Как да направите своята бранд идентичност впечатляваща за потребителите?

Използвайте силата на думите, за да покажете своята история и да оставите следа в съзнанието на Вашите настоящи и бъдещи клиенти. Ние хората обичаме да се припознаваме в историите и да ги усещаме както със съзнанието си, така и със сърцето си. Ако успеете дори за секунда да задействате бутона за емоции в потребителите си, сте свършили най-важната работа, защото оставате разпознаваеми завинаги. Това е бранд идентичност!

Сама по себе си бранд идентичността се изгражда с годините. Това е дълъг, сложен и трудоемък процес, който заслужава цялото Ви внимание и непрестанни усилия. С развитието на технологиите лъскавият облик с напудрени изречения по-скоро отблъсква. Актуални вече са истински, кратки истории, обвити в простички човешки преживявания. 

Подготвихме за Вас някои основни елемента и въпроси, чиито отговори ще Ви помогнат да създадете лесно възприемчива, положителна и дългосрочно работеща във Ваша полза бранд идентичност.

Основни елементи за изграждане на бранд идентичност

Думи със значение. Потребителите трябва да усетят какво се крие зад успеха на Вашия бизнес, Вашия екип, Вашия сайт и Вашия магазин. Не използвайте празни думи, които не означават нищо.

Добър екип. Зад всеки успешен бизнес стои добър екип. Това са хората, които всяка минута градят Вашата бранд идентичност. Отношението им към Вашите клиенти би трябвало да е отношението, което самите Вие искате да получавате от отсрещната страна. 

Емоция. Емоцията е движещата сила на човечеството. Не я подценявайте и винаги я използвайте в правилната посока. Това чувство може да е причината много нови клиенти да се припознаят във Вашия бизнес, да станат Ваши клиенти и да Ви обикнат завинаги. Бъдете внимателни и не прекалявайте. Прекалената емоционалност би могла да се възприеме като слабост. 

Простота. В никакъв случай простата не е лошо нещо. Напротив, ние хората не обичаме излишните факти, ненужни уточнения и често това ни въздейства отблъскващо. Истинският професионализъм се измерва в това да покажеш всичко от себе си по най-простия и достъпен начин за потребителя.

Автентичност. Бъдете себе си! Не се опитвайте да приличате на конкурентите си. Бъдете автентични в разговорите с клиентите си, за да усетят, че не говорят с робот. Автоматизираните отговори отблъскват и можете да ги загубите завинаги. Изградете своята автентична бранд история и начин на говорене, които ще Ви отличават от всички останали с един поглед.

Познаване на конкурентите. Следете и анализирайте Вашите най-преки конкуренти. Сравнението с тях ще Ви помогне да си “сверите часовника” и да подобрите своето представяне. Откроявайте слабите им страни и не ги повтаряйте, учете се от добрите им практики. Припомняйте си често горната точка. Внимавайте да не изгубите автентичността си, копирайки някой конкурент.

Лоялност. За да спечелите лоялността на своите служители и клиенти, е необходимо първо Вие да бъдете лоялни към тях. Не се отмятайте от думите си и бъдете последователни в действията си.

Всички тези елементи спомагат за това Вашите почитатели и клиенти да се припознаят с Вашия бранд, да го почувстват близък и да се превърнат в посланици на марката. 

Бъдете наясно със себе си

Бранд идентичността се гради с годините – работата с клиенти, опознаването на техните нужди, справянето с непредвидени ситуации и проблеми, преминаването през предизвикателства.

Всеки един елемент е част от Вашия професионален път и е ключов за изграждането на бранд идентичността, и на самите Вас като професионалисти. Всичко – от сайта, през логото, какви думи използвате в комуникацията с Вашите клиенти, има значение!

За да определите каква е Вашата бранд идентичност, си отговорете на следните въпроси:

Кои сте Вие?

Това е образът, който бихте искали да създадете в съзнанието на потребителя. Трябва самите Вие да сте наясно в какво вярвате, какви са Вашите силни страни, мечтите Ви, Вашите умения, които Ви правят уникални на пазара. Умението да се презентирате ясно и убедително печели доверие и симпатии.

Какво правите?

Всеки един бизнес трябва да е наясно със своята дейност и своите цели. Доброто познаване на продуктите или услугите, които предлагате, ще Ви помогне не само да ги представите по най-добрия възможен начин, но и да откроите добавената стойност, която предлагате на своите клиенти. 

За кого го правите?

