10 съвета: Как да освежите блога си в горещите дни

Лято е! Сезонът, в който изчистваме ненужното от гардероба си, хладилника си, графика си и преподреждаме всичко наново. В разгара на горещите дни ви предлагаме и лесна рецепта от 10 съставки, с които блогът ви ще “олекне”, ще се освежи и ще бъде готов да посрещне все повече и повече посетители през зимата.

1. Наблягайте на качеството, а не на количеството на постовете

Честите постове с кратко съдържание, снимки и обзор на обяда ви в онзи ресторант, могат да генерират повече трафик към вашия блог за деня, но не носят истинска стойност на посетители. Освен това големият брой постове ще натоварва зареждането на блога и публикациите ви ще бъдат много по-трудно откриваеми, когато вие или някой посетител реши да се разрови в дългия списък.

Започнете да обединявате интересните си идеи и преживявания в по-големи по обем постове. Ако се върнем отново на примера с обяда, добър подход би било в края на седмица да напишете статия “7 идеи за обяд в летните дни”. Качественото съдържание ще доведе повече качествен трафик. Възможно е генерираният трафик от честите постове да не бъде толкова ефективен, както този от съдържателните статии, които са веднъж седмично, например.

2. Премахнете счупените линкове

Спомняте ли си статията, в която ви разказахме за различните типове грешки, които се появяват при опит да достъпите някоя уеб страница? Е, Google не ги харесва! Ама изобщо. Когато някой ви потърси в търсачката или се опита да достъпи вашия сайт, ботовете на Google започват да го обхождат. Счупените линкове водят посетителите ви до страницата с грешка 404. Такива може да са например изтрити статии, към които сте сложили препратки. Ако има прекалено много невалидни линкове, Google ще ви постави по-назад в класирането и съответно блогът ви ще бъде по-малко посещаван.
Освен това, когато някой посетител се опита да достъпи такъв линк и се сблъска с “грешка” (особено ако е повече от един път), той ще гледа с недоверие към вашия сайт и ще се откаже да го посещава.
Как да разберете кои са “счупените” линкове?
Google Search Console ни дава тази възможност. След като влезете в Search Console за вашия блог, избирате опцията Crawl -> Crawl Errors, която ще ви покаже не само бройката на “Not Found”, а и кои точно са тези линкове.

3. Оптимизирайте картинките на вашия блог

Изображенията са съществена част от всеки блог и придават допълнителна стойност на съдържанието, правят го по-лесно за възприемане и запомняне. При някои блогове дори, като например travel блоговете, изображенията са огромна част от съдържанието. Трябва обаче да се намери правилното съотношение между размера и качеството на файла. Ако картинката е прекалено малък размер, тя няма да изглежда привлекателно, но ако е прекалено голяма, тя ще забави зареждането на сайта и това няма да се хареса изобщо на Google.

Съветът ни е да компресирате изображенията, но не до толкова, че да се загуби качеството им. Добра практика е да изтриете по-старите картинки от блога си или просто да намалите размера им повече, отколкото на другите изображения.

Изберете и правилния формат. За различните типове изображения на сайта ви (лога, рисувани изображения, фотографии ) трябва да се избере и най-подходящият формат.

4. Изтрийте ненужните файлове в хостинг акаунта

За коректната работа на вашия блог е добре да поддържате оптимален брой файлове и директории в хостинг акаунта. Затова изтрийте всички ненужни файлове и позволете на сайта си да се “разтовари”. Това със сигурност ще подобри работата на блога ви и ще оптимизира разхода на ресурси на хостинг акаунта.

HINT: Следете броя на файловете и директориите във вашия хостинг акаунт с помощта на инструмента Inodes by SuperHosting.

5. Изтрийте неактуалните постове и чернови

Върнете се в историята на вашите постове и премахнете тези, които вече не са релевантни на тематиката на блога ви. Проверете и черновите си. Може би там имате някоя добра идея, която сте записали преди месец, два или година. В случай че не е така, по-добре изтрийте черновата. Понякога трупаме стотици чернови в блога си и използваме функцията, за да нахвърляме вдъхновения. По-добре е обаче да опишем идеята си във файл и да използваме функцията за “Чернови” само когато смятаме наистина да публикуваме някоя статия и тя е в почти завършен вид. Това ще освежи блога ви, ще направи администрацията много по-подредена и изчистена.

6. Изтрийте неподходящите категории и тагове

Голяма част от това да “почистите” блога си е да го организирате. Затова изтрийте ненужните категории и тагове. По този начин не само блогът ви ще бъде по-изчистен и организиран, а и за посетителите му ще бъде по-лесно да се ориентират в него. Може би и вие, както повечето блогъри, имате тагове, които сте използвали само един, два пъти. Или сте имали идея за някоя категория, която сте създали, но все още стои празна? Е, по-добре премахнете всички излишни тагове и категории и организирайте постовете си в няколко групи, с няколко теми и тагнете общото между тях.

7. Направете ъпдейт на плъгините си и изтрийте тези, които не използвате

Важна част за поддръжката на вашия блог е редовно да ъпдейтвате плъгините, които използвате. Отново ще напомним, че Google следи и това. “Лошите” и стари версии на плъгините няма да му се харесат, а това не е във ваша полза със сигурност. Също така плъгините могат да забавят зареждането на вашия сайт, ако са много на брой или просто са по-тежки.
Редовният ъпдейт на плъгините е от голямо значение и за сигурността на сайта! Голяма част от пробивите в системите се извършват посредством уязвимости в необновени плъгини, теми или системи.
Затова направете ъпдейт на тези, които използвате и са ви полезни, а останалите по-добре изтрийте.

8. Страницата “За нас” – Up-To-Date!

Актуализирайте страницата, в която давате информация за себе си. Допълнете личното си описание с нещата, които сте постигнали например “За 3 месеца блогът ни успя да събере 3000 последователи в социалните мрежи” или в описанието на автора – “Завършен курс по фотография”. Може би сте направили още някой акаунт в друга социална мрежа и сте пропуснали да добавите линк, който да води към него – добавете го!

9. Изтрийте СПАМ коментарите

СПАМ коментарите са изключително вредни за вашия имидж пред посетителите ви. Ако сте позволили коментарите на вашите постове, то тогава е добре да ги прегледате и да махнете всички коментари, които не са с подходящо съдържание. Това са коментари, които не са релевантни на тематиката на статията, съдържат нецензуриран изказ или се повтарят многократно.

10. И за десерт…

Имате WordPress блог? Възползвайте се от всички функционалности, които ви предоставя СуперИнструментът WordPress Manager, който ще откриете в контролния панел на вашия хостинг акаунт cPanel.

Все още нямате блог, а бихте искали да си направите? Вземете сега завършено хостинг решение с WordPress Manager и дайте старт на своя онлайн проект!

Ние вече запретнахме ръкави и се захванахме с лятното подреждане на нашия СуперБлог. А вие? 😉

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
6 причини за съобщение Internal Server Error 500

6 причини за съобщение Internal Server Error 500 [Аудио]

11
Причините за генерирането на това съобщение може да са най-различни - некоректно изпълняващ се скрипт в сайта, некоректни права на файлове и директории и други
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!
3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие

3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие [Аудио]

2
Под „органично присъствие“ имаме предвид всички начини, чрез които потребителите могат да разберат за Вашия бизнес, без да плащате за позициониране (реклама).