СуперСъвети и идеи за успешен Instagram маркетинг

Кой е един от сигурните начини да изградите имиджа на Вашия бранд и да увеличите трафика на сайта си?

Социалните мрежи, разбира се!

В този материал ще разгледаме по-детайлно малкия брат на Facebook, който вече дори настига „батко си”. Instagram е не само възможност за развлечение и качване на красиви снимки, но и чудесен канал за целите на Вашия бизнес! Ако все още не сте се уверили в това или сега правите първите си стъпки в Instagram маркетинга, то прочетете следващите редове.

Последвайте профила ни в Instagram: @superhosting.bg. Там ще научавате любопитни факти за уеб, съвети за Вашето онлайн присъствие и ще видите отблизо СуперЕкипа.

За Instagram маркетинг си говорим с Виктор (Вик) Динев, който е основател и лектор на първото задълбочено обучение по Instagram маркетинг в България. Той е мениджър проекти в Beyond ID Studio и лектор в Beyond Academy, а професионалният му опит включва повече от 5 години в областта на дигиталния маркетинг.

Разкрихме, че Вик използва Instagram от 2012 година, а осем години по-късно той е професионалист в тази сфера и прави поредица от Instagram live видеа на полезни теми за дигитален маркетинг. Вижте какво сподели той на трибуната на SuperTalks, този път в ролята на гост.

Последвайте Вик в Instagram: @vikdineff.

Разговорът с Вик е част от поредицата SuperTalks, в която искаме: Да бъдем. Онлайн. Заедно. В нея Ви срещаме с интересни гости, с които споделяме ценни съвети, опит, идеи за Вашия бизнес. Защото знаем, че заедно сме още по-супер!

Гледайте видеата от поредицата на живо във Facebook страницата ни всеки четвъртък, от 17:00 часа.

Научете повече за SuperTalks, на каква тема ще е следващият супер разговор и вижте останалите видеа на talks.superhosting.bg.

Предишна тема: Фотографията в уеб – как и защо?, гост Тодор Василев, професионален фотограф.

Направихме една малка анкета, която проведохме във Facebook и Instagram профилите ни. Резултатите в двете платформи бяха различни. Въпросът, който зададохме, беше: По какъв начин използвате Instagram?

Резултатите, които получихме във Facebook, са следните:

  • 36% за развлечение;
  • 28% за социален контакт и качване на снимки;
  • 17% за бизнес цели;
  • 14% за вдъхновение от инфлуенсъри и търсене на информация;
  • 5% не използват Instagram.

Резултатите, които получихме в Instagram, са следните:

  • 43% за бизнес;
  • 26% за развлечение;
  • 26% за социален контакт и качване на снимки;
  • 5% за търсене на информация и вдъхновение от инфлуенсъри и брандове.
Гледайте целия епизод 008 на SuperTalks с Вик Динев във видеото:

1. Сподели повече за поредицата от live видеата в Instagram, които правиш. Как се развива такъв тип рубрика там и хората по-склонни ли са да се включат в Instagram предаване?

Още преди ситуацията с Covid-19 исках всяка седмица да правя лични срещи с по един интересен човек от сферата на дигиталния маркетинг, за да обменяме нови знания и опит. Но впоследствие идеята ми се разви и реших да правя тези срещи онлайн, така че да споделяме тази ценна информация и с аудиторията там. И на хората им харесва! Мисля, че такъв тип активност в платформата има много ползи, които дългосрочно можем да открием. Поне още година искам да развивам този формат, като планирам да включа инфлуенсъри.

Защото инфлуенсърите вече са неизменна част от маркетинг стратегията. Те са инструмент, с който можеш да растеш и да развиваш своя бранд.

Но винаги целя да давам стойност на хората, особено в digital сферата. Ще споделя един цитат от последния епизод, който Алекс от СофтУни сподели:

Go Digital or Die Trying.

Всъщност кризата от последните месеци наложи точно това и смятам, че има нужда в тази област да си обменяме все повече знания и подкрепа. Оттук нататък всеки бизнес трябва да използва този канал все по-пълноценно.

2. На кое място се нарежда Instagram в класацията на социалните мрежи по активни потребители месечно (active users)?

По данни от първото тримесечие на 2020, Instagram се нарежда на 6-то място, с 1 млрд. активни потребители месечно. В класацията обаче влизат платформи като WhatsApp, които по-скоро са за комуникация, отколкото от типа социална медия. Ако изключим тези платформи, Instagram отива на 2-ро място след Facebook.

