Заведенията днес: Съвети за онлайн адаптация и блог идеи

Бизнесите днес са изправени пред предизвикателството да се адаптират към настоящите условия, а за някои дори – да продължат да работят. Ресторантьорството е една от сферите, върху които това има най-голямо отражение.

Прочетете още: Бизнесът днес: Как да се адаптираме онлайн?

Няколко идеи за бизнеса

Пред много заведения в момента стои въпросът как да продължат да работят и да задържат бизнеса си. Онлайн пространството е Вашата възможност, защото всички днес са там. Вашите клиенти също! Сега хората са си у дома и търсят информация. Поднесете им я по правилния начин, за да знаят къде да отидат, когато приключи сегашната ситуацията. Затова не я пропускайте. Ние сме тук, за да Ви подкрепим, защото вярваме, че заедно всички можем да си бъдем полезни!

Започваме с няколко идеи:

Започнете да доставяте чрез онлайн поръчки

Качете своето меню в собствен сайт и позволете на своите клиенти да поръчват онлайн любимите си храни и напитки. По този начин ще им помогнете и няма да им се налага да излизат от дома си, за да си доставят някои хранителни продукти. А Вие ще продължите работата си. От тази възможност могат да се възползват не само големите ресторанти, но и пекарни, заведения за бързо хранене и още. Може да го направите лесно с платформи като Shopiko. Вижте как.

Бъдете активни онлайн и създавайте полезно съдържание

Ако досега сте отлагали или оставяли на заден план онлайн присъствието си, то сега е подходящ момент да използвате времето, за да го развиете. Подобрете сайта си, бъдете активни в социалните мрежи и създайте блог, в който да качвате полезно съдържание. По-долу ще откриете конкретни идеи за развитието на Вашия блог. Чрез него и останалите онлайн активности ще дадете полезни съвети на хората: за това как да приготвят храната си, какво да сготвят, как да се хранят и още.

Това ще помогне и на Вас да изградите по-голямо доверие в заведението си. Един ден това ще премине. Затова създайте желание у хората да Ви посетят веднага щом имат тази възможност.

Организирайте онлайн мероприятия

Този тренд набира все по-голяма популярност. Oнлайн live събитията заменят личните срещи в заведението и помагат както на хората да се почувстват по-добре и близки до любимото си място, така и на Вас да продължите да сте активни. Обявете на сайта и в блога си, че ще организирате събитие онлайн, за да могат всички да узнаят. Това е още един начин да донесете допълнителна стойност на аудиторията си. След това не забравяйте да включите видеата в съдържанието на Вашия сайт.

Сайт билдър Ви дава инструментите, с които да го направите. Това става като добавите видео файла или вмъкнете видеото, след като е качено в друга платформа. Такива платформи са например YouTube и Vimeo. Научете подробности как да го направите, в нашата статия: Сайт билдър – Видео (Елементи).

Независимо дали предлагате напитки, ястия, бързо хранене, или клубни преживявания, Вашият сайт и дигитално позициониране днес са по-важни от всякога. Те ще Ви донесат редица ползи, които не трябва да пропускате!

Как да създадете и развиете блога на Вашето заведение

Нека сега преминем на следващата стъпка и да разгледаме по-подробно как да създадете и развиете блог на заведение. Той е чудесен инструмент, чийто потенциал може да използвате особено в сегашните условия.

За да не се чудите откъде да започнете и какво точно да кажете, ние сме Ви подготвили някои идеи за теми, по които да пишете.

1. Идеи и съвети за рецепти

Разкрийте щипка тайни от кухнята.

Не е нужно да разкривате тайните съставки на готвачите, но може да дадете съвети и идеи за това как хората да направят ястие, наподобяващо любимото им при Вас. А защо не и рецепта за коктейл?

Може да разпределите рецептите по трудност, като това ще бъде чудесен начин да рекламирате менюто си. И за черешка на тортата добавете красиви снимки в съдържанието или видео, в което да демонстрирате нагледно.

2. Запознайте клиентите си с персонала

Храната е любов, храната е изкуство, храната сближава.

А за да ѝ се насладиш, често от значение са хората, които я поднасят. Затова запознайте читателите с част от персонала. По този начин ще скъсите дистанцията и ще изградите доверие у аудиторията си.

Представете усмихнатите сервитьори или как се вихрят готвачите или пък как творят барманите. Знаейки кой ще ги посрещне и обслужи, хората са много по-склонни да посетят Вашето заведение. Още по-ценно за посетителите би било да видят собствениците или управителите, които да споделят какво ги мотивира, какво ги вдъхновява, каква е идеологията на самото заведение.

Как да представите това съдържание? Даваме идея: може всяка седмица или веднъж месечно да споделяте по една статия, свързана с персонала. Това може да стане отделна рубрика във Вашия сайт.

3. Похвалете се с предимствата на Вашето заведение

Какво по-добро място да се похвалите от Вашия личен блог? Във всяко заведение има нещо уникално, което го отличава от останалите. Опишете го в блог статии.

  • Това може да е Вашето меню или определен стил на гответе;
  • Конкретна напитка или ястие;
  • Локацията или гледката;
  • Атмосферата или обзавеждането;
  • Историята на заведението и неговата идея.

Където и да се крие Вашата автентичност, може да опишете това в своя блог. По този начин ще събудите желанието да Ви посетят, като изредите красива картина в съзнанието на Вашата аудитория още преди да Ви е посетила.

4. Разкажете историята на Вашето заведение

Ако сега стартирате блога на Вашето заведение, това е чудесна идея за първата статия. А ако сте пропуснали да я споделите, винаги е удачен момент да допълните съдържанието си.

В такъв тип статия споделете как и кога сте започнали, какво е било в началото, какво е сега, каква е идеята и пътя, по който сте минали. Това показва прозрачност и приобщава всичките Ви читатели към Вашата идеология.

5. Споделете за събитията във Вашето заведение

Това могат да бъдат стандартни празнични мероприятия тип Нова година, 8ми март или други празници. Разкажете в блога си какви събития сте имали и покажете организацията им: специални менюта, изненади, томболи и кампании. Така хората ще знаят какво да очакват от Вас, когато това отмине.

След като възобновите активностите, споделяйте редовно какво планирате. Може да включите всички специални събития само във Вашето заведение. Такъв тип са:

  • Гостувания на изпълнители – разкажете повече за изпълнителя;
  • Тематични вечери – например организирате гръцка вечер;
  • Мастъркласове – летни коктейли, ястия с паста, сурови десерти, кафе специалитети и още;
  • Събития с рисуване, игри или други;
  • Гостуване на популярни готвачи, бармани, бариста и още;
  • Онлайн събитията и live включвания, за които Ви разказахме по-горе.

Каквито и да са Вашите събития, препоръчваме Ви да създавате съдържаните за всяко едно поотделно. Там може да опишете повече за същината на мероприятието, освен кога ще се проведе. Развихрете въображението си.

6. Ревюта от Ваши клиенти

Блогът е най-подходящото място да публикувате обратната връзка от Вашите клиенти. Помолете за мнение най-честите си клиенти или съберете оценките от сайта или профилите Ви в социалните мрежи. Безспорно, това е един от инструментите за повишаване на доверието у Вас. Ако някоя популярна личност посещава Вашето заведение, това ще вдигне още повече „рейтинга” Ви.

Ревютата дори могат да прераснат в нещо повече като например интервю с Ваш лоялен фен. Какъвто и формат да изберете, не пропускайте да споделите мненията, които сте получили!

7. Пишете на популярни теми във Вашата област

Звучи Ви общо? Ами така е. Вашето заведение Ви дава огромна възможност да творите. Може да пишете на теми от типа:

  • „3 идеи за неделен брънч”;
  • „Как да се справим с преяждането”;
  • „Храната – център на модерния социален живот”;
  • „Различни сортове кафе и техните ползи“.

Съвет: Пишете върху това, в което сте силни! Ако дадена тема Ви е по-далечна, не се хвърляйте на нея. Качественото съдържание ще се оцени много повече, затова заложете на него, вместо на количеството.

Може да експериментирате със стотици идеи за заглавие и теми. Важното е да създавате съдържание, което е полезно и въздейства.

Лесен начин да направите блог към сайта си

Блогът е следващата стъпка, след като сте изградили своя сайт. Ако сега стартирате своето онлайн присъствие, доверете се на платформа, която ще Ви помогне да го направи бързо и лесно. Сайт билдър е едно такова решение. С нея не са Ви нужни технически умения и разполага с всички необходими инструменти за красив сайт на Вашето заведение.

Тествайте Сайт билдър безплатно за 7 дни.

Сайт билдър Ви дава възможност и за блог към Вашия сайт. Само с няколко клика добавяте страница „Блог“ към менюто си и… Воала! Започвате да качвате статии, да оформяте, разпределяте в различни категории и публикувате.

Запознайте се със стъпките за създаване на блог в статията: Сайт билдър – създаване на публикация в сайта?

За финал Ви вдъхновяваме с един от нашите Сайт билдър темплейти, подходящ за заведение със собствен блог:

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
7 идеи за повече трафик към вашия онлайн магазин

7 идеи за повече трафик към Вашия онлайн магазин [Аудио]

0
Какви са начините да повишите трафика към вашия сайт? Предлагаме ви няколко идеи за постигане на по-добри резултати.
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!

Black Friday: Маркетинговата стратегия и нейните тънкости [Аудио]

0
Маркетинговата стратегия е инструмент, с който стратегически планирате бюджета, чрез какви канали и с какви послания ще достигнете до таргет потребителите Ви.