Имейл бюлетин (newsletter) в WordPress – плъгини и особености

Един от успешните инструменти за придобиване на нови клиенти и увеличаване на продажбите е имейл маркетингът. Основна част от него са периодичните имейли (познати като имейл бюлетин или нюзлетър), за които се абонират заинтересовани потребители и вече съществуващи клиенти.

Ако имате WordPress сайт, създаването на имейл бюлетин в него е лесно и не изисква задълбочени технически познания.

Вижте няколко плъгина за имейл абонамент и какви са основните компоненти на имейл бюлетина:

WordPress плъгини за имейл бюлетин

Стандартно от WordPress сайта се изпращат автоматично системни имейли (транзакционни имейли). Това са имейлите, които се изпращат към потребителя, при извършването на определено действие от негова страна – регистрация в сайта, заявка за промяна на парола, налично обновление и други.

Но в WordPress няма вградена функционалност за създаване, управление и изпращане на имейл бюлетини. Тя може да се добави чрез плъгини.

Ето няколко плъгина за имейл маркетинг, с които можете да създадете имейл бюлетини в WordPress. Представени са безплатните версии на плъгините.

Icegram Express

Icegram Express табло

С Icegram Express можете да създавате форми за абонамент, имейл бюлетини и автоматични имейл нотификации при ново съдържание в сайта. Имейл темплейтите са достъпни в платената версия на плъгина.

Плъгинът има интеграция с други плъгини на разработчика като Icegram (pop-up съобщения, условия за показване и др.).

Някои от функционалностите в безплатната му версия са:

  • Неограничен брой абонати;
  • Два типа имейл кампании: бюлетин (Broadcast) и нотификация за ново съдържание (Post Notification);
  • Отделни списъци за абонатите;
  • Начини за изпращане на имейлите: SMTP (с плъгин например WP Mail SMTP, Easy WP SMTP);
  • Single opt-in, Double opt-in (изпраща имейл за потвърждение на абонамента – препоръчително за съвместимост с GDPR регламента);
  • GDPR съобщение;
  • Възможности за показване на формата: кратък код, джаджа, PHP код;
  • Няколко функционалности с платената версия: Link Tracking, UTM Tracking и други. 

Newsletter

Плъгин Newsletter табло

Newsletter е плъгин за имейл маркетинг, с който лесно се създават, изпращат и проследяват имейл бюлетини.

Някои от функционалностите в безплатната му версия са:

  • Неограничен брой абонати;
  • Различни типове имейл бюлетини (не писмата, а самите темплейти и настройки за тях);
  • Отделни списъци за абонатите;
  • Начини за изпращане на имейлите: SMTP (с имейл адрес към домейна);
  • Съвместим с плъгините за изпращане на имейли като WP Mail SMTP, Easy WP SMTP и други; 
  • Дневни, седмични, месечни бюлетини;
  • Архив на имейл бюлетините (може да се публикува в страница на сайта);
  • Възможности за показване на формата: кратък код ([newsletter]), блок, джаджа, страница, персонализирана форма (код);
  • Captcha код за защита на формата от ботове;
  • Single opt-in;
  • GDPR съобщение;
  • Съвместим с най-използваните плъгини за превод: WPML, Polylang и Translatepress;
  • Допълнителни функционалности чрез разширения (адони, addons);
  • Няколко функционалности с платените адони: имейл нотификация при нова статия (Automated), отчети (Reports), интеграция с WooCommerce, заключено съдържание (Locked Content) и други. 

Newsletters

Newsletters LITE

Newsletters LITE е имейл маркетинг плъгин с огромен брой опции и настройки. В тази безплатна версия са налични почти всички функционалности на платената версия. Основното ограничение е в броя на абонатите (до 500) и имейлите, които може да се изпращат (до 1000 месец).

Някои от функционалностите в безплатната му версия са:

  • До 500 абоната, 1 имейл списък, до 1000 имейла на месец;
  • Функционалност за платени абонаменти (начини на плащане: PayPal, 2CheckOut);
  • Автоматично почистване на списъка с абонати;
  • Публикуване на бюлетините като статии;
  • Архив на изпратените мейли;
  • Опция за пренасочване към страница при успешен абонамент;
  • Имейл темплейти;
  • Допълнителни функционалности чрез разширения (extensions);
  • Опция за активиране на reCAPTCHA код (с поставяне на API ключовете);
  • Single opt-in;
  • GDPR съобщение;
  • RSS на имейл бюлетина;
  • Детайлни настройки на правата и ролите за администриране на бюлетините; 
  • Добавяне на поле за абонамент към формите за регистрация и коментари;
  • Опция за поставяне на формата за абонамент на друг сайт (чрез код);
  • Имейл части – може да се създават отделни части, които после да се вмъкват в мейла;
  • Съвместим с плъгини за превод: WPML, qTranslate;
  • И много други.

