Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

6 идеи за блогa на бизнес с отдаване на имоти под наем

Отдаването на имоти под наем е бизнес, от който често ставаме част през лятото. Намирането на подходяща локация за отпуската, на подходяща къща за гости, апартамент или нов дом, както и решението да резервираме са много по-лесни, когато от другата страна има правилна комуникация.

Сигурни сме, че и Вие сте се губили в хиляди обяви, сайтове за колективно пазаруване, платформи за резервация, агенции.

А от другата страна... са всички, които отдават имотите си под наем. Тази статия е точно за Вас, както и темите, за които вече Ви разказахме:

За да убедите клиентите си и да създадете доверие у тях, един от най-сигурните начини е именно Вашият блог. Това е каналът, с който да им донесете допълнителна стойност, знания и да утвърдите позициите си пред тях. Той е гласът, с който „си говорите” с потенциалните си клиенти от първо лице.

Блогът е един от сигурните начини да популяризирате сайта си → идеята си → бизнеса си, а в случая – имота си.

Той е чудесен инструмент, с който да създадете нови клиенти и да ги превърнете в дългосрочни и лоялни. Така те многократно (или един път дългосрочно, ако става въпрос за жилище под наем) вземат решение да се възползват от Вашата оферта.

Разбираме, че не е лесна задача да отделите време за създаването на съдържание, когато сте се фокусирали върху развитието на своя бизнес.

Затова Сайт билдър предоставя възможност за създаване на блог към Вашия сайт и създаване на публикации. Това става също толкова бързо и интуитивно, колкото и създаването на самия сайт със Сайт билдър.

В таблото за управление на сайт просто трябва да кликнете върху иконата "Блог".

След това администрацията Ви води по стъпките за качване на Вашата статия – къде да качите заглавие, текст, изображение към статията и т.н.

Таблото за управление Ви дава възможност да управлявате самите статии, да ги подреждате, филтрирате, редактирате и още. А едно от най-големите предимства е, че може да направите блога си многоезичен.

Подробен наръчник за създаване на публикация в сайта ще откриете ТУК.

Често обаче основна спирка за неговото създаване е мисълта:

Ще си направя блог, но за какво ще пиша в него? Нямам идеи и не знам откъде да започна?

Идваме на помощ с няколко предложения, които да Ви улеснят!

Преди да дефинирате темите, върху които ще пишете, помислите за предимствата, които Вашият имот предоставя. Те са в основата на това какво ще кажете. Какви могат да са предимствата:

  • Локацията – близо ли е до забележителност, спокойна ли е, в центъра на събитията ли е, в курортен град ли е, или в отдалечено село. Винаги има какво да изтъкнете.
  • Интериорът - всеки се впечатлява от него при наемане на жилище. Тук предимството е, че всеки има различен вкус и трябва отново да подчертаете плюсовете точно на Вашия. Не забравяйте да добавите и впечатляващи фотографии.
  • За какви хора е подходящ имотът – тази тема ще Ви помогне да определите и своята таргет аудитория и езика, на който да ѝ говорите. Вашият имот може да е подходящ за младежи, компании, двойка, семейства, студенти, за партита, за възрастни хора и т.н.
  • Новини и мнения от доволни наематели - не ги подценявайте, защото така държите информирани своите читатели и изграждате своя имидж пред тях.
  • Сградата – дали е нова, или е с историческа стойност. Дали е къща, кооперация, висок блок, хотел. Всяко от изброените има своите предимства, просто помислете.
  • Цената - може да е предимство независимо дали е бюджетна и достъпна за масовия потребител, или подходяща за хора с по-висок стандарт.

Затова Ви предлагаме 6 идеи за теми и статии към тях за Вашия блог.

#1 Теми, свързани с локацията

Локацията винаги е от основно значение за Вашата аудитория! Всяка локация има своите предимства и е нужно да намерите точните думи, с които да ги изтъкнете на Вашите потенциални клиенти. А и да им помогнете да вземат правилното решение, ако се колебаят.

  • „N места, които задължително да посетите във *Вашият град*"

Тук може да включите места, които са само в района на Вашия имот. Разбира се, вметнете фрази от типа “Апартамент Парадайс се намира само на 800м от невероятното Арт кафе Хевън” или "Къщата се намира само на 500м от паметника с изглед към целия град".

