Началната страница на Вашия сайт е като фасадата на една къща – колкото по-поддържана и приветлива изглежда, толкова повече Ви се иска да влезете и да огледате стаите вътре.
Поради тази причина в статията разглеждаме някои от задължителните елементи на Вашата начална страница. Независимо дали имате сайт визитка, корпоративен уебсайт, блог или онлайн магазин, точките по-долу важат и за Вашия случай, така че не ги пропускайте.
За пример ще разгледаме началната страница на СуперСайта.
Да започваме!
Скоростта на зареждане на сайта
Неслучайно извеждаме тази особеност на първо място, макар и да не е графичен елемент, който да подберете, разпишете и позиционирате на сайта си. Ако началната страница зарежда бавно, няма никакво значение какво всъщност има на нея, защото едва ли някой ще изчака, за да го види.
Представете си сайт, който предоставя много полезно и качествено съдържание (или услуги, продукти). Потребител търси нещо по темата в търсачката и попада на този сайт. Кликва на линка и очаква мигновено да получи потвърждение, че е открил точно това, което търси. Сайтът обаче е бавен и в следващите секунди не зарежда очакваното потвърждение. Въпреки че търсеният отговор се намира на този сайт, посетителят го затваря и се връща към резултатите в търсачката. Отваря следващия сайт, който се зарежда супер бързо и създава добро впечатление у посетителя. Той остава на този сайт повече време дори и да не е получил първоначално отговор на нуждата си. Ако намери отговора и е доволен от по-нататъшното взаимодействие със сайта (добро потребителско изживяване), то този посетител се превръща във фен, последовател, лоялен посетител или клиент.
А какво е загубил бавният сайт – всичко, което осмисля съществуването му – лоялен посетител!
Първият начин да си гарантирате бързо зареждане е като изберете сигурна хостинг среда с неограничен трафик, All SSD и високо ниво на сигурност. Ако вече сте наш клиент и имате всичко това, прегледайте нашия кеширащ инструмент – SuperCache.
SuperCache е уеб ускорител на сайтове, съчетаващ функционалността на уеб сървър и кешираща система в едно. Технологията на кеширане „складира“ вече веднъж генерираната информация на страницата. След като информацията, генерирана по динамичен начин, е записана (кеширана), тя представлява статично съдържание, което се предоставя в пъти по-бързо на потребителите на сайта, без изчакване и забавяне.
Веднъж кеширана от SuperCache, страницата се зарежда много по-бързо на всички следващи посетители на сайта.
Още причини защо е важна скоростта на зареждане на сайта и как да я подобрите, Ви споделяме в статията.
Логото
Вероятно сте сложили логото си на рекламни материали, визитки и други носители на информация за бранда Ви. Не забравяйте да го добавите и на вратата на дома на Вашия бизнес – уебсайта Ви.
Най-често то се поставя в горен ляв ъгъл, за да е първото нещо, което окото на един нов посетител ще отличи.
Като споменахме посетител, вземете предвид какви типове потребители биха попадали на началната Ви страница, когато планирате нейните елементи и подредба.
- Нови потребители, които виждат сайта Ви за първи път и не Ви познават. Те ще идват при Вас вероятно от реклама или търсене в Google. В единия случай целенасочено търсят продукти или услуги като Вашите, а в другия са видели Ваш банер или видео реклама. С началната страница е важно да затвърдите впечатлението им от рекламата и да ги убедите, че именно във Вашия сайт е това, което търсят.
- Завръщащи се потребители. Това са хората, които вече са ползвали или поне разглеждали продуктите и услугите Ви. Те вече са запознати с бранда Ви и по всяка вероятност няма да обърнат значително внимание на началната страница. Вместо това, ще отидат директно в страницата на продукта или услугата, която ги вълнува. За тях е важно да се ориентират лесно и да не пропуснат новостите, ако има такива.
Заглавието
На началната страница обикновено няма място за безкрайно дълги текстове, а дори и да ги поместите там, едва ли много потребители ще ги прочетат. Затова заложете на атрактивно заглавие, което да привлече погледа, но и да е достатъчно ясно.
В нашия случай сме избрали да подчертаем двете основни услуги – хостинг и домейни. Те са с по-едър шрифт и са вероятно първото нещо, което виждате на страницата. Освен от гледна точка на потребителското изживяване, форматирането е важен фактор и за SEO.
Винаги правете заглавията с големина H1, подзаглавията с H2 и т.н. Винаги слагайте ключови думи в заглавията.
Понякога и самите ние се изкушаваме да използваме оригинален израз или друг забавен елемент в заглавията, но не бихме препоръчали да го правите, защото по този начин ще пропуснете така важните за класирането в търсачките ключови думи.
Полезно по темата:
7+1 стъпки към креативно и въздействащо писане в уеб
или
SEO оптимизация на сайт за начинаещи: онлайн магазин
Посланието
Посланието може да приеме различни форми, според целите и типа на сайта Ви. Една от възможностите е то да дава основните характеристики на Вашите продукти или услуги.
Този подход сме избрали ние, за да представим хостинг услугата с нейните основни преимущества – високата скорост, сигурността и денонощната техническа поддръжка. Ако вече сте наш клиент, със сигурност познавате и трите много добре.
Ако пък сега Ви предстои да създадете свой собствен сайт, можете да изберете подходящия хостинг план от 7.75 лв. на месец.
За послание на началната страница можете да използвате и слогана на бранда или пък мисията и визията на компанията, ако това е, което ще играе ключова роля в привличането на клиентите.
Основният въпрос, на който трябва да си отговорите при подбора на послание, е – каква работа искам да върши то?
Бутоните (Call-To-Action)
Помните ли аналога с фасадата на къща в началото на статията? Бутоните, приканващи към действие на начална страница, са като вратите към отделните стаи във Вашия дом.
Направете ги забележими и дизайнерски издържани. По този повод полезна ще Ви бъде статията 10 най-често срещани грешки в уеб дизайна на един сайт.
Помислете и над това да формулирате текста в бутоните така, че да става ясно какво може да очаква потребителят след като кликне на даденото място – дали ще го изпратите в друга страница, където ще научи повече, дали ще разглежда продукт, за да го купи веднага, или пък ще се записва за бюлетин. Не допускайте двузначност и объркване, защото рискувате да изгубите кликове.
Атрактивното изображение
На всички ни е ясно, че изображенията привличат много повече внимание от текстовете. Ако трябва да степенуваме, най-ниско стои текстът, след това са изображенията, а най-високо в йерархията – видеото.
Затова добавете изображения или видео и на началната страница на сайта си. Нека те да са тематични – обвързани с продуктите или услугите Ви. Можете да изберете кадър от фотосесия с продукт или пък да добавите видео, което показва как точно се използва той.
Друг добър подход е да заложите на лицата. Усмивката на реален човек, която Ви посреща на началната страница на сайт, неминуемо повишава доверието и скъсява дистанцията най-вече с новите потребители.
Направете фотосесия с Вас и Вашето семейство, ако представлявате семеен бизнес, или пък на Вашите служители от различните отдели – по този начин ще имате материал дългосрочно.
Ние от СуперЕкипа избрахме да покажем страхотните си клиенти, като разкажем и техните истории в поредица от видеа. Към момента, в който пишем тази статия, на начална страница виждате Лъчезар Николов със сайта nikart.bg, чиято история на успеха Ви разказахме във видеото.
Разбира се, най-бюджетно е да използвате стокова фотография. Съществуват десетки безплатни банки за изображения, от които да изтеглите подходящото и с малко обработка да го адаптирате към дизайн идентичността на Вашия сайт.
Още елементи + бонус инструмент за успех
Отзивите от клиенти
Положителните клиентски отзиви, изведени на преден план в сайта Ви, създават усещането, че:
- на Вашия бранд може да се има доверие;
- е предпочитан;
- ако го изберете, Вие също ще бъдете част от тази общност на доволни потребители.
Можете да оформите съвсем кратки цитати, придружени с името на клиента, а ако бизнесът Ви е повече B2B насочен, добавете и компанията. Как да съберете отзивите обаче?
Поискайте си ги. Помолете клиента за обратна връзка в имейл или телефонна комуникация. Споделете му Вашия Google My Business профил и апелирайте да Ви напише отзив. Ще останете приятно изненадани от големия брой клиенти, които ще са повече от щастливи да откликнат на молбата Ви.
Често задаваните въпроси
Често задаваните въпроси са полезна секция, когато предлагате или продавате по-комплексен продукт или услуга. Целта на тази секция е да отговори на първосигналните неясноти, които възникват в главите на Вашите потенциални клиенти.
Да речем, че продавате ваучери за полети с парапланер. Добра идея е да отговорите на въпроси, които биха били спирачка при поръчката. Давайки яснота още преди клиентът да е попитал, демонстрирате грижа и повишавате доверието му, приближавайки го към покупка.
Примерни въпроси са:
- С какво облекло се извършва полетът?
- Взимат ли се обезопасителни мерки?
- При какви метеорологични условия може да се лети и др.
Разбираемата навигация
Както Call-to-Action бутоните, така и навигацията към различните менюта може да се разглежда като вратите и коридорите на дома. Освен ако Вашият сайт не се състои само от една страница, погрижете се навигацията да бъде структурирана и позиционирана на видимо място.
Тя е прекият път към продуктовите страници и ако клиентите се объркват, може би никога няма да стигнат там, където искате да ги отведете – до поръчка, до бутон за обаждане или до преглед условията на услугата.
Вижте още: Каква структура да избера за моя сайт? Една vs. много страници
Heatmap – карта на вниманието на Вашите потребители
Картата с горещите точки или т.нар. Heatmap можете да откриете в инструмента Hotjar.
След като го свържете със сайта си, той генерира карта за всяка страница от сайта Ви, с чиято помощ можете да видите докъде скролват потребителите през съдържанието Ви, къде кликват, през кои елементи преминават с мишката, респективно – с поглед. Ние от СуперЕкипа използваме този инструмент за оценка ефективността на промените, които правим по сайта.
Препоръчваме Ви да го тествате и защото има опцията да показва записи от сесиите на потребителите в сайта, от които също можете да си направите ценни изводи. Такива са например – кои елементи създават объркване, на кои елементи се клика най-много и пр.
Повече за това какво е heatmap и как се използва, разказват от Hotjar в тази статия.
***
Вярваме, че със статията получихте полезни насоки за структуриране началната страница на Вашия сайт. Ако имате допълнителни въпроси, свързани с Вашите услуги при нас, не се колебайте да ни пишете по чат или имейл, както и да позвъните по телефон 24/7.
Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.