https://blog.superhosting.bg/are-you-ready-for-black-friday-part1.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Готов ли е вашият онлайн магазин да посрещне Черния петък? (част 1)

2017-11-07
Технологии
black friday, хостинг, онлайн магазин, електронна търговия, отстъпки, ресурси, сайт, натоварване, посещения
UPDATE:
Тази година Black Friday e на 24 ноември. Готов ли е вашият магазин за големите продажби? Припомняме няколко съвета за това как да се подготвите по-добре.

Знаете какво е Black Friday, нали? Очаквате големи отстъпки, промоции, намаления и нямате търпение да се сдобиете с нова придобивка по време на дългоочаквания черен петък?

Да…, но днес няма да говорим за желаната вещ, която ще си купите. Днес ще говорим за това как вие, като собственик на електронен магазин, да направите повече продажби. Няма да говорим и за маркетинг, кампании, банери, кликове. Ще си говорим за това как да подготвите сайта си, за да може да поеме големия наплив от посетители по време на Black Friday тази година.

В тази статия ще разкажа какво да направите, за да се подготвите за голямото пазаруване, ако сайтът ви използва споделен хостинг или Managed VPS.

Често собствениците на сайтове, подготвяйки кампании за Black Friday, се сблъскват с един основен въпрос – колко посетители ще привлече моят сайт? Отговорът на този въпрос е ключов, защото той ще ни е необходим и за правилното планиране на необходимите хостинг ресурси. Най-често маркетинг специалистите могат да отговорят на този важен въпрос. В зависимост от рекламните бюджети, планираните канали за комуникация и процента отстъпка, който предоставяте, броят посетители на вашия онлайн магазин може да се повиши десетки пъти. Особено ако планирате мащабна онлайн или телевизионна реклама! Ако в нормални дни имате например 200 посещения на ден, спокойно можете да приемете, че по време на Black Friday ще имате поне 4000.

Вече имаме някаква отправна точка. 4000 посещения за един ден. Този брой не е твърде голям и в повечето случаи подходящ план за споделен хостинг би свършил работа. След анонсиране на новите ни хостинг планове добавихме в описанието им и ориентировъчен брой посетители, за които планът е подходящ. Важно е да отбележа, че този брой посетители може да се постигне при сравнително равномерно разпределение през месеца. Разглеждайки например план СуперСтарт виждаме, че за него препоръчителният брой посещения е около 12 000 на месец. В нашия пример за Black Friday получихме 4000 на ден, което е 33% от месечната бройка, само за един ден. Очевидно СуперСтарт не е подходящ. Ако следваме същата логика, виждаме, че преминаването на план СуперХостинг би било най-логично.

Е, тук някои от вас вече си казват – какъв е този съвет? Просто ни казват да изберем най-високия план. Нека видим по-интересните подробности.

Повечето сайтове, които използват споделен хостинг, разчитат на PHP и базата данни MySQL, за да показват съдържание. Когато посетител зареди определена уеб страница, уеб сървърът „предава управлението“ на PHP интерпретатора, който използвайки и заявки към базата от данни генерира самия HTML. А HTML кодът се предава към уеб браузъра, който визуализира съдържанието. Ако има допълнителни ресурси (картинки, JavaScript, CSS) те обикновено се зареждат отделно, директно през уеб сървъра.

От тук следва изводът, че когато изчисляваме колко голямо натоварване ще понесе даден сайт, трябва да имаме предвид не броя посещения (visits), а броя зареждания на страници (page views).

Броят зареждания на страници на вашия сайт може да бъде изчислен с помощта на Google Analytics или Awstats.

analitycs-pages

Необходим ни е средният брой разглеждания, които реализира един посетител. В Google Analytics показателят се нарича Pages / Session. В Awstats няма директен начин за визуализация на тази метрика, но лесно може да се изчисли като се разделят „Pages“ на “Number of visits”.

awstats

Ако приемем, че средният брой страници, които разглежда един посетител, е 3, то за нашия пример получаваме, че на Black Friday ще имаме 12 000 разглеждания (page views).
След това, разглеждайки статистиката за процесорно време на вашия сайт, можете да видите какво е средното дневно потребление. Статистиките за процесорното потребление ще откриете във вашия клиентски профил при нас. В графиката се показва потреблението на месечна база, а в таблицата отдолу ще намерите и стойностите за всеки един ден. Добре е да видите как се променя то в нормални дни и в дни, в които реализирате повече продажби.

Да приемем, че вашият сайт изразходва 27 минути на ден. По-горе споменах, че в нормални дни имате 200 посещения и от там 600 разглеждания на страници. С просто изчисление получаваме:

27 * 60 / 600 = 2,7 секунди на страница

Това е относително голяма стойност и показва, че най-вероятно имате нужда да оптимизирате. Продължаваме с изчисленията:

2,7 * 12000 / 60 = 540 минути процесорно време

В посочения пример получихме 540 минути процесорно време. Това е много повече от средната стойност на ден за всеки един споделен хостинг план. Например, при най-високия план СуперХостинг, на месец се предлагат 4800 минути, а разпределено това се равнява на 160 минути на ден. Ние като хостинг компания имаме резерви, но когато превишаването е тройно, най-вероятно вашият сайт ще има проблеми със зареждането по време на Black Friday. В конкретния случай най-добро решение би бил Managed VPS Duo, защото той може спокойно да обработи до 700 минути на ден.

