Нови подобрения в разширените системни параметри от 1 април

От няколко месеца анализираме определени казуси, свързани с надвишено процесорно време, които създават неудобство на наши клиенти. Макар и това да са малко на брой случаи, търсим решение как да сведем тези казуси до минимум. Изводът от множество анализи е, че повечето казуси възникват поради отчитането на процесорното време на дневна база, каквато по принцип е и практиката при по-голяма част от хостинг компаниите.

Затова от 1 април 2017 г. ще мигрираме към нова система, която вярваме ще бъде и много по-разбираема за нашите клиенти.

Каква е промяната?

В момента изразходваните минути процесорно време за хостинг акаунт се изчисляват за 24 часа, като максималните стойности са формирани за този интервал. От 1 април изчисляването ще става на месечна база. На всяко първо число от месеца стойността на изразходваните минути за предходния месец ще се нулира и ще започва ново отброяване. Ще се запази и 24-часовата статистика, но от значение ще са изразходваните минути на месечна база.

Параметрите остават непроменени, като месечните стойности ще са:

  • за хостинг план “СуперСтарт” до 900 минути за месец (вместо 30 мин./денонощие)
  • за хостинг план “СуперПро” до 3300 минути на месец (вместо 110 мин./денонощие)
  • за хостинг план “СуперХостинг” до 4800 минути на месец (вместо 160 мин./денонощие)

Наша отговорност е да се свържем с всеки наш клиент и да го информираме, ако неговият хостинг акаунт достигне или надхвърли 80% от процесорното време за съответния месец. Така ще гарантираме безотказната работа на всеки сайт при подходящото за него хостинг решение, за да не се достига до изразходване на месечните минути, при което достъпът до сайта може да бъде временно ограничен. Неизползваните минути няма да бъдат прехвърляни за следващ месец.

Какви са предимствата на новия начин на отчитане?

През годините наблюдаваме, че повишеното процесорно време (отчитано на 24 часа) обикновено не е трайна тенденция, а се наблюдава в кратки интервали или т.нар пикове. Те може да се дължат на временни активности (рекламна кампания, онлайн игра, промоция, интересна новина и др.), завишено обхождане от ботове, множество на брой заявки от конкретни IP-та и т.н.

Пример: Стартирате рекламна кампания на вашия сайт, която продължава в рамките на 5 дни. В тези 5 дни вероятно сайтът ще има много повече посещения, които пък ще доведат до изразходването на повече сървърни ресурси, най-вече процесорно време. Ако в тези 5 дни сайтът изразходва по 140 мин. процесорно време (при определени до 110 мин./денонощие за план СуперПро), при текущата система на отчитане ще получите нотификация, че акаунтът надвишава 110 мин./денонощие и е необходимо да предприемете мерки за оптимизиране или преминаване към подходяща услуга с повече ресурси.

Ако обаче същият този сайт изразходва средно по 70 мин. на денонощие и само в петте дни на рекламна кампания изразходва по 140 мин, то тогава изразходваното процесорно време за месеца ще бъде напълно достатъчно (2450 мин. от 3300 мин.) и сайтът ще може да продължи да работи безпроблемно на този план, без да получавате нотификации, че е надхвърлил среднодневния параметър за няколко дни.

С тази промяна нашите клиенти ще могат да разполагат свободно с минутите си процесорно време в рамките на текущия месец.
Ако обаче един акаунт системно достига или надхвърля определените минути, дори при месечно отчитане, то тогава решение е преминаването към подходяща услуга, при която сайтът ще работи безотказно във всеки един момент и всеки един негов потребител ще може да го достъпи.

А какво е процесорно време (CPU)?

Припомняме – това е времето, което се изразходва от даден хостинг акаунт за изпълнение на процеси и скриптове в самия акаунт, необходими за работа на сайтовете, разположени в него. С други думи времето, необходимо на едно ядро от сървърен процесор да изпълни операциите по обработка на скрипт и да върне резултат.
Във вашия клиентски профил, меню Хостинг акаунти – Детайли за съответния хостинг акаунт – Разширени системни параметри, ще откриете детайлна статистика за това колко са използваните процесорни минути от общо разполагаемите минути за текущия месец.

Пример:

Изразходвани CPU минути на месец - клиентски профил

Колко акаунти ще бъдат засегнати от промяната?

Въпреки че едва 0,7% от всички наши клиенти администрират сайтове, които изразходват определеното според плана процесорно време, за нас е важно да отговорим на всички очаквания и да подобряваме всеки един процес в работата ни, с който вие, нашите клиенти, да получавате услуга с постоянно високо качество и по-добро обслужване.

С новата система на отчитане планираме акаунтите, които изпитват недостиг на този ресурс, да намалеят на половина.

Светослав Илиев
Светослав Илиев
Светльо е незаменима част от СуперЕкипа и главен смутител на реда в офиса. СуперСилата му е, че може да подреди всички проекти като пъзел, а multitasking-ът му е в кръвта. Във всеки един момент знае кой е правилният ход към подобренията и как клиентите да са винаги доволни!
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

6 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Интернет: 3-те най-популярни мита

Интернет: 3-те най-популярни мита за глобалната мрежа [Аудио]

1
Какво е интернет и какво уеб? Дали интернет е собственост на някого? И дали интернет е еднакъв за всички хора? Вижте трите най-популярни мита за интернет!
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!

Black Friday: Рано пиле… на Черен петък триумфира или кога и как да започнете...

0
Вижте стъпките по подготовката на онлайн магазина, стоката и служителите Ви за Черен петък (Black Friday). Вземете нещо за писане и запретвайте ръкави!