Black Friday ‘21: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

Днес Ви поднасяме втората част от поредицата статии, посветени на предстоящия Черен петък. В нея се обръщаме специално към собствениците на WooCommerce онлайн магазини или тези, които планират да се преместят на тази платформа в бъдеще.

Улесняваме Ви, като Ви задаваме 7-те основни въпроса, през които трябва да преминете, за да сте сигурни, че магазинът Ви е изряден и готов за голямото пазаруване. Типично в наш стил, няма да Ви спестим и отговорите. Но ако прочетете внимателно статията и изпълните стъпките, ще си спестите главоболия, време и безпокойство в периода около Черния петък. 🙂

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис, докато шофирате, пътувате, спортувате или си почивате:

Абонирайте се за аудио каналите ни в SoundCloud и Spotify.

Да започваме!

1. Сигурен ли е магазинът?

Въпросът за сигурността е един от най-важните за онлайн търговията. В процесите на поръчка, плащане и регистрация клиентите подават лични и чувствителни данни. Те трябва да са защитени във всеки един момент:

  • Предаването на данните към сайта (SSL сертификат);
  • Обработката им от файловете на сайта и съхранението им в база данни (сигурен и защитен код).

Вижте още: 3 оптимизации за по-сигурен и продаващ онлайн магазин | Blog

Онлайн магазинът е вид уебсайт, поради това всички насоки от нашата „Седмица на сигурността“ важат напълно, вижте още: Седмица на сигурността в СуперБлога | Blog

SSL сертификат

Защитени ли са данните на клиентите? Не само за кампаниите, но винаги, магазинът трябва да е подсигурен със SSL сертификат. Чрез него връзката между клиентите и уебсайта е криптирана, което защитава данните им от прихващане от трети лица.

Уверете се, че имате валиден SSL сертификат и проверете кога изтича периодът му. Няма да е добре точно по време на кампанията сигурната връзка със сайта да спре.

Периодът на SSL сертификата можете да видите в клиентския Ви профил » SSL Сертификати.

За Ваше улеснение, можете да се възползвате и от услугата Managed SSL, при която нашите специалисти ще конфигурират SSL сертификата за Вас, ще Ви съдействат с издаването, инсталирането и активирането му.

Обновления

Проверете и обновете всички компоненти на магазина.

В новите версии на WordPress, WooCommerce, темата и другите плъгини се прилагат поправки в кода и подобрения по сигурността. След като направите обновление, сайтът Ви ще е една идея по-сигурен, отколкото е бил с предишните версии. 

По време на кампанията не е удачно да се правят каквито и да било промени по сайта, дори и обновяване. Затова цялостното обновление е добре да се приложи преди това.

При планове Business и eCommerce на професионалната WordPress поддръжка нашите WordPress експерти ще се погрижат за цялостното или специфичното обновяване на магазина, като го извършат в staging средата. Вижте повече: Довери се на нашите WordPress експерти при трудности и спешна нужда от съдействие!

Сигурен и надежден хостинг

Каквито и грижи да положите за сигурността на сайта, ако той не работи в сигурна среда, винаги ще има риск за данните на клиентите. За да сте спокойни, че грижите Ви за сигурността на сайта не са напразни, уверете се, че за хостинг доставчика сигурността на клиентските сайтове е от първостепенно значение. Ето някои от сигналите за това:

  • Полага видими усилия за информирането Ви по темата за Сигурността на сайта;
  • Поддържа новите версии на технологиите, с които работи WordPress (MySQL, PHP);
  • Има защити от DDoS и Brute Force атаки към сайтовете;
  • Защитава WordPress сайтовете от известни уязвимости в темите и плъгините;
  • Сканира периодично файловете на сайта за злонамерен код;
  • Изчиства злонамерен код, когато бъде открит такъв;
  • Предпазва сайтовете от използването им за злонамерени цели (като изпращане на SPAM, атаки към други сайтове, фишинг измами и други)

Друг сигнал, че WordPress сайта Ви е в сигурни ръце, е наличието на професионална WordPress поддръжка и на специална WordPress хостинг услуга.

2. Бързо ли се зарежда?

Първото впечатление има значение, а скоростта е първото нещо в сайта, което посетителите забелязват. Освен върху потребителското преживяване, скоростта оказва влияние върху позиционирането на сайта в резултатите от търсене.

Бавното зареждане на страниците в магазина влияе на реализациите и поръчките. А в момент на кампания и силен трафик към магазина бавното зареждане ще направи всички други положени усилия напразни.

Ускоряване

WooCommerce магазинът може да се ускори с помощта на кеширащи технологии. Такива са например Memcached/Redis, които можете да активирате за сайта през Ускоряване в WordPress Manager by SH в cPanel.

Технологията, която освен че ще ускори зареждането на сайта, ще го направи и по-издръжлив по време на кампания, е уеб ускорителят SuperCache. Вижте повече: По-бърз и по-издръжлив WooCommerce магазин – с подкрепата на SuperCache | Blog

3. Оптимизирани ли са изображенията?

Едни от най-важните елементи за доброто представяне на продуктите в онлайн магазина са техните изображения. Колкото са повече, толкова по-добре клиентът може да си представи продукта и често са решаващ фактор за покупка. 

Но използването на много и неоптимизирани изображения засяга производителността на сайта и времето за зареждане на продуктовите страници. Забавеното зареждане се отразява на потребителското преживяване и на позицията на сайта в търсачките.

Неоптимизирани изображения означава, че те са с много голям размер в широчина и височина (например 3000px x 1200px) и с много голям размер на файла (например над 200 kB). Колкото по-голям е размерът на файла, толкова повече време ще трябва за изтеглянето му от сървъра. Размерът на изображението трябва да е оптимален, според размерите на екрана, на който ще се показват. Размерът на файла на изображението трябва да е подходящ за уеб – препоръчително под 200 kB или още по-добре под 100 kB.

За допълнителна оптимизация изображенията може да се конвертират във формат WebP. Това е модерен формат, създаден от Google, в който изображенията са с по-малък размер на файла – с над 25% спрямо други формати като jpg, png.

За вече качените картинки в магазина може да се използват плъгини за оптимизацията им като Smush, ShortPixel Image Optimizer и други. Някои плъгини имат и опция за конвертиране на изображенията в WebP формат.

Картинките, които тепърва ще качвате, можете предварително да ги оптимизирате. В графичния редактор, с който ги обработвате, използвайте опцията за запазване за уеб (Save for web). Или можете да ги обработвате с инструменти като Squoosh. Вижте още: Squoosh – приложение за компресиране на изображения | Help

4. Бърз и удобен ли е за мобилните посетители?

Дали магазинът се зарежда и работи оптимално на мобилно устройство? Все повече хора пазаруват от телефона си.

Проверете дали сайтът се зарежда и визуализира коректно на всякакви устройства – десктоп, таблет, мобилно устройство, във всички по-известни браузъри. Има емулатори на браузъри като например https://www.lambdatest.com/ , с които можете да тествате сайта.

Може първо да проверите какви устройства и браузъри използват посетителите Ви и да се концентрирате в най-използваните от тях.

Google Analytics » Audience » Technology - Browser + Device category

Тази информация можете да проверите в Google Analytics » Audience » Technology – Browser + Device category.

Направете проверка на производителността на магазина при зареждането му на мобилно устройство.

Производителността на сайта може да се тества с инструменти като Pagespeed Insights

Производителността на сайта може да се тества с инструменти като Pagespeed Insights. Вижте още: SEO Q&A: Всичко за PageSpeed Insights [Част II] | Blog

5. Оптимално ли функционира всичко? 

Към подготовката на магазина задължително се включва задачата за проверка на всички функционалности. Тестването от по-рано ще помогне да се идентифицират евентуални проблеми и да се отстранят, преди да стартира кампанията.

Тествайте всички функционалности в магазина и най-важните процеси:

  • Поръчка;
  • Плащане;
  • Регистрация.

Прегледайте логовете за грешки и статуса на WordPress (Tools » Site Health) и WooCommerce (WooCommerce » Status). 

WooCommerce » Status

WooCommerce има собствен инструмент за следене на състоянието на системата – през System Status 

Прегледайте всички показатели и се погрижете да са в оптималните стойности:

  • Всички плъгини, WordPress и темата да са с нова версия;
  • Паметта за PHP да е в препоръчителни стойности (256 MB);
  • Версията на PHP да е най-новата (PHP 8);
  • Базата данни да е с оптимален размер
  • Връзката с магазина да е сигурна (HTTPS).