Важно уточнение: посоченият пример е валиден, когато имате един сайт в един хостинг план. Aко използвате Add-on домейни, подобно изчисление може да се направи за всеки един от тях, като общото процесорно време се сравни с това на избрания хостинг план.

Както вече отбелязах, 2,7 секунди за обработката на една страница е твърде голяма стойност. Затова сме подготвили няколко съвета за това как да го намалите:

  • Оптимизирайте SQL заявките. Често те отнемат най-голямо време за обработка, особено при електронните магазини. Ако имате съмнение, че имате „бавни заявки“, може да ни пишете, за да проверим и да ви ги изпратим. При нас в СуперХостинг.БГ голяма част от клиентите се възползват от бързи SSD дискове за базата от данни, а с новата хостинг платформа някои клиенти вече използват и ALL SSD технологията.
  • Активирайте модул за оптимизиране на PHP кода – например APC, Opcache, eAccelerator. Всеки един от тях можете да активирате през вашия контролен панел с помощта на PHP Manager by SuperHosting.
  • Активирайте PHP 7 – ако сайтът ви е съвместим с него, доста често, това може да подобри работата му. Активирането му също става през контролния панел.
  • Използвайте Memcached или Redis – ако вашата система поддържа тези технологии по подразбиране, можем да ви помогнем. Ако използвате система, която е ваша разработка, най-добре инвестирайте малко време, за да ги интегрирате. Ако използвате WooCommerce, можете да активирате Memcached или Redis през опцията Ускоряване в нашия WordPress Manager и да ускорите сайта си.
  • Активирайте уеб ускорител (web accelerator) за сайта, като SuperCache. Това е система за ускоряване, която работи на ниво уеб сървър и освен че ускорява неимоверно зареждането на сайта, намалява драстично консумирането на сървърни ресурси от системата му. В случая на хостинг услугата, това са процесорният ресурс, паметта и всички други, които са взаимно зависими. SuperCache може да се активира и настрои за всеки сайт, независимо дали е блог, новинарски сайт, информационен портал или друг. Когато обаче SuperCache се активира за онлайн магазин, той трябва да се настрои и конфигурира много внимателно. Онлайн магазините предоставят динамична информация, която не бива да се кешира, като потребителския акаунт, количката и страницата за разплащане. В случай че вашият магазин не е на WooCommerce, активирането и настройката на SuperCache е нужно да се извърши от разработчика или лицето, което е запознато с конкретната система. Ако вашият магазин е WooCommerce, можете да активирате SuperCache ускорителя през контролния панел cPanel. За да може ускоряването да работи оптимално и коректно, SuperCache е необходимо да бъде фино настроен за WooCommerce – вижте подробните настройки в статията Наръчник за настройка на SuperCache за WordPress.
  • Ако все още не сте, активирайте сигурна HTTPS връзка за сайта. HTTPS ще позволи връзката между посетителите и сайта да работи с по-новия и по-бърз протокол HTTP/2.
  • Направете статична ландинг страница – ако планирате да имате малко продукти на промоция, направете статична страница (без PHP и MySQL) с тях. А когато дойдат на нея, насочвайте вашите посетители към истинския сайт. По този начин ще отсеете хората, които само разглеждат, от тези, които ще купят и са вашите реални и потенциални клиенти.
  • Преминете към най-подходящия хостинг план или услуга. Плановете са оптимизирани така, че да предоставят най-добра скорост на работа на сайтовете в рамките на гарантираните процесорни минути. Ако има голямо превишаване, е възможно някой от разширените системни параметри да бъде достигнат и сайтът ви да се зарежда трудно или по-лошо – да не се зарежда изобщо, а вие да губите посетители и продажби.

Най-важното – не отлагайте оптимизациите за последния момент! Всяка една от идеите, които съм изброил, е необходимо да бъде тествана в реална ситуация. Отделете време и работете постепенно, защото няма универсални решения, които ще работят във всеки случай. Нашият висококвалифициран екип по техническа поддръжка е на ваше разположение.

Ако не сте взели мерки, по време на Black Friday просто няма да имате време да реагирате. Ние можем да осигурим повече ресурси, но няма да можем да извършим оптимизации по вашия сайт или система.

Важно: Ако планирате Black Friday кампания – малка или голяма, сега е моментът да се свържете с нас и да ни информирате за очакваната посещаемост. Само така ние ще можем да реагираме и да осигурим техническата обезпеченост. Много клиенти вече го направиха и си гарантираха ресурс, за да продават безпроблемно. Направете го и вие!

В деня на Black Friday е възможно да не успеем да реагираме така бързо, както обикновено правим, и да осигурим техническия ресурс за Вашия бизнес на момента. Затова моят съвет е:
Планирайте навреме, продавайте повече!

В следващата част ще ви разкажа какво да направите, ако имате VPS или нает сървър.

CEO

Любо е един от главните заподозряни за успеха на вашите сайтове, защото благодарение на него, те имат своето надеждно и сигурно място в интернет. СуперСилата на Любо е, че води екипа напред и винаги знае как да направи всичко по по-добър начин.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

8 Коментара към "Готов ли е вашият онлайн магазин да посрещне Черния петък? (част 1)"

Уведоми ме при
avatar
wpDiscuz