Какъв е профилът на Вашия клиент – Вашата Buyer persona. Това винаги е човек, който има най-голяма полза от Вашия продукт или услуга. Можем да кажем, че Buyer персоната е маркетинг инструмент, който се използва от повече от 20 години. Избирането на „идеалния“ клиент прави сайтовете от 2 до 5 пъти по-ефективни.

Вижте още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

Защо го правите?

Отговорът на въпроса защо освен че дава яснота за целта и мисията Ви, може да бъде заразителен за Вашите клиенти. Именно “защо” дава причината те да са Ваши клиенти, а Вие специалист в дадената област. Запомнете – потребителите купуват не “какво” правите, а “защо” го правите.  

Трябва да сте наясно кое е нещото, което ще Ви стимулира да се събуждате сутрин и да давате всичко от себе си, за да сте още по-добри с всеки изминал ден. Без това да е клише!

Как го правите?

Необходимо е да изградите план в главата си за това какви ще са последващите Ви действия. Създайте си стратегия за действие и винаги си поставяйте по-високи бизнес цели. 

Вижте още: Бизнес планиране в 3 стъпки – какво, как и защо?

Професионален сайт

Дигиталният свят, в който живеем, предполага всеки успешен бизнес да има свое собствено местенце в уеб, независимо от чужди платформи и външни фактори. Професионалният уебсайт повишава доверието във Вашия бизнес, прави Ви лесно откриваеми онлайн и отваря нови хоризонти за контакти и търговия.  

За сайтове можем да си говорим безкрайно дълго, но нека накратко да откроим основните елементи, за които да помислите. 

Изберете подходящо домейн име, което да отговаря на името на Вашата фирма или да е обвързано със сферата Ви на работа, продуктите и услугите. 

Вижте още: “10 домейна за 10 бизнес идеи” 

Помислете на каква платформа е най-подходящо да бъде разработен Вашият сайт. Отговорът на този въпрос можете да си дадете според целите на бизнеса Ви и ресурсите, с които разполагате – както финансово, така и като дигитални умения. 

Можете да разработите своя сайт на CMS (Content Management System) като WordPress, ако имате нужда от сайт с по-специфични и персонализирани функционалности. От полза ще Ви бъдат множеството безплатни помощни материали за WordPress, както и групите, в които разработчици дискутират и си помагат.

Ако изберете тази платформа, възползвайте се от нашето специално предложение за WordPress хостинг с подарък Професионална WordPress поддръжка и спестете до 252 лв. за първата година.

В случай, че имате нужда тепърва да валидирате идеята си, разполагате с минимални ресурси и бихте искали всичко да стане бързо, то SaaS (Software-as-a-Service) са Вашите решения. Създайте си сайт визитка с помощта на Сайт билдър или пък напълно работещ онлайн магазин само с няколко клика с Shopiko. И при двете услуги разполагате с безплатен тестов период – 7 дни при Сайт билдър и 14 дни при Shopiko. 

А в момента имаме страхотни промо предложения и за тях – грабнeте безплатен .eu домейн за твоя сайт със Сайт билдър или спестете до 888 лв. за новия Ви магазин в Shopiko

Ако продължавате да се чудите как и какъв професионален сайт Ви е необходим, пълния отговор ще откриете в статията “Да си направя сайт сам или да се доверя на специалист?”

Създайте свой автентичен начин на комуникация  

Думите са носители на бранд посланието. За да подсилите своята бранд идентичност, е необходимо да си направите стратегия дори за начина на комуникация с Вашите клиенти и партньори. В това число се включват всичките Ви комуникационни канали, като: 

  • Блог статии;
  • Постове в социалните мрежи;
  • Чат;
  • Имейли;
  • Телефонни разговори;
  • Case Study-та;
  • Инфографики;
  • Електронни книги;
  • Видео и аудио материали и др.

Всички материали с добавена стойност са Вашето „средство“ да привлечете като магнит нови клиенти към своя бранд и да ги ухажвате, за да се превърнат във Ваши лоялни клиенти. Езикът, който използвате в тях, трябва задължително да кореспондира с цялостния тон на Вашия бранд. 

Направете своето лого разпознаваемо

Както вече споменахме логото e важна част от Вашата бранд идентичност. То е визуалният символ, с който ще Ви разпознават потребителите. Необходимо е посланието в него и цветовата гама да кореспондират с усещанията, които искате да предадете на човека зад екрана. 

Съветваме Ви за изграждането на Вашето лого да се доверите на специалист дизайнер, който най-добре ще съобрази Вашето желание с правилата в уеб. Ако все пак искате сами да опитате да направите своето лого, можете да използвате помощта на безплатни или платени инструменти за тази цел.

Използвайте цветовете, за да предавате послания

Научно доказано е, че цветовете въздействат пряко върху човешкото подсъзнание и формират усещанията ни за света. Съществува цяла наука – психология на цветовете, която показва как те се отразяват на възприятията и поведението на хората. 

Нека разгледаме 2 примера:

Замисляли сте се защо брандовете за бързо хранене, а често и ресторанти, залагат на червения цвят? Отговорът е неговото въздействие върху апетита на потребителя. Червеното изостря глада и подтиква към покупка, за да задоволим тази своя потребност. 

Синият цвят пък въздейства върху усещането ни за сигурност, стабилност и доверие. Затова най-известните фармацевтични компании в света са заложили на този избор при дизайна на своето лого. Те целят потребителите да доверят здравето си на тях и да се чувстват спокойни и сигурни. 

И така всеки цвят носи своето специфично значение. Съобразете се с него при изграждането на Вашата бранд идентичност!

Нека шрифтът говори вместо Вас

Шрифтовете са основен елемент при изграждането на уеб сайтове и често остават подценявани, което е огромна грешка. Неправилният подбор на шрифтове за Вашия сайт може да се отрази много тежко на имиджа на Вашия бранд. Защо? 

Причината за това е, че лошият подбор на шрифтове или употребата на не добре четими шрифтове носят асоциация за непрофесионализъм у потребителите. Тези фактори могат да отблъснат посетителите на Вашия сайт и те повече никога да не го посетят. Много често лошият дизайн на сайта е и основна причина за ниските продажби на продукт или услуга. 

Усъвършенствайте представянето си в тази посока като изгледате двата епизода на #SuperTalks с Борил Караиванов на тема “Значението на дизайна за твоя уебсайт – Част 1” и “Значението на дизайна за твоя уебсайт – Част 2”

Не подценявайте професионалните снимки 

Снимките са силен визуален инструмент, който влияе на всеки един потребител, който посещава Вашия сайт. Красивата му и професионална визия ще Ви отличи от всички Ваши конкуренти и ще остави траен отпечатък в съзнанието на потребителите Ви. 

Снимките също така ни помагат много по-лесно да възприемем информацията, която ни се поднася, затова много внимателно трябва да подбирате своите изображения. Картинките или снимките, които използвате, трябва да се асоциират с информацията, която придружават. Съветваме Ви, ако имате възможност, да използвате авторски материали. 

Знаем, че това не винаги е възможно, затова на помощ идват банките с професионални безплатни снимки. 

Бюлетинът е мощен инструмент

Бюлетинът е ключов маркетинг инструмент, който подобрява Вашата комуникация с клиентите Ви и допринася за изграждането на Вашата бранд идентичност. В него трябва да споделяте полезна и подбрана информация, защото се счита, че за Вашия бюлетин се абонират хора, заинтересовани от Вашата дейност, портфолиото от продукти и всички новости около Вас. 

Бюлетинът най-често се изпраща веднъж в месеца с най-актуалните новини. Запомнете, че съдържанието, което поднасяте, трябва да бъде интересно и да носи добавена стойност на Вашите клиенти. Предложете им информация, която не могат да открият на сайта Ви и ще научат първи. Или пък им подарете промо код за намаление в цената на някой Ваш продукт или услуга. Това ще ги накара да се чувстват специални и ще им даде причина да продължават да следят бюлетина.

Всеки бюлетин трябва да съдържа следните елементи:

  • Subject – Основно послание на бюлетина;
  • Newsletter body – Ценно съдържание;
  • CTA (Call To Action Button) – Бутон в средата или края на бюлетина, който да приканва към действие потребителя („Вземи“, „Купи“, „Научи повече“, „Кликни тук“ и др. );
  • Интеграция със социални канали – Facebook, Instagram, Youtube и др.;
  • Опция за отписване от бюлетина – Необходимо е да дадете това право на потребителите, ако не желаят да получават повече Вашия бюлетин.

Факторите при изграждане на бранд идентичност са много и варират според спецификите на Вашия бизнес. Всеки един малък детайл е важен за този процес!

Нашият СуперЕкип е 24/7 до Вас в развитието на Вашите бизнес и сайт. Не се колебайте да се свържете с нас по чат, имейл или телефон.

Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Отскоро е част от СуперМаркетинг екипа, но вече прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments