10 основни грешки при изграждането на един уебсайт [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Готови сте за дигиталното начало на Вашата идея или работещ бизнес? Значи е време да си направите сайт. Всички вече са онлайн, а Вие не бива да отлагате повече, защото в противен случай изпускате:

  • огромно количество трафик към сайта на Вашата дейност/бизнес;
  • нови посетители и бъдещи клиенти;
  • десетки, дори стотици потенциални продажби на месец;
  • ефективен начин да се рекламирате в уеб;
  • ключови партньорства;
  • неподозирани ползи за Вашия бизнес и още.

В не една и две теми сме поставяли на фокус значението на сайта и аспектите при неговото изграждане, задавайки въпроса по различен начин като например:

Това са само малка част от публикациите, които ще откриете в СуперБлога, посветени на първите стъпки при изграждането на един уебсайт. Но за да има развитие и прогрес, е важно да вървим напред, нали?

Затова следва да направим поредна крачка в посока завършено онлайн присъствие. Побързахме да спретнем checklist с най-популярните грешки в процеса на създаване на дигитално портфолио, за да не попаднете в капана на мискомуникацията и объркването. Защото последствията от неправилно структурирания сайт могат да бъдат неприятни за бизнеса Ви и да доведат до нежелан ефект.

За щастие, всяка една от грешките е поправима, но въпреки това Ви препоръчваме да сверите аction плана си със следващите точки. Така ще си спестите ненужни главоболия и куп допълнителни разходи, предизвикани заради невнимание.

1. Неглижирате избора на хостинг доставчик

Това би означавало да изложите на риск спокойствието, че бизнесът Ви е в сигурни ръце. Или поне онази част от него, която публично комуникирате пред дигиталната общност чрез фирмения сайт.

Истината е, че отношенията с избрания от Вас хостинг партньор следва да бъдат също толкова надеждни и стабилни, каквито са тези с останалите Ви партньори. 

Бъдете нащрек за някои основни компоненти, включващи:

  • модерна инфраструктура и сървърно оборудване от най-висок клас;
  • защита при различни видове атаки;
  • наличие на автоматичен Backup;
  • адекватна техническа поддръжка;
  • сигурност на личните Ви данни.

Сами разбирате колко важни са тези аспекти за Вашия бизнес и съответно колко значима е ролята на хостинг партньора Ви. Не правете компромиси с качеството на хостинг услугата, ако искате да развивате бизнеса си безпроблемно в необятното digital пространство. 

В СуперХостинг.БГ се грижим за спокойствието на клиентите си и надеждната работа на техните сайтове. Не спираме да търсим начини за още по-лесното управление на техните услуги при нас. Непрекъснато разработваме нови инструменти, пазим сайтовете и пощите им, следим за недобронамерени действия и реагираме светкавично, анализираме ресурсите на сайта и още, и още. 

2. Нямате подходящ домейн или идеи за такъв

В немалко случаи изборът на име, с което да се идентифицирате в онлайн пространството, се оказва сериозен препъникамък. Защо ли? Защото е важно името на сайта Ви да съответства на името на фирмата Ви или поне да подсказва какъв е Вашият бизнес. А понякога това е трудно за случване, тъй като някой друг вече се е сетил за желаното от Вас име и го е регистрирал първи. 

Въпреки това намирането на най-подходящото име за Вашия сайт не е невъзможна задача. За щастие, разширенията са много, а в СуперХостинг.БГ броят им надхвърля 350. Бихте могли да заложите на класиката с .com, .eu, .org, .net, .bg и др., но не изключвайте и новите домейн разширения като .site, .online, .tech, .space и други. Препоръчваме Ви да запазите името на сайта си в няколко разширения. Така ще се предпазите от нелоялна конкуренция, която би могла да Ви навреди. 

Почерпете идеи за име на Вашия сайт от статията Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име.

3. Липсва Ви ясна дизайн концепция

Ако тепърва навлизате в дебрите на дигитализацията и не сте наясно с основни дизайн закони, не бързайте да се отчайвате. Съвсем обичайно е да добавяте по страниците на сайта си всичко, което Ви харесва само защото Ви се струва ефектно. 

Но ако въпреки избора, който сте направили, не получавате удовлетворение от крайния резултат, това е, защото отделните елементи в сайта не си кореспондират и не изглеждат консистентно.

Липсата на конкретна дизайн концепция може да Ви накара да се лутате измежду различните стилове и визуални послания. Освен това може да Ви отдалечи от първоначалната идея, която сте заложили в сайта. Рискувате да избягате от основните цветове, ефекти, илюстрации, елементи и комбинации на Вашия бранд, както и да създадете нещо съвсем друго от очакванията, които имате.

