Защо е важно да познаваме особеностите на потребителите от различните възрастови групи? Защото всяко поколение има своите особености във възприемането на съдържание и реакция на маркетингови и търговски послания. Защото познаването на тези особености ще Ви помогне да популяризирате бизнеса си по правилния начин към желаната таргет аудитория.
В статията разглеждаме 4 фокус поколения, към които принадлежат хората с покупателна способност в момента. Даваме Ви идеи с какъв тип съдържание и през какви канали да отправите посланията си към тях, за да ги превърнете в клиенти на Вашия онлайн бизнес.
Да започваме!
Поколениeто на демографския бум или т.нар. Baby boomers
Бейби бумърите са родени между 1946 и 1964 г. в следвоенно време на икономически подем. Отдали изминалите години на работа, те вече са зрели потребители и са много лоялни на брандовете, от които пазаруват.
Това поколение навлезе в интернет чрез социалните мрежи и е доста активно там – родителите Ви имат Facebook профили, нали?
Въпреки това, ако сте заложили на дигитална комуникация за своя бранд, ще Ви бъде по-трудно, тъй като те консумират рекламно съдържание през традиционни медии като принт, радио и телевизия. Фенове са на програмите за лоялност, като картите за трупане на точки, които след това могат да осребрят, или специалните отстъпки за редовни клиенти. Опитайте да достигнете до тях с тези похвати.
Вижте още: 4 подхода за безупречно клиентско обслужване [Аудио]
Обичат разговорите на живо в магазина, защото по този начин повишават нивото си на доверие в бранда и продуктите. Ако не разполагате с физическа локация, а продавате само онлайн, добре е да помислите за чат на живо в магазина, да оставите телефонния си номер на видимо място. За тях е важно да разбират, че срещу тях стои истински жив човек.
Предлагаме Ви помощен материал по темата „Как да добавим чат към онлайн магазина си в Shopiko?“.
Поколениeто X
Представители на поколението Х са родените между 1965 и 1976 г. Твърди се, че представителите на това поколение по света са най-малък брой от общото население.
Те са скептични към иновациите и промяната, внимават как харчат парите си и трудно се доверяват на брандове. Ще уцелите тяхната „нежна струна“ с темата за носталгията по отминалите времена. В посока убеждаване работят препоръките и мненията на други потребители.
Модерните технологии са съществена част от живота им, макар че и те, по подобие на бейби бумърите, се влияят по-силно от традиционните рекламни канали.
Ако Вашата таргет аудитория принадлежи на това поколение, заложете на имейл маркетинг. Дайте им иформация, която да прочетат внимателно, включете код за отстъпка и клиентски отзив – с тази формула гарантирано ще спечелите сърцата им.
Ето как да синхронизирате Вашия Shopiko магазин с Mailchimp за успешна имейл маркетинг стратегия.
Ако пък не сте сигурни нито защо, нито как да изградите своята имейл маркетинг стратегия, даваме Ви 5 причини.
Бонус съвет: Когато „комуникирате“ с това поколение, бъдете директни и ясни. Направете пътя им до поръчка максимално кратък и бърз. Помнете, че те не сe чувстват съвсем като „местни“ в дигиталния свят, не ги затормозявайте.
Милениалите или поколението Y
Родените между 1977 и 1995 г. сформират поколението на Милениалите. За тях сякаш най-много слушаме през последните години, вероятно защото това е първото поколение израснало с модерните технологии под ръка.
Интересен факт: По-голямата част от СуперЕкипа също принадлежи на поколението на Милениалите.
Това е и поколението с най-много представители по света, така че инвестицията на брандовете към него е най-голяма. По какъв начин обаче да се включите и Вие в тази надпревара?
Поколението Y цени високо автентичността и лесно разпознава фалша, затова най-добре бъдете искрени в своето представяне. Ако брандът Ви подкрепя социална или еко кауза, то той бързо ще се превърне в техен любимец. По отношение на ценовата си стратегия, заложете на разумно съотношение цена-качество. Един истински милениал едва ли ще се впечатли от гръмки промоции при традиционно високи за пазарните нива цени.
Съдържанието, създадено от други потребители или инфлуенсъри, привлича вниманието и печели доверието им. Милениалите работят свободно с различните технологии, така че можете да достигнете до тях както чрез социалните мрежи, така и през по-традиционните медии. Те бързо превключват от канал в канал. Имайте го предвид и се погрижете това преминаване от и към Вашия сайт или онлайн магазин да става плавно и незабележимо.
Ето идеи как да интегрирате социалните мрежи във Вашия Shopiko магазин.
Поколението Z
Стигнахме и до най-младите в нашата класация – родените след 1996 г. Най-дигитално грамотното поколение, което през последните години формира новата работна и покупателна сила.
Представителите му оценяват високо финансовата стабилност, заради стреса, на който са подложени в стремежа си да притежават всичко – собствен дом, автомобил, висок стандарт на живот.
Буквално живеещи в социалните мрежи, те силно се влияят от мненията на другите и се доверяват на брандове, които използват тази социална валута. Въпреки че търсят начини да спестят пари, те рядко биха се включили в програми за лоялност.
Таргетирайте ги чрез инфлуенсър маркетинг, клиентски отзиви, видео в платформи като Instagram, TikTok, Youtube. Макар че видеото е формат по-труден и времеемък за производство, усилията си заслужават, защото по този начин можете да разкажете от първо лице за Вашите продукти или услуги, да покажете, да подканите към действие по приятелски начин.
За вдъхновение Ви споделяме едно видео, което подготвихме ние в СуперЕкипа с цел да Ви покажем как работи шаблонът за създаване на CV в Сайт билдър.
Не забравяйте да спазвате кратка продължителност, тъй като вниманието на представителите на това поколение не се задържа дълго на едно място.
Също – правете всичко подходящо за гледане на смартфон. Това е основният инструмент, с който поколението Z борави.
Споделяме Ви как да активирате мобилната версия и на Вашия Shopiko онлайн магазин.
***
Какво следва? Едно напълно разично поколение на родените в новия век и с новите технологии в ръка – поколението Алфа. Децата на Милениалите (родените след 2010 г.) се чувстват отлично в дигиталния свят и вместо да следват инфлуенсъри, самите те се превръщат в такива още от най-ранна възраст. Как да ги впечатлим и да се наредим сред любимите им брандове, предстои да мислим оттук насетне, така че очаквайте скоро да Ви споделим.
А дотогава – стартирайте собствен бизнес и продавайте онлайн, тествайте Shopiko напълно безплатно за 14 дни. Не пропускайте да активирате всички инструменти, които споменахме по-горе, за да адаптирате магазина си към нуждите на различните поколения.
Ако пък вече имате опит в работата с някоя от изброените таргет групи, споделете ни Вашите наблюдения за работещи тактики и стратегии при изграждане на сайта и рекламните послания. Ще се радваме да обогатим познанията си!
Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.