  • и др.

Освен по-точни статистики за ключови думи, те ви дават и анализ на конкуренцията. Полезно, нали?

+1 БОНУС

Разровете се из тематични форуми. Там ще намерите искрени мнения и дискусии на вашите потенциални клиенти. Ще разберете от какво се интересуват, от какво имат нужда и какво ги спира да се доверят на брандовете, които предлагат продуктите/услугите, от които се интересуват.

Друг чудесен инструмент е Quora – глобален „форум“, в който потребители от най-различни страни задават въпроси и очакват експертен отговор. Тези въпроси са разделени по сфери на бизнес и със сигурност можете да намерите вашата ниша. Разгледайте!

Време е да се гмурнете в морето от възможности за развитие и проучване, които ви предоставя онлайн пространството! Поставете началото на своя онлайн проект, възползвайки се от нашето СуперПредложение - .COM домейн само за 9,75 лв.

Създайте своя професионален сайт, развийте го и печелете още повече!

Прочетете още:

Защо да не се отказваме от онлайн проектите си?
Домейн .COM - идеалната половинка за вашия сайт

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата й се крие в умението й с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

avatar
  Абониране  
Уведоми ме при

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other