Твоят първи WordPress сайт: Coming Soon страница

Какво да направим със „сайта“, докато той всъщност още не е готов и се разработва?

Ако сте действали прозорливо и сте запазили предварително Вашия домейн, още преди да имате сайт, не е нужно да го криете от хората. Можете да стартирате маркетинг дейностите, още преди да имате готов сайт – като направите Coming Soon (предстартова) страница в WordPress

Какво е Coming Soon (очаквайте скоро) страница и кога се използва?

Страницата „Очаквайте скоро“ е целева страница (landing page). Това е временна страница, която се показва преди старта на реалния сайт. 

Използва се най-често, за да покаже на потребителите или клиентите на даден бизнес, че скоро той ще се сдобие с онлайн присъствие. И докато разработката на сайта е в ход, маркетинг дейностите може да започнат отрано.

Ето защо бихте сложили предстартова страница:

  • Реалният сайт още не е готов за публикуване;
  • Ако вече имате клиенти, ще станете откриваеми за тях онлайн веднага;
  • Да наберете преднина в SEO, ако използвате правилните ключови думи;
  • За да започнете предстартов маркетинг, още преди да има сайт;
  • За да използвате предстартовата страница като целева страница в посланията Ви в социалните мрежи;
  • За създаване на вълнение около бранда, преди пускане онлайн;
  • За създаване на списък с първи потребители (early adopters), заинтересовани от новия продукт/услуга;
  • Да започнете да изграждате имейл списъка си;
  • Домейнът и имейл адресите към него може още отсега да се изписват в рекламните материали.

И няколко идеи какво може да добавите в страницата:

  • Таймер, отброяващ оставащото време до пускане на проекта онлайн (или до случването на някакво събитие); 
  • Бутони към социалните мрежи и платформи, в които присъствате вече; 
  • Бутон с призив за действие (CTA), ако искате потребителите да направят нещо;
  • Форма за контакт;
  • Форма за абонамент;
  • Карта с местоположение (офлайн магазин, офис, събитие).

WordPress плъгини за предстартова Coming Soon страница

Тъй като предстартовата страница всъщност е вид целева страница (landing page), то за създаването ѝ в сайта може да се използва плъгин, тема или дори WordPress билдър, който има функционалност за създаване на целеви страници.

Ето някои от най-използваните (според активните инсталации) плъгини за предстартови страници:

Ето и сравнение (февруари 2023 г.) на тези плъгини според функционалностите им в безплатните планове, като водещи компоненти са – наличието на таймер, бутони за соц. мрежи и контактна форма. Не са включени плъгини, които разработчиците им не са тествали с последната версия на WP (6.1.1).

Създаване на Coming Soon страница с плъгин LightStart

Coming soon страница с LightStart

LightStart е плъгин, чрез който може да се активира режима за профилактика в сайта. Има четири темплейта за coming soon страница. 

Към LightStart се инсталира автоматично WordPress билдърът Otter. Това е редактор на съдържание, който добавя функционалности и блокове към блоковия редактор на WordPress. 

1. Инсталирайте плъгина LightStart в WordPress

Влезте в административния панел на WordPress.

В менюто изберете Разширения » Добавяне на още. Потърсете в полето за търсене по името на плъгина – LightStart. Инсталирайте и активирайте плъгина.

2. Първоначална настройка на плъгина

При активиране на LightStart се стартира помощник за първоначална настройка. На първата стъпка може да изберете за тип на лендинг страницата coming soon

След като приключите с помощника за настройка, сайтът автоматично се поставя в режим на профилактика. В този режим всички посетители, които не са логнати в администрацията, ще виждат само една страница.

Можете да активирате/деактивирате този режим през Настройки » LightStart » таб General – Status.

При зареждането на сайта (от нелогнати потребители) се показва съдържанието от страницата: supercoolwp.com/maintenance-page.

Докато посетителите на сайта ще виждат само тази страница, Вие ще можете да достъпвате администрацията и всички останали страници.

3. Редактиране на страницата

Създадената автоматично страница (Maintenance Page — Coming Soon Page) се редактира през Страници » Редактиране

Страницата е разделена на два раздела. В първия има текст и брояч, а във втория – абонаментна форма.

