https://blog.superhosting.bg/are-you-ready-for-black-friday-part1.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Блог на SuperHosting.BG

Готов ли е вашият онлайн магазин да посрещне Черния петък? (част 1)

2016-11-03
Технологии
black friday, хостинг, онлайн магазин, електронна търговия, отстъпки, ресурси, сайт, натоварване, посещения

Знаете какво е Black Friday, нали? Очаквате големи отстъпки, промоции, намаления и нямате търпение да се сдобиете с нова придобивка по време на дългоочаквания черен петък?

Да…, но днес няма да говорим за желаната вещ, която ще си купите. Днес ще говорим за това как вие, като собственик на електронен магазин, да направите повече продажби. Няма да говорим и за маркетинг, кампании, банери, кликове. Ще си говорим за това как да подготвите сайта си, за да може да поеме големия наплив от посетители по време на Black Friday на 25 ноември тази година.

В тази статия ще разкажа какво да направите, за да се подготвите за голямото пазаруване, ако сайтът ви използва споделен хостинг или Managed VPS.

Често собствениците на сайтове, подготвяйки кампании за Black Friday, се сблъскват с един основен въпрос – колко посетители ще привлече моят сайт? Отговорът на този въпрос е ключов, защото той ще ни е необходим и за правилното планиране на необходимите хостинг ресурси. Най-често маркетинг специалистите могат да отговорят на този важен въпрос. В зависимост от рекламните бюджети, планираните канали за комуникация и процента отстъпка, който предоставяте, броят посетители на вашия онлайн магазин може да се повиши десетки пъти. Особено ако планирате мащабна онлайн или телевизионна реклама! Ако в нормални дни имате например 200 посещения на ден, спокойно можете да приемете, че по време на Black Friday ще имате поне 4000.

Вече имаме някаква отправна точка. 4000 посещения за един ден. Този брой не е твърде голям и в повечето случаи подходящ план за споделен хостинг би свършил работа. След анонсиране на новите ни хостинг планове добавихме в описанието им и ориентировъчен брой посетители, за които планът е подходящ. Важно е да отбележа, че този брой посетители може да се постигне при сравнително равномерно разпределение през месеца. Разглеждайки например план СуперСтарт виждаме, че за него препоръчителният брой посетители е около 12 000 на месец. В нашия пример за Black Friday получихме 4000 на ден, което е 33% от месечната бройка, само за един ден. Очевидно СуперСтарт не е подходящ. Ако следваме същата логика, виждаме, че преминаването на план СуперХостинг би било най-логично.

Е, тук някои от вас вече си казват – какъв е този съвет? Просто ни казват да изберем най-високия план. Нека видим по-интересните подробности.

Повечето сайтове, които използват споделен хостинг, разчитат на PHP и базата данни MySQL, за да показват съдържание. Когато посетител зареди определена уеб страница, уеб сървърът „предава управлението“ на PHP интерпретатора, който използвайки и заявки към базата от данни генерира самия HTML. А HTML кодът се предава към уеб браузъра, който визуализира съдържанието. Ако има допълнителни ресурси (картинки, JavaScript, CSS) те обикновено се зареждат отделно, директно през уеб сървъра.

От тук следва изводът, че когато изчисляваме колко голямо натоварване ще понесе даден сайт, трябва да имаме предвид не броя посещения (visits), а броя зареждания на страници (page views).

Броят зареждания на страници на вашия сайт може да бъде изчислен с помощта на Google Analytics или Awstats.

analitycs-pages

Необходим ни е средният брой разглеждания, които реализира един посетител. В Google Analytics показателят се нарича Pages / Session. В Awstats няма директен начин за визуализация на тази метрика, но лесно може да се изчисли като се разделят “Pages” на “Number of visits”.

awstats

Ако приемем, че средният брой страници, които разглежда един посетител, е 3, то за нашия пример получаваме, че на Black Friday ще имаме 12 000 разглеждания (page views).
След това, разглеждайки статистиката за процесорно време на вашия сайт (ще го откриете във вашия клиентски профил при нас), можете да видите какво е средното дневно потребление. Добре е да видите как се променя то в нормални дни и в дни, в които реализирате повече продажби.cpu-times

Да приемем, че вашият сайт изразходва 27 минути на ден. По-горе споменах, че в нормални дни имате 200 посещения и от там 600 разглеждания на страници. С просто изчисление получаваме:

27 * 60 / 600 = 2,7 секунди на страница

Това е относително голяма стойност и показва, че най-вероятно имате нужда да оптимизирате. Продължаваме с изчисленията:

2,7 * 12000 / 60 = 540 минути процесорно време

В посочения пример получихме 540 минути процесорно време. Това е повече от всеки един споделен хостинг план. Например, най-високият план СуперХостинг поддържа до 160 минути. Ние като хостинг компания имаме резерви, но когато превишаването е тройно, най-вероятно вашият сайт ще има проблеми със зареждането по време на Black Friday. В конкретния случай най-добро решение би бил ManagedVPS Duo, защото той може спокойно да обработи до 700 минути на ден.

