4 причини Вашето заведение да си има сайт

Мнозина биха споделили, че…
Храната е любов.
А напитките – удоволствие или утеха.

Задачата на всяко заведение е нелека – Вие разполагате с чувствата и емоциите на хората, които посещават Вашето заведение. Атмосфера, обслужване, качество, удоволствие от храната и напитките, цени… Важни фактори за всяка една потребителска оценка.

А знаете ли, че 90% от гостите на заведенията първо проучват онлайн кое заведение да посетят?

58% от тях разглеждат сайтовете им.

А 33% от потребителите не биха посетили ресторант с по-ниска оценка от 4 (от максимални 5).

UpServe, 2019

Вече имате ресторант, кафене, бар, заведение за бързо хранене. А стартирахте ли своето дигитално присъствие? Както вече разбрахме, 67% от населението на България използва интернет – не е никак малко, нали? Най-вероятно Вашите потенциални и настоящи клиенти също всеки ден търсят нещо или някого онлайн.

Затова споделяме с Вас защо е важно да присъствате онлайн и как това ще Ви помогне да развиете бизнеса си!

#1 Сайтът Ви помага да привлечете повече клиенти

Как?
Много простичко: Намирате си повод да посетите заведение – сам или с компания. Кое обаче да бъде? Ами да попитаме Google.

46% от всички търсения в Google са за локални обекти.
Търсенията „близо до мен“ са се увеличили с 250% в периода 2017-2019.

Think With Google, 2019

93% от потребителите търсят и разглеждат дигиталното меню на заведенията, преди да ги посетят.

OpenTable, 2019

63% от българите използват мобилно устройство за търсене на информация.

НСИ, 2019

Със сайт шансът Ви да се позиционирате добре в Google се увеличава. Това не е единственото условие, но е първото. Освен да имате сайт, е необходимо той да бъде атрактивен (или както потребителите казват „хубав“), бърз, с респонсив мобилна версия и лесен за управление, за да можете да го поддържате безпроблемно. Следвайки тази формула, потребителите няма начин да Ви подминат с лекота.

Такъв тип ползи предоставят SaaS услугите като например Сайт билдър – drag & drop платформа, с която можете да си имате сайт за по-малко от час без технически умения. Още по-впечатляващ е фактът, че Сайт билдър разполага с множество тематични шаблони, с които можете да видите и усетите какъв би могъл да бъде Вашият. Разгледайте ги и се уверете.

След като си направите сайт, започва същинската работа по дигиталното развитие на Вашия бизнес.

#2 Сайтът Ви дава поле за надграждане – бранд, стратегия, нови хоризонти

Идентичността на Вашия бизнес е един от най-важните аспекти на развитието му. „Брандове“ наричаме всички тези бизнеси, които умеят да се открояват. Сайтът Ви дава тази възможност. Чрез него можете да комуникирате по неподправен и напълно свободен начин:

  • Защо правите това, което правите?
  • Посланията, които искате клиентите Ви да запомнят;
  • Визиите, които ще ги накарат да се „влюбят“ в това, което предлагате;
  • Историите, които си заслужава да споделите;
  • Всички специфики и предимства на именно Вашето заведение.

Сайтът е началото и краят на Вашите маркетинг усилия. Той е едновременно стартиращата точка и финалната дестинация от потребителското онлайн сърфиране.

#3 Сайтът Ви помага да бъдете по-ангажирани с клиентите си

И тъй като това е Вашата площадка за изява и развитие, можете да въвеждате, каквито удобства поискате за своите клиенти. Какви биха могли да бъдат? Нека разберем:

  • Контактна информация – адрес(и), телефони за връзка, Google Maps карта, работно време;
  • Онлайн форма за резервации;
  • Контактна форма за запитвания;
  • Чат за още по-мигновена комуникация;
  • Онлайн меню за бърз преглед по време на потребителското проучване;

  • Възможност за доставки, без да е нужно сайтът Ви да е онлайн магазин;
  • Абонамент за отстъпки, промоции, новини, програми за лоялност;
  • Секция с положителни отзиви на клиенти, които ще помогнат на други посетители да си изградят мнение.

Колкото по-ангажирани са Вашите клиенти с Вашия бизнес, толкова по-голям е шансът да бъдат лоялни. Така те ще разказват за Вас с ентусиазъм на своите приятели, познати и колеги. Ще Ви оценяват високо в различните платформи за отзиви (My Google Business, Facebook, TripAdvisor, форуми и други приложения).

#4 Сайтът Ви дава по-добра цена за дигитална реклама

Сайтът Ви дава възможност да използвате пълния потенциал на рекламните канали и платформи. Неслучайно едни от най-ефективните реклами изискват дестинация (сайт), на която да заведете потребителите, ако те проявяват интерес към рекламата Ви. Това са всички кампании за конверсии (реализации), трафик, бранд разпознаваемост. Завеждайки потребителя на Вашия сайт, Вие го потапяте в атмосферата на Вашето заведение.

А ако сайтът Ви е красив, бърз, с лесна навигация и полезна информация… рекламните платформи ще го оценят като качествен и ще подобрят представянето на Вашите реклами на много добра цена.

Качествени (релевантни) реклами + качествена (релевантна) дестинация = добра цена за реклама + високи резултати

Как бихте могли да постигнете това само с профили в социалните мрежи?

Какво лошо има да присъствам само в социалните мрежи?

Нищо, разбира се! Социалните мрежи дори са задължителен елемент от целия дигитален микс. Без тях не може.

Необходимо е обаче да се съобразите с факта, че нито един от Вашите бизнес профили не e изцяло Ваш. Цялостното Ви присъствие в социалните мрежи зависи от техните политики, алгоритми, бизнес и маркетинг цели, както и от правилата им за споделяне на съдържание. С всяка изминала година се появяват нови и нови мрежи, познатите се променят до неузнаваемост, а други социални мрежи изчезват безследно.

Прочетете още 7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт

Във всеки един момент е възможно:

  • Профилът Ви да бъде хакнат и да изгубите достъп до него;
  • Някой да Ви докладва и платформата да блокира профила Ви;
  • Вашата аудитория да прехвърли фокуса си към друга нова социална мрежа, в която Вие все още нямате присъствие;
  • Потребителите изцяло да изгубят интерес към социалната мрежа и тя да изчезне.

Сайтът обаче е Вашата дигитална собственост и неговото развитие зависи изцяло от Вас. Вие сте господар на съдържанието, което публикувате там. Правилата там определяте Вие.

Запомнете: Социалните мрежи са канал за комуникация и поле за достигане до Вашите настоящи и потенциални клиенти. Сайтът е Вашата дигитална собственост и дестинация за всички тези потенциални клиенти.

Винаги по-печелившият вариант за срещи е на собствена територия. Поканете своите посетители с атрактивно послание в социалните мрежи и ги посрещнете на Ваша територия, както Вие знаете най-добре.

Сайт + подходящите социални мрежи = разширено онлайн присъствие

Е, време е да направите първа стъпка към дигиталното развитие на Вашето заведение. Покажете на всички колко много си заслужава да Ви посетят.

Какво да очаквате от поредицата за дигитализация на ресторантьорския бизнес?

Не знаете откъде да започнете? Ние сме тук, за да Ви помогнем. В следващите теми ще Ви запознаем със стъпките по изграждането на сайт за Вашия бизнес.

Приготвили сме Ви много любопитни теми като например:

  • Как да избера подходяща услуга и шаблон за своя сайт?
  • Какво име (домейн) да запазя?
  • Какви задължителните елементи да включа в сайта си?
  • Как да развия успешен блог за моето заведение?

Очаквайте всичко това в поредицата ни за дигитално развитие на ресторантьорския бизнес. Абонирайте се за блога, за да не пропускате нито една статия от поредицата.

А докато Ви готвим следващата порция полезни съвети, тествайте безплатно за 7 дни услугата за бързо и лесно изграждане на сайт – Сайт билдър. Уверете се колко много време и усилия Ви пести. А резултатът? Професионален!

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!
Уникално име на фирма

Как да изберете уникално име на фирма?

0
Да измислите уникално име на фирма е предизвикателна задача. Даваме Ви ценни препоръки и идеи за перфектното име за Вашия бизнес. Разгледайте ги в СуперБлога.
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт?

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!