25 тактики за генериране на трафик към Вашия уебсайт

Чудите се как да генерирате повече трафик към Вашия уебсайт? Чувствате, че сте претоварени с информация и не знаете кой метод работи и кой не? Ние сме тук, за да Ви помогнем. По-долу сме Ви подготвили 25 доказани тактики за привличане на трафик към Вашия сайт, които със сигурност ще са Ви от полза.

С цел да Ви улесним сме разпределили съветите в няколко категории:

Content Маркетинг

1. Пишете полезно съдържание

Доказан метод за генериране на трафик към Вашия уебсайт е създаването на съдържание, което да даде отговор на често задавани въпроси в Google. На пръв поглед тази тактика може да Ви звучи доста елементарно, но всъщност наистина работи.

Първата стъпка, която трябва да предприемете, е да потърсите често задавани въпроси с помощта на ключови думи.

Дайте отговор на потребителските запитвания под формата на съдържание във Вашия сайт. Напишете статия по темата или отделете секция в продуктовата страница на даден продукт, която да отговаря на търсената информация. Важно е да се съобразите със SEO оптимизацията. По този начин ще се класирате на видима позиция при търсене в Google и респективно заинтересованите потребители ще кликват на връзката към Вашия сайт.

Запомнете – маркетингът чрез съдържание работи тогава, когато това съдържание е ценно и информативно за потребителя дори и без продуктът или услугата, към които целите да насочите чрез него, съществуват.

2. Публикувайте по-всеобхватни текстове

Няма точно определен отговор колко дълго трябва да бъде перфектното съдържание. Важно е темата да бъде разгледана обстойно. Статистики сочат, че по-дългото съдържание има по-голям шанс за успех. Част от причините за това са:

  • Заема челни позиции, защото обхваща темата по-обстойно и според Google това я прави по-добра от останалите;
  • Спомага да превърнете читателите в клиенти;
  • По-дългото съдържание може да заема по-горни позиции в Google класацията.

3. Създавайте класации

Доказано класациите са много добър метод за генериране на трафик към Вашия сайт, защото цифрите действат като психологически тригер, „хващайки“ окото. Освен това, те дават полезна статистическа информация на потребителите за уеб и дигиталния живот. Бъдете точни и конкретни с такъв вид съдържание и подбирайте внимателно своите източници.

4. Измисляйте „грабващи“ вниманието заглавия

Заглавието е фундаментална част от Вашето съдържание. Добра идея е то да предизвиква любопитство и да провокира читателя. Отделете му време и помислете за дума-„кукичка“, която да „грабва“ вниманието. Важно е да определите Вашите таргет потребители. Използвайте думи в заглавието, които смятате, че биха им се харесали, но избягвайте жаргонни такива. Използвайте цифри и CTA думи и изрази. Все пак не забравяйте и че заглавието трябва да дава ясна представа за какво става дума в текста, без да заблуждава.

Виж повече: Съвети за оптимизиране на Call To Action (CTA) бутоните в сайта Ви | Blog

5. Дайте нов живот на стари блог постове

Понякога решението на даден проблем може да се крие в нещо лесно и простичко. Много добра идея е да „вдъхнете“ нов живот на стари блог публикации, които могат да се допълнят и актуализират:

  • Започнете с обновяване на информация, която вече не е актуална.
  • Добавете повече снимки и видеа, за да я направите по-привлекателна за читателя.
  • Обновете въведението.
  • Използвайте CTA думи и изрази, за да сте сигурни, че ще привлечете вниманието, но внимавайте, защото потребителят не бива да бъде подведен.
  • Оформете текста така, че да бъде лесен за четене. Използвайте булети и направете изреченията точни, кратки и ясни.
  • Промотирайте блог постовете отново. Това е Вашият труд, който сте се погрижили да бъде актуален и полезен. Добре е да го припомните на читателя и да го побутнете да преоткрие своето ценно късче информация в новата-стара статия.

Email Маркетинг

Всеки бизнес и уебсайт се нуждае от професионална поща. Интересен факт е, че половината от световното население използва имейл, така че е важно да знаем как да генерираме трафик и чрез тази платформа.

Вижте още: 5 причини да изградите печеливш имейл маркетинг | Blog

6. Увеличете трафика с Email Marketing

Email Marketing е сравнително евтин, но много ефикасен метод за генериране на трафик към Вашия уебсайт. Има няколко стъпки, които може да предприемете, за да привлечете нови клиенти:

  • Създайте списък с абонати;
  • Изберете правилния софтуер за имейл маркетинг стратегията си;
  • Уверете се, че Вашият имейл темплейт работи и от мобилни устройства и различни имейл клиенти;
  • Добавете CTA (call to action) думи и изрази;
  • Споделяйте ценна информация, която Вашите абонати да очакват с нетърпение. Бъдете внимателни, за да не се превърнете в поредния спам в пощенската кутия.
  • Не изпращайте твърде много имейли, за да не предизвиквате обратен ефект.

