В търсене на подходящия продукт за моя онлайн магазин

Изборът на подходящ продукт е една от първите стъпки, които да направите, при създаването на своя онлайн магазин. Подборът не е лесен и сигурно си задавате много въпроси. Подготвихме ви няколко съвета и насоки, които да ви помогнат.

Започнете търсенето с основните въпроси, които е добре да си задавате

  • Какъв продукт може да отличи магазина ми пред останалите?
  • Как да добавя стойност към обслужването, продуктите си?
  • Мога ли да предложа конкурентна цена?
  • Какво да направя, за да може моите артикули да се показват на по-предни позиции при търсене в интернет?
  • Кои са подходящите канали за реклама на моя магазин?

Какво търсят потребителите в интернет?

Ако предположим, че си задавате подходящите въпроси и знаете какво е необходимо, за да заработи вашият онлайн магазин, нека продължим с подбора на точните продукти.

В началото имате два варианта – да има група хора, които да имат нужда от това, което ще предлагате. Или вие да създадете нуждата от продукта, който ще предложите на пазара и да изградите собствена ниша.

Но от какво имат нужда интернет потребителите? Какво търсят и от какво се нуждаят?

Започнете своето проучване с инструмента Keyword Planner на Google. С него ще получите базова информация за търсенето в интернет по определени ключови думи, свързани с продуктите ви, нивото на конкуренция, както и приблизителните цени за реклама на клик в Google Ads.

Избягвайте области, в които търсенето по определени думи е прекалено малко. Обикновено това означава три неща – слабо търсене, по-висок рекламен бюджет за откриване на потенциални клиенти и ограничени възможности за растеж.

Добър източник на информация могат да бъдат и сайтове тип marketplace като Ebay, в които да направите бърза проверка какво се продава и какви са тенденциите. Ако правите ръчно изработени изделия, е препоръчително да разгледате профилите на други творци, предлагащи своите handmade артикули в платформите от тази област като Etsy например. За всеки от тях можете да видите броя на реализираните продажби, както и вида на продуктите, които потребителите поръчват. След изграждането на свой собствен магазин и налагането на собствено име можете да използвате тази платформа за продажба на Вашите артикули извън България.

Съобразете няколко основни критерия при избора на продукти

Търсете, следете, анализирайте. При избора на продукти, които да продавате онлайн, е добре да се съобразите с няколко основни критерия:

  • Добре е продуктите да не бъдат лесно чупливи и да са удобни за доставка. А ако все пак се спрете на такива продукти, помислете за подходяща опаковка, която да ги защити.
  • Препоръчително е в началото да не залагате на много обемни артикули, както и на такива със сезонен характер. Може да ги  използвате за определена кампания, но е по-добре да не бъдат основните продукти в магазина ви.
  • Продукти с по-дълъг „живот“.  Възможно е даден продукт да се задържи по-дълго в склада. В този случай е добре, той да не губи лесно стойността си или това да го направи непродаваем.
  • Помислете и за наличностите. Важно е да се подсигурите при евентуално завишено търсене на вашите стоки.
  • Ценообразуване. Когато определяте цената на дребно за вашите продукти, включете разходите, които ще имате, за всяка продадена бройка. Това са цената на едро от доставчик или производител, разходите за опаковка, за реклама, митнически такси, транспорт, разходи за управление и т.н. След това изчислете маржа, който искате да постигнете. Така ще получите крайните цени на дребно за вашите клиенти. Тук е моментът да се запитате дали сте постигнали конкурентна цена!

Още няколко насоки

Изборът на точния продукт най-вероятно ще отнеме време. Ще попадате на различни продукти, производители, доставчици. Вижте още няколко насоки, които да вземете предвид, при подбора на своите артикули:

  • Проучете внимателно всички възможности, места и конкуренти, от където вашите потенциални клиенти могат да се сдобият с избрания от вас продукт. Ако той е лесно достъпен, тогава по-вероятно е да се наложи да продължите с търсенето.
  • Ако се спрете на производител/доставчик на атрактивни и рядко срещани продукти, коментирайте в детайли условията и цените при поръчки на едро, както и сроковете за изработка и доставка.
  • Проверете възможностите за получаване на сертификат за произход, качество или гаранция за стоките, които ще предлагате.
  • Коментирайте всеки детайл – какви материали са използвани, какъв е произходът им, технология на изработка и т.н. Добре е да питате за всичко, за което се сетите. Цялата тази информация след това можете да обобщите в няколко публикации, които да качите в магазина си. Това ще добави още стойност в изделията, които продавате и ще изгради доверие пред потенциалните ви клиенти.

Нишов онлайн магазин?

Когато избирате какво ще продавате, помислете и върху идеята да изградите изцяло нишов магазин. Не е задължително да имате 300, 500 или 1000 артикула, за да имате успех. Може да имате 10 или 20 артикула, но те да бъдат търсени и да постигнете желания резултат. Клиентите се доверяват на специализирани онлайн магазини, ако ги накарате да повярват, че разбирате от това, което произвеждате или предлагате. Бъдете специалисти в своята област. Изберете сфера, която ви вълнува и която ще следите с интерес. Консултирайте клиентите си, добавете стойност за тях. Ако имате и други конкуренти в тази сфера, анализирайте добре силните и слабите им страни. Помислете в посока как да надградите и развиете продуктите си, така че да имате предимство, с което да се откроите от останалите търговци във вашата ниша.

Тенденция: До преди няколко години онлайн търговците се стараеха да предлагат голямо разнообразие от продукти, за да могат да постигнат повече продажби. С развитието на електронната търговия, с разрастването на броя и избора от електронни магазини, в които може да пазаруваме, нишовите магазини се срещат все по-често.


Сега, когато вече сте избрали вашия продукт, е време да си направите и онлайн магазин. Тук задачата е по-лесна. Може да изберете SaaS платформата за онлайн магазини Shopiko или CMS платформата WordPress (с плъгин WooCommerce).

Следващата стъпка е да си направите лого и да подготвите банери за вашия магазин. Вижте огромния ресурс, с който да подготвите най-грабващите визии за магазина си.

Димитър Денев
Димитър Денев
Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!
Ето защо всеки фрийлансър се нуждае от сайт.

7 причини защо всеки фрийлансър се нуждае от сайт

0
За някои фрийлансъри сайтът не е под въпрос. Той е първото нещо. Разберете какви са причините, за които си заслужава като фрийлансър да си създадете сайт!