Black Friday ‘21: Рано пиле… на Черен петък триумфира или кога и как да започнете подготовката за големия ден?

Да, отново е онова време от годината! Черният петък потропва на вратите ни с балончета с оферти и нетърпеливи да напълнят своите кошници потребители. За да се възползвате максимално от предстоящото импулсивно или не чак толкова пазаруване на своите клиенти, е необходима солидна предварителна подготовка.

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис, докато шофирате, пътувате, спортувате, чистите или си почивате:

Абонирайте се за аудио каналите ни в SoundCloud и Spotify.

В първата статия от нашата Black Friday ‘21 поредица ще изминем заедно с Вас всички стъпки по подготовката на онлайн магазина, стоката и служителите Ви за Черен петък. Пригответе си нещо за писане и запретвайте ръкави, защото нямаме време за губене!

Ако все още Ви липсва мотивация да го направите и си мислите, че до 26.11 има прекалено много време, оставяме малко любопитни факти тук: 

По данни на Adobe Analytics изхарчената онлайн сума на Black Friday 2020 в САЩ е почти 22% по-голяма спрямо тази от 2019 г. и достига до 9 милиарда долара. Очакванията са за още по-голяма сума тази година. 

84% от българските потребители ще пазаруват на Черен петък през 2021 г. и планират да изхарчат средно между 101 и 300 лв, по данни на Offerista Group Bulgaria, онлайн проучване в broshura.bg, представено на IAB Digital Day’21 

Докато чакате статиите от поредицата за Черен петък 2021, не пропускайте да се запознаете и с всички полезни ресурси по темата до момента. Ще ги откриете в СуперБлога, с таг Black Friday.

Стъпка 1: Информирайте своя хостинг партньор навреме. Информирайте своя хостинг партньор сега!

Може би си мислите, че до последния петък на ноември има мнооого време или че изобщо не е необходимо да се свързвате със своя хостинг партньор, защото в момента сайтът Ви работи и нямате проблеми. Истината е, че и двете твърдения са грешни. Подготовката за шопинг истерията отнема време. А параметрите на Вашия хостинг е добре да се оптимизират за по-голям наплив от клиенти.

Представете си, че вместо онлайн магазин, имате физически с площ 30 кв.м. Правите успешна рекламна кампания и привличате стотици хора към него. Заради ограниченото пространство обаче, само определен брой посетители могат да влязат наведнъж. Останалите остават навън – разочаровани, нетърпеливи, дори изнервени, защото искат да влязат, готови са да платят… но не могат да се вредят.

Представете си също, че тези, които са вътре, предимно разглеждат, а голяма част от лоялните Ви клиенти чакат отвън. Евентуално те се отказват, а Вие осъзнавате колко много сте загубили заради липса на подготовка.

Същото е с Вашия онлайн магазин – хостинг услугата Ви разполага с определено пространство и параметри. Ако те не са достатъчни, ще принудите сървъра сам да прецени колко и кои посетители да „влязат“ на Вашия сайт, да разгледат и да купят.

Затова започнете приготовленията, като ни се обадите или ни пишете. На линия сме за Вас 24/7 по чат, имейл или телефон. Можете да ни пишете и директно в балончето на чата тук долу вдясно. Свържете се с нас около 10 дни преди планираната кампанията, за да си гарантирате спокойствие по време на голямото пазаруване.

След като ни предупредите, че подготвяте кампания в своя онлайн магазин, ние ще анализираме параметрите на Вашия хостинг план обстойно и ще обсъдим най-подходящото решение. По този начин ще можем да добавим и някои липсващи функционалности или защити, за които Ви разказваме повече по-надолу в статията. 

Стъпка 2: Планиране, планиране и още малко … планиране

Последното нещо, което бихте искали, е да разочаровате клиентите си точно по време на Черния петък! Затова седнете и си направете план за действие още днес. Изгледайте епизод номер 18 на нашата поредица SuperTalks преди да започнете. В него Огнян Попов, основател на Broshura.BG, част от Offerista Group Bulgaria, разказва от позицията на своя опит интересни истории, добри практики и най-често срещани грешки при организирането на кампании за Черен петък. 

Често грешките се пораждат от „правенето“ на нещата в последния момент или тестването на тотално нова концепция. За мен една от големите грешки е да си затворите един от магазините – онлайн или офлайн. Потребителите очакват пълноценно преживяване и имат нужда от всеки канал.