Важно уточнение: посоченият пример е валиден, когато имате един сайт в един хостинг план. Aко използвате Add-on домейни, подобно изчисление може да се направи за всеки един от тях, като общото процесорно време се сравни с това на избрания хостинг план.

Както вече отбелязах, 2,7 секунди за обработката на една страница е твърде голяма стойност. Затова сме подготвили няколко съвета за това как да го намалите:

  • Оптимизирайте SQL заявките. Често те отнемат най-голямо време за обработка, особено при електронните магазини. Ако имате съмнение, че имате „бавни заявки“, може да ни пишете, за да проверим и да ви ги изпратим. При нас в СуперХостинг.БГ голяма част от клиентите се възползват от бързи SSD дискове за базата от данни, а с новата хостинг платформа някои клиенти вече използват и ALL SSD технологията.
  • Активирайте модул за оптимизиране на PHP кода – например APC, Opcache, eAccelerator. Всеки един от тях можете да активирате през вашия контролен панел с помощта на PHP Manager by SuperHosting.
  • Активирайте php7 – ако сайтът ви е съвместим с него, доста често, това може да подобри работата му. Активирането му също става през контролния панел.
  • Използвайте memcached – ако вашата система го поддържа по подразбиране, можем да ви помогнем. Ако използвате система, която е ваша разработка, най-добре инвестирайте малко време, за да го интегрирате. Ако използвате WooCommerce, можете да използвате нашия WordPress Manager, за да ускорите сайта си.
  • Направете статична ландинг страница – ако планирате да имате малко продукти на промоция, направете статична страница (без PHP и MySQL) с тях. А когато дойдат на нея, насочвайте вашите посетители към истинския сайт. По този начин ще отсеете хората, които само разглеждат, от тези, които ще купят и са вашите реaлни и потенциални клиенти.
  • Преминете към най-подходящия хостинг план или услуга. Плановете са оптимизирани така, че да предоставят най-добра скорост на работа на сайтовете в рамките на гарантираните процесорни минути. Ако има голямо превишаване, е възможно някой от разширените системни параметри да бъде достигнат и сайтът ви да се зарежда трудно или по-лошо – да не се зарежда изобщо, а вие да губите посетители и продажби.

Най-важното – не отлагайте оптимизациите за последния момент! Всяка една от идеите, които съм изброил, е необходимо да бъде тествана в реална ситуация. Отделете време и работете постепенно, защото няма универсални решения, които ще работят във всеки случай. Нашият висококвалифициран екип по техническа поддръжка е на ваше разположение.

Ако не сте взели мерки, по време на Black Friday просто няма да имате време да реагирате. Ние можем да осигурим повече ресурси, но няма да можем да извършим оптимизации по вашия сайт или система.

Важно: Ако планирате Black Friday кампания – малка или голяма, сега е моментът да се свържете с нас и да ни информирате за очакваната посещаемост. Само така ние ще можем да реагираме и да осигурим техническата обезпеченост. Много клиенти вече го направиха и си гарантираха ресурс, за да продават безпроблемно. Направете го и вие!

В деня на Black Friday на 25 ноември е възможно да не успеем да реагираме така бързо, както обикновено правим, и да осигурим техническия ресурс за Вашия бизнес на момента. Затова моят съвет е:
Планирайте навреме, продавайте повече!

В следващата част ще ви разкажа какво да направите, ако имате VPS или нает сървър.

CEO

Любо е един от главните заподозряни за успеха на вашите сайтове, защото благодарение на него, те имат своето надеждно и сигурно място в интернет. СуперСилата на Любо е, че води екипа напред и винаги знае как да направи всичко по по-добър начин.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

3 Коментара към "Готов ли е вашият онлайн магазин да посрещне Черния петък? (част 1)"

Уведоми ме при
avatar

Tovi
Гост
28 октомври 2016 10:02

Много полезна статия

Николай Иванов
Гост
27 октомври 2016 17:07

Дали Memcached и PHP7 вече могат да работят заедно?

СуперХостинг.БГ
SH
27 октомври 2016 17:21

Здравейте,

Благодарим за въпроса. Все още Memcached и PHP7 не могат да работят съвместно.

Поздрави!

wpDiscuz