Важно е да отбележим, че малко след тях е TikTok. По последни данни потребителите на тази мрежа са вече 800 млн., а през 2019 приложението е сред най-сваляните в световен мащаб. То набира все по-голяма популярност и в тази връзка очаквам в следващите месеци Facebook и Instagram да предложат новости в правенето на видеа, които да се конкурират с възможностите на TikTok. А видеата са един инструмент, който става и ще продължава да става все по-силен и ефективен.

До 2022 се очаква консумирането на съдържание онлайн да бъде 80% видео съдържание.

Това е изключително голям процент, за да си позволим да го пренебрегваме. Затова независимо коя платформа използваме, трябва да се опитваме да правим все повече видеа.

3. На какво се дължи популярността на Instagram?

Можем да търсим причината в различни посоки. От една страна, това е платформа, която залага първоначално на качването на красиви снимки и употребата на интересни филтри. От друга страна, се заражда идеята на създателите да превърнат Instagram в социална медия. Facebook вижда потенциала на платформата и я купува. Впоследствие връзката между двете социални мрежи прави още по-лесно използването на Instagram.

Популярността идва и от желанието на хората да достигат до нова информация, да се обогатяват, да имат досег с нови хора и да покажат живота си в красивата Instagram среда. Много лесно, достъпвайки само един хаштаг, ти можеш да откриеш цяла една нова вселена от информация на тема, която те вълнува. Това се случва по-трудно през останалите платформи.

4. А какъв е профилът на потребителите в Instagram?

Не бих казал, че има конкретна група, която трябва да отличаваме. Всъщност всяка една социална медия започва първо от най-младото поколение. Но Instagram вече е достигнал етапа, в който може да предложи на бизнеса цялата тази гама от аудитории по възрастови групи, пол и интереси. Важно е да знаем до каква аудитория искаме да достигнем в Instagram и да помислим как можем да привлечем интереса ѝ с подходящото съдържание.

5. Защо Instagram е подходящ за постигане на бизнес цели чрез изграждане на профил там?

На първо място, заради нечестното му предимство на изобилие от информация, която лесно можем да достъпим. Само с един хаштаг, без да си похарчил един цент, можеш да достигнеш до огромна аудитория, която не те познава, но всъщност се интересува от продукта или от сферата, в която работиш.

Всъщност мога да дам пример с един мой курсист, който идваше на обучения по Facebook в Beyond Academy. Aз го каних да опита и тези по Instagram, защото бях убеден, че продуктът му е супер за там. Продуктът е приложение за изучаване на чужди езици. Той прие поканата ми, мина обучението и започна да развива своя профил в Instagram. За две години натрупа 50К последователи от цял свят и само за два месеца неговият Conversion Rate надскочи това, което прави с реклама във Facebook.

Затова можем да кажем, че Instagram буквално продава.

6. Всеки вид бизнес ли може да открие своето място там?

Всеки един продукт може да бъде позициониран там, стига да бъде измислена правилната концепция. Идеята е да комуникираш със своята аудитория така, че да градиш своя брандинг, с който да привлечеш нови клиенти. Независимо от това, което предлагаш, ти можеш да намериш общ език със своята аудитория в Instagram и да им поднасяш ценна и интересна за нея информация.

За мен социалните медии днес са най-добрият инструмент за изграждане на имидж.

В същото време цената е една от най-ниските за постигане на целите на рекламата. По тези причини Instagram е наистина изключително подходящ инструмент и всеки един бизнес, който има ясна концепция как да достигне до своята аудитория, какъв да бъде tone of voice и може да се възползва от възможностите на медията.

7. А комуникацията ни там по-различна ли трябва да бъде например от тази в други канали като Facebook?

Важно е цялостната ни комуникация във всички канали да бъде консистентна. С клиентите ни опитваме един похват, който съветвам всички да пробват.

Ако няма до момента създаден бранд речник, да направим такъв. По този начин изграждаме едно ядро от думи, например 30-40 на брой, които в бъдеще се надграждат. Но първо трябва да се помисли кои да са правилните думи, които брандът включва в ценностната си система, така че когато говориш в социалните си медии, хората, консумиращи съдържанието, да се припознаят в образа за компанията и нейните ценности.