  • „Какво да проверявате, когато избирате мястото, което да наемете"

При тази статия може да дадете съвети, свързани с локацията, които, разбира се, Вашият имот изпълнява. Не пропускайте да отбележите, че локацията, на която се разполага, се вписва в тези критерии.

Ето още малко заглавия, които може да разгърнете в полезни и интересни материали:

  • „Селски туризъм/градски туризъм – тенденция, която трябва да пробвате"
  • „Защо да изберете големия град/малкия град за свой дом"
  • „Как да изберете най-добрата локация за Вашия дом/почивка"
  • „N причини да избереш апартамент/къща с хубава гледка" (ако предлагате такава)

Може да използвате, модифицирате и преправяте тези идеи в зависимост дали отдавате имотите за дългосрочно наемане, или на база нощувка.

Когато пишете на някоя тема, свързана с локацията, не залагайте на фразата "тихо и спокойно, но същевременно комуникативно място с лице към два булеварда". Вашата аудитория не обича клишетата. Бъдете откровени и заложете на реалното предимство.
#2 Теми, свързани с интериора

Интериорът е едно от първите неща, които хората гледат, когато избират имот, независимо дали за своята почивка, или местоживеене. Всеки иска да му е уютно, когато си е „вкъщи". Тук предимствата могат да бъдат много, тъй като всеки има различен вкус. Те могат да са свързани с цветова гама, стил на обзавеждане, напълно или частично оборудвано и т.н.

Щом отдавате имота под наем, то най-вероятно Вие сте избрали какъв да е интериорът. Тогава Вие най-добре знаете неговите предимства и какво Ви е впечатлило в него, какво има, защо го има. Ето някои примерни заглавия:

  • „N неща, когато избирате жилище под наем" - тук може да наблегнете на интериорните решения, като давате пример с Вашия имот.
  • „Защо е толкова важен уютът вкъщи?" - съответно Вашият имот е най-уютният на света и ще създаде истинско усещане за дом.
  • „Какво е нужно за една идеална дълга почивка" - тази тема е подходяща за имоти, които се използват за туризъм. Тип къщи за гости и апартаменти под наем, които предлагат добри интериорни условия за дълги ваканции, така че наемателите да се почувстват комфортно.
  • „Камините - защо ги обичаме?" - или друг елемент от интериора (напр. люлеещ се стол, старинен часовник, модерна кухня), който има своите почитатели. Създайте емоция у своите читатели, използвайки избраните от Вас интериорни решения, любими на всички.

По тази тема може да напишете и по-директни и конкретни теми. Ако е напълно обзаведено, напишете статия от типа:

  • „Защо е важно да изберем напълно обзаведено жилище под наем (или за Вашата ваканция)?"

Към тази статия може да изтъкнете как не е необходимо да се обвързват със заведения за хранене, да се развихрят в кухнята, да си направят домашно кино или вечеря на терасата. И всичко това, когато са на почивка, за да се почувстват като у дома си.

Ако става въпрос за живеене под наем, напишете, че не са нужни допълнителни инвестиции в обзавеждане, че се улеснява моментът с преместването, спестяват се разходи и още.

Ако жилището не е напълно обзаведено пък, заложете на по-ниската цена, възможността да си починат без да се налага да домакинстват, а и имат възможност да внасят мебели и уреди по свой вкус.

Всичко зависи от Вашата аудитория, на което ще наблегнем в следващите редове, и за кого е подходящо жилището.

#3 Теми, свързани с Вашата аудитория – за какви хора е подходящ имотът

Защото все пак най-важно е на кого говорите. Може да разграничите няколко типа „наематели”, за които загатнахме по-горе. Такива са например:

  • според възрастова група (младежки, възрастни);
  • според целите на наемане (партита, почивка, дългосрочно живеене);
  • според социалния статус (хора с по-големи възможности и такива търсещи бюджетни решения);
  • според социалната роля (студенти, семейства).

Всяка от тях има своите характеристики и мотиви да наеме точно Вашия имот. Помислете до кои хора искате да достигнете, дали са една, или повече групи, и анализирайте какви са техните нужди и потребности. Вашият таргет е и отправната точка към правилната комуникация, независимо за коя тема пишете.

Що се отнася до темите, свързани с Вашата аудитория, наблегнете на такива, които създават повече емоция, събуждат потребности и нуждата от задоволяването им.

Ето един пример за аудитории и подходящи теми.

Аудитория: Семейства с деца, на средна възраст, с цел почивка или дългосрочно наемане.