Ако не Ви трябва форма за абонамент, може да я премахнете. Редактирайте настройките на таймера и линковете за социалните мрежи и Вашата предстартова страница е готова!

4. Допълнителни блокове и компоненти

Освен таймера и бутоните към социалните мрежи в страницата можете да поставите различни други блокове като:

  • Контактна форма;
  • Форма за абонамент;
  • Карта с местоположение (Google Maps или Open Street Maps);
  • Продуктов отзив (Product Review);
  • Слайдер (Slider);
  • Статия (Posts);
  • И всякакви други стандартни блокове – бутони, изображения, текст и др.

Към блоковете има допълнителни опции, предлагани от Otter билдъра (Block Tools). Една от тях е активиране на анимация (Animations) за елемента.

5. Абонаментна форма

Опции и характеристики на вградената форма за абонамент:

  • Има много възможности за персонализация на стила и цветовете;
  • Абонатите може да се експортират в CSV файл. Това е единствената опция за абонатите, няма възможност за други действия с тях (като разглеждане, пращане на мейл и други); 
  • GDPR съобщение (добавя се като обикновен параграф с текст в страницата);
  • reCAPTCHA (V2, ще Ви трябват API ключове);
  • Не може да се активира Double opt-in;
  • Поддържа интеграция с имейл маркетинг платформи Sendinblue или Mailchimp (генерира се API ключ в съответната платформа);
  • Получаване на имейл нотификация при успешен абонамент (на имейла на администратора се получава).

Когато използвате вградената абонаментна форма, потребителите се записват в списък в сайта. Списъкът с контакти се намира в Настройки » LightStart » Modules. От тук можете да изтеглите списъка във файл с формат CSV.

Към тази абонаментна форма няма възможност за активиране на Double opt-in (изпращане на имейл за потвърждение на абонамента). Тази опция е нужна, когато смятате да изпращате имейли и бюлетини към потребителите.

Ако Ви трябва друг начин за събиране и управление на контактите, може да активирате допълнителен плъгин като Icegram Express. С него можете да направите форма за абонамент, която да поставите в coming soon страницата. За абонирането може да активирате опцията Double opt-in. След това към абонатите ще можете да изпращате имейл съобщения и бюлетини директно през сайта. 

Още нещо, което трябва да има в сайта, ако ще събирате данни за потребителите (име, имейл), е страница с политиките за поверителност (линк към нея ще сложите в GDPR съобщението, което се вижда в абонаментната форма). След това тази страница се изключва от режима на профилактика, за да може да се зарежда (Настройки » LightStart » таб General – Exclude).

Можете да използвате имейл маркетинг платформа като Sendinblue или Mailchimp с вградената абонаментна форма на LightStart плъгина. В настройките ѝ можете да изберете платформата, към която ще се изпращат данните на абонатите.

Вижте повече: Имейл бюлетин (newsletter) в WordPress – плъгини и особености | Blog


Ако имате хостинг и домейн, но все още нямате сайт, по-добре е нещо да се зарежда, при изписване на домейна в браузъра. Единият вариант е да забраните достъпа до домейна и да се показва съобщение за забранен достъп или несъществуващ сайт. По-добрият вариант обаче е да пуснете предстартова страница. Тя ще Ви позволи да оставите някакво съобщение или послание към всички потребители, които попаднат на (бъдат насочени към) сайта.

Разработката на реалния сайт може да се случва на тестов поддомейн, например на dev.mysupersite.com. А когато дойде моментът, само да го прехвърлите към реалния сайт.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Блог статия - популяризация на съдържание

Написах статия: 9 идеи за повече посетители на Вашия блог

0
Написахте блог статия. Поздравления! А сега накъде? Вижте нашите предложения за успешна популяризация на блог статии. Повече в СуперБлога!
Интернет: 3-те най-популярни мита

Интернет: 3-те най-популярни мита за глобалната мрежа [Аудио]

1
Какво е интернет и какво уеб? Дали интернет е собственост на някого? И дали интернет е еднакъв за всички хора? Вижте трите най-популярни мита за интернет!

Black Friday: Маркетинговата стратегия и нейните тънкости [Аудио]

0
Маркетинговата стратегия е инструмент, с който стратегически планирате бюджета, чрез какви канали и с какви послания ще достигнете до таргет потребителите Ви.