Основните компоненти на имейл бюлетина

Какво е имейл бюлетин? Имейл бюлетинът (на англ. email newsletter) е инструмент в имейл маркетинга, чрез който можете да спечелите нови клиенти, както и да се погрижите за вече съществуващите – като им изпращате новини, съвети, полезна информация, промоции, оферти и други.

Ако още не сте разбрали какви са ползите за бизнеса Ви, вижте тези 5 причини да изградите печеливш имейл маркетинг.

Тук ще разгледаме основните компоненти на имейл бюлетина от техническата страна на нещата. 

1. Имейл услуга (за изпращане на имейлите)

За изпращане на имейл съобщенията има два варианта – да се използва имейл услугата към хостинг акаунта или външна специализирана имейл маркетинг услуга.

Изпращането на имейлите може да се случва от самия сайт (хостинг акаунта). За целта трябва да имате създаден имейл адрес към Вашия домейн.

Изпращането на имейл бюлетин може да се случва и през външна имейл услуга като Klaviyo, Brevo (Sendinblue), MailPoet, Mailchimp или друга.

Тези услуги предлагат богати колекции от имейл темплейти и много инструменти за имейл маркетинга – изпращане на бюлетин, мейл нотификации, създаване на мейлинг листи, сегментиране на абонатите, статистики, анализи и други.

Допълнително, за да може да се изпращат имейли през дадената услуга, се прави малка промяна или добавка в DNS записите (DKIM, SPF, CNAME) за домейна. Например към SPF записа е нужно да се добави малък фрагмент, с който мейл сървърите на услугата да се удостоверят като изпращач.

Промяната на DNS настройките за домейна може да се извърши от нас. Изпратете данните за промяната по имейл до нашия екип.

2. Форма за абонамент (за записване на потребителите)

Формата за абонамент може да се създаде или директно в сайта (ако използвате WordPress плъгин), или във външната имейл услуга (която после се вгражда чрез код или плъгин в сайта). 

Особености, които трябва да имате предвид при използването на форма за абонамент:

  • Ако потребителите, които ще се абонират, се намират в Европейския съюз, задължително трябва да поставите съобщение за политиките за поверителност, обработката и защитата на данните им (заради GDPR регламента).
  • Активирайте опцията Double opt-in – двойно избиране/включване (заради GDPR регламента). Потребителят трябва да извърши две действия, за да се абонира – първото е да изпрати формата за абонамент и второто – да потвърди избора си чрез линк в имейла.
  • Активирайте защита на формата от СПАМ регистрации. В зависимост от плъгина/услугата, която се използва, потърсете опция за активиране на код за сигурност или reCAPTCHA код.

3. Списък с абонати (имейл лист, списък)

Списъкът с абонати може да се намира и съхранява в базата данни на самия сайт или да се намира в някоя външна имейл маркетинг услуга, от където и ще се управлява. Някои от действията със списъка са: импорт и експорт на абонати, редакция, изтриване на абонат и други. 

Особености, които трябва да имате предвид при работата с имейл списъци:

  • Не купувайте имейл списъци! Изпратените писма до тези имейл адреси са нежелана поща, защото абонатите не са Ви дали изрично съгласието си да ги получават. 
  • Почиствайте списъците си от неактивните абонати. Имейл услугите може да следят неуспешните опити да изпратите имейли към техните потребители и евентуално да добавят домейна Ви в черни списъци. 

4. Имейл съобщения

Това са електронните писма, които реално се изпращат. 

Особености, които трябва да имате предвид при създаването на имейл съобщения:

  • Погрижете се имейл съобщението да е кратко, ясно и съдържанието да е качествено. 
  • Можете да създавате имейл съобщения с писане на код или с използването на имейл темплейти. За създаването с код, ще Ви трябват познания по HTML и CSS.
  • Внимавайте да не добавяте елементи в писмото, които може да се разпознаят като СПАМ. Има няколко причини, поради които дадено писмо да бъде маркирано като SPAM.
  • Някои плъгини/услуги предлагат опцията за архив на имейл бюлетините. Например Mailchimp създава уеб страница, в която може да се видят изпратените бюлетини.