След време това няма как да не бъде забелязано от аудиториите Ви и да не бъде оценено. И когато говорим за консистентност, нямам предвид само думите, които използвате. Това включва шрифта, който използвате в дизайните, цветовете, стила. Всичко това е tone of voice и начин на комуникация.

8. Как да създаваме ангажиращо съдържание и какво да бъде то?

И Facebook, и Instagram се припокриват в това да бъдат развлекателни. Може би до преди няколко години по-скоро виждах Facebook като канала, който те забавлява, а Instagram като канала, който те свързва с хора, които са подобни на теб, харесваш и те вдъхновяват. Затова посредством постове и сторита, ние трябва да се докоснем до интересите на аудиторията ни. А какъв вид ще бъде съдържанието, то се определя точно от хората, на които говорим.

9. А колко често трябва да публикуваме съдържание (постове, сторита)?

Трябва да качваш съдържание толкова често, колкото можеш да предложиш откъм качество.

Ако то не си заслужава да бъде видяно, по-добре не го качвай, защото ще развали усещането от това, което си градил.

Това, което препоръчвам, е да имаш консистентност на дизайна и той да продължава напред във времето. Когато човек влезе и разгледа профила, да си каже, че е вложено усилие да изглежда по съответния начин. И когато качиш дадено съдържание просто така, то никога няма да удовлетвори максимално целите си.

В сторита обаче може да качите нещо, което не е толкова съвършено откъм дизайн. Важното е да имаш ясна идея защо го качваш и да води до някакви резултати за теб, които би искал да постигнеш.

Все пак минимумът, който бих препоръчал, е един пост на три дни. Ако говорим за публикации във фийда, животът на силните постове може да достигне до 3-4 дни. В най-бюджетния вариант бих казал по един пост на три дни. Оттам би било супер, ако можеш да си позволиш един пост на два дни. Най-добрият вариант е един път на ден, въпреки че е трудно за постигане. Но колкото и често да решиш да публикуваш, не трябва да губиш стойността на информацията, която даваш.

Ако един пост, публикуван в профила, има реклама и тя върви 1-3 дни, това може да компенсира липсата от постове в период от няколко дни. По този начин ангажираността на профила ти ще продължи, дори да си направил пауза в качването на нови постове.

Но все пак, имайте предвид, че дългият период без постове ще повлияе на органичното дистрибутиране на следващите Ви постове. Съдържанието, което качвате и впоследствие рекламирате, се разглежда като рекламно и спомага за останалото рекламно съдържание. А органичното съдържание (без реклама) се разглежда само като органично и спомага за следващото дистрибутиране отново на органично съдържание.

Но в крайна сметка с рекламата трупате ангажираност към профила си и чрез реклама аудиторията разглежда профила, отваря предишния пост, харесва го и тогава вече можем да говорим за органично достигане, постигнато чрез реклама. В тази връзка рекламата може да помогне и на естествения интерес към профила.

От гледна точка на алгоритъм, този за фийд е различен от този за сторита. Така че ако създаваш само съдържание за фийд, това няма да ти помогне твоите сторита да достигнат до повече хора, както и обратното. Затова и при сторитата трябва да има сериозна ангажираност.

По последни данни активните потребители, които разглеждат сторита, са толкова, колкото и тези, които разглеждат фийд.

Дори е възможно вече разглеждането на сторита да е надскочило това на фийда. Това говори, че за сторита трябва да правиш поне толкова постове, колкото правиш и във фийд.

10. Как да използваме правилните хаштагове?

Тази тема е изключително важна и може да говорим за нея много дълго. Правилото е такова, че когато обмисляш дали един хаштаг ще ти е полезен и дали да го използваш, за да достигнеш до нова аудитория, ти трябва първо да го провериш. За да го проверите, отворете профила на самия хаштаг и вижте какво се случва зад него. Разгледайте колко са споделените снимки с него. Ако са няколкостотин, това не е хаштаг, с който ще достигнеш до голяма аудитория. Бих препоръчал да се използват хаштагове, които имат поне 1000 използвания.

Другото нещо, което е важно, е да е актуален, да има нови снимки, които го използват. Може да проверите дали в последната седмица има поне две споделяния с него. Това ще помогне и на видимостта на следващия пост, който Вие бихте качили с определения хаштаг.

Според класация в Influence Marketing Hub най-използваните хаштагове са:
#love
#instagood
#photooftheday
#fashion
#beautiful

При най-популярните хаштагове ще откриете море от съдържание. Там всяка една милисекунда се качва нов пост. И реално, качвайки снимка с някой от най-популярните хаштагове, първо, е трудно да бъдеш видян, и второ, по този начин ще достигнете до една много широка аудитория от целия свят, включително държави, които по никакъв начин не са Ви таргет.

Идеята е да търсим хаштове, зад които стоят наши потенциални клиенти и разглеждайки ги, ние можем да се ориентираме.

11. Важно ли е да използваме брандирани хаштагове?

Има една задължителната категория хаштагове и тя е точно брандираните. Например Вие сте superhosting.bg, брандиран хаштаг в случая би бил #superhostingbg, но не само. Брандиран може да е и хаштагът само на определени постове по дадена тема, която имате заложена в стратегията си. Те Ви трябват, за да може да продължите разговора от един пост в цяла тема.

Когато създавате съдържание, е хубаво да мислите за теми на съдържание. Тоест не просто да качите сега нещо, което да е свързано със забавление или логическа задача за привличане на вниманието на хората, и после това нещо да го нямате няколко месеца. А по-скоро да се превърне в тема, в която регулярно да качвате такъв тип постове – наприме с #superpuzzles. И така хората, ако харесат този пост, да отидат на хаштага и да видят още 10 подобни, защото всичко си е заключено в една тема със съответния хаштаг.

При брандираните хаштагове е добре да помислите и дали този хаштаг би се използвал от някой друг. Ако е така – може да се разводни малко съдържанието и да бъде използван от други брандове.

12. А каква бройка хаштагове в пост да използваме?

В Instagram са позволени 30 хаштага на пост във фийда. В сторита пък ограничението е 5 хаштага, като след тази бройка алгоритъмът на Instagram спира да ги отчита.

Колкото повече сложите, толкова по-голяма аудитория можете да достигнете. Но дали тези аудитории са Ви нужни? Добре е да помислите преди това. И както казах по-рано, да проверите какво стои зад дадените хаштагове и дали имате шанс да се класирате в тях.

13. До колко е важно grid-ът на профила ни да бъде подреден и да има красив дизайн?

За мен е важно от гледна точка на това да се вижда трудът ти и в тази линия. Да си личи, че си мислил над това, че си вложил усилия и да покажеш уважение към продукта, услугата и хората, до които стига съответната комуникация. Така че когато успееш да привлечеш вниманието на човек с първото късче съдържание (било то реклама, инфлуенсър, игра, хаштаг или локация) и той достигне до профила ти, да види едно добре подредено био с линк, с който да водиш хората към твоя сайт. Защото именно това е идеята на Instagram – визуалното.

Докато във Facebook имаме текстови публикации, в които може да липсва снимка или видео, в Instagram няма такъв пост. В Instagram самите постове са структурирани така, че на първо място ти е визуалният криейтив, а след това ти е текстът.

За мен красивият профил с подреден grid е уважение към потребителя, който е влязъл да разгледа и да се запознае с теб.

14. Как да увеличим последователите на профила си?

Instagram по всякакъв начин се опитва да ограничи всички изкуствени методи за увеличаване на последователите като приложения, ботове, автоматизации и т.н. Но при събиране на последователи чрез правилно изградена стратегия има едно ключово нещо.

И това нещо е да бъдеш автентичен.

Защото колкото по-истински се представяш, колкото по-честен си с аудиторията си и се опитваш да ѝ дадеш стойност, толкова повече ще бъдеш харесван и като бранд. Това ще ти донесе повече последователи, повече ангажирани хора и в крайна сметка повече клиенти. Така че ако трябва да дам един съвет, то това е да бъдем автентични в платформата, а не да се опитваме да залъгваме или да използваме трикове, които могат да ни донесат някакви краткотрайни резултати. И всъщност в един момент да се окажем с един профил, последван от неактивни, нереални потребители.

За да не се случи това, най-добрият вариант е да увеличавате последователите си чрез добре обмислени стратегии. Има и няколко изпитани стратегии, които препоръчвам:

  • Реклама;
  • Инфлуенсъри;
  • Игри;
  • Създаване на качествено съдържание, което да ангажира хората да посещават профила.
15. Какво може да очакваме в бъдеще от Instagram?

Можем да очакваме разрастване в аудио и видео съдържание, наподобяващо това на TikTok. Защото последното голямо нещо, което се случи в Instagram, е появата на сторитата. И се случи заради пробивността и устрема на една друга платформа (Snapchat). Политиката на платформата е по-скоро реактивна, отколкото проактивна при мисленето на нещо ново и различно. А сега смятам, че конкуренцията на TikTok ще ги провокира.

Затова можем да очакваме креативни инструменти, които да се добавят или в сторита, или дори в постовете във фийда от гледна точка на функционалности за креативни и интересни видеа.

Оттам нататък следващото, което вече дори е загатнато, е опитът да се монетизира платформата от гледна точка на създаването на видеа като в YouTube. Хората, които качват видеа в IGTV, в един момент могат да бъдат възнаградени и IGTV да стане един достоен конкурент на YouTube. Вече повече от година се развива този канал.

Монетизацията на инфлуенсърите е другата голяма тема, която очаквам да се случи, така че те да се чувстват още по-комфортно в платформата, да имат още повече устрем и желание да създават съдържание.

16. Какво би казал на всички бизнеси, които все още се колебаят дали да използват Instagram като канал на комуникация?

Има ли хора, които се колебаят наистина? Това е въпрос, който може би е стоял преди около две-три години. Но според мен в сегашния момент въпросът е по какви начини още Instagram може да бъде полезен, а не дали е полезен. Kакто в чужбина, така и в България този канал върви редом с Facebook по важност.

Той ни помага да достигнем до тези, които са по-активни в Instagram, да изградим имиджа си в още един канал и да използваме потенциала и на тази платформа.

Има огромен процент от хора, които прекарват времето си на телефона и въпреки че имат профили в различни социални мрежи, те предпочитат една. И това е мрежа, в която със сигурност ще намериш нови клиенти. Тя ти дава по-различни инструменти като хаштагове, локации, инфлуенсъри и в никакъв случай не трябва да ги пропускаме!


Достоен завършек на един много приятен и полезен разговор с Вик! Той още веднъж затвърди тезата, че Instagram като част от най-популярните социални мрежи в глобален план не е за пренебрегване и всеки бизнес може да намери своето място и аудитория там. Стига да знае как да го направи.

Ако все още имате съмнения дали да разгърнете маркетинговата си стратегия в този визуален канал, върнете се 16 въпроса по-нагоре и прочетете отговорите на Вик отново. Не пропускайте възможността да достигнете до нови и потенциални клиенти. Бъдете актуални и решителни и не отлагайте повече успеха на Вашия бранд!

А в случай че все още обмисляте стартирането на дигиталното си присъствие, оставете колебанията на заден план и създайте своя първи сайт само в 3 бързи стъпки с помощта на Сайт билдър:

  1. Изберете си шаблон.
  2. Персонализирайте го по Ваш вкус.
  3. Направете го онлайн и покажете идеята си.

Толкова е лесно! А най-хубавото е, че можете да тествате платформата безплатно в рамките на 7 дни и да се уверите в нейните предимства.

За тези от Вас, които искат да развиват бизнес чрез онлайн търговия, имаме чудесно решение в лицето на Shopiko.

  1. Избирате дизайн.
  2. Адаптирате го за Вашия бизнес.
  3. Започвате да продавате.

И воала! Имате си онлайн магазин. Тествайте всички функционалности напълно безплатно за 14 дни и се възползвайте от всички предимства на платформата.

Очаквайте следващия епизод на SuperTalks в четвъртък, точно в 17:00 часа на живо във Facebook! Посетете страницата ни в социалната мрежа и вижте с кого ще си говорим!

Абонирайте се за СуперБлога и научавайте първи полезните новини и съвети, с които да развивате Вашия бизнес!

АБОНИРАНЕ

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин

8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин [Аудио]

0
Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko.

Black Friday: Рано пиле… на Черен петък триумфира или кога и как да започнете...

0
Вижте стъпките по подготовката на онлайн магазина, стоката и служителите Ви за Черен петък (Black Friday). Вземете нещо за писане и запретвайте ръкави!
6 причини за съобщение Internal Server Error 500

6 причини за съобщение Internal Server Error 500 [Аудио]

11
Причините за генерирането на това съобщение може да са най-различни - некоректно изпълняващ се скрипт в сайта, некоректни права на файлове и директории и други