  • „Спокойна почивка/ място за живее – мечта, която можете да сбъднете"
  • „Семейният уют – защо зависи толкова от жилището?"

Аудитория: Младежи или хора на средна възраст, пътуващи, работещи, с цел почивка/дългосрочно наемане

  • „Парти ваканция – идеална за поддържане на Вашата динамична натура"
  • „Сърцето на София - защо да живеем на 5 мин от жълтите павета?"
  • „N идеи как да отпразнуваш празниците/ваканцията с компанията"
#4 Новини и мнения от доволни наематели

Не забравяйте, че блогът е мястото, където говорите на аудитория си от първо лице.

Публикувайте в блога си всяко обновление, свързано с имота. Такива могат да са ремонти на сградата или интериора, откриване на нови заведение или паркове в близост. Така ще покажете, че поддържате имота, че проявявате отговорност към наемателите и ги държите информирани.

Правете периодично публикации и с мненията от доволни клиенти, които вече са наели Вашия имот. Това вдъхва доверие у Вашите читатели, показва откритост и повишава шанса също да наемат от Вас. Мненията от наематели дават увереност, че Вашият имот си заслужава и създават желанието у читателя и той да преживее положителните емоции, които пише в тях.

#5 Теми, свързани със сградата

Архитектурата на сградата е друг фактор, който е от голямо значение за избора на имот под наем.

Някои хора предпочитат къщи за гости, подходящи за големи кампании. Други искат апартамент на последния етаж на висок блок.

Едни искат по-старинна сграда, а други държат на новото строителство.

Който и да е Вашият таргет, открийте какво да му кажете. Сградите не само са едно от най-важните неща при наемане на имот, но могат да носят и сантиментална стойност.

Примерни теми:

  • „N причини да изберете къща за гости пред хотел"
  • „Къщите - защо стават все по-популярни?"
  • „Предимствата да живееш във висок блок"
  • „Знаете ли защо се нарича "ново строителство" и с какво е по-добро от старото?"
#6 Теми, свързани с цената

Бизнесите често пропускат да говорят за тази тема открито. Тя обаче е ключова що се отнася до недвижимите имоти и тенденциите там. Тя може да бъде предимство независимо от нейната стойност. Тук е възможно цената на Вашия имот да влиза в 3 ценови класа:

  • нисък за пазара;
  • среден за пазара;
  • висок.

И при трите случая може да убедите своите потенциални клиенти да изберат точно Вас и да им изтъкнете плюсовете. Все пак е важно винаги съотношението цена : качество. А конкуренцията е голяма.

Ето няколко идеи за блог публикации, които може да напишете по темата, в зависимост от ценовия Ви клас:

  • „Как да организираме перфектното пътуване, без да надвишим бюджета?"
  • „Бюджетен избор на жилище под наем"
  • „Как да изберем имот с най-добро съотношение цена : качество?"
  • „Защо е важно да избираме висок клас имот за жилище/почивка?"
  • „Отпуската: подарете си луксозна почивка в невероятна атмосфера"
За финал: Бонус съвет

Пишете за теми, които ще бъдат полезни на Вашата аудитория. Сайтът е мястото, където да представите себе си и имота си, а блогът е Ваш основен канал за комуникация. Опознайте аудиторията, вижте какво ѝ е интересно и представете съдържание по темата.

Потърсете инструменти като Keyword Planner, Ahrefs.com, Serpstat.com и други за проучване на ключови думи, свързани с Вашия бизнес. Изучете добре своя таргет и неговите потребности. Оттам тръгва дългият път на генериране на идеи за създаване на съдържание, което ще носи стойност и за Вас, и за Вашите потенциални наематели.

Започнете още сега и изпъкнете пред голямата конкуренция в сектора с отдаване на имоти под наем. Заведете аудиторията си в своя собствен „онлайн имот", като си направите сайт сами, без технически умения. Подсилете комуникацията си с блог към него и го популяризирайте.

Може да започнете всичко това още сега със Сайт билдър. С няколко клика, за по-малко от час и... Готово, вече имате сайт!

ТЕСТВАЙ БЕЗПЛАТНО ЗА 7 ДНИ

Запознайте се и с останалите статии от поредицата със съвети за бизнес с отдаване на имоти под наем:

Маркетинг Специалист

Дани е част от СуперМаркетинг екипа. Смело плува в дълбоките води на публичните комуникации, а СуперСилата й се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага - не само в работата, а и в личните взаимоотношения. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне - на клиент или приятел.