Вижте няколко съвета за имейлите тип „добре дошли“ (welcome email): Как да създаваме имейли за добре дошли? 

Изпращане на имейл бюлетини през външна имейл услуга

За повече имейли и големи кампании, може да използвате специализирана имейл маркетинг платформа. Това е услуга, която предлага всичко необходимо – имейл темплейти и форми за абонамент, дизайн редактор, инструменти за проследяване и статистика на кампаниите и имейлите, автоматизация и други.

Всички платформи за имейл маркетинг, които споменаваме в статията (а и много други, които може да се открият в топ резултатите на Google), имат безплатен план и платени планове. Сравнението между тях е основно в параметрите им – безплатните планове имат ограничения на броя абонати/имейли и наличните функционалности и маркетинг инструменти.

Безплатният план на тези услуги е подходящ за потребители със съвсем базови имейл маркетинг нужди, както и за стартиращи бизнеси, които все още не са разгърнали маркетинг стратегията и дейностите си и поради това нямат нужда от всички функционалности в платени версии.

Ето няколко имейл маркетинг платформи, които може да се използват с WordPress сайта, подредени според параметрите на безплатните им планове:

Тези параметри може да се променят, препоръчително е да извършите проверка на актуалните параметри в сайтовете на съответните платформи.

В случай че Ви е нужен по-голям брой имейли/абонати и повече инструменти, може да разгледате платените планове на тези платформи.

Някои от функционалностите, които се предлагат само в платените планове на тези услуги например са:

  • по-достъпна поддръжка (телефон, чат);
  • маркетинг автоматизации;
  • A/B тестване;
  • разширени статистики и отчети;
  • детайлно сегментиране на аудиториите;
  • интеграции с външни инструменти и други.

Интеграция на тези услуги в WordPress (с плъгини)

Интеграция на Mailchimp в WordPress

За интеграцията не е нужен плъгин. В Mailchimp се създава форма за абонамент (тип Embeded forms). Генерираният HTML код на формата се поставя в сайта, например в джаджа (с блок Custom HTML) в страничната лента. По този начин можете да събирате абонати през сайта Ви, които ще се записват в Mailchimp. Изпращането на имейл бюлетини и управлението на имейл кампаниите и абонатите се извършва през Mailchimp акаунта Ви.

Има неофициален WordPress плъгин за интеграция на Mailchimp – MC4WP: Mailchimp for WordPress. За да го използвате, трябва да създадете API ключ в акаунта Ви в Mailchimp. Основните функционалности, които добавя този плъгин, са за създаване и управление на форми директно през WordPress. В платената му версия се поддържа интеграция с WooCommerce. 

Изпращане на имейл бюлетини от хостинг акаунта

Имейл услугата към хостинга е подходяща за нормална имейл кореспонденция – с клиенти, партньори и др.

Можете да тествате имейл плъгините, изброени по-горе, на тестово копие на сайта Ви. Това е най-добрият начин да разберете дали даден плъгин ще Ви върши работа и какви настройки и функционалности има.

За помощ при създаването на тестовата среда или за проверка на настройките за изпращане на имейли в плъгина, можете да разчитате на нашите WordPress експерти.

За масови имейл кампании и други подобни имейли в големи количества е препоръчително да използвате външна специализирана имейл услуга като Brevo, MailPoet и др.

Имейлите, които се изпращат от хостинг акаунта, следва да се пращат според общите ни условия.


Имейл маркетингът е важна част от маркетинг стратегията на бизнеса. Кой имейл плъгин или коя имейл маркетинг услуга ще е най-подходяща за Вашия сайт, зависи от това какви функционалности Ви трябват и какви цели искате да постигате. 

Вижте няколко доказано добри идеи, които да приложите и тествате, за да подобрите в пъти имейл маркетинга си: Как да създадеш здрава основа за имейл маркетинг, който ангажира и продава | lifehack.bg. 

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

3 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!

Имам онлайн магазин, но нямам поръчки. Защо? [Аудио]

0
Изграждането на работещ онлайн магазин изисква време, постоянство и много работа! Ако вече имате магазин, но нямате продажби, вижте възможните причини.