https://blog.superhosting.bg/start-online-shop.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Блог на SuperHosting.BG

Oнлайн магазин? Направете първата стъпка

2016-07-20
Електронна търговия
SaaS, SaaS услуги, Shopiko, бизнес план, електронен магазин, електронна търговия, онлайн магазин, онлайн продажби

Искате да имате електронен магазин и може би вече анализирате възможностите? Ако отговорът е положителен, вижте първите стъпки, през които да преминете, за да изградите успешен онлайн бизнес.

Вашият продукт – в центъра на събитията

Основно правило е продуктът или услугата да задоволяват дадена потребност на вашите потенциални клиенти. Друго правило е, че продуктът ви трябва да дава решение на някакъв проблем. А ако отговаря и на двете, чудесно! Вероятно имате един бъдещ Bestseller. Не винаги е задължително да предложите уникален и единствен по рода си продукт, за да имате успех. Често, конкурентната среда дава реална възможност да покажете отличителните предимства на вашия продукт. Направете анализ на търсенето и предлагането на пазара и на потенциала на продукта. В интернет търсачките ще намерите цялата информация, която ви е необходима в началото. Нужно е само да откриете точните източници, съдържащи актуални данни за вашия бъдещ бизнес.

Направете и задълбочено проучване на вашите конкуренти. Разгледайте внимателно техните онлайн магазини. Проследете какви канали за комуникация използват. Анализирайте начините, по които продават. Водете си бележки какво ви харесва, какво не ви харесва, какво може да подобрите. В резултат ще получите важна информация, чрез която да изградите концепция за дизайна на вашия електронен магазин, за цялостната визия на продукта, който ще предлагате и за начина, по който той ще достигне до вашите потенциални клиенти.

Започнете бизнес с ясна визия и план

Време е за бизнес план. Вероятно ви звучи сложно и непонятно? Това не трябва да ви отказва. Най-важното е да набележите и опишете ключовите моменти при първия етап от развитието на вашия електронен магазин. Какво трябва да очертаете:

  • Визия – Какво точно правите и каква е идеята? Как ще се развиете и какви планове имате за своята нова компания след 1, 2 или 3 години?
  • Мисия – Опишете каква е същността на вашия бизнес? С какво той ще бъде от полза на потребителите?
  • Цели – Поставете си краткосрочни и дългосрочни цели. Те ще ви помогнат да планирате детайлно активностите по тях и средствата за постигането им.
  • Стратегия – Помислете как ще направите своя бизнес успешен и как ще бъдете по-добри от конкурентите си.
  • План за действие – Очертайте подробно всички действия, които ви предстоят от самото начало. Бъдете последователни и имайте винаги ясен план, по който да работите. Следете развитието на бизнес плана си. Анализирайте. Ако виждате разлики между реалните резултати и планираните, може би е необходима корекция в бизнес модела или начина на комуникация. Препоръчително е да предвидите и сценарий, при който вашият бизнес се развива по-бързо от очакваното. Помислете за ресурсите, които ще са ви необходими в този момент, както и как точно ще организирате работата си, за да отговорите на повишеното търсене и на очакванията на вашите клиенти. Обмислите всичко, защото в противен случай това може да навреди на имиджа на вашия бизнес и на доверието в него.
Мислете в детайли! Какво още да включите в бизнес плана?
  • Опишете продукта си в завършения му вид – опаковка, брандиране, етикети и др.
  • Обмислете куриерските услуги и доставките, които ще използвате. Какви типове доставка ще предложите на клиентите си – до офис, до адрес? Ще има ли разлика в цената на куриерските услуги за отделни населени места в страната? Ще предлагате ли експресна доставка?
  • Наличности. Важно е да помислете дали ще поддържате всички стоки налични. Ако поддържате наличности, помислете какви бройки ще ви бъдат необходими в началото.
  • Разходи за поддръжка на магазин. Тук можете да включите изработка на банери, качване на продукти в магазина, снимки към тях, текстове и описания (копирайтинг). Помислете дали вие лично имате ресурса и познанията да се заемете с тези дейности и така да си спестите този разход.
  • Реклама – Планирайте бюджет за реклама. Планирайте каналите за комуникация, които ще използвате. Направете бюджет за всяко тримесечие. При разработването на нов онлайн проект е необходимо да познавате основните аспекти на онлайн маркетинга. Това ще ви даде огромно предимство и ще осигури едно добро начало за бизнеса ви.
  • SEO оптимизация – Добре е да отделите бюджет и за оптимизация на сайта, за да постигнете резултати при търсене. Ако нямате нужните познания, е препоръчително да потърсите специалист, който да ви съдейства за първоначална оптимизация.
  • Административни разходи – счетоводство, данъци, юридически услуги, месечни такси и др . Те ще ви бъдат нужни, както ако създавате нова фирма, така и при правните норми, касаещи вашия магазин.
  • Включете в бюджета си и буфер за непредвидени разходи.
  • Бъдете дисциплинирани по отношение на планираните разходи и приходи. В процеса на растеж на вашия бизнес е естествено разходите ви да бъдат повече от приходите. Важен е балансът в дългосрочен план.
Създайте вашия магазин

