5+1 предизвикателства пред бизнесите през 2022 [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Къде Ви заварваме в момента на четенето на тази статия? Пътувате към офиса, правите кратка пауза между работните задачи или пък обмисляте нова идея за стартиране на собствен бизнес? 

Възможностите да работим за себе си са безкрайни, още повече когато разполагаме с точните ресурси, умеем да ги използваме правилно и имаме смелостта да превърнем идеята си в реалност. Но ако неизвестността от новото начинание Ви спира да стартирате мечтания бизнес, елиминирайте вероятността от провал, като се запознаете с основните предизвикателства пред всеки предприемач.

Така ще се подготвите за възможните рискове и ще си осигурите половин успех, още преди да сте дали начало на бизнеса си. Нека минем по същество и да маркираме най-големите предизвикателства пред собствениците на бизнеси днес.

1. Внедряване на нови технологии в производствените процеси

Интеграцията на нови технологии вече не е просто демонстрация на възможности, а необходимост за всеки бизнес. Дигитализацията е факт и в много случаи тя е ключов фактор за развитието и прогреса на една фирма или голяма компания. 

Ако един екип не съумее да използва новите технологии в полза на бизнеса, нерядко ставаме свидетели на светкавичното му фалиране. Затова е важно всеки добър предприемач да може да се адаптира и да прилага доказано добрите практики в работата. 

Например решенията, базирани върху изкуствения интелект, могат да Ви спестят време и усилия в извършването на едни и същи задачи чрез автоматизация. Така екипът, с който работите, ще може да разгърне потенциала си в други насоки.

Бонус съвет: Събитията в областта на IT технологиите и иновациите могат да Ви послужат като добра отправна точка, за да си сверите часовника с новостите. Щом придобиете тези знания, можете да ги приложите в производствените процеси, както и в креативната част на своята работа.

2. Справяне с нарастващата конкуренция

Оказва се, че много стартиращи бизнеси се впускат в една или друга област без достатъчно добра подготовка по отношение на пряката си конкуренция. Често това звено бива игнорирано, защото усилията на търговците и предприемачите са насочени другаде. 

Нека си представим, че тепърва ни предстои да започнем бизнес развитието си в сферата на услугите и по-конкретно, че отваряме фризьорски салон. Единственото ни „проучване“ е свързано с това да познаваме по-големите имена, които вече се утвърдили на пазара. И дотам. 

Как се предполага, че ще ги надминем в обслужването и качеството на услугите, ако не знаем какво точно правят те за своите клиенти? С какво ще бъдем по-добри от тях и как ще се отличим сред морето от локални обекти или пък утвърдени вериги от салони за красота? 

Отговорът: С внимателна и детайлна подготовка за най-изявените ни конкуренти. Почерпете от техния пример и помислете с какво можете да надградите в работата си. След това запретнете ръкави и действайте, преди друг да е заимствал идеята Ви и да я приложи на практика.

3. Създаване на сигурен сайт и професионални пощи

Мнозина предприемачи, независимо дали сега започват първите си стъпки, или вече са натрупали значителен опит зад гърба си, все още гледат на сайта като на нещо абстрактно, препоръчително и трудоемко. Нещо повече – неглижират ролята му в процеса на бизнес развитието и го оставят на заден план.

А сайтът е задължителен. Той е най-лесният начин да презентирате услугите и дейността си, независимо къде сте и в каква ситуация се намирате. С него би следвало клиентите да започват и завършват своето взаимодействие с Вас и бизнеса Ви.

И най-хубавото е, че сайтът отдавна не изисква да сте високо дигитално грамотни до степен сами да пишете кода му. С платформи като WordPress или Software-As-A-Service решения като Сайт билдър и Shopiko разполагате с лекотата и свободата да творите, без да сте обременени от строго специфична терминология. Която и платформа да изберете, ще разполагате с достатъчно инструменти, които да Ви улеснят в направата на сайта.

Не пропускайте: 5+1 основни разлики между Сайт билдър, Shopiko и WordPress

Още по-лесно е създаването на професионален имейл с името на Вашия сайт. Освен всичките му ползи за Вас като собственик на фирма, оставяте добро първо впечатление у хората, с които ще работите в бъдеще. Вярвате или не, само няколко клика Ви делят от това да имате имейл като office@yourwebsite.com или hello@mysupersite.eu например. Уверете се!

Научете: 7+1 причини да създадете имейл с името на Вашия сайт

В случай че искате да навлезете в дебрите на технологиите, винаги можете да се позовете на помощната ни страница, в която прилежно са събрани основни теми, свързани с управлението на Вашия сайт. 

4. Познаване на клиентите

Тази важна точка немалко пъти е изигравала лоша шега на част от стартиращите бизнеси. Обикновено предприемачите нямат навика да отдават голямо значение на въпроси, свързани с потенциалните им клиенти, като например:

  • Как би изглеждал идеалният клиент, който ще избере моята услуга или продукт?
  • Какъв е социалният му статус?
  • На каква възраст е?
  • Какви са неговите хобита?
  • Какъв е средният му доход?

Тези и още детайлни въпроси формират т.нар buyer persona, която служи като ориентир за изграждане на профила на бъдещите Ви клиенти. Отговорите ще Ви помогнат да определите ключовите за всеки бизнес таргет потребители, които е добре да познавате. Само така ще можете да прецените какви подходи да използвате в начина на обслужване и как да ги превърнете в лоялни на бранда Ви клиенти.

Прочетете също: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

5. Изграждане на ефективна маркетинг стратегия

Обичаме да напомняме на читателите си, че приключението, наречено собствен бизнес, не завършва с регистрацията на фирма, отварянето на физически обект и/или направата на уебсайт. Това е едва началото на Вашето пътуване.

Най-интересното се състои в намирането на работеща стратегия за привличане на нови клиенти, методи за задържане на настоящите и непрекъснато надграждане качеството на обслужване и на Вашите услуги.

Измислянето на маркетинг активности и следването на ясен и конкретен план за действие може би е сред най-големите предизвикателства за един бизнес. Затова има значение как и какво ще предприемете, като в същото време е важно да намерите начин да измерите доколко са ефективни усилията Ви в тази посока и какво можете да подобрите.

Разберете: 13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

6. Управление на финансите и планинг на бюджетирането

Ако изброените дотук точки са Ви се сторили истинско предизвикателство, спрете за момент и се замислете за финансовия аспект на Вашата дейност. Може да сте изявен професионалист в своя занаят, но успоредно с това е необходимо да сте в час и с паричните потоци, които идват и си отиват от фирмената Ви хазна.

Не е нужно да сте финансов експерт или магистър по икономика, за да се научите ефективно да управлявате бюджета си, но е добре да имате представа как се формират и начисляват разходите, маржовете и различните видове такси. Освен това си спестявате риска от злоупотреби на лица, които упражняват консултантска дейност, защото ще сте подготвени и запознати с основната информация.

Добра практика е да си наемете счетоводител, който да се грижи за изрядното Ви документално и данъчно представяне. Така ще си осигурите спокойствието, че сте спазили законовите разпоредби в срок, както и че има на кого да разчитате при възникването на счетоводни и финансови казуси.

Не по-малко важна е и ролята на адвоката по отношение на правния аспект, когато управлявате бизнес. Имате ли солидна подготовка и спазвате ли законовия ред, вече сте осигурили половината от успеха на Вашия бизнес. А консултацията със специалист може да Ви послужи за стабилна основа в придобиването на нови знания, върху която да надграждате и да се утвърждавате като находчив предприемач.

Гледайте епизод 15 на SuperTalks поредицата ни с адв. Николай Кискинов:

Сайтът и правните регулации: Какво трябва да знаем?


В заключение

Всички тези предизвикателства могат да се преодолеят, когато се подготвите за тях. Колкото по-добре го направите, толкова по-сериозен е успехът, който Ви очаква. Ако всичко по пътя на собствения бизнес се случваше лесно, нямаше да усетите насладата от постигнатите резултати и усилията, които сте положили.

Абонирайте се за СуперБлога, за да получавате първи вдъхновяващи бизнес истории и съвети за Вашите сайтове.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)? [Аудио]

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт [Аудио]

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.
Интернет: 3-те най-популярни мита

Интернет: 3-те най-популярни мита за глобалната мрежа [Аудио]

1
Какво е интернет и какво уеб? Дали интернет е собственост на някого? И дали интернет е еднакъв за всички хора? Вижте трите най-популярни мита за интернет!