Как да добавим Live shopping (пазаруване на живо) в WooCommerce?

Пазаруването на живо (live shopping) е набираща скорост тенденция в света на електронната търговия, която представлява излъчване на видео събитие на живо с демонстрация на продукти. По време на събитието има възможност зрителите да купуват продукти в реално време.

Различните платформи за създаване на онлайн магазини имплементират инструменти, чрез които може да се добави Live shopping. Вече видяхте как може да се активира в Shopiko, сега ще Ви покажем как можете да добавите видео шопинга в онлайн магазин на WooCommerce.

Какво е Live shopping?

Може да се каже, че е нещо като стария познат телешопинг, но се излъчва на живо в интернет.

Видео излъчване в интернет (live shopping)

И освен да гледаш, можеш да поръчваш и коментираш в реално време!

Пазаруването на живо (live shopping) представлява излъчване на живо (live stream) на събитие в интернет, при което зрителите могат да поръчват с един клик представените продукти.

live stream – означава излъчване/предаване на събитие на живо по интернет;
live shopping – означава пазаруване на живо (по време на онлайн видео събитието);

По време на предаването/шоуто зрителите имат директна връзка с водещия, както и директна възможност да закупят продукта в реално време. 

За разлика от ТВ шопинга, онлайн видео пазаруването:

  • Има много широк обхват – всеки с връзка към интернет може да се включи в шопинг шоуто през браузъра си;
  • Може да се излъчва директно в онлайн магазина (и чрез live stream едновременно в YouTube, Instagram, TikTok);
  • Може да се записва и така да се гледа по всяко време; 
  • Зрителите имат директна връзка с водещия, могат да коментират и да задават въпроси;
  • И могат да поръчат представения продукт с един клик;
  • Използва успешно инфлуенсър маркетинга (продуктите се представят от инфлуенсър).

92% от всички възрастни от Поколение Z определят препоръките от инфлуенсъри в социалните медии като най-важния двигател на решенията им за покупка онлайн…

businesswire.com
Видео излъчване в интернет (live shopping)

Някои от ползите на пазаруването на живо за Вашия онлайн магазин са:

  • Увеличаване на продажбите. Хората искат да видят демонстрация на продукта, преди да го купят. Онлайн видео събитието ще Ви помогне да представите продуктите по ангажиращ начин, който може да допринесе за повишени продажби. Когато видят на живо как се използва продуктът, зрителите са по-склонни да направят покупка.
  • Увеличаване на обхвата. Може да си партнирате с инфлуенсъри, като по този начин ще достигате до нови аудитории, които може да не са чували за Вас и не са взаимодействали с Вашия бранд.
  • Получаване на обратна връзка. Чрез онлайн видео пазаруването Вие ще сте в контакт с клиентите Ви в реално време, от което може да получите ценни отзиви за Вашите продукти, услуги или изобщо за потребителското им изживяване в магазина.
  • Изграждане на свързаност с бранда. Пазаруването на живо Ви позволява да се свържете с клиентите на едно по-лично ниво, което води до изграждане на свързаност и лоялност към бранда. 
  • Създаване на ангажиращо съдържание. Видео събитията са ангажиращо и интерактивно съдържание, което може да бъде споделяно в социалните мрежи и платформи. Това от своя страна ще привлече нови клиенти и ще разшири онлайн присъствието Ви.

Пазаруването на живо може да помогне на Вашия онлайн бизнес да остане конкурентноспособен в силно конкурентен пазар, като предоставя ангажиращо, интерактивно и по-близко и лично преживяване за Вашите клиенти.

Активиране на Live shopping в WooCommerce

Пазаруването на живо в онлайн магазина може да се активира с плъгин Live Shopping & Video Streams For WooCommerce от channelize.io.

Можете да тествате пазаруването на живо в онлайн магазина Ви, без това да засегне посетителите му. За целта използвайте тестово копие на магазина.

Преди да преминем към инсталацията и настройката на плъгина, ето няколко характеристики на платформата:

  • Услугата се предлага от платформата https://channelize.io/ . Има безплатен план за тестови нужди.
  • Реално функционалностите – излъчване на видеото и записът му, се предлагат от сървърите на платформата. По този начин тежките процеси се случват на сървърите на платформата, не в хостинг акаунта, в който се намира онлайн магазина;
  • Администрацията на излъчването се извършва през панела в платформата;
  • Домакинът, който ще води шоуто, може да се включи през телефона си. За целта той трябва да инсталира специалното мобилно приложение на платформата;
  • В безплатния план се поддържат до 4 събития на месец с до 50 участника и публика без ограничение на броя, запис на събитието, чат по време на събитието; 
  • В платените версии се поддържа RTMP стримване (OBS, Wirecast, MimoLive) и едновременно излъчване в YouTube, Facebook и други канали/платформи.

След като инсталирате плъгина, в администрацията ще се появи ново меню – Live Shopping & Video Streams.

За да активирате функционалността на плъгина, първо трябва да си направите регистрация в сайта на платформата channelize.io.

При създаване на регистрацията можете да изберете безплатен план за услугата, подходящ е за тестване.

Копирайте от платформата и поставете двата ключа в настройката на плъгина.

След успешна конфигурация на плъгина, в сайта ще се добави автоматично страницата /streams. В нея ще се показват автоматично видео събитията.

Направете едно тестово шоу от Create a Show » Test Show (през акаунта Ви в channelize.io).

След като създадете шоуто, то ще се покаже автоматично в сайта, в страницата за стримове (като Очаквайте скоро).

Домакинът може да стартира шоуто през приложение, което инсталира на своето мобилно устройство (Android, iOS).

Излъчванията се записват и след това може да се пускат записите наново и да се преглеждат. През акаунта Ви в channelize.io може да се скриват (Live Shows » Completed – трите точки в десния ъгъл и Unpublish).

По време на шоуто потребителите може да добавят продуктите директно в количката на магазина. Има и чат, в който публиката може да задава своите въпроси.


Поздравления, вече имате Live shopping в онлайн магазина! Ето какво можете да направите, за да се възползвате максимално от пазаруването на живо:

  • Планирайте шопинг събитията: Определете честотата и продължителността на събитията. Вземете предвид наличностите на продуктите, предпочитанията на целевата аудитория, както и капацитета на екипа Ви за провеждането на тези събития. Подгответе продуктите и организацията за изпълнението на поръчките.
  • Рекламирайте събитията: Разпространете информация за предстоящото провеждане на събитията. Използвайте сайта, имейл бюлетина, социалните платформи и всеки друг комуникационен канал, за да информирате аудиторията за датата, часа и избраните продукти. Вижте повече: 7 идеи за повече посетители по време на кампания.
  • Изберете подходящ домакин: Направете партньорство с инфлуенсъри, които имат силно присъствие в целевия пазар и аудитория. Погрижете се публиката да е ангажирана, да задават въпроси, да дават отзиви и да взаимодействат с домакина.
  • Предложете атрактивни оферти и отстъпки: Специални промоции, намаления или лимитирани предложения, които ще създадат усещане за спешност и ще насърчат покупка. Вижте още: Кога промоциите не работят?.
  • Не спирайте с вниманието към клиентите, след събитието: Изпратете благодарности в имейл, споделете с тях резултати и впечатления от събитието, насърчете те да споделят своето мнение за събитието и др. Анализирайте резултатите от отзивите и правете подобрения на следващите събития. Можете да следите ключови показатели за представянето като продажби, ангажираност по време на събитието и удовлетвореност, за да правите оценка на положените от Вас усилия.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи полезни съвети за развитието на Вашия онлайн магазин.

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

4 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!
Искам сайт, но не знам откъде да започна

Искам сайт, но не знам откъде да започна [Аудио]

2
Решихме да Ви споделим накратко стъпките, които трябва да извървите, за да изградите своето онлайн присъствие.
Каква е разликата между домейн и уебсайт?

Каква е разликата между домейн и уебсайт? [Аудио]

2
Въпросът „Каква е разликата между домейн и уебсайт?” със сигурност влиза в топ 10 най-често срещани въпроси, когато решите да имате собствен сайт.