Огнян Попов, основател на Broshura.BG, част от Offerista Group Bulgaria

Намерете Вашите отговори на следните въпроси:

  • На коя дата ще стартирате?

Много търговци вече не се задоволяват само с 1 ден и правят цяла „Черна седмица“. Вие можете ли да си позволите този подход и има ли смисъл, спрямо наличностите Ви и вида стока, която продавате? 

  • Само онлайн ли ще бъдат промоциите?

Ако имате и физически магазин, помислете дали да не пуснете различни промо оферти на двете места.

Според проучването на broshura.bg, проведено през септември тази година, 38% от потребителите планират да пазаруват онлайн, 27% – във физически магазин, а 34% ще проверяват за находки и на двете места.

Различията са и географски обусловени – в някои от по-малките градове в страната няма физически обекти на големите вериги и затова клиентите могат единствено да поръчат онлайн. Каква е ситуацията с Вашия бизнес? Ще бъде ли такъв подход интересен и работещ за Вашите клиенти?

  • Как ще изпъкнете пред конкуренцията? 

Нека първо да дефинираме какво означава „добра оферта“. За много магазини раздаването на отстъпки се превърна в практика, излизаща доста извън пределите на Черния петък. Това „научи“ потребителите интуитивно да търсят жълти или червени етикетчета и да са все по-чувствителни към цените, на които не ги виждат. Заложете на поне 20% отстъпка като база и надграждайте. Може да направите т.нар „бъндъли“ (bundle – пакет) от няколко стоки с колективна отстъпка. Можете да ограничите определени намаления само за няколко часа, като по този начин ще създадете усещане за недостиг и по-бързо вземане на решение за покупка. Какъвто и подход да изберете обаче, на етап проучване задължително разгледайте конкуренцията – как се позиционирате спрямо техните предложение в момента, какво са правили през изминали кампании и пр. 

Стъпка 3: Подберете стоката и помислете за отстъпките

Това е периодът, в който търговците вадят всички инструменти от гардероба и са решени да направят най-много продажби. Проблемът е, че за да предложат по-добри оферти от всички други, маржовете спадат драстично. Важно е търговците да използват този период, за да достигнат до нови клиенти. Това не е моментът да се стремят към печалба. Именно намаляването на маржовете (предлагането на по-големи отстъпки) ще им помогне да си спечелят повече клиенти и да ги вкарат в потребителската си фуния. Лоялизирането на клиентите ще им възвърне инвестицията и те ще спечелят повече напред във времето.

Огнян Попов, основател на Broshura.BG, част от Offerista Group Bulgaria

Прегледайте и стоковите наличности. Добра изходна точка е да извадите справка от месеци и години назад за продажбите на всеки един артикул с и без активна кампания. Чрез тази справка лесно ще определите най-добре продаваните продукти и онези, които залежават в склада. Промоцията Ви със сигурност трябва да предложи микс от продукти, който обхваща както ниския, така и високия ценови диапазон. Изберете популярните сред клиентите, за да привличат вниманието им, но добавете и от онези, които се продават трудно.

Както ценово, така и от гледна точка на наличности, добра практика е да направите групи от продукти, в които добре продаван продукт се комплектова с по-малко популярен. Вземете предвид и следните фактори – себестойност на продукта и допълнителни разходи за доставки.

Погрешната преценка на стоковите наличности може да доведе до разочарование у клиентите, тъй като ще предизвикате голям интерес, на който няма да можете да отговорите. Ще доведе и до разочарование за Вас самите, защото няма да успеете да извлечете максималните ползи от положените усилия. Възможно решение е да бъдете по-смели в поръчките към доставчиците си или да ускорите производствения процес. Ако вече имате опит с големи търговски кампании, вероятно сте открили работещата формула за Вашия бизнес.

Ако обаче сега стартирате, не се страхувайте от грешки. Приемете първия си Черен петък като възможност да тествате и валидирате идеи и взаимствани практики, докато откриете най-доброто решение за Вас. 

Стъпка 4: Разгледайте и обновете сайта

Имайки предвид жестоката конкуренция в онлайн търговията днес, важно е да сте сигурни, че сайтът ви работи безпроблемно, зарежда бързо и посетителите могат да навигират абсолютно безпроблемно. 

Направете одита си по следните задължителни критерии:

  • Достъпност

Проверете дали сайтът Ви е достъпен за всички потребители както на десктоп, така и на мобилни устройства. Това дали сайтът Ви е mobile-friendly ще повлияе не само на ранкинга му в Google, но и на преките Ви продажби, защото голяма част от пазаруващите онлайн потребители използват мобилни устройства в процеса на покупка. Уверете се, че използвате responsive дизайн, мобилна версия или пък удобно приложение, през което клиентите могат да пазаруват. Имайте предвид и че те купуват след т.нар. „cross-device journey“, при което използват повече от едно устройство, от което посещават сайта, социалните Ви мрежи, сравнителни източници и др. преди да поръчат. Актуализирайте и уеднаквете контактната информация, локацията и пр. детайли за Вашия бизнес във всички точки на контакт. По този начин ще увеличите доверието и продажбите си.

Защо и как да направите сайта си mobile-friendly ще разберете от нашата блог статия – „Защо сайтът Ви трябва да е mobile-friendly + 3 начина да го направите“

  • Ускорение и защита

Ускорете сайта си с инструменти за кеширане на данните и подобряване скоростта му. Когато към хостинг плана си използвате инструменти за кеширане на част от данните, те ще се зареждат много по-бързо при заявка от потребители. Скоростта е от изключително значение, защото по данни на Amazon, всяка секунда забавяне би намалило със 7% покупките от Вашия електронен магазин. Не забравяйте и, че скоростта на зареждане на сайта е ранкинг фактор за Google, който е от ключово значение, за да бъдете лесно откриваеми в търсачката.

Ако все още не сте, активирайте SuperCache ускорителя от меню SuperCache Manager by SuperHosting в cPanel. SuperCache кешира динамичното и статичното съдържание на Вашия сайт или онлайн магазин на ниво уеб сървър. Веднъж кеширана, дадена страница ще се зареди много по-бързо на всички бъдещи посетители на сайта! 

Повече за него, как да го активирате и управлявате, ще откриете в нашата помощна статия – „SuperCache Manager by SuperHosting (cPanel)“

Защитете магазина си и неговите потребители. SSL сертификатът вече е задължителен.
По данни на университета „Джон Кабот“ 46% от потребителите веднага напускат уеб сайт, когато биват уведомени, че връзката им не е защитена. 

Още по-чувствителни са потребителите по отношение на своите лични данни, данни за плащане, адрес за доставка и др. Ето защо SSL сертификатът е задължителен. Той не само ще осигури криптиране при преноса на информация, но ще бъде и позитивен сигнал за Google, когато търсачката подрежда резултатите при търсене, а доверието на потребителите ще се повиши неимоверно.

Повече за преимуществата на SSL сертификатите ще откриете в СуперБлога: „Какви са ползите от SSL сертификата за сайта и неговите потребители?“

Голяма част от обработката на поръчки онлайн се случва по имейл. Погрижете се за кореспонденцията с Вашите клиенти, като защитите професионалните си пощи. Премиум защитата от SPAM и вируси е супер интелигентна, защото автоматично филтрира всяко входящо съобщение и Ви доставя само 100% надеждни имейли. Тя Ви предпазва от фалшиви фактури, измамни препратки, вируси в писмата и кражба на фирмени данни. С нейна помощ професионалната Ви комуникация ще бъде защитена от SPAM имейли, вируси, зловреден софтуер и опити за фишинг.

Важната кореспонденция заслужава 100% защита, а Вие – 100% спокойствие! 

Добавете я към своя хостинг план от клиентски профил -> меню Хостинг акаунти -> Детайли -> Премиум защита от SPAM и вируси. След като я активирате, прегледайте и тази помощна статия, за да научите как да управлявате и настроите правилно услугата. 

Речник на термините за заплахи в уеб, както и някои допълнителни защити за Вашия уебсайт ще откриете в статията „5-те основни термина в уебсайт сигурността“

  • Съдържание

Съдържанието на сайта е еднакво важно както за възприятията на клиентите, така и за класирането му в търсачките. Особено в контекста на ожесточените кампании за Черен петък, именно то има силата да Ви открои от конкуренцията и да спечели нови фенове на Вашия бранд. Още сега прегледайте цялото съдържание на сайта, за да идентифицирате пропуски или остаряла информация и да имате достатъчно време да ги компенсирате. Важно е текстовете да са добре структурирани, кратки и ясни.