Промотиране на съдържание

Дотук имате съдържанието, сега трябва да намерите начин как да го промотирате правилно. По-долу сме изброили няколко полезни метода как да разпространявате съдържанието си ефективно.

7. Пишете статии за външни сайтове

По този начин Вашето съдържание ще има възможността да достигне до по-широка аудитория, която има интереси, свързани с услугите, които Вие предлагате. Тя ще генерира трафик към Вашия уебсайт, увеличавайки популярността му, както и познаването на предлаганите от Вас услуги.

8. Публикувайте и външни статии във Вашия уебсайт

Канете гост-блогъри, които да пишат статии за Вашия уебсайт. Добре е да ги познавате и да имате наблюдения върху тяхното творчество, за да сте сигурни, че то ще пасне на тематиката и стила на Вашия блог. Не пропускайте да обсъдите с тях предварително какви да са основните послания и посоки на текстовете им. Определете си конкретни срокове, за да избегнете несъответствие в очакванията. Доста вероятно е гост блогърът да промотира статията, която е създал за Вас, и през своите канали за комуникация, като по този начин засили трафика към Вашия уебсайт и получавате „win-win“ ситуация.

SEO оптимизация

Каквито и усилия да полагате, никога не пренебрегвайте Негово Величество SEО!

Колкото по-нагоре се нареждате при Google търсене, толкова повече потребители ще откриват и посещават Вашия уебсайт.

За да се възползвате от SEO оптимизацията възможно най-пълноценно, създавайте съдържание, което потребителите търсят в Google, разписано и форматирано по начина, по който ботовете на търсачките ще успеят да го разчетат най-лесно и бързо.

Нужно е Вашият уебсайт да бъде правилно оптимизиран. По-долу сме Ви посочили няколко основни стъпки, които може да предприемете, за да се уверите, че Вашият уебсайт съдържа всичко, което Google очаква „да види“:

  • Дизайн, който да отговаря на услугите/продуктите, които предлагате;
  • Безпроблемно използване през мобилни устройства;
  • Валиден SSL сертификат;
  • Бърз и надежден уеб хостинг;
  • Линкове към релевантни сайтове;
  • Съдържание, което потребителите търсят и искат да четат.

Повече за тайните на SEO оптимизацията ни разкри Генадий Ворьобов в епизод 005 на SuperTalks. Не го пропускайте!

Проучването за ключови думи е свързано с намирането на релевантни фрази и думи, които Вашата аудитория би търсила. След като сте ги открили, използвайте ги в публикациите, които пишете.

9. Изберете правилните ключови думи

За да ви „забележат“ търсачките, трябва да използвате и правилните ключови думи. Докато търсите и анализирате такива, вземете предвид какъв е броят на хората, които търсят тази ключова дума всеки месец;

Можете да използвате и някой платен или безплатен инструменти. Ето някои примери:

10. Бъдете „в крак“ с новостите

Technical SEO е процесът на оптимизиране на Вашия уебсайт за ботовете на търсачките. Нарича се технически, защото се фокусира не върху съдържанието, а по-скоро върху самата „инфраструктура“ на сайта. По-долу може да видите някои от най-добрите практики, прилагани за подобряване на техническата оптимизация:

  • Оптимизирайте URL структурата на Вашия сайт;
  • Активирайте SSL сертификат;
  • Направете сайта си mobile-friendly;
  • Оптимизирайте Вашия Robots.txt файл;
  • Уверете се, че уебсайтът Ви зарежда бързо;
  • Оптимизирайте Вашите 404 страници.

11. Оптимизирайте изображенията в сайта

Оптимизирането на изображенията в сайта подобрява скоростта на зареждане на страниците му. Също така, ако изображенията се класират добре в раздела „търсене на изображения“ в Google, това ще доведе още повече посетители на сайта.

Оптимизацията на изображенията в сайта се налага поради това, че страниците му започват да се зареждат по-бавно, когато на тях има прекалено големи изображения (и като размери, и като килобайти). Особено чувствителни към големината на изображенията са мобилните посетители, които зареждат сайта през мобилен интернет. Колкото по-големи са изображенията, толкова по-бавно се зареждат при тях страниците.

Вижте повече: Защо и как да оптимизираме изображенията в WordPress? | Blog

12. Поправете всички неработещи линкове

Предприемането на тази стъпка е от изключителна важност за подобряването на SEO оптимизацията на Вашия сайт. Но защо? По какъв начин тези линкове оказват влияние?

