12 идеи за успешен блог на салон за красота

Когато става въпрос за бизнес развитие, онлайн присъствието е задължителен елемент от голямата картина. Вече Ви запознахме с няколко теми, които си заслужава да прочетете:

Днес покриваме основата с още един важен аспект от Вашето онлайн присъствие – създаване на блог за красота. Може би персоналните блогове са отживелица, защото все по-малко хора се интересуват от ежедневието и преживяванията на отделни личности.

Но професионалните блогове винаги ще бъдат на мода. Те дават ценна полезна информация на всеки любител. А красотата е тема, която опиянява целия свят.

Само с няколко стъпки в правилната посока можете да превърнете своя блог в един от най-ценните си дигитални ресурси. А чрез него можете да си доведете много нови клиенти, партньори и бизнес развитие като цяло.

Днес Ви запознаваме с няколко идеи, които ще Ви помогнат да изградите СуперИнтересен блог за красота.

#1 Отговорете на най-честите въпроси, които клиентите Ви питат

Всеки ден Вие се срещате на живо със своите клиенти. Те най-вероятно Ви доверяват информация, която може би не споделят дори с най-близките си. Много често те имат въпроси, за които очакват логичен и професионален отговор.

В практиката Ви някои клиентски въпроси се повтарят отново и отново. Те са златна възможност да създадете статия, в която ще се припознаят много Ваши настоящи и бъдещи клиенти.

Ето и как можете да структурирате въпросите:

  • Х въпроса, които всеки ден получаваме в салона;
  • Отговаряме на най-горещите Ви въпроси (Част 1, 2, 3…);
  • Ако въпросът е достатъчно благоприятен за подробен отговор и вмъкване на съвети – създайте отделна статия за всеки въпрос.
Препоръка: Записвайте въпросите, които Ви правят най-силно впечатление и се преповтарят. Именно те ще Ви помогнат да изградите още по-непоклатимо доверие в салона Ви.
#2 Съвети за домашни условия

“Homemade” или “домашно” е епитет, който наистина продава. Независимо, че Вашата цел е да привличате клиенти към салона Ви, спокойно можете да им помогнете да се грижат подобаващо за себе си и вкъщи.

  • Х домашни маски/масла за мазна/суха/нормална коса/кожа/нокти;
  • Х ефектни прически за среща в последния момент;
  • Х лесни и бързи дизайна за маникюр/грим/прическа у дома;
  • Х упражнения за по-еластично тяло/кожа.

Дайте на читателите си идеи за нещата, които могат да направят вкъщи, когато нямат време или възможност да посетят салона Ви.

#3 Обучителни статии с много визуални елементи

Забележителните блогове са тези, от които всеки ден можете да научите нещо ново. Чудесна практика е да правите кратки обучителни видеа и нагледно да показвате определени техники, похвати и интересни дизайни на какво ли не:

  • Прически за всякакви поводи;
  • Гримове – артистичен, ежедневен, вечерен или дизайн, който е Ваша запазена марка;
  • „Забъркване“ на маски и какви ли не други козметични рецепти;
  • Малко познати трикове за по-красива кожа, коса, тяло, нокти;
  • Скриване на несъвършенства;
  • Масажни техники и лечебни практики.

Всички тези видеа биха могли да бъдат описани с подробни стъпки и съвети под формата на статия. Това е една от най-работещите комбинации: текст + видео + снимки.

Препоръка: Тази блог стратегия дава предпоставка за успешно развитие на други два важни визуални канала – YouTube и Instagram. С един куршум 3 заека. Възползвайте се! Усилията в тази посока са значителни, но определено се отблагодаряват. За повече вдъхновение можете да посетите HudaBeauty, CutePolish и KrystalClearMakeup.
#4 Проблеми и решения

Преди всичко, бихме искали да уточним, че клиентите преминават през множество фази и действия, докато достигнат до избора на подходящ салон. Но нека ги обобщим в най-базовата схема:

Фаза на осъзнаване: Имам проблем и търся информация за него.
Фаза на обмисляне: Вече знам повече за проблема и търся подходящи решения.
Фаза на решение: Вече съм готов/а да избера най-подходящото решение.

Тази идея за блог публикации има потенциала да покрие и трите бази. Можете да пишете за проблемите и решенията в обща статия или да пишете за тях поотделно.

Общите статии (проблем+решение) са подходящи (дори задължителни) за естетичните процедури. Причината се крие във факта, че те са по-малко познати на масовата аудитория и за тях са нужни целенасочени маркетинг усилия за повече разпознаваемост.

Ето и няколко идеи:

  • Всичко за целулита и неговото премахване;
  • Торбички под очите – как да се отървете от тях?
  • Най-ефективният начин да премахнете (проблем);
  • Х лека за чупливи нокти;
  • Х професионални терапии за изтощена коса;
  • Акне – какво да правя, когато домашните рецепти не помагат?
#5 Превенция и грижа за…

Най-вероятно вече сте се срещали с клиенти, чийто проблем е ескалирал до такава степен, че е почти необратим. Или ако е – изисква повече от обичайния брой посещения в салона.

В такива моменти Ви се иска да Ви бяха срещнали по-рано. Е, няма как да върнете времето назад, но можете да предупредите други Ваши потенциални клиенти, които са тръгнали по този път.

Научете своята аудитория как да се грижи за себе си и извън салона. Дайте им своите професионални съвети за превенция на определено състояние или последваща грижа (след терапия).

  • Как да задържа резултатите си след (процедура)?
  • Грижата извън салона: Х навика за красива коса/кожа/нокти всеки ден;
  • Х начина да защитите косата/кожата си от изтощаване/ преждевременно побеляване;
  • Важни правила при нанасяне на грим;
  • Наръчник за почистване на лице;
  • Правете това всеки ден, за да премахнете болките в кръста;
  • Хранителните навици за плоско коремче.
#6 Успешни истории на Ваши клиенти (преди и сега)

Клиентите обожават да виждат, че нещо (продукт, терапия, процедура, трик, техника) дава резултати. Независимо дали става въпрос за прическа, грим, маникюр или естетична процедура – преди и сега материалите вършат чудеса.
Нагледното сравнение е един от най-силните аргументи в полза на Вашия салон. Затова си създайте практика да споделяте резултатите на своите клиенти (с тяхно разрешение, разбира се).

Ще видите, че това ще Ви се отблагодари щедро!

#7 Статии за продукти и процедури

Всеки салон работи с подбрани доставчици. Всеки салон предлага определен набор от процедури. Запознайте клиентите си с техните ползи.

  • Подчертайте какви проблеми решават продуктите, които ползвате.
  • Защо тези продукти са толкова специални?
  • Опишете какъв е ценовият им клас и дайте реална представа на клиентите Ви какво качество да очакват.
  • Представете ползите на процедурите, които предлагате.
  • Как изпълнението във Вашия салон се различава от това на конкурентите Ви.
  • Какво влагате в процедурите, за да са толкова ефективни.

Тази информация ще помогне на клиентите Ви уверено и информирано да изберат Вашия салон пред останалите на пазара. Защо?

Нека вземем за пример една разпространена козметична процедура като кола маската. На пръв поглед почти всеки салон я предлага… с тази разлика, че на някои места могат да Ви смъкнат кожата, а на други дори да не усетите процедурата.

Запознайте потенциалните си клиенти с това, което Ви прави по-добри от останалите.

#8 Ползите от конкретни съставки, вещества или природни елементи

Опишете ползите от съставки като кокосово масло, алое вера, куркума, ботулинова киселина, хиалуронова киселина, различни пептиди, минерали, витамини и какво ли още не. Пречупете ги през призмата на конкретен проблем или процедурата, която бихте искали да застъпите.

Препоръка: Направете анализ на продуктите, които използвате. Направете списък с активните им вещества и ги опишете в статии. Избройте всичките им благоприятни въздействия и задължително в края на всяка статия опишете в кои продукти и процедури от портфолиото на Вашия салон ги предлагате. Пробвайте тази доказана рецепта за успех!
#9 Статии според сезона или съобразени с определени събития

Тук фокусът е изцяло насочен към времевите измерения на красотата. От грижа до дизайн – можете да пишете за всичко.

Знаете, че пролетта е сезонът на баловете, а лятото – сезонът на сватбите. Есента пък се свързва с връщането към училище, университета и о, да – сериозната работа. Пишете и за всички промени, които настъпват, със смяната на сезоните – пролет, лято, есен, зима.

  • Проблеми, които се появяват през конкретен сезон, и решенията за тях;
  • Сезонни прически/ идеи за грим/ за маникюр/ естетични процедури;
  • Х идеи за невероятна визия за твоя абитуриентски бал;
  • Х процедури, които е добре да не правиш през лятото;
  • Х съвета за хидратация през зимата.
#10 Тенденции в красотата

Както във всеки бранш, красотата има тенденции. Вие сте потопени в тази среда и най-добре знаете какво е модерно сега при:

  • Маникюр-педикюра;
  • Гримовете;
  • Прическите;
  • Формите на тялото;
  • Естетичните процедури.

А и не само модерно – с всеки изминал месец технологиите напредват. Постоянно се появяват по-иновативни продукти, по-добри техники, по-добри машини. Пишете за новостите в света на красотата.

#11 Разбивайте добре познати митове за красотата

В интернет срещаме купища съдържание, което на пръв поглед изглежда правдоподобно, но специалистите в сферата знаят, че това са митове. Вглеждайки се по-надълбоко, съществуват множество аргументи, които оборват добре познати митове като например:

  • Слабите жени нямат целулит;
  • Лазерна епилация се прави само през зимата;
  • Йога е само за разтягане;
  • Дехидратираната кожа не може да бъде мазна;
  • За да отслабнеш, трябва да ядеш по-малко.

И още куп познати митове.

Препоръка: Наблюдавайте в какви митове вярват Вашите клиенти. Записвайте ги, а след това ги разбивайте на пух и прах. Бъдете смели и докажете на клиентите Ви, че могат да Ви се доверят.
#12 Пишете и за господата

При темите за красота е лесно да забравите за мъжете. Може би си мислите, че те не се интересуват от тази тематика. Ще се учудите колко много мъже търсят решение на естетични проблеми.

И тъй като мъжката природа е по-рационална, на тях говорете:

  • С повече аргументи;
  • Без да пудрите съдържанието;
  • С повече доказателства за ефективност;
  • Вмъквайте реални резултати – снимки, статистики, конкретика.

Всеки салон разполага с клиенти от силния пол. Наблюдавайте за какво Ви посещават и начертайте план за съдържание, свързано с темите, които ги вълнуват.

2 БОНУС съвета за развитие на Вашето дигитално присъствие

Развивайте активно своя Youtube канал и Instagram

Красотата е много визуална. Потребителите могат да прекарат часове в разглеждане на снимки и видеа в Instagram и YouTube. Знаете ли кое е най-хубавото? Не е нужно да бъдете перфектни още в самото начало.

Започнете от някъде и надграждайте. В началото ще снимате по-любителски материали, а с времето ще започнете да инвестирате в по-високо качество и по-оригинални идеи. Имайте търпение и най-важното: бъдете постоянни.

Пишете на база своите знания и умения

Избягвайте грешката да преразказвате вече съществуващи статии. Да, съгласни сме, че е важно да проверявате какви статии съществуват по темата, за която планирате да пишете. Дори е задължително да прегледате какво пише конкуренцията. Но винаги го правете с намерението да почерпите идеи за какво по-различно да напишете.

Излейте своите знания, умения и дори тайни трикове – бъдете отворени да помагате. Няма нищо по-хубаво от това, читателите Ви да преоткриват добре позната тема с нова, различна и още по-свежа гледна точка. Бъдете новатори!


Е, вече разполагате с 12 свежи идеи за блога на Вашия сайт за красота. Направете си план и действайте! Запознайте своите почитатели с всичко, което смятате за полезно, и развивайте успешно своето онлайн присъствие.

А знаете ли, че със Сайт билдър можете да си направите красив и професионален сайт, придружен от функционален блог? И то за по-малко от час. Толкова е лесно! Уверете се сами…

ТЕСТВАЙТЕ БЕЗПЛАТНО ЗА 7 ДНИ

А ако сте изпуснали изминали теми от поредицата ни, наваксайте още сега!

Абонирайте се за нашия блог, за да научавате първи за нашите полезни статии!

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: Маркетинговата стратегия и нейните тънкости [Аудио]

0
Маркетинговата стратегия е инструмент, с който стратегически планирате бюджета, чрез какви канали и с какви послания ще достигнете до таргет потребителите Ви. 
Какви са ползите от SSL сертификата за сайта и неговите потребители?

Какви са ползите от SSL сертификата за сайта и неговите потребители?

0
Използването на SSL сертификат и сигурна HTTPS връзка за сайта е категоричен показател, че държите на доверието и сигурността на посетителите му.
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт?

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!