Най-добрите SEO практики важат с пълна сила и за новите категории и продуктовите описания, които ще добавите на сайта си специално за Black Friday. Затова обърнете внимание на ключовите думи, по които ще оптимизирате сайта си, включете думите „Black Friday“ или „Черен Петък“ в мета таговете и описанията, използвайте ясни CTA бутони. 

Пълен наръчник как да направите текстовете във Вашия сайт креативни и въздействащи, ще откриете в нашата блог статия „7+1 стъпки към креативно и въздействащо писане в уеб“

Дизайнът също не е за подценяване. Поставете фокуса върху продукта, който искате да продадете и махнете всички разсейващи елементи. За да Ви спестим някои главоболия, а и време, споделяме с Вас „7-те основни грешки в дизайна на един уебсайт

От друга страна, препоръчваме да обмислите възможността да създадете специална ландинг страница, посветена на промоционалната кампания. На нея ще можете да позиционирате само продуктите, които имат намаления, и да оптимизирате процеса по поръчка. Ако изберете този вариант, ще Ви улесним и в избора на домейн, предлагаме „7 домейн идеи за успешна Black Friday кампания“.

Неразривно свързани със съдържанието на сайта Ви са маркетинговите инструменти, които ще изберете, за да популяризирате промо офертите си. Специално внимание на тях ще обърнем в следваща статия от Black Friday ‘21 поредицата ни. Абонирайте се за СуперБлога, за да не я пропуснете! 

Стъпка 5: Подгответе служителите

Човешкият фактор е онова неизвестно, което много собственици на бизнеси пренебрегват в уравнението. Истината е, че колкото и добре да сте подготвили Вашия сайт, стратегия, физически обекти и пр., ако Вашите служители не са на същата страница, шансът кампанията Ви да се провали е доста голям.

Ето една лесна рецепта, с която ще си гарантирате информирани и доволни служители по време на кампанията Black Friday ‘21.  

  • Разберете нагласите им. Още сега, в самото начало на процеса, организирайте реална или виртуална среща със своя екип. Може да включите всички, ако екипът е по-малък, или само тийм лидери/мениджъри, които да предадат информацията на своите подчинени. Целта на тази среща е да разкажете на своите служители какво предстои и какво Вие планирате, като потърсите и тяхното мнение. Опитайте се да инициирате дискусия. Вероятно не подозирате колко ценна обратна връзка можете да получите от хората, които работят пряко с клиентите Ви. 

Удачен момент е да установите традиция в екипа и да правите подобни срещи регулярно. Освен че ще получавате ценна информация, ще създадете усещане за ценност и обща цел у служителите, което ще ги направи по-мотивирани, лоялни и стриктни в ежедневните си задачи. 

  • Включете ги в процеса. Разпределете задачите между различните хора. Нека всеки поеме някаква част от организацията. По този начин служителите ще бъдат обединени в общия процес, ще усещат своя принос и ще следят развитието на всеки детайл – наличности, отстъпки, комуникация. 
  • Обучавайте ги. Едва ли някоя отстъпка, колкото и атрактивна да е тя, може да победи срещу зле информиран или „сърдит“ служител. Най-ефективният маркетингов инструмент са хората, с които Вашите клиенти имат досег. Това са точките на контакт, които имат силата да печелят, губят, увеличават или намаляват стойността на един клиент.
    Ако Вашият бизнес модел включва комуникация служител-клиент, обърнете специално внимание на тази точка от подготовката. Погрижете се всички да са добре запознати с продуктите и специалните оферти. При по-голямо търсене е възможно да се получат и кризисни ситуации с разгневени или объркани клиенти. Разиграйте предварително сценариите, за да избегнете загуби.

И запомнете: един недоволен клиент = поне още пет недоволни, до които е стигнал негативният отзив. 

Вярваме, че вече имате план за действие за следващите дни. Не се отклонявайте от него, защото следващата седмица отново в СуперБлога ще Ви очакваме с втората статия от поредицата Black Friday ‘21 на тема WooCommerce магазини и полезни плъг-ини за Черен петък.

Започнете от първата стъпка. Много наши клиенти вече се свързаха с нас!

Направете го и Вие поне 10 дни преди старта на Вашата кампания:

  • Телефон – 088 55 888 22 или 02 81 08 999;
  • Имейл – support@superhosting.bg или sales@superhosting.bg;
  • Чат – долу вдясно. 😊

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Отскоро е част от СуперМаркетинг екипа, но вече прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments