3+1(БОНУС) инструмента за опознаване на вашите клиенти

Стартирате бизнес и планирате да завладеете онлайн пространството. Но все още се питате – как да разбера на кого да продавам? Кой всъщност се интересува от моите продукти/услуги? Какво въобще правят моите потенциални клиенти в интернет?

Три въпроса, чиито отговори изглеждат трудни за намиране. Но не се плашете – вече всичко е измислено. От вас се изисква само да отделите малко време и да разгледате статистиките, които ще ви помогнат да продавате на точните хора.

Представяме ви 3 инструмента, които дават полезна информация за вашите потенциални клиенти. Ако тепърва стартирате своя онлайн проект и сте си направили Facebook страница, но все още не разполагате с подробни статистики от Google Analytics, тези 3 инструмента са чудесен старт.

Прочетете още: 7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт

След като се запознаете с тях, ще завалят идеи за по-таргетирано предлагане и още по-важното – ще създадете образа на вашия таргет потребител.

1. Facebook Audience Insights

Един безплатен инструмент, който ви дава широк набор от данни:

  • Демографски.
  • Поведенчески.

С негова помощ можете да търсите обобщена информация за:

  • Всички Facebook потребители или…
  • Хората, които по някакъв начин взаимодействат с вашата страница.

За да получите синтезирана информация за потенциалните си потребители, изберете държава, възрастова граница, пол, предполагаеми интереси. Останалите опции служат като филтри, които допълнително конкретизират вашата аудитория.

Прочетете още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

Facebook Audience Insights ви дава синтезирана информация за вашите потенциални клиенти.

Пример: Ако вие се занимавате с продажбата на хранителни добавки, то можете да изберете в графата „Интереси“: фитнес, здраве и медицина, спорт, отслабване и т.н. По този начин ще получите данни за потребителите, които се интересуват от вашата бизнес сфера.

Ето и информацията, която ви дава Facebook Audience Insights:

  • Пол, възраст, образование, семейно положение, големина на домакинството.
  • Страниците, които вашите потенциални клиенти харесват в различни категории.
  • Местоположение и език.
  • Вид на устройствата, които използват.
  • Детайли за времето, което прекарват във Facebook, и колко често са в социалната мрежа.
  • Поведение във Facebook.
  • Поведение при пазаруване и начини на плащане.
  • Интереси.

Как можете да използвате тази информация?

Детайлната статистика, която ви дава инструментът, може да се приложи при стратегията ви за привличане и задържане на вашите клиенти. Опознавайки тяхното поведение във Facebook, ще успеете да оптимизирате постовете и рекламите си. Осмислянето на техните демографски данни ви дава насоки как да им говорите, кога и по какви канали.

Пример: Ако вашите потребители използват предимно мобилни устройства и са на възраст 25-34 години, то най-вероятно потенциалните ви клиенти биха желали да виждат кратки и интерактивни постове/реклами, които да им задържат вниманието, без да ги отегчават.

В същото време, посланията ви могат да са по-приятелски и закачливи, за да скъсите дистанцията. Отделно, страниците, които харесват, ще ви помогнат да се „внедрите“ в техните кръгове и да ги наблюдавате отблизо. Така ще разберете какво ги вълнува и какво би ги накарало да ви станат клиенти. Бъдете изобретателни в този опознавателен процес!

Разгледайте всички филтри и опции на Facebook Audience Insights. Там се крие ценна информация, която ще ви помогне да добиете по-ясна представа за хората, които биха се интересували от вашия бизнес!

2. Google Consumer Barometer

Този безплатен инструмент на Google е като затворена съкровищница – отваряте я и осъзнавате колко много интересни и любопитни факти за потребителите по целия свят съдържа тя.

Влизайки в барометъра, вие можете да получите подробни поведенчески статистики за над 45 държави, включително и България. Инструментът е насочен най-вече към информацията за моделите на пазаруване при потребителите – онлайн и офлайн.

Google Consumer Barometer ви дава информация за поведението на купувачите.

Прочетете още: 5+1 (БОНУС) причини да си направите онлайн магазин!

Изберете Graph Builder и разучете всяко едно меню, което виждате вляво.

Ето и каква информация можете да намерите в Consumer Barometer:

  • За какви цели и колко често потребителите използват интернет?
  • Какви устройства използват и какво търсят в интернет?
  • Как потребителите решават да закупят продукт?
  • Колко време им е нужно да направят покупка?
  • Как предпочитат да се запознаят с продукта, преди да го закупят?
  • Колко време прекарват в проучване на определен продукт?
  • Къде решават да закупят продукта – на място или онлайн?
  • Какво мотивира потребителите да купуват?
  • Колко бранда проверяват, преди да закупят даден продукт?
  • Какви стоки предпочитат да закупуват?
  • Статистики за консумация на видео съдържание.

…И още десетки сегментирани данни.

Същевременно можете да задавате и филтри на тези анализи по:

  • Държава.
  • Град.
  • Устройство.
  • Видове покупки и продукти.
  • Демографски данни.

Consumer Barometer съдържа и готови целеви аудитории, които ви дават шаблон за изучаване на вашите таргет потребители.

Пример: Там ще намерите информация за милениалите (хората между 16 и 34-годишна възраст). Според Google те използват предимно своите мобилни устройства, 90% от тях са онлайн всеки ден, търсачките са техните най-добри съветници, youtube е любимото им място за развлечение и забавление, а социалните мрежи са полето им за изява и себеизразяване.

Статистиките на този инструмент имат потенциала да ви смаят с натрупаните данни. Много е възможно да достигнете до „Аха!“ момента, т.е. да ви светне лампичката за много подобрения, които можете да приложите в бизнес развитието си.

Гмуркайте се надълбоко и гребете с пълни шепи!

3. Google Trends

С този безплатен инструмент можете да проверите ключовите думи за вашия бизнес. Там можете да ги сравнявате и да следите тенденциите при търсенето им. Освен това резултатите ви дават разширени потребителски търсения – по фрази.

Пример: Ако вие се занимавате с продажбата на обувки и напишете „обувки“ в полето за анализ, то на разширени потребителски търсения ще ви се покажат допълнителни резултати: етажерка за обувки, летни обувки за работа и т.н. Това са данни за най-разпространените търсения на потребителите, които се интересуват от обувки.

Разбира се, инструментът дава само ориентировъчни статистики и те в никакъв случай не трябва да се приемат като чиста монета.

Google Trends ви дава информация за ключовите думи, които потребителите търсят.

За какво можете да използвате данните от Google Trends?

  • Да почерпите идеи за разписване на съдържание.
  • Да получите насоки за оптимизация на подбора на ключови думи при изготвяне на съдържание.
  • Да намерите подобни търсения на потребителите (може би нещо ви е убягвало досега).
  • Да видите какви бизнеси търсят конкретната дума.
  • Да разберете как вашата сфера на бизнес се представя и какви са тенденциите за в бъдеще.
  • Да видите какъв е интересът към ключовите думи за вашия бизнес.

По-специализирани алтернативи на Google Trends са платените инструменти за анализ на ключови думи като:

  • SEMrush;
  • Ahrefs;
  • SERPstat;
  • и др.

Освен по-точни статистики за ключови думи, те ви дават и анализ на конкуренцията. Полезно, нали?

+1 БОНУС

Разровете се из тематични форуми. Там ще намерите искрени мнения и дискусии на вашите потенциални клиенти. Ще разберете от какво се интересуват, от какво имат нужда и какво ги спира да се доверят на брандовете, които предлагат продуктите/услугите, от които се интересуват.

Друг чудесен инструмент е Quora – глобален „форум“, в който потребители от най-различни страни задават въпроси и очакват експертен отговор. Тези въпроси са разделени по сфери на бизнес и със сигурност можете да намерите вашата ниша. Разгледайте!

Време е да се гмурнете в морето от възможности за развитие и проучване, които ви предоставя онлайн пространството! Поставете началото на своя онлайн проект, възползвайки се от нашето СуперПредложение – .COM домейн на изкушаваща цена.

Създайте своя професионален сайт, развийте го и печелете още повече!

Прочетете още:

Защо да не се отказваме от онлайн проектите си?
Домейн .COM – идеалната половинка за вашия сайт

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Интернет: 3-те най-популярни мита

Интернет: 3-те най-популярни мита за глобалната мрежа [Аудио]

1
Какво е интернет и какво уеб? Дали интернет е собственост на някого? И дали интернет е еднакъв за всички хора? Вижте трите най-популярни мита за интернет!
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)?

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.
Каква е разликата между домейн и уебсайт?

Каква е разликата между домейн и уебсайт? [Аудио]

2
Въпросът „Каква е разликата между домейн и уебсайт?” със сигурност влиза в топ 10 най-често срещани въпроси, когато решите да имате собствен сайт.