https://blog.superhosting.bg/looking-for-a-correct-product-for-your-online-store.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Блог на SuperHosting.BG

В търсене на подходящия продукт за моя онлайн магазин

2016-07-20
Електронна търговия
онлайн магазин, избор на продукт, online магазин, online magazin, shopiko, електронна търговия, онлайн продажби, handmade артикули

Изборът на подходящ продукт е една от първите стъпки, които да направите, при създаването на своя онлайн магазин. Подборът не е лесен и сигурно си задавате много въпроси. Подготвихме ви няколко съвета и насоки, които да ви помогнат.

 Започнете търсенето с основните въпроси, които е добре да си задавате?

  • Какъв продукт може да отличи магазина ми пред останалите?
  • Как да добавя стойност към обслужването, продуктите си?
  • Мога ли да предложа конкурентна цена?
  • Какво да направя, за да може моите артикули да се показват на по-предни позиции при търсене в интернет?
  • Кои са подходящите канали за реклама на моя магазин?

Ако предположим, че си задавате подходящите въпроси и знаете какво е необходимо, за да заработи вашият онлайн магазин, нека продължим с подбора на точните продукти.

В началото имате два варианта – да има група хора, които да имат нужда от това, което ще предлагате. Или вие да създадете нуждата от продукта, който ще предложите на пазара и да изградите собствена ниша. Но от какво имат нужда интернет потребителите? Какво търсят и от какво се нуждаят. Започнете своето проучване с инструмента Keyword Planner на Google. С него ще получите базова информация за търсенето в интернет по определени ключови думи, свързани с продуктите ви, нивото на конкуренция, както и приблизителните цени за реклама на клик в Google AdWords. Избягвайте области, в които търсенето по определени думи е прекалено малко. Обикновено това означава три неща – слабо търсене, по-висок рекламен бюджет за откриване на потенциални клиенти и ограничени възможности за растеж.

Добър източник на информация могат да бъдат и сайтове тип marketplace като Ebay, в които да направите бърза проверка какво се продава и какви са тенденциите. Ако правите ръчно изработени изделия, е препоръчително да разгледате профилите на други творци, предлагащи своите handmade артикули в платформите от тази област като Etsy например. За всеки от тях можете да видите броя на реализираните продажби, както и вида на продуктите, които потребителите поръчват. След изграждането на свой собствен магазин и налагането на собствено име можете да използвате тази платформа за продажба на Вашите артикули извън България. 

 Търсете, следете, анализирайте. При избора на продукти, които да продавате онлайн, е добре да се съобразите с няколко основни критерия:

  • Добре е продуктите да не бъдат лесно чупливи и да са удобни за доставка. А ако все пак се спрете на такива продукти, помислете за подходяща опаковка, която да ги защити.
  • Препоръчително е в началото да не залагате на много обемни артикули, както и на такива със сезонен характер. Може да ги  използвате за определена кампания, но е по-добре да не бъдат основните продукти в магазина ви.
  • Продукти с по-дълъг “живот”.  Възможно е даден продукт да се задържи по-дълго в склада. В този случай е добре, той да не губи лесно стойността си или това да го направи непродаваем.
  • Помислете и за наличностите. Важно е да се подсигурите при евентуално завишено търсене на вашите стоки.
  • Ценообразуване. Когато определяте цената на дребно за вашите продукти, включете разходите, които ще имате, за всяка продадена бройка. Това са цената на едро от доставчик или производител, разходите за опаковка, за реклама, митнически такси, транспорт, разходи за управление и т.н. След това изчислете маржа, който искате да постигнете. Така ще получите крайните цени на дребно за вашите клиенти. Тук е моментът да се запитате дали сте постигнали конкурентна цена!

Изборът на точния продукт най-вероятно ще отнеме време. Ще попадате на различни продукти, производители, доставчици. Вижте още няколко насоки, които да вземете предвид, при подбора на своите артикули:

  • Проучете внимателно всички възможности, места и конкуренти, от където вашите потенциални клиенти могат да се сдобият с избрания от вас продукт. Ако той е лесно достъпен, тогава по-вероятно е да се наложи да продължите с търсенето.
  • Ако се спрете на производител/доставчик на атрактивни и рядко срещани продукти, коментирайте в детайли условията и цените при поръчки на едро, както и сроковете за изработка и доставка.
  • Проверете възможностите за получаване на сертификат за произход, качество или гаранция за стоките, които ще предлагате.
  • Коментирайте всеки детайл – какви материали са използвани, какъв е произходът им, технология на изработка и т.н. Добре е да питате за всичко, за което се сетите. Цялата тази информация след това можете да обобщите в няколко публикации, които да качите в магазина си. Това ще добави още стойност в изделията, които продавате и ще изгради доверие пред потенциалните ви клиенти.

Когато избирате какво ще продавате, помислете и върху идеята да изградите изцяло нишов магазин. Не е задължително да имате 300, 500 или 1000 артикула, за да имате успех. Може да имате 10 или 20 артикула, но те да бъдат търсени и да постигнете желания резултат. Клиентите се доверяват на специализирани онлайн магазини, ако ги накарате да повярват, че разбирате от това, което произвеждате или предлагате. Бъдете специалисти в своята област. Изберете сфера, която ви вълнува и която ще следите с интерес. Консултирайте клиентите си, добавете стойност за тях. Ако имате и други конкуренти в тази сфера, анализирайте добре силните и слабите им страни. Помислете в посока как да надградите и развиете продуктите си, така че да имате предимство, с което да се откроите от останалите търговци във вашата ниша.

Тенденция: До преди няколко години онлайн търговците се стараеха да предлагат голямо разнообразие от продукти, за да могат да постигнат повече продажби. С развитието на електронната търговия, с разрастването на броя и избора от електронни магазини, в които може да пазаруваме, нишовите магазини се срещат все по-често.

Сега, когато вече сте избрали вашия продукт, е време да си направите и онлайн магазин. Тук задачата е по-лесна. С услугата онлайн магазин с Shopiko ще го направите с няколко клика. Следващата стъпка е да си направите лого и да подготвите банери за вашия магазин. Вижте огромния ресурс, с който да подготвите най-грабващите визии за магазина си.

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

Все още няма коментари

Уведоми ме при
avatar

wpDiscuz