Истината е, че попадайки на неработещ линк, Google може директно да го отхвърли. Това би било голям проблем, защото по този начин няма да имате възможността да се наредите на по-високи позиции в Google търсачката. Не поемайте този риск, потърсете и ако намерите неработещи линкове, бързо ги поправете.

Вижте още: Как се намират и поправят счупени връзки (broken links) в WordPress? | Blog

13. Увеличете авторитета на Вашия сайт чрез interlinks (вътрешни линкове)

Вътрешните линкове са тези, които от една страница, Ви отвеждат на друга отново на същия уебсайт. Принципно те се появяват съвсем естествено, когато новото съдържание е свързано по някакъв начин със старо такова или с подобна тема. Добавянето на interlinks:

  • Помага на Вашите посетители да се ориентират по-добре във Вашия уебсайт;
  • Прибавя стойност и авторитет на уебсайта Ви като цяло.

14. Уверете се, че сайтът Ви е бърз

Този аспект вече го споменахме малко по-рано, но бързината на сайта Ви наистина оказва огромно влияние върху SEO оптимизацията, защото е директен ранкинг фактор. Скоростта на даден сайт е от огромно значение и за потребителите.

Замислете се колко време бихте прекарали в дадена платформа, ако тя зарежда бавно? Бихте ли изчакали или бихте се отказали? Бързите страници са много по-ефективни за задържане на потребителите по-дълго на Вашия уебсайт и това Google също го „знае“. Уверете се, че уебсайтът Ви зарежда за не повече от 2-3 секунди. За да подобрите скоростта, Ви съветваме:

  • Компресирайте изображенията, които смятате, че са твърде тежки;
  • Използвайте по-леки WordPress теми;
  • Доверете се на надеждна хостинг компания.

Виж още: Защо е важна скоростта на зареждане на сайта? | Blog

Социални мрежи

Социалните медии са още един много добър начин да генерирате трафик и да популяризирате своя бранд. Важно е да знаете кои социални платформи използва Вашата таргет аудитория и да бъдете активни в тях. Представяме Ви няколко начина да генерирате трафик чрез социалните мрежи.

15. Включете се във Facebook групи

Много лесна стъпка, която може да предприемете, е да се присъедините към Facebook групи, включващи хора, които биха се интересували от продукта или услугата, които предлагате. Важно е да спазвате правилата на тези общности и да споделяте информация и съдържание относно Вашата компания в умерени количества. Следете и други групи по интереси, в които биха могли да съществуват дискусии, свързани с Вас или Вашите конкуренти. По този начин ще усетите настроенията на потребителите и ще можете да предприемете действия спрямо техните нужди и желания.

16. Бъдете активни

Това звучи като много елементарна стъпка, но доста често тя бива пренебрегвана.

  • Не забравяйте да поставите линк към Вашия уебсайт в платформи като Facebook, Instagram и LinkedIn;
  • Уверете се, че съдържанието Ви е интересно и достоверно;
  • Не се опитвайте чрез профилите си да подведете потребителите;
  • Публикувайте, когато Вашата таргет аудитория е онлайн;
  • Опитвайте се да създавате дискусии и да комуникирате с Вашите читатели/ потребители;
  • Промотирайте съдържанието на Вашия блог.

17. Публикувайте в определени часове

Това отново зависи от аудиторията и платформата, които сте избрали. Има доста статистики и проучвания, които показват кое е най-доброто време да бъдете активни в различните социални мрежи. Ето ги и резултатите:

  • Facebook – четвъртък около 20 ч.;
  • LinkedIn – сряда около 9 ч.;
  • Instagram – петък около 19 ч.;
  • Twitter – четвъртък около 17 ч.

18. Добавете бутон за споделяне в социалните мрежи

Много е важно споделянето на Вашето съдържание в различните социални мрежи да бъде лесно и достъпно за Вашите потребители. Хората обичат да споделят страници и статии, които намират за полезни, интересни или забавни, със своите приятели.

19. Създайте си план за публикуване

Да бъдем организирани винаги е в наш плюс. Ето защо Ви съветваме да си създадете календар, в който да записвате всяка една Ваша активност и публикация. Следете дали Вашите таргет групи ги споделят, харесват и кои теми попадат в най-четени и най-коментирани. По този начин ще Ви бъде много по-лесно да организирате съдържанието си занапред и да пожънете още повече успех, генерирайки повече трафик към Вашия уебсайт.

20. Използвайте Facebook реклама

Генерирането на трафик през Вашата Facebook страница е от огромно значение и самата платформа дава възможност да се таргетира точно Вашата аудитория. Ако все още нямате Facebook страница на Вашия уебсайт, бързо си направете. По този начин ще Ви бъде по-лесно да изградите имидж и доверие към сайта Ви. Добър съвет е постовете Ви да не бъдат само продуктово-ориентирани, но и да са интересни, забавни и полезни.

Органичното публикуване в тази социална мрежа е задължително, но до още по-голяма аудитория можете да достигнете само чрез реклама. В епизод 029 на SuperTalks в дебрите на Facebook рекламата ни потопи Бисер Вълов. Гледайте и подберете тактиките, които ще работят за Вас.

21. Бъдете в Instagram

Instagram е една от най-бързорастящите и бързоразвиващи се социални платформи и е страхотен начин за генериране на трафик. За да използвате максимума от тази платформа, трябва да обмислите внимателно елементите, които сме откроили по-долу:

  • Вашето име и username са 2-та елемента, които могат да бъдат посочени в търсачката , така че трябва да бъдат внимателно подбрани;
  • Bio описанието и профилната снимка трябва да бъдат грабващи и задържащи вниманието;
  • Задължително трябва да поставите URL линк на Вашия уебсайт в bio описанието;
  • Уверете се, че профилът Ви е бизнес;
  • Намерете и използвайте подходящи хаштагове;
  • Публикувайте съдържание, което е ексклузивно за Instagram;
  • Бъдете активни и създавайте дискусии с Вашите последователи, които постепенно ще се превърнат и във Ваши потребители.

Вижте повече: СуперСъвети и идеи за успешен Instagram маркетинг | Blog

22. Създайте Youtube канал

Знаете ли, че YouTube е най-широкоизползваната търсачка след Google? Хората прекарват приблизително 1 милиард часа на ден в YouTube, така че дори много малък процент от тези гледания биха оказали огромно влияние върху Вашия уебсайт.

Огромен брой видеоклипове биват публикувани в Youtube ежедневно, така че вероятността точно Вашият да остане незабелязан е доста голяма. Съветите, които по-долу сме Ви посочили обаче със сигурност биха Ви помогнали да генерирате трафик:

  • Поставете линк към Вашия уебсайт в хедъра на канала;
  • Не забравяйте да слагате линк и в описанието на всеки един клип;
  • Използвате CTA думи и изрази във Вашите видеа.

Когато вече имате потребителска общност, добра идея е да я таргетирате с реклами. За да се възползвате максимално от Youtube:

  • Изберете правилния формат за реклама;
  • Създавайте привлекателни реклами.

23. Не пренебрегвайте и LinkedIn

LinkedIn е една от най-добрите платформи за B2B. Тя е използвана от над 600 милиона потребители. LinkedIn е мястото, на което бизнес професионалистите могат да се свържат с други специалисти от тяхната ниша и да научат повече за тях. Ако желаете да генерирате трафик към Вашия B2B уебсайт или блог, това е Вашето място.

  • Оптимизирайте редовно Вашия профил;
  • Присъединете се към групи от Вашата ниша;
  • Създайте страница на Вашата компания;
  • Редовно публикувайте полезно съдържание;
  • Публикувайте статии.

Вижте още: LinkedIn маркетинг – ръководство за употреба | Blog

Бонус

24. Рекламирайте в Google

Този метод може да бъде доста ефикасен особено ако може да си позволите по-голям бюджет. Създайте микс от дисплейна реклама – банери, search реклама – по ключови думи, discovery реклама – оптимизиран за конверсии формат. Повече детайли научете от помощните ресурси на Google Ads.

Не пропускайте да свържете сайта си и с Google Analytics инструмента, за да следите своето представяне в дълбочина.

25. Стартирайте подкаст

Аудио съдържанието добива все по-голяма популярност през последните години. То дава възможността за повече гъвкавост при консумирането му. Вероятно и Вие слушате аудио съдържание, докато пътувате, докато сте на фитнес или докато приготвяте обяд вкъщи. Полезно за позиционирането на Вашия бизнес би било да стартирате Ваш собствен подкаст или да записвате блог статиите си и в аудио формат. Ето някои стъпки за бърз старт:

  • Подберете теми, за които да говорите;
  • Измислите си име и описание;
  • Тествайте задължително записващото си устройство;
  • Планирайте епизодите си;
  • Запишете ги;
  • Редактирайте и публикувайте.

Надяваме се тези 25 доказани тактики да са Ви заинтригували и провокирали да ги приложите.

Със сигурност те биха оказали влияние върху генерирането на трафик на Вашия уебсайт и не биха Ви отнели много време и усилия.

Следете нашия блог и се абонирайте, за да черпите още вдъхновение за Вашето бизнес развитие. Не се колебайте да ни споделите в коментарите коя тема Ви е най-интересна или непозната, ние сме на разположение, за да Ви съдействаме. 🙂

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Отскоро е част от СуперМаркетинг екипа, но вече прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments