Вече сте завършили процеса по изграждане на сайт и развивате бизнеса си в онлайн пространството? Поздравления! Сега следва да го популяризирате и да достигнете до правилната аудитория, която да научи за Вашата дейност.
Няма да сгрешим, ако кажем, че все повече хора използват Google по няколко пъти на ден в опит да намерят информация, която да улесни ежедневието им или да отговори на въпросите им. Може да се каже, че глобалната търсачка е пресечната точка между Вас като тепърва стартиращ или вече установен бизнес и потенциалните Ви клиенти. Именно там потребителите имат възможността да разберат за съществуването Ви и да се запознаят с Вашия сайт.
За да се откроите в необятното интернет пространство, Google е разработил едно много практично и интелигентно решение за всеки малък и голям бранд – Google My Business. Но какво е това и какви са преимуществата му за един функциониращ бизнес разказваме по-надолу в статията. Просто не спирайте да четете!
Какво е Google My Business/Google Business профил?
Това е платформа, която Ви позволява да качите безплатна обява на Вашия бизнес, за да го представите пред бъдещите си клиенти. Така всеки, който изпише името на бранда Ви в търсачката, ще види кратка и стегната презентация на най-важното за Вас.

Потребителите имат възможност с един бърз прочит да открият информация за дейността, която упражнявате, актуален адрес, телефонен номер и работно време. Също така можете да приложите снимки на сградата, в която се помещава Вашият офис, снимки на екипа и/или такива, които помагат на хората да се ориентират за същността на бизнеса Ви.
Но основно преимущество на този Google инструмент е, че с негова помощ можете да увеличите трафика към Вашия сайт.
Препоръка: Ако тепърва стартирате бизнеса си и все още набирате популярност в уеб, профилът Ви в Google My Business ще бъде едно наистина полезно допълнение към цялостното Ви дигитално присъствие. Приемете го естествено продължение на Вашия сайт и усилията Ви да го представите по най-добрия начин.
Едно от най-ценните предимства на това своеобразно Google табло за обяви е, че клиентите, които вече са Ви гласували доверие, могат да оставят своите отзиви за продукта или услугата. Така всеки следващ случаен посетител би могъл да се превърне в лоялен Ваш потребител, защото много лесно получава обратна връзка за Вас като предприемач и търговец.
Не по-малко значим е фактът, че можете да качвате промоционални предложения и оферти, с които да привлечете вниманието на потребителите, още преди да са отворили сайта Ви. Тази функционалност в платформата на Google My Business Ви позволява бързо да скъсите дистанцията с бъдещите си клиенти и да ги подканите да разгледат пълната информация за промоцията на Вашата уебстраница.
Затова, ако имате ограничен бюджет за реклама на бизнеса Ви или просто искате да разширите обхвата на неговото популяризиране, не подминавайте възможността да си създадете Google Business профил. Гарантираме, че преимуществата не са никак малко. Маркираме ги в следващите редове.
Разберете как да регистрирате бизнеса си в Google My Business в помощната ни статия.
Ползи от Google My Business за Вашия бизнес
1. Изграждане на добро първо впечатление у бъдещите Ви клиенти
Обикновено всеки бизнес, който цели да се установи в съзнанието на своите клиенти като сериозен и надежден, се легитимира навсякъде. А какъв по-подходящ начин да го направите от това да се регистрирате в Google My Business. Присъствайки в тази платформа, увеличавате шансовете хората да Ви се доверят и да тестват продуктите/услугите Ви.
2. Получаване на отзиви от хора, които са ползвали Вашите продукти/услуги
Обратната връзка от клиентите под формата на ревюта е неподозирана сила за всеки бизнес, от която обаче не всеки знае как да се възползва. Имайте предвид, че в много случаи отзивите са тези, които накланят везните в полза на по-големия брой реализирани покупки. И това е така, защото, преди да изпробват дадена стока или услуга, хората се доверяват на лични препоръки, а не на платената реклама.
Освен това мнението на клиентите за Вас влияе положително върху класирането Ви в търсачката. Нещо повече – потребителските ревюта подобряват онлайн представянето Ви на местно ниво, защото около 18% от търсенията в Google завършват с продажба още в същия ден, сочи проучване на глобалната търсачка.
3. Директна интеграция с Google Maps за лесно локализиране на бизнеса Ви
Какво по-хубаво от това клиентите да Ви намират лесно на картата, когато искат да научат точното местоположение на Вашия офис, магазин или обект? Особено ако се гордеете с концепцията на физическото пространство, в което се помещавате.
Google My Business буквално Ви поставя на Google картата, за да направи бизнеса Ви още по-видим и лесно откриваем. Наред с тази информация можете да добавите телефонен номер за връзка и работно време, за да индикирате на клиентите си кога сте на разположение да ги посрещнете на място във Вашия обект.

4. Привличане на нови клиенти, които все още не Ви познават
Съвременните инструменти за привличане на нови аудитории са много, но малко от тях са наистина работещи. А Google My Business е платформа, която разполага с широки възможности за ангажиране на потребителите, защото им позволява да разберат за Вас, дори без да са подозирали за съществуването Ви.
Можете да качвате постове, свързани с Вашите услуги или продукти, както и да споделяте новини, които вълнуват клиентите Ви. Колкото повече публикации създавате, толкова по-добре ще се класирате при търсене. Препоръчваме Ви да се възползвате от тази екстра.
5. Увеличаване на видимостта Ви през услугите на Google
Обявата, презентираща Вашия бизнес, заема почти цялата дясна част на първа страница при търсене. Така вниманието на потребителите отива в тази посока и те могат да сканират информацията за Вашия бизнес с един бърз поглед. В наши дни времето е фактор, който се цени повече от всичко останало, и определено по този начин ще спестите време и усилия на потенциалните си клиенти.
6. Незабавно актуализиране и контрол върху информацията за Вашия бизнес
Удобството да променяте контактните си данни и да актуализирате информацията, свързана с Вашата дейност, е безценно. Google My Business предоставя гъвкавост по отношение на подобен тип редакции.
Искате да промените работното си време? Отразявате новостите в сайта си и влизате в административния панел на Вашия Google My Business профил, за да нанесете корекциите и там. Сменяте адреса на офиса или телефонния си номер? Правите го за секунди. Вие сте тези, които определяте какво е необходимо да се коригира и по кое време.

7. Безплатна реклама на бизнеса Ви
Не е нужно да инвестирате стотици левове на месец в реклама, за да достигнете до нови потребители. Важно е да използвате правилните канали, които работят за Вас. А Google My Business е подходящ за всеки. Не само защото служи като допълнение към цялостното Ви дигитално присъствие, но и защото повишава доверието към бизнеса Ви и носи допълнителна стойност към професионалното Ви реноме.
Препоръка: Когато комуникирате пряко със своите клиенти, в разговора ги помолете да оставят своята оценка в Google My Business. Така ще трупате ценни отзиви, които повишават доверието във Вас и Вашия бизнес.
Вижте също: 25 тактики за генериране на трафик към Вашия уебсайт
Google My Business е безплатен инструмент, който значително подпомага развитието на бизнеса Ви. Освен че подобрява дигиталното Ви присъствие, увеличава Вашите шансове да достигнете до повече потенциални клиенти и да популяризирате услугите или продуктите си.
Но създаването на профил там не би било напълно ефективно и пълноценно, ако нямате онлайн дестинация, на която да пoсрещнете потребителите. Или иначе казано, ако нямате сайт. В случай че още не разполагате с такъв, не губете и минута повече, а приоритизирайте неговото изграждане.
Не забравяйте, че СуперЕкипът е готов да Ви съдейства с всичко необходимо, свързано с консултирането и избора на подходяща услуга. А най-хубавото, че сме на един чат, имейл или телефонно обаждане разстояние.
Абонирайте се за СуперБлога, за да получавате първи вдъхновяващи бизнес истории и съвети за Вашите сайтове.