Затова преди да започнете техническата работа по изграждането на сайта си, обърнете по-специално внимание на същината – каква е крайната Ви цел, какво искате да внушите на потребителите, как ще ги впечатлите.

Съветваме Ви да си направите списък, в който да определите какво съдържание ще включите в сайта си. Ако се придържате към него, лесно ще свършите останалото, а именно да го разпределите в отделните страници. Можете да тествате идеята с готовите дизайнерски шаблони на Сайт билдър, в който целият процес е бърз и интуитивен за всеки без специални технически познания.

Не пропускайте: 10 най-често срещани грешки в уеб дизайна на един сайт

4. Не измервате резултатите от представянето на Вашия сайт

Когато стартирате бизнес, как разбирате, че той реализира целите си? Как отчитате количеството продажби или броя услуги, които сте предложили? Как следите печалбата?

Същите въпроси можете да отнесете и към сайта си, но пречупени през призмата на неговите характеристики и специфики:

  • Как определяте възрастовата граница на хората, които се интересуват от дейността Ви? От кои градове е основната Ви аудитория?
  • Как разбирате кои са най-отваряните страници? Къде кликат най-често потребителите?
  • Как научавате чрез кои канали достигат до Вашия сайт?
  • Как анализирате преките си конкуренти?

Ако нямате отговор на тези и още сходни въпроси, значи вероятно не използвате аналитични инструменти. А именно те Ви дават много ключова информация, около която бихте могли да изградите маркетинговата си стратегия. Затова уеб анализът е от изключително значение за всеки онлайн бизнес.

Един от най-разпространените и използвани инструменти е Google Analytics, който можете да интегрирате напълно безплатно. От помощ може да Ви бъде и Facebook Business Suite, ако имате бизнес профил в тази социална мрежа. Не по-малко полезни са инструментите AWstats, Serpstat и HotJar.

  • AWstats e аналитичен инструмент, който ще откриете в контролния панел за управление на Вашия хостинг акаунт – cPanel. Той Ви дава ценна информация за посещенията на сайта, както и за аудиторията, която го достъпва.
  • Serpstat ще Ви помогне да разберете на коя позиция се показва сайтът Ви при търсене и по коя ключова дума.
  • HotJar пък ще Ви подскаже какво точно правят посетителите в страниците на Вашия сайт – къде кликат, къде задържат вниманието си, какво четат.

Всички те ще направят много по-кристална картината от представянето на сайта Ви.

Вижте: 13 съвета за маркетинг и реклама [SEO Q&A част I]

Не подценявайте и отзивите на посетителите. Те са най-ценният Ви ресурс, защото Ви дават директна обратна връзка за силните и слабите Ви страни като бранд и цялостното Ви присъствие. Можете да ги включите в уебстраницата си, тъй като насърчават новите потребители по-бързо да скъсят дистанцията с Вас и да Ви се доверят по-лесно.

5. Не сте планирали оптимизация на сайта за мобилно устройство

Ето това е сериозен пропуск, който би следвало да коригирате с приоритет. Все повече хора използват мобилните си устройства независимо от часовия интервал, ситуацията или местоположението си. Освен това от март месец 2021 алгоритмите на Google определят позицията на сайтовете в търсачките спрямо това дали имат мобилна версия. 

Не искате клиентите да Ви изгубят от поглед в морето от резултати, нали? Тогава знаете какво да правите – погрижете за изгледа на сайта си за мобилно устройство. 

Прочетете: Защо сайтът Ви трябва да е mobile-friendly + 3 начина да го направите

6. Оставате „скрити“ за посетителите на сайта

„Какво означава това?“ ще попитате Вие. Означава да сте се представили с оскъдна информация пред Вашите посетители, да сте ги лишили от подробно представяне. Как очаквате да Ви се доверят и да предпочетат Вас пред конкурентите Ви, ако не Ви познават добре? Вие самите подхождате ли напълно открито и без капчица съмнение, когато се запознавате с някого?

За да спечелите благоразположението на потребителите, добавете достатъчно изчерпателна информация за Вашия бизнес и критериите, които го отличават от всички останали в сферата. Дайте наистина основателна причина на потенциалните си клиенти да изберат Вас.

И нещо много важно – направете страницата с контактите в сайта си видима, лесно достъпна и пълна. Това ще даде знак на тези, които все още не Ви познават, че нямат основание да се отнасят скептично към Вас и че можете да бъдете открити по всички възможни канали, които използвате.

7. Пренебрегвате силата на блог съдържанието и честото му обновяване

Блогът е онази част от сайта, която показва на посетителите, че сайтът Ви „не спи“. И това е така, защото регулярно качвате ново съдържание на актуални теми. Блогът е Ваша собствена бизнес медия, Ваша публична трибуна, чрез която поетапно дърпате завесата пред всички невидими за аудиторията процеси.

Благодарение на честото публикуване на статии заявявате непрекъснатото си социално присъствие. Ако умишлено избягвате да пишете и качвате съдържание, помислете какво всъщност губите и как изглеждате в очите на посетителите. Освен всичко друго, блог статиите са начин да споделите с останалите своята гледна точка по един или друг въпрос, който може би вълнува и тях. А това е още един начин за начален старт на комуникацията между Вас и клиентите Ви.

Научете повече Написах статия: 9 идеи за повече посетители на Вашия блог

8. Не следите редовно скоростта на сайта

Времето е фактор, който се цени не само в реалния свят, но и в дигиталния. Колкото по-бързо се зарежда даден сайт, толкова по-приятно е потребителското преживяване. Първоначалното впечатление за него се затвърждава или опровергава, а ползите се увеличават многократно. Все пак никой не иска да има бавен сайт, нали?

Ако не проверявате периодично за всякакви неизправности, свързани със скоростта на зареждането на сайта, може да се окаже, че губите клиенти, а оттам и приходи заради нереализирани печалби.

Добрата скорост на сайта му помага да се позиционира на по-предни позиции в търсачките. А с уеб ускорител като SuperCache определено ще изстреляте сайта си до небето, защото му дава екстра скорост и се отразява благоприятно на потреблението на ресурси от хостинг акаунта. Супер, а?!

9. Прибързвате да го пуснете онлайн, без да сте изпипали детайлите

„Бързата работа – срам за майстора!“ гласи една от приказките на Ран Босилек. И в това заглавие има солидна доза истина. Защото детайлите са тези, които носят усещането за завършеност на един проект. Същото е и със сайта. 

В бързината да направим достъпен бизнеса си в онлайн пространството, често забравяме да проверим за:

  • счупени (broken) или несъответстващи линкове;
  • неработещи call-to-action бутони;
  • проблеми с навигацията;
  • наличие на фавикон;
  • коректно попълнени мета данни;
  • некачествени изображения и други.

Ако изброените по-горе неща са налице, има сериозна опасност да оставят горчив послевкус у потребителите при работа с Вашия сайт. По-лошият сценарий е да не се върнат обратно, а знаем, че не това е целта Ви.

Съветваме Ви да се отнасяте с внимание към детайлите, защото имат своето значение за цялостното възприемане на сайта.

10. Пропускате частта с популяризирането на сайта

Често в комуникацията с нашите клиенти срещаме въпроси от типа на „Вече имам сайт, но нямам поръчки. Защо?“. 

Отговорът: Защото изграждането на онлайн присъствие не приключва с направата на сайта. То продължава с неговото популяризиране. За какво сте се старали толкова, ако имате един красив и модерен сайт, но никой не знае за него?

Това е като да създадете чисто нов автомобил от последно поколение, но да го държите в гаража си и да очаквате другите да научат какво сте направили. Няма логика и със сайта да е така. Затова е важно да помислите за стратегията си след пускането на сайта в мрежата.

Планирайте в кои канали ще дистрибутирате съдържанието му, до каква аудитория и с какъв бюджет. Не бързайте да инвестирате всички средства само и единствено в направата на сайта, а отделете и за неговата реклама. Така ще си спестите явлението „Имам сайт, но нямам поръчки“.


Ако сте стигнали дотук, значи за Вас сайтът е нещо повече от страница в глобалната мрежа. Той е мостът между бизнеса Ви и Вашите бъдещи клиенти, между Вас и потенциалните Ви партньори, между дигиталното и реалното. Именно затова е важно как се отнасяте към него и колко от времето си инвестирате, за да го държите „във форма“.

Припомняме Ви, че всички тези основните грешки, които маркирахме по-горе, са напълно поправими. За да не пострада бизнесът Ви по един или друг начин, не допускайте някоя от тях да се прояви. А ако имате нужда от съдействие с техническите неизправности, СуперЕкипът е готов да влезе в ролята си на отряд по бързо реагиране. С удоволствие ще Ви подадем ръка, за да сте спокойни за безупречната работа на Вашия сайт.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи за най-интересните новости в новите версии на WordPress.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Сайтът не е само за хора с бизнес и търговия.

6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин

8
Ако първата ви асоциация със сайт е онлайн магазин… замислете се пак. Има много други видове сайтове, които не търгуват онлайн, но си струва да се посещават.
SaaS?

SaaS? Що е то и кое го прави най-подходящата платформа за Вашия онлайн магазин

0
SaaS услугата ви дава възможност лесно и бързо да стартирате собствен електронен магазин и да развивате бизнеса си в интернет.

Black Friday: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

0
Задаваме 7 въпроса, през които трябва да преминете, за да имате изряден WooCommerce магазин. Типично в наш стил, не Ви спестяваме и отговорите.