Написах статия: 9 идеи за повече посетители на Вашия блог

Да напишете блог статия си е супер постижение. Поздравления!

Много добре знаем колко е трудно, времеемко, както и колко много знания и умения са нужни, за да бъде една статия полезна. Процесът по създаване на съдържание обаче не приключва с разписването на статията и качването й в блога. Напротив – приключението започва именно тук.

Защо ли? Защото е важно тази ценна информация да достигне до правилните хора. Каква е ползата от огромното старание, ако няма кой да я прочете? 

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис, докато шофирате, пътувате, готвите, чистите или си почивате:

 

Абонирайте се за аудио каналите ни в SoundCloud и Spotify.

Картинка с визуализация на блог със статия.

Имайте предвид, че когато публикувате нова статия, почти никой не разбира, че го правите – освен ако изпращате автоматични имейл известия или push нотификации за абонирани потребители. За да достигне обаче до по-широк кръг от хора, е необходимо да положите допълнителни усилия. С настоящата статия ще обогатите арсенала си от тактики, които можете да ползвате за популяризация на съдържанието си.

Да започваме!

#1 Споделете статията в социалните си мрежи

Това е най-лесното и най-логичното продължение на Вашите маркетинг усилия. Facebook и LinkedIn са едни от най-силните канали за дистрибуция на блог статии. За разлика от Instagram и TikTok, там можете да посочите директен линк към статията си в поста. А след това да го спонсорирате и да достигнете до хиляди хора.

Нека видим как можете да представите статията си в различните социални мрежи:

  • Facebook – направете пост с грабващо описание и поставете линк за директен достъп до статията;
  • LinkedIn – тази платформа също Ви дава възможност да поставите линк с описание. От вида на бизнеса Ви зависи дали ще я използвате, или не;
  • Instagram – използвайте 10-те позиции за карусел и представете най-силните моменти от статията си. Надградете с грабващо описание и насочете потребителите към сайта си, където могат да прочетат цялата статия;
  • Instagram и Facebook Stories – при това позициониране можете да представите съдържанието си под формата на интерактивни анкети. Перифразирайте най-важните моменти от статията си под формата на въпрос, а после насочете потребителите да прочетат статията Ви за още нови знания;
  • TikTok – извадете есенцията от статията си и я представете по интересен, грабващ, разбираем и дори забавен начин в тази социална мрежа. Можете дори да направите поредица от видеа по точките на своята статия. В самото клипче или в описанието, можете да насочите потребителите към своя блог за пълното съдържание;
  • YouTube – представете статията си под формата на видео. Имайте предвид, че можете да добавите видеото в съдържанието на статията, като така ще спечелите повече точки пред Google за по-добро класиране сред резултатите;
  • Twitter – не всеки бизнес използва Twitter, но ако Вие го правите, препоръчваме Ви да бъдете кратки в постовете си. Приложете малко (но смислен) текст, както и линка към статията.

#2 Спонсорирайте вече споделената статия

Знаете, че органичният обхват на социалните мрежи е изключително ограничен. По-малко от 10% от Вашите последователи ще видят поста Ви. Това е така, защото социалните мрежи се „изхранват“ от рекламите на своите потребители. Те нямат стимул да Ви подаряват резултати – необходимо е да платите за тях.

Например, ако разполагате с 1000 последователи във Facebook, то публикацията Ви ще видят по-малко от 100 човека. Това може да Ви обезкуражи и да си кажете, че Facebook не работи за Вашия бизнес. Но имайте предвид, че ситуацията е аналогична и при останалите социални мрежи.

Картинка с логото на Facebook.

Препоръка: Когато спонсорирате пост от Facebook или Instagram, който искате да води към статия от блога Ви, използвайте Facebook Business Manager, за да настроите рекламите си. Чрез платформата ще имате достъп до множество цели (objectives), които ще Ви доведат резултатите, които търсите. 

Най-подходящите цели за добри резултати са:

  • Кампания за трафик (Traffic) и оптимизация за прегледи на лендинг страницата (Landing Page Views);
  • Кампания за конверсии (Conversions) и оптимизация по събитие преглед на съдържание (Pixel event Content View).

От вида на аудиториите Ви зависи доколко трафикът ще е качествен и заинтересован. Препоръчваме Ви да тествате всички типове аудитории (custom, lookalike, interests) в различни ад сетове с еднакъв бюджет и позициониране. Така ще проверите кои от тях се представят най-добре, за да ги ползвате занапред. 

Пробвайте и споделете какви са Вашите резултати!

За спонсориране на постове в останалите канали, аналогично можете да използвате бизнес рекламните платформи на съответните социални мрежи: Google Ads за YouTube, TikTok Ads Manager, LinkedIn Ads.

#3 Споделете статията си в тематични групи и/или форуми

Ако съдържанието в блога Ви е изцяло на български език, потърсете групи във Facebook и тематични форуми, в които можете да споделите статията си. Имайте предвид, че членовете на подобни групи са много чувствителни на тема реклама. Бъдете внимателни в поднасянето на информация, за да не Ви сметнат за човек, който членува в групата/форума, за да прокарва съдържание от блога си и в този смисъл – да правите маркетинг на техен гръб.

Алтернатива на този подход е Вие самите да създадете група във Facebook, в която Вие ще определяте правилата и типа на хората, които ще искате да членуват при Вас. По този начин свободно ще споделяте всичко, което смятате за полезно и нужно.

Ако пишете предимно на английски език, възползвайте се от платформи като Quora, Reddit, BuzzFeed, SlideShare и други тематични сайтове. Те предоставят широко поле за изява и Ви позволяват да допълвате включванията си с полезни препратки към Вашия блог.

#4 Пратете бюлетин до своите клиенти

И включете новата си блог статия. Обвържете цялата тема на бюлетина с темата на новата си статия. По този начин ще разпалите интереса на Вашите клиенти да научат повече и да посетят Вашия блог. Представете темата по начин, който ще ги накара да се чувстват така, сякаш ще изпуснат нещо важно, ако не прочетат новата Ви статия.

Прочетете повече: 5 причини да изградите печеливш имейл маркетинг

#5 Използвайте блог статията в комуникация с клиенти

Това е особено подходящо, ако статията отговаря на често задавани въпроси от Вашите клиенти. Не се изкушавайте да им пращате само линк към статията. При писмена комуникация разкажете по-голямата част от идеите залегнали в статията, а след това пратете линк с уточнението, че в статията могат да научат повече детайли по темата.

Прочетете повече: 5 начина да сте успешни, помагайки на клиентите си

Ако имате автоматични имейли, които се изпращат при поръчка, заявка или регистрация, включете статиите от блога, които са релевантни. По този начин ще обогатите съдържанието на автоматичните си имейли и ще предоставите повече полза на своите клиенти.

#6 Позиционирайте новата си блог статия в други тематични статии

Сигурни сме, че не изчерпвате една тема с една статия. Най-вероятно създавате няколко и ги обвързвате логически. Проверете цялото си блог съдържание и преценете къде можете да позиционирате видимо новата си блог статия. 

Прочетете повече: Седмица на сигурността (блог поредица)

Препоръчваме Ви да не я криете зад препратки на ключови думи. Отделете един цял ред, за да накарате аудиторията си да посети статията. Включете „прочетете повече“ и заглавието на статията. Така ще си осигурите по-добра видимост и Вашите читатели няма да прескочат препратката, сканирайки текста.

Картинка пример за вътрешни връзки в блог.
Пример за препратка към друга статия.

#7 Създавайте партньорства за съдържание

Това е труден път, който изисква много усилия и време, но винаги се отплаща щедро. Създайте си партньорства, чрез които можете да позиционирате своите статии в други сайтове (чрез препратки). Така част от аудиторията на партньорския сайт ще посети Вашия и е много възможно да прочете не една, а много статии (ако ги сметне за интересни).

#8 Работете с инфлуенсъри

Когато работите с инфлуенсъри, получавате достъп до техните силно сегментирани и ангажирани аудитории. Обикновено това са хора, които трудно можете да достигнете чрез собствените си канали. Освен това инфлуенсърите са лидери на мнение сред хората, които ги следват.

Това означава, че когато те споменат през каналите си за Вас, Вашите идеи и ценности, последователите на инфлуенсърите автоматично започват да Ви харесват и да се интересуват от Вас. А ако продуктът Ви е добър, те стават и Ваши фенове.

Работа с инфлуенсъри при блог статия.

В работата си с инфлуенсъри е препоръчително да имате богат арсенал от материали (включително и блог статии), с които можете да им помогнете да Ви представят. Още по-супер е те да споменат Вашия блог като източник на полезна информация във Вашата бизнес ниша. Така ще получите нов свеж трафик към своите статии.

#9 Пуснете ПР по темата на Вашата блог статия

ПР-ите са чудесен инструмент да привлечете вниманието на медиите върху Вашия блог. А медиите… знаете, че са четвъртата власт. Един добре подготвен ПР с посочена връзка към Вашия блог, може да създаде вълна от заинтересовани посещения към Вашия сайт. 

Имайте предвид, че ПР съдържанието се различава от съдържанието на блог публикациите Ви. Ако нямате опит в изготвянето на ПР съдържание, препоръчваме Ви да работите със специалист. Той ще Ви насочи как да използвате темата на блог статията си за ПР цели.

Бонус: Надградете блог статията си с аудио и видео

Днес потребителите търсят и изискват по-комплексно онлайн присъствие. Бъдещето на маркетинга чрез съдържание е да обхваща колкото се може по-голям спектър от човешките сетива. Когато говорим за полезно текстово съдържание, бихме Ви препоръчали да включите към блог публикацията си аудио запис на съдържанието и видео, описващо същността на статията.

По този начин ще таргетирате всички типове предпочитания на потребителите. Знаете, че не винаги имаме възможност да четем. Например, докато шофираме, предпочитаме да слушаме аудио. Какво по-хубаво от това Вашите читатели да си пуснат в колата Вашата статия и да я слушат?

Понякога просто възприемаме някои теми по-добре чрез видео. Четенето изисква по-голяма концентрация от слушането и гледането. Обикновено тази концентрация ни липсва след тежък работен ден или рано сутрин, когато тепърва се будим. Затова представете алтернативи на Вашите почитатели. Бъдете гъвкави.

Пример за комплексно съдържание е поредицата ни SuperTalks. Можете да консумирате всеки отделен епизод под формата на аудио, видео или блог публикация. На talks.superhosting.bg можете да научите повече за поредицата, в която искаме: Да бъдем. Онлайн. Заедно.


Това бяха нашите предложения за популяризация на Вашето блог съдържание. Ако се сещате за още начини, които ние сме пропуснали, споделете ги в коментар под статията.

Искате да си имате личен или професионален блог? Направете си го още днес! Имаме специално предложение за нова хостинг услуга. По този повод сме Ви подготвили и още една чудесна статия за първи стъпки при създаване на сайт: Искам сайт, но не знам откъде да започна. Приятно четене и помнете: При нужда от съдействие, СуперЕкипът е на Ваше разположение денонощно. Успех!

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
5 4 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments