https://blog.superhosting.bg/reasons-to-have-online-store.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

5+1 (БОНУС) причини да си направите онлайн магазин!

2018-08-14
Електронна търговия
шопико, shopiko, онлайн магазин, искам магазин, изработка на онлайн магазин, онлайн търговия

…Електронната търговия е все по разрастваща се индустрия!
…Разработването на онлайн магазин е добър бизнес.
…Все повече потребители купуват онлайн.

Всички тези твърдения са верни. В България развитието на онлайн търговията е в подем. Но кои са останалите причини да създадем наш собствен онлайн магазин?
И защо трябва да помислим сериозно върху тази стъпка?

Според последни данни, публикувани от Ecommerce Europe през 2017 г., за изминалите 12 месеца в България 62% от населението е използвало интернет, като от тях 17% са поръчвали онлайн. Средният ръст на онлайн търговията в страната през последните три години е около 22% на година.

Изводът от тези данни е един - потенциалът за развитие на електронната търговия в страната ни е значителен и въпросът не е дали да направим онлайн магазин, а кога да го направим. И правилният отговор със сигурност е: Възможно най-скоро.

И за да потвърдим важността на това да имате онлайн магазин, обобщихме за вас 5+1(БОНУС) причини, поради които е препоръчително да не отлагате стартирането на вашия електронен магазин.

1. Възможност за поръчки 24/7

Със създаването на ваш онлайн магазин, продуктите ви ще могат да бъдат поръчвани по всяко време на денонощието. Никой не изисква от вас да стоите денонощно пред компютъра, за да обслужвате клиентите си. Необходимо е да имате:

  • Добри снимки;
  • Качествени описания;
  • Информация за вашата фирма и продуктите, които предлагате;
  • Секция за често задавани въпроси;
  • Ясни цени и време за доставка;
  • Удобни методи за плащане.

Когато направите всичко това и магазинът ви е бърз, интуитивен и лесен за използване от клиентите, те ще го оценят, а вие ще ставате все по-успешни! 🙂 Споделяме всичко това с уговорката, че преди всичко трябва да имате добри продукти!

Когато всички тези фактори са налице, е необходимо да имате стойностна и ефективна реклама. И така неусетно се стига до момента, в който сутрин станете и отворите вашия лаптоп. Тогава ще установите, че вече имате няколко поръчки и X на брой продадени продукти и то само, докато сте сънували поредния сън. Или пък не?

Звучи добре, нали? И това наистина се случва - в реалния живот!

Време е да направите първата стъпка.

2. Неограничено достигане до аудитории

Да започнем с пример… имате локален магазин в даден град. Чрез него успявате да достигнете до аудиторията, която е в района на магазина, минава покрай магазина или е научила от свои приятели, познати, колеги и т.н. Но в този случай потенциалните ви клиенти имат определен обхват.

А сега да си представим сходен пример, но с онлайн магазин. Когато подготвяте вашите реклами, можете да таргетирате профила на потенциалните ви клиенти в цялата страна. Можете да направите реклами и за държави извън България. И това само след направата на един онлайн магазин. Представете си какъв би бил разходът да имате офлайн магазин във всеки град на България!

Дори няма нужда да го изчислявате. Важното е, че може и без този сценарий.

(БОНУС) Идея: А знаете ли, че наред с всичко изброено, можете да увеличите броя на клиентите си във вашия офлайн магазин или шоурум. Да! Тъй като част от потребителите, които посещават онлайн магазина ви, ще желаят да видят продуктите, които предлагате на живо. Така онлайн и офлайн магазинът подпомагат развитието и способстват за ръста в продажбите на вашия бизнес.

3. Ще разполагате с предимствата и възможностите на дигиталния маркетинг

Знаете или може би сте чували, че можете да рекламирате вашия сайт или онлайн магазин във Facebook или Google Ads. Може би вече знаете и че можете да насочите рекламите си до аудитория, която отговаря на профила на вашите клиенти. Да, всичко това е възможно, но е само малка част от всички възможности, които предоставя дигиталният маркетинг. Ще ви изброим още няколко възможности:

Изградете и популяризирайте своя бранд онлайн

Изберете подходящо име за онлайн магазина с разширение от типа на .com, .net, .eu, .bg, .shop, .store и други. След това създайте и имейли с този домейн от типа на… info@mydomain.com или orders@mydomain.com. Обмислете и как най-ефективно да включите името на магазина и имейлите към него в цялостната стратегия за популяризиране и комуникация на вашия бранд онлайн и офлайн.

Използвайте динамични продуктови реклами във Facebook и Google Ads

Чрез тях потребителите, които са били във вашия онлайн магазин и са разглеждали определени продукти, ще започнат да виждат реклами, съдържащи същите продукти. Този тип активност повлиява процента на реализираните поръчки и повишава разпознаваемостта на бранда.

Направете ретаргетинг кампания

Създайте различни типове аудитории, от потребителите, които са посещавали магазина ви. Например, можете да създадете аудитория от посетителите, които са били в страниците на определени продукти или категории, или такива, които са добавили продукт в количката, но не са завършили поръчката, както и на потребители, които са били в магазина определено време.

Вземете своя Google Ads промо код за повече печалба

След като изградите тези аудитории, можете да насочите към тях реклами с различни послания и цел (реклами за актуална промоция, промо код за първа поръчка, подсещане за изоставени колички и т.н.)

Използвайте различните видове маркетинг инструменти

Например, промо кодове с процентна отстъпка, ваучер с отстъпка за следваща поръчка, кампания за безплатна доставка, автоматична процентна отстъпка при поръчки над определена стойност и други.

Анализирайте поведението на потребителите

Тук ще намесим името на Google Analytics. Ако не сте чували за този инструмент на Google, то ще научите за него след като започнете да правите вашия онлайн магазин. Едно от основните му приложения е свързано с проследяването на поведението на потребителите ви.

Научете как да интегрирате Google Analytics с вашия онлайн магазин. 

Този инструмент ви показва колко време прекарват посетителите ви на дадена страница, откъде са достигнали до магазина, какъв процент от тях влизат в магазина и излизат, без да извършат друго действие, кои страници и продукти разглеждат най-често и още много, много данни. Данни, които да анализирате и да прецените какво може да се подобри, за да предоставите на аудиторията ви това, което търси, както и да увеличите процента на онлайн поръчките.

Използвайте предимствата на социалните мрежи

Когато имате онлайн магазин, можете да направите Facebook страница или да създадете профил на бизнеса в Instagram, Twitter, Pinterest… навсякъде, където прекарват време вашите клиенти. Поддържайте профилите актуални и ги използвайте за комуникация с клиентите ви.

Това са само много малка част от възможностите на дигиталния маркетинг. С развитието на магазина, първите продажби и първите онлайн кампании ще научите за още много други възможности. Важно е да тествате и да прецените кое работи и дава най-добри резултати за вас.

4. Добавената стойност в полза на решението за покупка

Качественото и полезно съдържание добавя стойност за всеки бизнес. С особена сила това важи за бизнесите онлайн. Клиентите имат определени казуси и имат нужда от решение. Те търсят повече информация, за да направят правилен и информиран избор. Тук вашата роля е много важна.

Вижте как да създадете най-доброто съдържание за блога си.

Създайте ценно съдържание - това включва детайлните и пълни описания на продуктите, въпросите, които клиентите най-често ви задават с отговори към тях, статии в секция блог/новини, в които давате решения, образовате, съпоставяте. Включете и мнения от клиенти, които вече са поръчвали продукти от вас. Хората обичат да имат обратна връзка, да чуят мнението на друг човек, който вече е бил клиент. Бъдете напълно открити. Ако предлагате качествени продукти и услуги, това само би работило във ваша полза.

5. Бързо и лесно

Това е една от причините, на които се дължи постоянният стабилен ръст в областта на електронната търговия. За все повече хора е по-удобно да проучат, потърсят и поръчат желаните от тях продукти онлайн. Това им пести време, усилия, средства. Дава им възможност да изберат най-доброто на най-добрата цена.

Онлайн потребителите много често започват проучването за даден продукт онлайн. След това вземат решение и закупуват продукта онлайн или офлайн. Естествено избират брандовете, за които са намерили информация онлайн и са спечелили тяхното доверие.

+1 БОНУС: Лесен начин да проверите вашата бизнес идея

Имате идея за онлайн бизнес. Произвеждате, внасяте продукти или сте намерили подходящ доставчик. Смятате, че може да изградите добър бизнес. Най-лесният и най-достъпният начин да проверите вашата идея и продукти е точно със създаването на онлайн магазин.

Как това може да се случи стъпка по стъпка със SaaS решение от типа на Shopiko:

1. Създавате тестов магазин с 14 дни безплатен тест период. Избирате дизайн, качвате продукти, активирате методи за плащане и доставка.
2. След като магазинът е готов, избирате подходящ домейн и план на услугата и активирате вашия магазин.
3. Готово. Вече имате магазин. Сега дефинирайте аудиторията му и създайте първите си реклами. Дали в началото ще тествате с реклами във Facebook, Google Ads, или и двете е въпрос на избор.
4. Следете трафика към магазина, поведението на потребителите и резултатите.
5. Анализирайте и ако е необходимо, направете корекции - в рекламите, продуктите, информацията, комуникацията, обслужването.
6. В края на първия месец обобщете резултатите и преценете какви ще бъдат вашите следващи активности.

Така само с инвестиция за едномесечен абонамент, домейн и реклама ще можете да проверите дали идеята ви работи, дали има търсене за вашите продукти и дали има потенциал за развитието на по-сериозен бизнес.

Е, има ли по-лесен и достъпен начин да тествате потенциала на вашата бизнес идея?

Всичко написано дотук ви подсказва колко възможности за развитие дава един електронен магазин. Вече имате и отговор на въпроса: Необходим ли ми е онлайн магазин?

Така че не отлагайте! Направете тестов онлайн магазин с Shopiko още днес и развийте своя онлайн бизнес.

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

avatar
  Абониране  
Уведоми ме при

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other