Първо започнете с името на магазина. Изборът от домейни е огромен. Всичко зависи от идеята и сферата на вашия онлайн бизнес. Името ви може да завършва на .bg, .com, .net, .eu, .click, .market, .website, .toys, .kaufen, .moda, .shoes, .clothing и много други. Важно е то бъде кратко, лесно за запомняне и писане. За онлайн магазините името има голямо значение, защото то ще бъде вашата интернет самоличност. Чрез него може да се откроите пред конкурентите си и да градите имидж на пазара, на който ще оперирате.

Фокусирайте се върху разработката на вашия онлайн магазин. Когато говорим за нов бизнес, най-добрият съвет би бил “Изпробвай бързо, с малка инвестиция!”. Затова помислете за решение, с което да постигнете максимално добър резултат, но на достъпна цена. Съществуват редица CMS системи, които можете да инсталирате безплатно или ако нямате необходимите познания да се обърнете към специалист, който да го направи вместо вас. Подобен тип системи за електронни магазини са OpenCart, PrestaShop, WooCommerce на WordPress и още много други.

В България през последната година все по-силно навлизат и SaaS услугите (Софтуер като услуга) за изработка на сайтове и онлайн магазини. Такъв тип услуга е Shopiko. Чрез нея получавате готов, напълно функционален онлайн магазин. Необходимо е само да качите продуктите си, да направите няколко банера, малко настройки и да започнете да продавате. Позитивите на SaaS са в това, че не е нужно да правите голяма първоначална инвестиция в разработването на магазин. Имате възможност да тествате идеята си и пазара и да проследите резултатите в краткосрочен план. Това ви дава голяма гъвкавост за корекции. При избора на такава услуга получавате пълен достъп до нея чрез абонамент за определен период – 1, 3, 6 или 12 месеца. Месечната такса, която заплащате, ви позволява да използвате своя онлайн магазин, както и да получавате всички ъпдейти и нови функционалности на платформата. Предимство е и възможността да тествате услугата безплатно.

Сега е време да анализирате добре идеите си и да разпишете подробно своите бизнес планове. Успех!

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

5 Коментара към "Oнлайн магазин? Направете първата стъпка"

Уведоми ме при
avatar

Едуард Димитров
Гост
1 април 2015 10:09
Има много добри съвети в статията ви, но с едно нещо не съм съгласен. Това което сте написали не е никак добре да се изпробва: “Изпробвай бързо, с малка инвестиция!” Същото е едно от трите неща при които човекът който иска да продава онлайн се проваля най-често. Имали сме през годините над 40 клиента които са отворили онлайн магазин с минимален бюджет и въпреки че са продавали продуктите си на супер изгодна цена, не успяха да започнат да печелят и в някакъв момент закриха онлайн магазините си. Просто защото ги… още »
СуперХостинг.БГ
SH
1 април 2015 11:58
Здравейте, В “Изпробвай бързо, с малка инвестиция!” не коментираме конкретни суми. В зависимост от бизнеса, нишата, продукта, конкуренцията, тази минимална инвестиция ще е различна. Електронната търговия се развива с бързи темпове и предприемачите вече имат възможност да стартират много по-бързо и лесно, да тестват пазара, да направят корекции в плановете и бюджетите си във всеки един момент. Така те много по-добре ще усетят дали този бизнес има потенциал, или предварителните им планове не отговарят на реалността.  Безспорно, за да се изгради добър онлайн бизнес, е важен изборът на подходящото решение за… още »
Едуард Димитров
Гост
1 април 2015 12:11

Да, така съм съгласен. Просто на пръв поглед човек си помисля друго когато прочете този израз и това “провокира” поста ми. Надявам се поне да е полезен на читателите ви. Между другото не е зле в този пост да сложите и връзка към http://blog.superhosting.bg/online-sales-infographics.html – в него има супер полезна информация, точно по темата.

СуперХостинг.БГ
SH
1 април 2015 12:21

Здравейте отново,

Всяка дискусия е полезна за нашите читатели.
Благодарим и за споделената идея. Веднага ще вмъкнем връзката в статията 🙂

Kiko
Гост
28 март 2015 13:31

Считам, че използването на OpenCart платформа също е добър вариант, без по никакъв начин да подценявам предложената тук услуга.

wpDiscuz