Тези проверки обичайно са част от поддръжката на WordPress сайта. Вижте Кои са 7-те основни задачи в поддръжката на WordPress сайта? | Blog

Тестването на нови плъгини, функционалности и настройки е препоръчително да се извършва на тестово копие на магазина. След това промените се нанасят в реалния магазин ръчно. Ако се налага, можете да активирате режим на профилактика, за да не се засегне процесът на поръчка и заплащане в магазина.

Бележка: Ние можем да Ви помогнем за проверките и настройките на показателите. Свържете се с нашите WordPress експерти за помощ с настройките на PHP, генериране на бекъп или възстановяване от бекъп, създаване на тестово копие на магазина, обновления на системата и компонентите ѝ, проверка на бавен сайт и подходящи решения за ускоряването му и други.

6. Готови ли сте с предложенията?

От маркетинг гледна точка, за подготовката на магазина трябва предварително да помислите за предложенията, които ще Ви помогнат да извлечете повече от специалните дни като Black Friday.

Към WooCommerce може да се активират много добавки за различни функционалности. Официалната страница на каталога с добавки е: https://woocommerce.com/products/.

Към WooCommerce може да се активират много добавки

Може да потърсите добавка по категория като търговия, маркетинг, разплащания, конверсии, доставка и други.

В зависимост от избраната цел и плана за празничната кампания, можете да имплементирате и настроите сайта така, че той да се представи блестящо в големия ден.

Магазинът ще има нужда от различни подобрения в зависимост от избраната стратегия, но може да включва някои от тези:

  • Добавки за ваучери, пакети от продукти и други специални онлайн и имейл оферти;
  • Стимулиращи приходите бонус продукти, подаръци и други опции;
  • Автоматични имейл отговори и отзиви към продуктите.

За имейл маркетинг може да използвате плъгина MailPoet, който се предлага към WooCommerce по подразбиране. Можете да привлечете вниманието на потенциалните и завръщащите се клиенти още от рано, преди да пуснете промоциите и офертите. Да ги подготвите с това, което да очакват от Вас. Можете да изпращате имейл съобщения на база историята на поръчките и активностите на клиентите. Има подготвени имейл темплейти и drag&drop функционалност за редактирането им. В безплатната версия се поддържат до 1000 абоната.

Ето още няколко интересни добавки:

Важно: Каквито и нови предложения да добавите в магазина, не забравяйте да прегледате и актуализирате информацията в страниците от предишни промоции. Проверете за датите и условията на промоцията.

7. Колко трафик се очаква?

За голямото натоварване по време на кампанията е добре предварително да са подсигурени достатъчно ресурси. В зависимост от планираните канали за комуникация и офертите, които предоставяте, броят посетители на Вашия онлайн магазин може да се повиши десетки пъти. Особено ако планирате мащабна онлайн или телевизионна реклама! Ако в нормални дни имате например 200 посещения на ден, спокойно можете да приемете, че по време на Black Friday ще имате поне 4000.

Вижте още: Готов ли е Вашият онлайн магазин да посрещне Black Friday? (част 1) | Blog

Важно: Ако планирате празнична кампания, свържете се с нас поне 10 дни, преди старта ѝ, за да можем да Ви съдействаме с подсигуряването на нужните хостинг ресурси. Гарантираните ресурси ще Ви позволят да продавате безпроблемно!

И не забравяйте, ако някоя от стъпките Ви затруднява или имате допълнителни въпроси към нас, не се колебайте да ни пишете или да ни се обадите. На Ваше разположение сме по чат, имейл и телефон 24/7/365!

Следващия петък очаквайте и третата статия от поредицата ни, посветена на всички клиенти почитатели и ползватели на Shopiko магазин.

Вижте предишната статия от поредицата ни: Black Friday ‘21: Рано пиле… на Черен петък триумфира или кога и как да започнете подготовката за големия ден? | Blog

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Мадлена Методиева
Меган е една от нашите super-support-гурута. СуперСилите ѝ се крият в таланта ѝ да разказва за технически „неща“ по разбираем и достъпен начин.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments